Yleinen keskustelu

Huh, mä olen jo useamman kerran ollut tänne kirjoittamassa, mutta aina jänistänyt 😂 Josko NYT rohkeus piisaisi.

Eli täällä yksi uusi plussalainen hei! 🩷 Testin tein muutama päivä sitten, iloisena yllätyksenä hyvin vahvat leffaviivat sieltä tupsahti. Menkoista laskettuna nyt olisi 4+6 ja la 18.4. Ennestään meillä on tammikuinen poika 2023 😍
 
Huh, mä olen jo useamman kerran ollut tänne kirjoittamassa, mutta aina jänistänyt 😂 Josko NYT rohkeus piisaisi.

Eli täällä yksi uusi plussalainen hei! 🩷 Testin tein muutama päivä sitten, iloisena yllätyksenä hyvin vahvat leffaviivat sieltä tupsahti. Menkoista laskettuna nyt olisi 4+6 ja la 18.4. Ennestään meillä on tammikuinen poika 2023 😍
Jee! Meillä sama laskettuaika! Hiivatin pitkä perjantai! 😂
 
Täällä myös uutena👋🏼 mulla la olis 20.4.💖

@pajuranta kanssa ollaankin molemmat tammikuisissa -23, vaikka meidän poika ottikin varaslähdön ja hänestä tulikin sitten joulukuinen -22🤭
 
Jee! Meillä sama laskettuaika! Hiivatin pitkä perjantai! 😂
Jeee!! 😍 eikä! Mä en ollut vielä edes katsonut että osuu pääsiäiselle 😂😂😂 saa nähdä kuinka pitkä pitkäperjantai meillä onkaan 🤭
Täällä myös uutena👋🏼 mulla la olis 20.4.💖

@pajuranta kanssa ollaankin molemmat tammikuisissa -23, vaikka meidän poika ottikin varaslähdön ja hänestä tulikin sitten joulukuinen -22🤭
ihanaa kun tulit kanssa! 😍
 
Jeee!! 😍 eikä! Mä en ollut vielä edes katsonut että osuu pääsiäiselle 😂😂😂 saa nähdä kuinka pitkä pitkäperjantai meillä onkaan 🤭

ihanaa kun tulit kanssa! 😍

Mä toivon, että syntyy ennen pääsiäistä, niin saa mieskin pari "ekstravapaapäivää" :Face With Tears Of Joy:
 
Mä toivon, että syntyy ennen pääsiäistä, niin saa mieskin pari "ekstravapaapäivää" :Face With Tears Of Joy:
No meillä taatusti syntyy! toivotaan että sattuis ees isyysvapaiden ajalle nuo pyhät, niin vähän pidentäis. Edellinen siis käynnistettiin 38+ koon vuoksi ja eka synty itekseen 36+1 😅
 
No meillä taatusti syntyy! toivotaan että sattuis ees isyysvapaiden ajalle nuo pyhät, niin vähän pidentäis. Edellinen siis käynnistettiin 38+ koon vuoksi ja eka synty itekseen 36+1 😅

Saako kysyä, miten iso esikoinen oli? Minulla ovulaatio oli myöhemmin kuin menkoista laskien, mutta uskon, että meillä myös olisi vauva sylissä pääsiäisenä!
 
Mulla myös ollut aikaisemmissa raskauksissa ruokavaliohoitoinen radi, paastosta rasituksessa jäin kiinni.

Esikoinen syntyi rv40+1 paino 3605g, pituus 49cm.
Kuopus rv 41+2 paino 3788g, pituus 50cm.

Eiköhän mulle se tässäkin napsahda.
 
Minulla on yksi insuliinihoitoinen radi. Kolmas raskaus.

Tässä välissä laihdutin 17 kg, ja nelosessa ei ollut radia. Vitosessa oli lähtötilanteessa jonkun verran ekstrakiloja, mutta ei tullut radia. Söin aika normaalisti, joskus herkkujakin.

Nyt taas lähtötilanteessa on liikaa kiloja, joten saapa nähdä miten tällä kertaa käy radin kanssa. Jos sinne asti pääsee. Mulla on edelleen ihan täysin jos ja jos olo, vaikka syke löytyikin. Iän vuoksi, ja nyt se hematoomakin.
 
Mä en käynyt esikoisen kohdalla, kun ei ollut pakko, mut nythän ne varmaan mut sinne työntää, kun jo yli 30 vuotta ikää . 🙈
Minuthan ne laittaisi kun edellisessäkin ollut. Mutta en ajatellut mennä, kun nuita voi kotonakin seurata ilman sitä diagnoosia. Mulla paastoarvo koholla aina ilman raskauttakin, joten eipä sitä koetta tarvita todistamaan.
 
Minuthan ne laittaisi kun edellisessäkin ollut. Mutta en ajatellut mennä, kun nuita voi kotonakin seurata ilman sitä diagnoosia. Mulla paastoarvo koholla aina ilman raskauttakin, joten eipä sitä koetta tarvita todistamaan.
Joo mäkin oon miettinyt tätä 🤔 Mä jouduin sokerirasitukseen ekassa raskaudessa 2 kertaa sukurasituksen takia, mutta jouduin todellisuudessa käydä siellä varmaan 4-5 kertaa kun koe ei koskaan onnistunut! Mulle tuli siitä niin huono olo 🤢 Oli voimakasta pahoinvointia muutenkin koko raskauden läpi. Ajattelin nyt vaan itse seurailla tilannetta tällä kertaa.
 
Varmaan radi myös tässä raskaudessa. Ruokavaliohoitoinen myös. Eikä päässy esikoinen kovin isoksi, vaikka yliajalla viihtyi melkein 2 vk 😅 syntyi 41+4, 52 cm ja 3585g. Olivat osastolla joutuneet antamaan sokeria (tai mitä se nyt sit olikaan), ku oli sokerit romahtanut.
Mutta joo, rasituskoe luultavasti edessä täälläkin
 
Mullakin edellisessä raskaudessa radi. Oli kyllä ruokavaliohoitoinen eikä ylityksiä tullut. Tutkiskelinkin jo että millos siihen hirveään kokeeseen taas joutuu🤢
 
Ite en huomannut et se litku niin kamalaa oli, mitä annettiin ymmärtää etukäteen 😳 ehkä heikko hajuaisti vaikuttaa tähänkin, enkä vaan maista sitä kunnolla
 
Heippa!

Minäkin voisin liittyä tänne jutustelemaan. Ikää minulla on 33v ja yksi lapsi (05/22) ennestään. Asun ulkomailla, mutta jotenkin kaipailisin taas suomalaista vertaistukea raskaudessa. Paikallisissa ryhmissä tulee valitettavasti usein kielinuuri vastaan.. 🙄

Täällä olisi la 23.4. eli nyt eletään vasta rv 4+2 ja jännäilen pysyykö kaveri kyydissä. Oireita ei ole juuri lainkaan, joten tuntuu että olen ihan pimennossa siitä miten raskaus etenee ja onkin tehnyt kaikki liuskatestit sen vuoksi pois ja seurannut viivojen sävyjä suurennuslasilla 🙈. Vähän on ollut alavatsan nippailuja toisinaan, tosin nyt nekin rauhoittuneet ja repäisykipuja tulee aivastaessa ja nopeasti noustessa. Lisäksi hengästymistä esiintyy aivan kuten edellisessäkin raskaudessa. Nyt on tullut uutena tarve syödä aamuisin, mikä on sikäli outoa etten ole ikinä suonyt aamupalaa. 😆

Täällä ekassa raskaudessa oli varhaisultra osana ekaa gynekäyntiä (rv8) mutta omalääkäri vihjaili ettei sitä ehkä tällä kertaa tehdä.. Toivon todella että sairaal sanoo toisin koska en kyllä jaksa odottaa rv12 asti! 😬
 
Takaisin
Top