Yleinen keskustelu

Mulla laskurin mukaan tänään 4+5 ❤️ Vielä ei mitään kummoisia oireita. Mieli ala heittelee jo toista viikkoa ja olinkin ennen plussaa varma että on pms oireita ja menkat alkaa 😅 Alavatsassa repäisy kipuja jos oikein nopeasti nousee sohvalta tm.
Tämä olisi meidän viides pieni, vanhin täyttää 10v ❤️
Muista oon kyllä jo ennen plussaa huomannut että tietyt ruoat maistuvat oudolle, mutta nyt ei vielä mitään... tämä on huono puoli siinä että on ollut useamman kerran raskaana, koska sitten vertailee muihin raskauksiin, vaikka onhan ne jokainen ollut tietyllälailla erilainen.

Mulla on ollut sektioarven juilintaa ollut viime päivinä. Alaselkä on kans ollut erityisen puutunut, mitä mulla on ollut sektiosta asti ja luinkin, että se voi johtua arven kiinnikkeistä. Toivottavasti ei tuon isompia ongelmia tule sen suhteen. Lueskelin jo viikonloppuna jotain Duodecimin yms. artikkeleita sektion jälkeisestä raskaudesta ja vähä hirvittikin, mutta todennäköisyydet ovat onneksi pieniä mihinkään komplikaatioihin. 😅

Näköjään hillitön tiedonhalu on ihan samanlainen kuin ensimmäisen kerran raskaana ja sitä lukee ihan kaikkea raskauteen liittyvää. Sellaistakin, mitä voisi jättää lukematta. 😁

Tänään etova fiilis on lisääntynyt ja mahaa turvottaa. Rintoja särkee ja tosiaan se sektioarpi muistuttelee olemassaolostaan. Tällä viikolla onneks pääsee vihdoin sopimaan niitä neuvola-aikoja!

Täällä on myös etova olo lisääntynyt ja vaikuttaisi siltä, että sitä voi olla mihin aikaan vuorokaudesta tahansa. Yritän nyt hyvin minimaalisesti suunnitella mitään harrastuksia ja muita menoja kauheasti etukäteen ja levätä vaan töiden jälkeen, jos siltä tuntuu 😅 Ja napostella ahkerasti!

Mullakin vielä neuvolaan ottamatta yhteyttä. Täällä pitää soittaa ja soittoaika on jonkun tunnin päivässä niin lykkään entisestään, kun ei voi vaan netistä klikkailla 😄

Mä menenkin jo tällä viikolla torstaina neuvolaan ekan kerran, jutellaan ja ohjaa lääkärille josko tekisi lähetettä ilmeisesti pelkopolille. Ja samalla jo ehdotellaan lääkärille josko voisi pahoinvointi lääkkeitä kirjoitella valmiiksi.
Tuntuu jo isolta voitolta että edes jotain saanut aikaan ja eteenpäin näissä asioissa 💪

Täällä taas nyt aamusta ruskeaa pyyhintävuotoa 🥺 Viimeksi oli vappuna vain sen yhden päivän, en nyt enää mieltäisi kiinnittymisvuodoksi?
Ei se varmastikaan kiinnittymisvuotoa ole. Mutta kaikennäköistä vuotoa voi kyl olla raskauden aikana ja etenkin alkuraskaudesta. Kunhan ei runsaammaksi ylly (eikä silloinkaan välttämättä vielä ole toivo menetetty). Onko sulla aiemmissa raksauksissa ollu vuotelua?

Ei se varmastikaan kiinnittymisvuotoa ole. Mutta kaikennäköistä vuotoa voi kyl olla raskauden aikana ja etenkin alkuraskaudesta. Kunhan ei runsaammaksi ylly (eikä silloinkaan välttämättä vielä ole toivo menetetty). Onko sulla aiemmissa raksauksissa ollu vuotelua?
Kolmannen kohdalla oli, mutta silloin oli ummetusta joka todennäköisesti aiheutti. Nyt en keksi mitään "selittävää"
Maha velloo ja huono olo, mutta mieli tekee kepposiaan nyt todella helposti. Yksi varhainen keskenmeno on ollut, jossa vuoto alkoi illalla hailakan vaalenapunaisena, jatkuen seuraavaan aamuun kunnes päivällä muuttui kunnon vuodoksi.

Tämä toki eroaa sillä, että on ruskeaa.
Piinaavaa taas odotella, voimistuuko vai mitä tapahtuu. Pitäisi päivään keksiä jotain sisältöä ettei mene aivan liiaksi murehtimiseksi 🥹

Malttamaton145, mullakin oli edellisessä raskaudessa tuota alkuraskauden pientä vuotoa, ja muistan että lääkärille siitä kerroin niin arveli sen tulleen kohdunsuulta kun siitä niin kovasti hermoilin. Voi siis olla muitakin vuotoja kuin vain kiinnittymisvuotoa ja pienet määrät useimmiten vaaratonta 🙂 Näin se lääkäri minua lohdutti, hermoilin kyllä silti minäkin.

Muokattu viimeksi:
Heippa kaikki, täällä ollaan 👋🏻

Tänään aamulla lävähti "raskaana" testiruutuun. Tuntuu kuin olisi saanut armahduksen. Ehdittiin yrittää edeltävällä kerralla noin vuosi ilman, että oikeastaan mitään tapahtui. Mulla ei ollut oikein kiertoa, eikä tietysti ovulaatiotakaan, sen sijaan tilalla munasarjoissa kasvoi kystia. Sain puolivälissä vuotta pcos-diagnoosin ja päästiin lapsettomuuspolijonoon. Vähän väliä käynnisteltiin kiertoa Teroluteilla. Kuin ihmeen kaupalla ovuloin viimeisen Terolut-kierron jälkeen ja plussa tuli viikko ennen lapsettomuuspolin ensikäyntiä.

No raskaus meni hyvin rakenneultraan asti, josta alkoi meidän helvetti. Pienen aivoissa ja selkäytimessä todettiin vakavia ja merkittäviä rakennepoikkeamia. 2 viikkoa ravattiin tutkimuksissa ja lopulta totaalisen järkyttävien ja lohduttomien ennusteiden vuoksi päädyttiin keskeytykseen. Jälkikäteen pieneltä löytyi päästä vielä reikäkin ja todettiin todella laaja-alainen kromosomihäviämä tämän kaiken taustalla.

Raskaus tulee varmasti olemaan erilainen. Päästään onneksi erikoissairaanhoidon tehostettuun seurantaan ihan mielenterveyssyistä.

Heippa kaikki, täällä ollaan 👋🏻

Tänään aamulla lävähti "raskaana" testiruutuun. Tuntuu kuin olisi saanut armahduksen. Ehdittiin yrittää edeltävällä kerralla noin vuosi ilman, että oikeastaan mitään tapahtui. Mulla ei ollut oikein kiertoa, eikä tietysti ovulaatiotakaan, sen sijaan tilalla munasarjoissa kasvoi kystia. Sain puolivälissä vuotta pcos-diagnoosin ja päästiin lapsettomuuspolijonoon. Vähän väliä käynnisteltiin kiertoa Teroluteilla. Kuin ihmeen kaupalla ovuloin viimeisen Terolut-kierron jälkeen ja plussa tuli viikko ennen lapsettomuuspolin ensikäyntiä.

No raskaus meni hyvin rakenneultraan asti, josta alkoi meidän helvetti. Pienen aivoissa ja selkäytimessä todettiin vakavia ja merkittäviä rakennepoikkeamia. 2 viikkoa ravattiin tutkimuksissa ja lopulta totaalisen järkyttävien ja lohduttomien ennusteiden vuoksi päädyttiin keskeytykseen. Jälkikäteen pieneltä löytyi päästä vielä reikäkin ja todettiin todella laaja-alainen kromosomihäviämä tämän kaiken taustalla.

Raskaus tulee varmasti olemaan erilainen. Päästään onneksi erikoissairaanhoidon tehostettuun seurantaan ihan mielenterveyssyistä.

Tervetuloa joukkoon mukaan! Oon tosi pahoillani, mitä olette joutuneet kokemaan ❤️❤️ Toivottavasti tämä raskaus sujuu ongelmitta! 🌈

Aamu ei alkanut hyvin, nyt toistaiseksi pyyhintävuotona pysynyt vuoto muuttui punertavaksi 😭 Eilisiltaa kohden tosiaan rauhoittui, mutta nyt yön jälkeen sai useampaan paperiin pyyhkiä.
Tänään pyydän uutta lähetettä verikokeisiin, niin saisin varmistuksen 💔

@Malttamaton145 Mikä siellä tilanne? 🩷 Toivottavasti vaan harmitonta vuotelua 🤞
Eilen iltaa kohti ei taas mitään vuotoa. Mutta nyt aamulla ekalla vessakäynnillä ihan punaista, kuten menkat. Toistaiseksi ei vielä siteeseen asti eikä kipuja tms. Mutta kyllä mä vähän luulen että kesken menee 💔🥺

Noh, tänään pääsee onneksi heti neuvolaan juttelemaan ja verikokeetkin niin näkee sitten tilanteen.

Voi ei, onpa kurjaa 😥❤️ Hyvä kun pääset neuvolassa käymään. Mä pidän toivoa yllä vielä ja toivon, että verikokeista tulisikin teille hyviä uutisia 🤞

Täällä plussattu pari päivää sitten ja tänään jo vahvempi plussa. Keskenmeno jännittää, taustalla useampi sellainen ja viimeisin viime vuoden lokakuussa. Se meni kesken viikko plussauksen jälkeen. Mulla on tukilääkkeenä Prismaspan, esikoinen syntyi pikkukeskosena napanuorablokin takia. Onneks kaksi seuraavaa raskautta meni ihan hyvin.

Tämä siis olis neljäs lapsi itselle, miehelle ensimmäinen. Tuntuu et ihan yhtä jännää on kuin viime raskaudessa 😅

Moi kaikille!

Liitynpä varovaisesti tänne mukaan. Tänään sain plussan testiin ja pelonsekaisin ja jännittynein tuntein sitten toivon, että viiva lähtisi vahvistumaan. Vuodenvaihteessa koettu varhainen keskenmeno hieman painaa vielä ja ei uskalla iloita, ennen kun ollaan paremmilla viikoilla. Mutta toki toivotaan parasta. Yritystä meillä on takana n. 9kk ja tämä olisi kyllä toivottu.

Miehellä lapset ovat jo vanhempia ja minun lapsista nuorempi lähtee kouluun ja toinen ala-asteikäinen. Eli vauvavuosista on jo molemmilla hetki 😄 mutta itse odotan tätä varsinkin enemmän kuin mitään muuta ❤️

Tarrasukkia kaikille! ❤️

Takaisin