Yleinen keskustelu

Onkos täällä muilla lemmikkejä? Meillä on aina ollut koiria. Aiemmista raskauksista en ole koiran käytöksessä huomannut alkuraskaudessa muutosta.Nykyinen sakemanni on kokoajan mun iholla,vieressä tai vähintäänkin väijymässä sohvan kulmassa😂 Meinaa järki pyörähtää ympäri ton elukan vahdatessa.
 
Meillä on kissa.. raskaudesta se ei ollut moksiskaan, mutta kiersi vauvan hyvin kaukaa ekat 3kk ja sitten vähitellen uskaltautui lähemmäs. Nyt he elää yleensä ihan sovussa, mitä nyt tuo meidän 2-v. daredevil on välillä vähän liian rajuotteinen ja saa seurauksena kynnestä. 🙈

Solerirasituksesta...viime raskaudessa jouduin kahdesti ja varmaan nytkin painorasitteen vuoksi. Radio mulla ei kuitenkaan ollut. En todella odota innolla. Se litku on ihan kaameaa, mutta mitä voi olettaa kun se on sama kuin söisi 15 palaa sokeria yhdellä istumalla 🤢
 
Vasta on nuo edelliset sokerirasitukset takana, tuntuu että eihän siitä ole montaa viikkoa😂
 
Minä en aikaisemmin ole käynyt sokerirasituksessa, mutta tällä kertaa täytyy varmaan mennä...

Meilläkin on koira, mutta en kyllä ole huomannut muutosta käytöksessä.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Esikoisen raskauden aikana oli kaksi koiraa, vanhempi ei huomannut ja lähti tuonpuoleiseen kun raskautta oli noin 3kk kulunut. Toinen koira alkoi sen jälkeen "suojella", varmisteli että olin ok mm. tulemalla jalkoihin sohvan eteen. Tekee sitä yhä. En tiedä liittyykö raskauteen vai huomasiko surun toisen koiran lähdettyä.
Nyt ei ole mitään uutta reagointia, yhä viihtyy mun edessä sohvan reunalla.
 
Meillä koira ja kissa 😊 Ja sitten myös nautoja, lampaita ja kanoja 😄 Lampaat muutti meille vasta pari viikkoa ennen plussaa, ja nyt en oikein tiedä mitenpäin olla heidän kanssa. Ylivarovaisena pelkään listerioosia ym 😅

Miehellä tippuu varmaan kohta korvat päästä kun muistuttelen n. 10 kertaa päivässä pesemään käsiä, kun työkseen tuolla eläinten (ja niiden ulosteiden) parissa touhuaa 😅
 
Meillä koira ja kaksi kissaa, en ole huomannut mitään 🤗 Edellisessä raskaudessa meidän edesmennyt koira oli hyvin suojeleva mua kohtaan. Vieraille miehille ja koirille muristiin jo kaukaa, muuten ei kyllä ikinä murissut kenellekään.
 
Hei vaan kaikki!

Minäkin kirjoittelen nyt tälle puolelle. Oon itse 35v ja mies 37v. Plussasin eilen, kun kuukautiset jäivät virallisesti pois ja täällä eletään ihan ihmeellisissä maailmoissa ❤️ nyt siis kuukautisista laskettuna 4+4. Vihloo alavatsaa ja vatsassa "mylvii" ja kuplii ja äkkinäiset liikkeet tuntuu ikäviltä. Tänään oon myös ollut super väsy.

Mulla ennestään 5/2010 syntynyt poika joten tämän laskettuaika menisi ihanasti lähelle ❤️ ennen tuota poikaa on kaksosraskaus mikä päättyi raskausviikolla 20+5 (3/2009)💔💔identtiset pojat syntyivät tuolloin käynnistyksen myötä.

Elin lähes 9v suhteessa jossa mies ei halunnut lapsia (poika sitä edeltävästä suhteesta) ja eron jälkeen löysin nykyisen joka heti kertoi että haluaa ja nyt onkin lähes 2v yritys takana ❤️ lapsettomuushoitojen (kevyiden) myötä sai tämä nelonen nyt alkunsa. Mä kun olin ihan varma ettei tämä onni meille enää tulisi 😭❤️❤️

Meillä asuu kaksi koiraa ja ne ei kyllä ihmeemmin oo vielä käyttäytynyt 😅 molemmat tollaisia sakemannimixejä ja tänään jo mietin et miten koht selviän niiden kanssa 😅😂

Tässä pohdin et onko monella kotona dopleria käytössä 🤔 oisko kannattava ostos..
Onko täällä ketään muita joilla olisi kilpirauhasen vajaatoiminta? Tässä sitäkin pohdin et tarviiko sen lääkitykseen puuttua 😊
 
Muokattu viimeksi:
Edellisen raskauden aikana oli vielä kaksi kissaa, mut ei poijjat kyllä mitään huomanneet 😅 ihmettelivät ku eivät enää loppuajasta mahan päällä pysynee yhdessä 😅
 
Hei vaan kaikki!

Minäkin kirjoittelen nyt tälle puolelle. Oon itse 35v ja mies 37v. Plussasin eilen, kun kuukautiset jäivät virallisesti pois ja täällä eletään ihan ihmeellisissä maailmoissa ❤️ nyt siis kuukautisista laskettuna 4+4. Vihloo alavatsaa ja vatsassa "mylvii" ja kuplii ja äkkinäiset liikkeet tuntuu ikäviltä. Tänään oon myös ollut super väsy.

Mulla ennestään 5/2010 syntynyt poika joten tämän laskettuaika menisi ihanasti lähelle ❤️ ennen tuota poikaa on kaksosraskaus mikä päättyi raskausviikolla 20+5 (3/2009)💔💔

Elin lähes 9v suhteessa jossa mies ei halunnut lapsia (poika sitä edeltävästä suhteesta) ja eron jälkeen löysin nykyisen joka heti kertoi että haluaa ja nyt onkin lähes 2v yritys takana ❤️ lapsettomuushoitojen (kevyiden) myötä sai tämä nelonen nyt alkunsa. Mä kun olin ihan varma ettei tämä onni meille enää tulisi 😭❤️❤️

Meillä asuu kaksi koiraa ja ne ei kyllä ihmeemmin oo vielä käyttäytynyt 😅 molemmat tollaisia sakemannimixejä ja tänään jo mietin et miten koht selviän niiden kanssa 😅😂

Tässä pohdin et onko monella kotona dopleria käytössä 🤔 oisko kannattava ostos..
Onko täällä ketään muita joilla olisi kilpirauhasen vajaatoiminta? Tässä sitäkin pohdin et tarviiko sen lääkitykseen puuttua 😊

Onnea plussasta ja toivotaan, et kaikki menee hyvin ♥️

Mulla oli esikoisen raskaudesta dopleri käytössä siihen asti kunnes liikkeet alkoi tuntua. Kyllä se mua ainakin helpotti, kun oon tällänen stressaaja. Aion kyllä tässäkin raskaudessa ottaa käyttöön.

Itselläni ei ole kilpirauhasen vajaatoimintaa, mutta olen ymmärtänyt, että raskausaikana täytyy annostusta yleensä nostaa ja voi olla, että arvoja seurataan tarkemmin eli olisin yhteydessä terveydenhuoltoon.
 
Tässä pohdin et onko monella kotona dopleria käytössä 🤔 oisko kannattava ostos..
Mä esikoisen aikaan olin pitkään sitä mieltä että turha ostos, mutta sit tuli ajoittaista verenvuotoa nt-ultran jälkeen niin oli kyllä sit sen mielenrauhan arvoinen kuitenkin🙏🏼 on se vielä tallessa😇
 
Samaa mieltä doplerista! Oli kyllä omalle mielenrauhalle täyttä kultaa viimeraskaudessa kun olin niin oireeton ja olihan niitä sykkeitä kiva kuunnella vaikka huonon päivän jälkeen. Aion kyllä käyttää nytkin, mutta kuten viime raskaudessakin yritän rahoittaa kertaan pariin per viikko 😅
 
Täällä on hankintalistalla uusi doppler, esikoisen odotusaikana hankittu oli niin surkea. Taisin sen heittää roskiin kuopuksen odotuksessa. Jos nyt satsaisi vähän parempaan laitteeseen..
 
Mulla ei oo doppleria ollu, kirppareilla on välillä tullut vastaan ja oon miettinyt pitäiskö ostaa. Toisaalta meillä on mahdollisuus ultrata koska vaan ja esikoisesta ultrattiinkin varmaan kymmeniä kertoja 😅 ku loppujen lopuks se pelkkä syke ei kauheasti kerro. Mut ehkä harkitsen doppleria jos kirpparilla tulee taas edullisesti vastaan.
 
Takaisin
Top