Yleinen keskustelu

Onko ihan yleinen käytäntö että ensimmäisellä neuvolakäynnillä myös ultrataan? Soitin neuvola-
aikaa ja otin varhaisultran puheeksi niin sanoivat että ekalla neuvolakäynnillä myös ultrataan. Aika on rv9+1 ja tässä nyt arvon maltanko odotella sinne asti vai maksanko yksityiselle jo aikaisemmin.

Onko ihan yleinen käytäntö että ensimmäisellä neuvolakäynnillä myös ultrataan? Soitin neuvola-
aikaa ja otin varhaisultran puheeksi niin sanoivat että ekalla neuvolakäynnillä myös ultrataan. Aika on rv9+1 ja tässä nyt arvon maltanko odotella sinne asti vai maksanko yksityiselle jo aikaisemmin.
Meillä ei ainakaan ultrata ekalla kerralla, eikä muutenkaan käynneillä.

Meillä ei normaalisti ultrata neuvolassa ollenkaan.

Soitin tänään neuvolaan ja täällä ei tosiaan aikoja kovin helpolla saa. Nyt mun laskujen mukaan on 6+1 (neuvolan laskujen 6+6) ja käynti on vasta 9+3 (neuvolan laskujen mukaan aika on sitten 10+2). Eli varmaan menee pieleen verikokeet ja nt ultrat sitten myös. No, itse en soittanut silloin heti kun plussasin, että ei voi kuin peiliin katsoa.

Soitin tänään neuvolaan ja täällä ei tosiaan aikoja kovin helpolla saa. Nyt mun laskujen mukaan on 6+1 (neuvolan laskujen 6+6) ja käynti on vasta 9+3 (neuvolan laskujen mukaan aika on sitten 10+2). Eli varmaan menee pieleen verikokeet ja nt ultrat sitten myös. No, itse en soittanut silloin heti kun plussasin, että ei voi kuin peiliin katsoa.
Onkohan noihin labroihin mahdollista pyytää lähete ennen ekaa neuvolaa, ettei kuitenkaan noi verikokeet ja seulat mee sen takia pieleen?

Onkohan noihin labroihin mahdollista pyytää lähete ennen ekaa neuvolaa, ettei kuitenkaan noi verikokeet ja seulat mee sen takia pieleen?
Mietin kanssa että saakohan niihin lähetteen ajoissa. Tai sitten varaan vaan verikokeet etukäteen niin on varmasti aikoja saatavilla jos lähetteen saan myöhään 🤔 millähän viikoilla ne verikokeet piti ottaa?

Mietin kanssa että saakohan niihin lähetteen ajoissa. Tai sitten varaan vaan verikokeet etukäteen niin on varmasti aikoja saatavilla jos lähetteen saan myöhään 🤔 millähän viikoilla ne verikokeet piti ottaa?
Mulla lukee omakannassa et asiakas varaa ajan verikokeeseen raskausvkolle 9+1-11+6. niin varasin nyt sinne vkolle 10 vaikka ei lähetettä vielä ollut. Saa sen sit peruttua jos tarve.

Mitä siinä vkon 10 verikokeessa muuten katsotaan?
Vähän riippuu ilmeisesti hyvinvointialueestakin mutta ainakin SPR tekee kaikista äidin ja sikiön veriryhmän ja veriryhmävasta-aineet, sit useimmiten tehdään kuppa-, HIV ja hepatiitti B-vasta-aineet ja jos osallistuu sikiöseulontaan niin lisäksi hCG-B-V ja PAPP-A joista lasketaan äidin taustatietojen, raskauden keston ja sikiön niskaturvotuksen perusteella 21-trisomian ja 18-trisomian riskiluvut. Sikiöseulontaverikoe (eli käytännössä nuo muutkin) otetaan viikolla 10 - 12 (9+0 - 11+6).

Vähän riippuu ilmeisesti hyvinvointialueestakin mutta ainakin SPR tekee kaikista äidin ja sikiön veriryhmän ja veriryhmävasta-aineet, sit useimmiten tehdään kuppa-, HIV ja hepatiitti B-vasta-aineet ja jos osallistuu sikiöseulontaan niin lisäksi hCG-B-V ja PAPP-A joista lasketaan äidin taustatietojen, raskauden keston ja sikiön niskaturvotuksen perusteella 21-trisomian ja 18-trisomian riskiluvut. Sikiöseulontaverikoe (eli käytännössä nuo muutkin) otetaan viikolla 10 - 12 (9+0 - 11+6).
Kiitos, mä tätä jo googlailinkin kun kuollaksenikaan muista että tämmöistä ois otettu silloin kun aiempia lapsia odotin 11 - ja 8- vuotta sitten 😅

Heippa, tulen tänne uutena kirjoittelemaan. Meillä esikoinen kyseessä ja taustalla yli vuoden lapsettomuus ilman yhtäkään plussaa. IVF oli suunnitelmissa alkusyksylle. Tätä suhdetta ennen kärsin pitkään sosiaalisesta lapsettomuudesta. Plussa on siis todella iloinen yllätys, vaikka senkään kanssa ei ole ollut ihan selvää.

Tässä kierrossa tein dpo11 ihan selvän negatiivisen raskaustestin. Sen jälkeen tein seuraavan testin vasta dpo19, ja siihen ilmestyikin haalea viiva. Sen jälkeen tein haaleahkoja testejä pitkään eikä viiva ole vieläkään tasavahva. Tänään digitesti näytti 2-3 viikkoa, ja päätin lopettaa huolehtimisen. Epäilin kemiallista tai kohdunulkoista pitkään, mutta nyt luotan tähän raskauteen niin kauan kun se meille suodaan. ❤️ Tänään pitäisi olla 5+3 laskujen mukaan.

Heippa, täällä toinen vasta palstalle liittynyt. Meillä neljättä odotetaan joulun tienoilla syntyväksi. ❤️ Vaikka lapsia suotu meille näinkin monta, on se suoranainen ihme, koska itselläni useita keskenmenoja, sekä tässäkin raskaudessa useita lääkityksiä tukena.

Maanantaina 4+0 haalea plussa, tiistaina niukkaa rusehtavaa/ vaaleanpunaista vuotoa, tänään ke vahvempi viiva tikkuun, sekä hcg aamulla verestä katsottu positiivinen. Vielä ei näkynyt hcg tasoa tarkemmin, seuraan, koska saisin tulokset, sekä progesteronitaso myös tänään otettu ja vielä vastaamatta. Riskiraskaus kyseessä ja olen sen vuoksi normaalia tarkemmassa "syynissä". Jännittää, mutta toivon että kaikki menee hyvin. Samaa toivon myös muille joulukuisille! Aurinkoa päivään!

Kävin jo ensimmäisen testin jälkeen varovasti kurkkimassa täällä ja nyt en enää malta olla liittymättä mukaan vaikka ihan alkutekijöissä mennään 🙂

Takana on niin pitkä taival sekundääristä lapsettomuutta, että plussa testissä tuntuu aivan epätodelliselta! Hoidoissakin ehti vierähtää vuosi, mikä tuntuu nyt lyhyeltä ajalta ja aikamoiselta siunaukselta, että ekan ICSI:n viimeinen alkio näyttäisi tarranneen kiinni! 🥹

Laskettuaika osuu tämänhetkisten laskelmien mukaan jouluaatolle 🌟
Ultra sen lopullisen arvion kai sitten antaa. Klinikan kautta onneksi tulee sitten se varhaisultra ja näkee onko tuolla ihan oikeasti mitään.

Ompa meitä täällä useampia hoitoalkuisia joulukuisia ♥️

Täällä siis kans, vuosien sosiaalinen lapsettomuus ja naispari kyseessä, esikoinen meillä jo on hoitoalkuinen ja nyt toinen tulisi sitten joulukuulle jos kaikki hyvin menee. Olen ollut hoidoissa aikanaan myös itsellisenä. Keskenmenoja on pari ollut ja kaikenlaisia muita fyysisiä ja sosiaalisia hidasteita perheellistymisen matkalla. Joten tosi paljon pelkoja periytyy myös tähän nyt alkaneeseen raskauteen 🥹

Rv 4+6 tänään. Hcg on mitattu ja vahvat arvot saatu, ultra buukattu rv 6+5 eli 29.4. Pari viikkoa sinniteltävää eikä ne pelot siihenkään loppune. Esikoisesta käytiin lukuisia kertoja mielenrauhaa hakemassa ultrissa...

Tsemppiä ja terveisiä siis muillekin hoitoalkuisille joulukuisille, muille toki myös 😊

Mä tuun varovaisesti kurkkimaan tänne 🫢 tiistaina sain hailakan haamun testiin ja tänä aamuna tein se oli vahvistunut sen verran, että kyllä sitä jo plussaksi sanoo 😍 mun kierto oli vaikeasti tulkittava: sairastuin flunssaan just ovulaation aikaan ja ovisoireet palasi flunssan jälkeen. En kuitenkaan tikuta ovista, joten mun paras arvaus on, että nyt olis 4+1 ja la olis 24.12. 🥰

Minäkin uskallan ehkä varovaisesti liittyä joukkoon. Hoitoalkuinen, ensimmäinen lapsi olisi täälläkin. Vähän vajaan vuoden yritys meillä taustalla, ilman yhtään plussaa. Tein eilen positiivisen testin dpo 14, kaksi viikkoa ensimmäisen inseminaation jälkeen.

Ei tätä meinaa vielä todeksi uskoa. Tähän kiertoon oli lähtökohdat niin pielessä, etten uskonut plussaan millään. Limis oli inssipäivänä suht ohut, eikä ultrassa näkynyt silloin munasarjoissa yhtään mitään. Lääkäri arveli, että ovitrelle olisi käsketty laittaa liian aikaisin ja folli jäänyt liian pieneksi. Inssi kuitenkin tehtiin. Sairastuin tosi pahaan tautiin dpo 2-7, kuumetta oli aamusta iltaan 38,5-39,5 välillä joka päivä. Se vei viimeisen toivon. Meinasin eilen pökertyä, kun testiin tulikin selkeä toinen viiva.

Vaikea uskoa tätä ja pelottaa kauheasti, että jotain menee pieleen. Mutta tällä hetkellä olen raskaana ja haluan nauttia tästä ja luottaa, että kaikki menee hyvin ❤️

Tänään 4+1 ja la jouluaattona ❤️

Tänään kontrolliultrassa todettiin, ettei raskauspussiin ole ilmestynyt sikiötä 😔 Tuulimuna se siis oli. Lähete tehtiin naistenpolille ja sinne pääsen ehkä vasta 1,5 viikon päästä, pääsiäinenkin todennäköisesti hidastaa. Inhottavaa kun pahoinvointi ja kaikki on tässä vielä läsnä.

Hyvää odotusta kaikille 🩷

Takaisin