Yleinen keskustelu

Tänään kontrolliultrassa todettiin, ettei raskauspussiin ole ilmestynyt sikiötä 😔 Tuulimuna se siis oli. Lähete tehtiin naistenpolille ja sinne pääsen ehkä vasta 1,5 viikon päästä, pääsiäinenkin todennäköisesti hidastaa. Inhottavaa kun pahoinvointi ja kaikki on tässä vielä läsnä.

Hyvää odotusta kaikille 🩷
Voi ei😞 Paljon voimia🩷

Tänään kontrolliultrassa todettiin, ettei raskauspussiin ole ilmestynyt sikiötä 😔 Tuulimuna se siis oli. Lähete tehtiin naistenpolille ja sinne pääsen ehkä vasta 1,5 viikon päästä, pääsiäinenkin todennäköisesti hidastaa. Inhottavaa kun pahoinvointi ja kaikki on tässä vielä läsnä.

Voi ei, kurja juttu. 💔

Oon pahoillani @Solina 💔

Voi ei 😔 Paljon voimia ❤️

Onko täällä urheilevia odottajia? Mä oon pistänyt treenit jäihin nyt 2 viikoksi (viime viikolla olin niin väsynyt että en jaksanut, ja tällä viikolla en ole uskaltanut kun oli niin pahoja selkä ja vatsakipuja). Uskaltaako treenata normaalisti? Eikai treenistä haittaa voi olla?

Onko täällä urheilevia odottajia? Mä oon pistänyt treenit jäihin nyt 2 viikoksi (viime viikolla olin niin väsynyt että en jaksanut, ja tällä viikolla en ole uskaltanut kun oli niin pahoja selkä ja vatsakipuja). Uskaltaako treenata normaalisti? Eikai treenistä haittaa voi olla?
Mä oon treenannut salilla aika normaalisti mitä nyt vähän vähentänyt painoja. Oon myös jättänyt suoraa vatsaan kohdistuvat liikkeet vähemmälle ihan varmuuden vuoksi.

Itse urheilen ja olen edelleen jatkanut, tosin samoin vähän varoen vatsan aluetta koskettavia liikkeitä tehnyt. Niin monesta paikasta lukenut, että voi liikkua niin kuin hyvältä tuntuu paitsi tietyt lajit kiellettyjä, niin olen jatkanut. 😊

Mä olen ymmärtänyt, ettei vatsan alueen treenejä tarvitse varoa ekan kolmanneksen aikana 🤔 mä luin viime raskauden aikaan ”jostain” että sykkeiden ei pitäis pysyä yli 140 bpm yli 10 min pätkiä. Mutta mä en yhtään tiedä, onks siinä mitään perää 🤷🏻‍♀️

Mä yritän, että kävisi salilla pari kertaa viikossa ja työmatkapyöräilisi pari kertaa viikossa. Mutta salilla oon käynyt viimeksi helmikuussa 🙄 pyöräilly oon ahkerammin 😅 lisäksi mä tykkään käydä kävelyillä, vaikka koira kuoli toissatalvena.

Haluaisin liikkua enemmän, olen jotenkin vähän arkaillut liikuntaa silloin kun on ollut mahdollisuus raskautua. Pitäisi varmaan alkaa käydä salilla ja aloitella rauhallisesti. Haluaisin jonkun raskausaikaan perehtyneen pt:n. 😀

Minulla oli äsken lyhyt hartiapistos. Säikähdin sitä, kun olen kohdunulkoista pelännyt. Meni kyllä nopeasti ohi onneksi, mutta sai epäluuloiseksi. 😐

Pt kuulostaa hyvältä! Mä sain salitreenin alkuun sellaisen avulla. Ja sit jos osaa sinällään jo toimia salilla, Maikki Marjaniemellä on verkkotreeniohjelmat 2. ja 3. kolmannekselle. Niissä on liikkeet sekä salille että kotitreeniin. Mä tykkäsin siitä viime raskauden aikana.

Oon ymmärtänyt, että salilla saisi tehdä ihan normaaleja treenejä ekan kolmanneksen ajan.

Mä oon tehnyt kaikkea normaalisti ekan kolmanneksen ajan. Luin myös salitreeneistä että vatsaa voi ekan kolmanneksen tehdä normaalisti. Paitsi oon nyt ollut flunssassa, että se on treenaamista hidastanut.

Mä oon harrastanut bodycombattia vuosia ja nyt kyllä jäi tällä viikolla ekan kerran väliin todella pitkästä aikaa kun oli huono olo. Huomasin jo viime viikolla ettei se tuntunut enää niin hyvältä ja sykkeet nousi ylemmäs kuin ennen raskautta. Meillä on koira niin sen kans tulee liikuttua päivittäin ja sit oon käynyt salilla ja polkenut kotona kuntopyörää.

Mun tietämyksen mukaan suoria vatsojakin sais tehdä n. Raskauden puoliväliin turvallisesti mut nyrkkisääntönä se että liikunnan pitää tuntua hyvältä 😊

Viime kuukausina on liikunta jäänyt vähemmälle viikottaista tanssituntia ja ajoittaisia kävelyitä lukuun ottamatta. Mulla on melkein vuoden ollut vaivana olkapään kiertäjäkalvosin oireyhtymä mikä on rajoittanut kaikkea käsiä tarvitsevaa urheilua.
Ajattelin nyt lisätä liikuntaa, jotta jaksaa paremmin raskauden mahdollisesti tuomat vaivat. Oletan, että tässä iässä niitä saattaa herkemmin tulla kuin 20-vuotiaana 😅

Takaisin