Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tulin pikaisesti päivittelemään tänne kun kotiuduttiin just ekasta neuvolasta. Neuvolan täti oli onneks mukava, aika tomera tapaus kylläkin 😂

Tällä viikolla jo torstaina eka neuvolalääkärin aika ja ennen joulua toinen neuvola. Ilmeisesti ultra tulee vasta joulun jälkeisellä viikolla 30.-31.12. (13+5 tai 13+6) kun pitää olla 13+0 alkava viikko ja tuo päivä on joulupäivä. Yritin sanoa jos sen voisi käydä ennen joulua että saisi joululahjaan ultrakuvan, eli jos pääsisi 23.12. olisi silloin 12+5. Ei tiennyt onnistuuko mutta voin yrittää siirtää kun se aika tulee postissa. Mutta torstaina neuvolalääkäri ultraa, heillä ei voi kuvia tulostaa mutta näytöltä saa ottaa kuvia 😅 ja seuraavalla neuvolakäynnillä ennen joulua kuunnellaan sydänääniä, nyt oli vielä liian aikaista sille.

Mulla myös viikolta 12 alkaen tulee lisäks joku verenohennuslääke, kolme kohtaa täyttyi kun lääke olis tullut jo yhdestä kohdasta (ensisynnyttäjä, bmi yli 30 ja hedelmöityshoidot).

Aivan hirveesti muistettavaa, erilaisia verikokeita, sokerirasitusta, rokotukset ym 😂 päivämäärät ja viikot meni ihan sekaisin tuolla millon pitää muistaa mitäkin 😅 onneks mies oli mukana kuuntelemassa, täytyy illalla töiden jälkeen kysellä muistaako hänkään enää millon mitäkin 😂

Kylläpä jännitti tuo käynti mutta hyvin se meni 🤗
Voihan se olla että on vaan niin täyttä ennen Joulua eikä sen takia pääse ja tiesivät neuvolassakin tilanteen.
Aikaisin ootte kyllä neuvolalääkärille menossa, ei meillä täällä oo eka neuvolakaan kun 10 viikolla.

Saat varmaan Primaspania hakea, ja ihan käyttävät raskausmyrkytyksen ehkäisyyn, mulle tulee esikoisen raskauden takia varmaan tälläkin kertaa.

Voihan se olla että on vaan niin täyttä ennen Joulua eikä sen takia pääse ja tiesivät neuvolassakin tilanteen.
Aikaisin ootte kyllä neuvolalääkärille menossa, ei meillä täällä oo eka neuvolakaan kun 10 viikolla.

Saat varmaan Primaspania hakea, ja ihan käyttävät raskausmyrkytyksen ehkäisyyn, mulle tulee esikoisen raskauden takia varmaan tälläkin kertaa.
Joo sano kyllä ettei tuonne lääkäriin vielä oo kiire mutta sattuis tällä viikolla ja ens viikolla oleen vapaita aikoja eli jos haluan niin voin jo nyt käydä että kattoo samalla kaikki allergialääkeasiat ym kuntoon ja saan valmiiks reseptin tuon uuteen lääkkeeseen ja varataan kontrolli kilpirauhasarvoihin. Vähän rauhallisempi viikko tää töissä niin aattelin että ehkä nyt samalla rytinällä käydään sekin 😄 ja neuvolakin oli aikaisin, varasivat sen tarkoituksella varhaisultran jälkeiselle viikolle ja varhaisultra oli OYSin määräämänä jo 7+0 että saatiin varmistettua hoitojen onnistuminen 😊

Kiva kuulla @Vapsu miten siellä käynti mennyt!

Meillä myös varhaisultra tulossa (mikäli laskelmat pitävät paikkansa) 7+2, neuvola 8+5 ja lääkäri 9+2. Käynnit meillä menee täälläpäin tällä aikataululla, mikä on kyllä kiva.

Soitin neuvolaan ja sain ajan ekalle neuvolakäynnille 16.12. Tuntuu, että sinne on vielä ihan hirveän pitkä aika 😀
Mulla on kanssa samana päivänä eka neuvola. 😊 Miten sulla sillon viikot? Mulla 8+1 silloin, varmaan olis mennyt myöhemmälle, mutta mulla perussairaus ja lääkitys, niin sen takia pääsin vähän aiemmin... 🙄😅

Jäin kyllä pohtimaan tuota nt-ultran ajankohtaa. Joka paikassa netissä lukee että se olisi välillä 11+0 - 13+6. Neuvolassa tosiaan sanoi että 13+0 aikaisintaan voi tehdä. 🤔 on se aika hankala jos viikon sisään pakko ja vielä just sattuu tuohon jouluviikko 🤔
Nyt näkyi jo digipalvelussa ultraan varattu aika, eli nt-ultra on 20.12. eli ehtii olla ennen joulua, silloin on 12+2 🥰

En oo saanu vielä aikaseks varattua ekaa neuvolaa.. teen töitä toimistolla ja just aina neuvolan soittoaikana oon siellä työkavereiden ympäröimänä, enkä haluis ottaa riskiä että joku sattuu kuulemaan soittooni. Eipä tässä toki vielä kiire oo, mutta toki mitä pidemmälle tätä venyttää niin sitä huonommin saa itelleen sopivan ajan..

Uskallankohan huomen aamulla tehä viikkonäytöllisen testin 😬 jotenki ahistaa jos siin onkin liian vähän viikkoja... Samantienhän siinä paniikki sit iskee 😱 se ois viikko plussasta ja omien ajatusten mukaan pitäs olla 5+2 huomen joten kyllähän siinä se 3+ pitäs olla...

Minä soitin eilen neuvolaan ja sain ekan ajan 19.12. jolloin viikkoja 8+6. Koitin saada neuvolan kautta varhaisultraa, mutta eivät täällä kuulemma anna ilman oikein raskaita perusteita eli esim useita keskenmenoja taustalla. Täytyy siis varata yksityiselle aika, vielä vähän mietin, viitsiikö sen ottaa 6+5, vaikka kyseisen yrityksen sivuilla sanotaan, että 7+0 alkaen🤔

Uskallankohan huomen aamulla tehä viikkonäytöllisen testin 😬 jotenki ahistaa jos siin onkin liian vähän viikkoja... Samantienhän siinä paniikki sit iskee 😱 se ois viikko plussasta ja omien ajatusten mukaan pitäs olla 5+2 huomen joten kyllähän siinä se 3+ pitäs olla...
Kerro sitten mihin päädyit ja mikä oli tulos! Mää tein ensimmäisen viikkonäytöllisen 4+3 ja sillon oli odotettavasti 2-3. Nyt mietin millon tekisin toisen, että saisi 3+ tuloksen🤔 Malttaisko ottaa 5+3 vai testaisiko jo aiemmin🤷🏼‍♀️

Kerro sitten mihin päädyit ja mikä oli tulos! Mää tein ensimmäisen viikkonäytöllisen 4+3 ja sillon oli odotettavasti 2-3. Nyt mietin millon tekisin toisen, että saisi 3+ tuloksen🤔 Malttaisko ottaa 5+3 vai testaisiko jo aiemmin🤷🏼‍♀️
Jooo 😬😬 hitto miten tää alkoki jännittää ihan sikana 😂

Jooo 😬😬 hitto miten tää alkoki jännittää ihan sikana 😂
Tää testailu on kyllä ollu yllättävän jännää! Vaikka on selkeet positiiviset saanu, niin jotenki ei meinaa uskaltaa luottaa. Itseä meinaa vähän huolettaa, kun en oo vielä saanut testiviivasta yhtä tummaa kuin kontrolli😕 Omaan silmään viiva on about yhtä tumma nyt dpo18 kuin oli jo dpo14. Ja oireetkin on edelleen todella vähäisiä.

Tää testailu on kyllä ollu yllättävän jännää! Vaikka on selkeet positiiviset saanu, niin jotenki ei meinaa uskaltaa luottaa. Itseä meinaa vähän huolettaa, kun en oo vielä saanut testiviivasta yhtä tummaa kuin kontrolli😕 Omaan silmään viiva on about yhtä tumma nyt dpo18 kuin oli jo dpo14. Ja oireetkin on edelleen todella vähäisiä.
Mä meen aina vaa kahen testin taktiikalla 🤭 Eka liuska ja sit viikkonäyttö.

Kaikilla ei testeihin tule ns. leffaviivoja eli niit viivoja ei kannata liikaa tuijotella😌

Samaa ajattelin ettei kaikilla välttis tuu yhtä vahvoja, en minä ainakaan saanut yhtä tummaa viivaa kuin kontrolliviiva ja raskaana ollaan 🤭 lopetin testailun 5+5 kun sain viikkodigiin 3+.

Joo niinpä, näitä kokemuksia on aina hyvä kuulla @Charlottaa ja @Vapsu 🤍 Yritän nyt malttaa testailujen suhteen, jos loppuviikosta tekis vielä viimeiset pari laatikosta löytyvää liuskatestiä ja sit viimeistään ma sen viikkonäytöllisen ja sit saa luvan riittää😅

Aika käsittämätöntä, raskaussovellus sanoo raskautta kuluneen jo 20 % 🤩

Aina jännittää keskiviikot kun uusi viikko lähtee käyntiin mikäs siemen tai marja siellä sovelluksessa tällä viikolla on 😂

Ottaako joku muu viikottain kuvia masusta miten kasvaa? 🙈 mä oon keskiviikkoisin ottanut kun viikko vaihtuu. Aattelin että olis kiva seurailla miten ulkomuoto muuttuu 😄

Moikka <3 Täällä nyt omien laskujen mukaan 6+4 ja neuvolan mukaan 7+0 <3 Lauantaina vihdoin varhaisultra! ja sitten ensi viikon torstaille eka neuvola varattu :) Silloin neuvolan mukaan ollaan 9 viikolla 8+1. Varasin heti siihen, koska sama haave kuin muillakin...josko saisi ultran ennen joulua :Upside Down Face: Saattaa jäädä haaveeksi...

Mä ny tein sen viikkonäytön! Eka ajattelin etten tee joten en ees tehny aamun ekalla vessakäynnillä vaan sillee et olin vaa pari tuntia pissaamatta ja kyllähän se 3+ pärähti ruutuun jeeee!

Takaisin