Yleinen keskustelu

Onpa kiva kuulla, että moni on menossa festareille raskaudesta huolimatta. 😊 Kyllä nyt itsekin olen sitä mieltä, että ehkä lähden, mutta olen tietysti todella varovainen ja menen oman jaksamisen mukaan. Meilläkin kaksipäiväiset festarit eri kaupungissa, joten vähän mietityttää miten jaksaa😅

Meilläkin elokuussa tulossa paikalliset festarit, ajattelin kans että en ihan sinne keskelle tungosta mene vaan pysyttelen reunalla. Vähän pienemmät festarit kyseessä niin reunaltakin näkee ja kuulee aivan hyvin 😊 Ja tosiaan omassa kaupungissa on, niin pääsee kotiin nukkumaan ja autolla ajattelin lähteä ettei tarvii sitäkään vertaa kävellä bussilta kotiovelle 😄

Hei jee, täälläkin kaksi keikkaa tulossa kun ensin Coldplay ja sitten PMMP, molemmissa permanto paikat. Vähän mietityttää miten siellä jaksaa seistä. Jotenkin jalat väsyy nykyään ihan hetkessä. Kävelen myös tosi hitaasti jos entiseen menoon vertaa. Ihan kuin olisi jo raskaus pidemmällä 😄

Sama juttu että ihme lyllerystä tää kävely nykyään 😂 erityisesti nousut mäkeä ylös tai portaita on ihan hullua. Ihan kun ei ois kuntoa ollenkaan. Sohvalta ylös nousut tai istumaan menot on ollut jo usemman viikon sellaista että pitää aina vähän ähkäistä.

Minua myös mietityttää miten ihmeessä keikalla jaksaa seistä. Oli alunperin ajatus mennä aikaisin sinne että saa hyvät paikat kun permannolla siis meilläkin liput. Mutta nyt mietin olisko järkevää mennä vasta tyyliin puolessa välissä lämppäriä.

Eilen tuli testattua seisomiskyky kun oon vanhempieni luona keskisuomessa ja käytiin huutokauppakeisarin huutokaupassa, se siis lapsuudenkotikyläni nähtävyys.😂 Vähän myöhään mentiin niin seisomaan joutui, tunnin kestin ja sitten ei enää mitään mahdollisuuksia. Mietin että voisikohan sinne keikalle ottaa mukaan retkituolin...😆

,@Minja86 kuulostaa liiankin tutulle kaikki ähkäisyt noustessa ja jalkojen väsyminen seistessä. Sit en tiedä onko sulla tai jollain muulla täällä sitä, että kun nousee seisomaan, niin se "lopullinen suoristautuminen" täytyy tehdä hiiiitaaasti, ettei toiselta tai molemmilta puolilta nivusista lähde repäisykipu kohti kohtua!? Kyllä sitä osaa olla monenmoisia tuntemuksia vähän joka puolella kehoa 😅

Joo pitää tehdä hitaasti oikaisu, kaikki arkiliikkuminen hidastetussa filmissä, ratikkaa ei jaksa enää juosta kiinni, koko ajan pitää päikkäröidä, ihme huohotusta etc😂

,@Minja86 kuulostaa liiankin tutulle kaikki ähkäisyt noustessa ja jalkojen väsyminen seistessä. Sit en tiedä onko sulla tai jollain muulla täällä sitä, että kun nousee seisomaan, niin se "lopullinen suoristautuminen" täytyy tehdä hiiiitaaasti, ettei toiselta tai molemmilta puolilta nivusista lähde repäisykipu kohti kohtua!? Kyllä sitä osaa olla monenmoisia tuntemuksia vähän joka puolella kehoa 😅
Joo, huomasin tän viikko sitten ku autosta ylös nousemine on vaikeaa😂

Mulla väsyy jalat myös mutta enemmänkin liikkeessä. Tänään kävin aamulla 4km lenkillä, sitten olin 5 tuntia Tykkimäellä lasten kanssa ja nyt kyllä tuntuu 😅

Joo, huomasin tän viikko sitten ku autosta ylös nousemine on vaikeaa😂
Vsrainkin pidemmät automatkat (okei yli 45min) niin tuntuu, että lonkan koukistajat ja nivuset menee ihan jumiin ja joutuu kävellä ankkakövelyä hetken ennenkuin vetreytyy🥵😂

Mulla väsyy jalat myös mutta enemmänkin liikkeessä. Tänään kävin aamulla 4km lenkillä, sitten olin 5 tuntia Tykkimäellä lasten kanssa ja nyt kyllä tuntuu 😅
No huhhuh! 😃 En olis kyllä mitenkään pystyny samaan 👎🏻🥴

Mä oon ennen tätä raskautta urheillut ihan todella paljon ja raskaita lajeja, niin mulla on tässä pohjakuntoa kumminkin 😅 mutta kyl tuntu..
No niin mä vähän arvelinkin, että kuntoa löytyy 😄👌🏻 Oon niin kateellinen, varsinkin nyt 🥵😮‍💨😆

No niin mä vähän arvelinkin, että kuntoa löytyy 😄👌🏻 Oon niin kateellinen, varsinkin nyt 🥵😮‍💨😆
En ollut keskimmäisen raskausaikana näin hyvässä kunnossa, joten ymmärrän kyllä myös tuskasi 🤭🤣 mutta jos yhtään lohduttaa niin en kyllä oo jaksanut nyt kauheesti mitään urheilusuorituksia harrastaa töiden lisäksi, pari kertaa viikossa ehkä.

Itse käyn nyt salilla pari kertaa viikossa ja yrittänyt ylläpitää lisäksi kävelyä. Umatkauintia kanssa sillon töllöin tehnyt ja sitä aattelin lisätä. Intohimoharrastus show/lyrical tanssi jäi kesätuolle ennen juhannusta, mut ihan loppuun asti menin vielä aika normaalisti tunneilla, vaikka kaikkeen ei keho enää kyllä taittunut, venytyksissä ongelmia ennenkaikkea ja vatsat ei tuntunut enää hyviltä. Siel nähnyt muutamasti että kyllä pitkällekin naiset raskaana tanssinut, mutta itseä arveluttaa kun en osaa tehdä oikein säästellen, vaan aina sata lasissa ja pelkään että riuhdon asentoihin hurmossa. Huomasin että vikan viikon tunnit oli vaikea sarjoissa jaksaa, happi kertakaikkisesti meinas loppua. Olin helpottunut kun tunnit loppu, niin ei enää sellaista ristiriitaista tunnetta.

Mutta aattelin mennä vielä syksyn alkaessa kokeileen, että osaisnko tehdä rauhallisemmin ja malttaen eli että hypyt ja lattiahommat jättäisin tekemättä. Haluaisin että vauva saisi tanssia kanssa mun kanssa, kun tnassi ollut mulle niin rakas ja tärkeä tapa elää ja hengittää...

Mutta viime viikot ihmetellyt että miten jaksan mitään töitten lisäksi syksyllä kun nyt kaikki päivät menee päikkäröidessä. Nyt vielä kesälomalla, syksyllä vihdoin töitä aineenopena yläkoulussa pätevän palkalla! Se arki onkin sitten niin hektistä, että kun on aiemmin tullut tehtyä vuoden sijaisuuksia, niin huomannut olen että en jaksa saliin joka viikko.

Mulla oli tänään NT-ultra ja vauva voi hyvin. Oli odotettua isompi, joten laskettua siirrettiin 23.1. -> 18.1. Riskiluvut oli pieniä, mutta pappa ja hcg-b -arvot oli matalat. Kätilö suositti aloittamaan mini-asan ehkäisemään istukan vajaatoimintaa.
Mullakin oli torstaina NT ja oli myös odotettua isompi, muttei vielä lähdetty siirtämään laskettua aikaa. Mini-asa käytössä ylipainon vuoksi.

Huh, NT-ultrassa kaikki hyvin! Nubista ei saatu kuvaa..
Tärkeintä että kaikki oli hyvin!!
No, nub-liittyen: tiesithän että rakenneultrassa näkymät ovat usein varsin hyvät (etenkin jos syöt nopeita hiilareita kuten esim. suklaapatukan) juuri ennen ultrapedille kipuamista.

Tärkeintä että kaikki oli hyvin!!
No, nub-liittyen: tiesithän että rakenneultrassa näkymät ovat usein varsin hyvät (etenkin jos syöt nopeita hiilareita kuten esim. suklaapatukan) juuri ennen ultrapedille kipuamista.
Joo meillä itseasiassa NT-ultrassa ongelma enemmän oli se että vauva oli niin kovin liikkeessä että oli siksi hankalaa 🤣 ja 2 aiemmassa sukupuoli on kyllä näkynyt hyvin selvästi rakenneultrassa, jos nyt ei näy niin sitten niin on tarkoitettu 😊✨

Takaisin