Yleinen keskustelu

@_peikonlehti_ @Rianna313 Mulle ohjeistettiin vain se yksi käynti. Mille viikoille se toinen käynti teillä on ohjelmoitu? Mulla seuraava neuvola vasta tän kuun lopulla. Tällä kerralla neuvolasta on kyllä saanut tosi huonosti tukea ja infoa näistä asioista 😞
Se toinen sokerirasitus on sitten rv 24-28, mutta en ole vielä saanut lähetettä tai ei siitä mainittu kuin ohimennen. Ehkä sitten kolmannessa neuvolassa se ohjeistetaan, kun mulla ainakin se neuvola sijoittuu rv 23.

En näitäkään viikkoja muistanut ulkoa, mutta kun katsoo Terveyskirjastosta: Raskausdiabetes, niin siellä lukee nuo käytännöt.

Onko teillä ollut jo harjoitussupistuksia? Jos on, niin tuntuuko päivittäin vai harvemmin?
Joo, mulla alkoi jo viikolla 8 ja silloin 8-12 olikin useammin, välillä päivittäinkin. Nyt ei muutamaan viikkoon ole juurikaan tuntunut supistuksia, joskus joku yksittäinen. Muissakin raskauksissa on supistellut hyvin varhain mutta ei ole kypsytellyt paikkoja onneksi.

Joo, mulla alkoi jo viikolla 8 ja silloin 8-12 olikin useammin, välillä päivittäinkin. Nyt ei muutamaan viikkoon ole juurikaan tuntunut supistuksia, joskus joku yksittäinen. Muissakin raskauksissa on supistellut hyvin varhain mutta ei ole kypsytellyt paikkoja onneksi.
Itselläkin oli jo muutama viikko sitten ekaa kertaa, sen jälkeen tullut tosi harvakseltaan. Tänään tuli heti heräämisen jälkeen ja aamusta niitä olikin useampi, vaikka ihan rauhakseen oli. Nyt en ole taas kiinnittänyt huomiota kun ollut enemmän liikkeessä, en muista missä vaiheessa ne alkoi esikoisen aikana ja tuliko ihan useampiakin päivässä 🤔

Mullakin on ollut ihan kivuttomia harkkasupistuksia päivittäin, kun kohtu menee vaan semmoseks kovaksi. Päivän aikana en näitä huomaa, mut iltaisin pötkötellessä huomaa jos tulee :)

@_peikonlehti_ @Rianna313 Mulle ohjeistettiin vain se yksi käynti. Mille viikoille se toinen käynti teillä on ohjelmoitu? Mulla seuraava neuvola vasta tän kuun lopulla. Tällä kerralla neuvolasta on kyllä saanut tosi huonosti tukea ja infoa näistä asioista 😞
Rv 24-28 paikkeilla on yleensä toinen rasitus tehty.

Neuvolan hoitajaa voi vaihtaa jos asiat ei suju tai kemiat kohtaa 🫤

Muokattu viimeksi:
Rv 24-28 paikkeilla on yleensä toinen rasitus tehty.

Neuvolan hoitajaa voi vaihtaa jos asiat ei suju tai kemiat kohtaa 🫤
On niin pieni terveyskeskus ettei täällä varmaan ole mahdollista vaihtaa. Mulla onneksi siis vaihtuu se hoitaja, mutta se onkin sitten kolmas joka mun asioita hoitaa ja korjaa sen ensimmäisen säätäjän jäljiltä 😅

Tossa valkeni kun kattelin noita viikkojen poksahtamisia, et täällähän on jo kohta porukka puolivälissä, hurjaaaa 🤩🤩 vitsi miten nopeesti menny aika kuitenki tähän pisteeseen niitten alun mielettömän pitkien päivien jälkeen

Tossa valkeni kun kattelin noita viikkojen poksahtamisia, et täällähän on jo kohta porukka puolivälissä, hurjaaaa 🤩🤩 vitsi miten nopeesti menny aika kuitenki tähän pisteeseen niitten alun mielettömän pitkien päivien jälkeen
Mä pohdin tätä ihan samaa just eilen! 😆 Itse oon yks niistä jolle tulee puoliväli vastaan ens viikolla! 😱

Mä pohdin tätä ihan samaa just eilen! 😆 Itse oon yks niistä jolle tulee puoliväli vastaan ens viikolla! 😱
Joo hulluaa! Tuntuu, et ihan varkain edenny tää raskaus. Mieski sano, et se tuntuu ihan todelliselta et vauva tulee syksyllä, mut sitä hän ei oo viel tajunnu et mä oon raskaana 😅 mut kieltämättä itellä vähän sama fiilis, kun ei oo mitään isoo mahaa eikä hirveesti tuntemuksia 🤔

Onko kellään kokemusta Thule urban glide 3 rattaista? Joku töissä sanoi, että tutulla sellaiset on tosi isot kasaan taitettuna 😬 rupesi ressaamaan että mahtuuko ne perusfarmarin konttiin.. tai että mahtuuko sinne enää niiden jälkeen muuta 🙈

Onko kellään kokemusta Thule urban glide 3 rattaista? Joku töissä sanoi, että tutulla sellaiset on tosi isot kasaan taitettuna 😬 rupesi ressaamaan että mahtuuko ne perusfarmarin konttiin.. tai että mahtuuko sinne enää niiden jälkeen muuta 🙈
On ne isommat kun jotkut tietyt merkit, mutta kyllä ne suht litteeks menee ja sopii kyllä farkkuun. Ja YouTubesta kannattaa kattoo kokoo miltä ne näyttää ja vertailla myös muihin siellä. Sieltä ite oon saanu aika paljon apua siihen, että mitkä koon puolesta jätän pois vaihtoehdoista ☺️

On ne isommat kun jotkut tietyt merkit, mutta kyllä ne suht litteeks menee ja sopii kyllä farkkuun. Ja YouTubesta kannattaa kattoo kokoo miltä ne näyttää ja vertailla myös muihin siellä. Sieltä ite oon saanu aika paljon apua siihen, että mitkä koon puolesta jätän pois vaihtoehdoista ☺️
Hyvä idea, en älynnyt noita YouTube videoita! Pitäisi myös etsiä joku liike missä niitä pääsisi käpistelemään livenä.

Ei oo mitään kokemusta, mut nää on mun mielestä yhet hienoimmista vaunuista 😍

Ei oo mitään kokemusta, mut nää on mun mielestä yhet hienoimmista vaunuista 😍
Niin munkin mielestä 😍 Mä en ole vuosiin edes juossut, mutta olen ihastunut näihin kolmipyöräisiin. Kahdella edellisellä oli Bumbleride Indie juoksurattaat. Ne oli juuri passelit, kun asuttiin esikoisen syntymän aikoihin vanhan kerrostalon seitsemännessä kerroksessa ja ne oli ainoat rattaat mitkä mahtui hissiin. Ne on myös kevyet ohjata, kun koirat toisessa kädessä. Miinuksena niissä, että koppa oli tosi kaponen ja kylmällä kelillä lapsi "kasvoi" liian nopeasti ulos siitä, kun ei toppajuttujen kanssa enää mahtunut koppaan. Ja muutenkin toki viehättää ajatus, että samoilla rattailla menee missä vaan ja edelliset rattaat oli meillä kaikilla ulkomaanreissuillakin mukana.

Kysytääs tälläkin puolella. Pihahommat ja mullan kanssa touhuaminen. Uskallatteko nyt raskaana toksoplasmoosin vuoksi?
Meillä olisi kevät ja kesä tarkoitus laittaa piha kuntoon viime syksynä ostetusta talosta ja mietin nyt tätä puolta asiassa 😅 tänään revin kyllä vanhoja istutuksia hanskat kädessä ja pesin sitten kädet todella hyvin. Eli voisiko suojattuna uskaltaa vai miten te muut teette tai tekisitte?

Kyllä itse tein esim istutushommia ja haravointijuttuja 😊 Mutta muutamaa paikkaa pihalla välttelen juuri tuon pöllyämisen vuoksi.

Kyllä täälläkin on jo kasvihuoneen kunnostus mullan osalta käynnissä ja muutenkin pihaa olen kuopsutellut. Kompostia aloin pöyhiä myös, mutta tajusin siinä kohtaa lopettaa, kun alkoi hometta nousta ylös 😅 eli tosiaan parempi osa paikoista jättää rauhaan ja antaa miehen tehdä..

Millaisia kokemuksia teillä on kantoliinoista? Millaista suosittelisitte?

Itselläni on ollut aiemmin trikoinen ja puuvillainen. Trikoon kannalle alan kallistua uudestaan, puuvillainen aika ronski ja pienen kanssa koin hankalaksi kun jätti tosi paksut laskokset taipeisiin tms.

Inspiroiduin kysymään, kun näin tänään 4 kuisen vauvan manducan sinapinkeltaiseen kääräistynä ja oli kovin soma paketti.

Millaisia kokemuksia teillä on kantoliinoista? Millaista suosittelisitte?

Itselläni on ollut aiemmin trikoinen ja puuvillainen. Trikoon kannalle alan kallistua uudestaan, puuvillainen aika ronski ja pienen kanssa koin hankalaksi kun jätti tosi paksut laskokset taipeisiin tms.

Inspiroiduin kysymään, kun näin tänään 4 kuisen vauvan manducan sinapinkeltaiseen kääräistynä ja oli kovin soma paketti.
Mulla on kokemusta vain trikooliinasta ja Tulan repusta. Mutta melko vähäistä kokemusta kun aikanaan rattaita tarvittiin useimmiten. Tykkäsin kantamisest hirmuisesti ja nyt onkin toiveissa että pystyis enemmän kantaa kun 6v poika on jo niin iso että kävelee reippaitakin matkoja mukana. Sekä trikooliina että Tula on tallessa ja otan kyllä käyttöön.

Mutta mäkin toivon muilta kaikenlaisia kantamiseen liittyviä kokemuksia ja vinkkejä, kun en oo kovinkaan kokenut.

Takaisin