Yleinen keskustelu

Onpa kiva kuulla, ettĂ€ moni on menossa festareille raskaudesta huolimatta. 😊 KyllĂ€ nyt itsekin olen sitĂ€ mieltĂ€, ettĂ€ ehkĂ€ lĂ€hden, mutta olen tietysti todella varovainen ja menen oman jaksamisen mukaan. MeillĂ€kin kaksipĂ€ivĂ€iset festarit eri kaupungissa, joten vĂ€hĂ€n mietityttÀÀ miten jaksaa😅
 
MeillĂ€kin elokuussa tulossa paikalliset festarit, ajattelin kans ettĂ€ en ihan sinne keskelle tungosta mene vaan pysyttelen reunalla. VĂ€hĂ€n pienemmĂ€t festarit kyseessĂ€ niin reunaltakin nĂ€kee ja kuulee aivan hyvin 😊 Ja tosiaan omassa kaupungissa on, niin pÀÀsee kotiin nukkumaan ja autolla ajattelin lĂ€hteĂ€ ettei tarvii sitĂ€kÀÀn vertaa kĂ€vellĂ€ bussilta kotiovelle 😄
 
Mulla oli tÀnÀÀn NT-ultra ja vauva voi hyvin. Oli odotettua isompi, joten laskettua siirrettiin 23.1. -> 18.1. Riskiluvut oli pieniÀ, mutta pappa ja hcg-b -arvot oli matalat. KÀtilö suositti aloittamaan mini-asan ehkÀisemÀÀn istukan vajaatoimintaa.
 
Hei jee, tÀÀllĂ€kin kaksi keikkaa tulossa kun ensin Coldplay ja sitten PMMP, molemmissa permanto paikat. VĂ€hĂ€n mietityttÀÀ miten siellĂ€ jaksaa seistĂ€. Jotenkin jalat vĂ€syy nykyÀÀn ihan hetkessĂ€. KĂ€velen myös tosi hitaasti jos entiseen menoon vertaa. Ihan kuin olisi jo raskaus pidemmĂ€llĂ€ 😄
 
Sama juttu ettĂ€ ihme lyllerystĂ€ tÀÀ kĂ€vely nykyÀÀn 😂 erityisesti nousut mĂ€keĂ€ ylös tai portaita on ihan hullua. Ihan kun ei ois kuntoa ollenkaan. Sohvalta ylös nousut tai istumaan menot on ollut jo usemman viikon sellaista ettĂ€ pitÀÀ aina vĂ€hĂ€n Ă€hkĂ€istĂ€.

Minua myös mietityttÀÀ miten ihmeessÀ keikalla jaksaa seistÀ. Oli alunperin ajatus mennÀ aikaisin sinne ettÀ saa hyvÀt paikat kun permannolla siis meillÀkin liput. Mutta nyt mietin olisko jÀrkevÀÀ mennÀ vasta tyyliin puolessa vÀlissÀ lÀmppÀriÀ.

Eilen tuli testattua seisomiskyky kun oon vanhempieni luona keskisuomessa ja kĂ€ytiin huutokauppakeisarin huutokaupassa, se siis lapsuudenkotikylĂ€ni nĂ€htĂ€vyys.😂 VĂ€hĂ€n myöhÀÀn mentiin niin seisomaan joutui, tunnin kestin ja sitten ei enÀÀ mitÀÀn mahdollisuuksia. Mietin ettĂ€ voisikohan sinne keikalle ottaa mukaan retkituolin...😆
 
,@Minja86 kuulostaa liiankin tutulle kaikki Ă€hkĂ€isyt noustessa ja jalkojen vĂ€syminen seistessĂ€. Sit en tiedĂ€ onko sulla tai jollain muulla tÀÀllĂ€ sitĂ€, ettĂ€ kun nousee seisomaan, niin se "lopullinen suoristautuminen" tĂ€ytyy tehdĂ€ hiiiitaaasti, ettei toiselta tai molemmilta puolilta nivusista lĂ€hde repĂ€isykipu kohti kohtua!? KyllĂ€ sitĂ€ osaa olla monenmoisia tuntemuksia vĂ€hĂ€n joka puolella kehoa 😅
 
Joo pitÀÀ tehdĂ€ hitaasti oikaisu, kaikki arkiliikkuminen hidastetussa filmissĂ€, ratikkaa ei jaksa enÀÀ juosta kiinni, koko ajan pitÀÀ pĂ€ikkĂ€röidĂ€, ihme huohotusta etc😂
 
,@Minja86 kuulostaa liiankin tutulle kaikki Ă€hkĂ€isyt noustessa ja jalkojen vĂ€syminen seistessĂ€. Sit en tiedĂ€ onko sulla tai jollain muulla tÀÀllĂ€ sitĂ€, ettĂ€ kun nousee seisomaan, niin se "lopullinen suoristautuminen" tĂ€ytyy tehdĂ€ hiiiitaaasti, ettei toiselta tai molemmilta puolilta nivusista lĂ€hde repĂ€isykipu kohti kohtua!? KyllĂ€ sitĂ€ osaa olla monenmoisia tuntemuksia vĂ€hĂ€n joka puolella kehoa 😅
Joo, huomasin tĂ€n viikko sitten ku autosta ylös nousemine on vaikeaa😂
 
Mulla vĂ€syy jalat myös mutta enemmĂ€nkin liikkeessĂ€. TĂ€nÀÀn kĂ€vin aamulla 4km lenkillĂ€, sitten olin 5 tuntia TykkimĂ€ellĂ€ lasten kanssa ja nyt kyllĂ€ tuntuu 😅
 
Joo, huomasin tĂ€n viikko sitten ku autosta ylös nousemine on vaikeaa😂
Vsrainkin pidemmĂ€t automatkat (okei yli 45min) niin tuntuu, ettĂ€ lonkan koukistajat ja nivuset menee ihan jumiin ja joutuu kĂ€vellĂ€ ankkakövelyĂ€ hetken ennenkuin vetreytyyđŸ„”đŸ˜‚
 
Mulla vĂ€syy jalat myös mutta enemmĂ€nkin liikkeessĂ€. TĂ€nÀÀn kĂ€vin aamulla 4km lenkillĂ€, sitten olin 5 tuntia TykkimĂ€ellĂ€ lasten kanssa ja nyt kyllĂ€ tuntuu 😅
No huhhuh! 😃 En olis kyllĂ€ mitenkÀÀn pystyny samaan đŸ‘ŽđŸ»đŸ„Ž
 
MĂ€ oon ennen tĂ€tĂ€ raskautta urheillut ihan todella paljon ja raskaita lajeja, niin mulla on tĂ€ssĂ€ pohjakuntoa kumminkin 😅 mutta kyl tuntu..
No niin mĂ€ vĂ€hĂ€n arvelinkin, ettĂ€ kuntoa löytyy đŸ˜„đŸ‘ŒđŸ» Oon niin kateellinen, varsinkin nyt đŸ„”đŸ˜źâ€đŸ’šđŸ˜†
 
No niin mĂ€ vĂ€hĂ€n arvelinkin, ettĂ€ kuntoa löytyy đŸ˜„đŸ‘ŒđŸ» Oon niin kateellinen, varsinkin nyt đŸ„”đŸ˜źâ€đŸ’šđŸ˜†
En ollut keskimmĂ€isen raskausaikana nĂ€in hyvĂ€ssĂ€ kunnossa, joten ymmĂ€rrĂ€n kyllĂ€ myös tuskasi đŸ€­đŸ€Ł mutta jos yhtÀÀn lohduttaa niin en kyllĂ€ oo jaksanut nyt kauheesti mitÀÀn urheilusuorituksia harrastaa töiden lisĂ€ksi, pari kertaa viikossa ehkĂ€.
 
Itse kÀyn nyt salilla pari kertaa viikossa ja yrittÀnyt yllÀpitÀÀ lisÀksi kÀvelyÀ. Umatkauintia kanssa sillon töllöin tehnyt ja sitÀ aattelin lisÀtÀ. Intohimoharrastus show/lyrical tanssi jÀi kesÀtuolle ennen juhannusta, mut ihan loppuun asti menin vielÀ aika normaalisti tunneilla, vaikka kaikkeen ei keho enÀÀ kyllÀ taittunut, venytyksissÀ ongelmia ennenkaikkea ja vatsat ei tuntunut enÀÀ hyviltÀ. Siel nÀhnyt muutamasti ettÀ kyllÀ pitkÀllekin naiset raskaana tanssinut, mutta itseÀ arveluttaa kun en osaa tehdÀ oikein sÀÀstellen, vaan aina sata lasissa ja pelkÀÀn ettÀ riuhdon asentoihin hurmossa. Huomasin ettÀ vikan viikon tunnit oli vaikea sarjoissa jaksaa, happi kertakaikkisesti meinas loppua. Olin helpottunut kun tunnit loppu, niin ei enÀÀ sellaista ristiriitaista tunnetta.

Mutta aattelin mennÀ vielÀ syksyn alkaessa kokeileen, ettÀ osaisnko tehdÀ rauhallisemmin ja malttaen eli ettÀ hypyt ja lattiahommat jÀttÀisin tekemÀttÀ. Haluaisin ettÀ vauva saisi tanssia kanssa mun kanssa, kun tnassi ollut mulle niin rakas ja tÀrkeÀ tapa elÀÀ ja hengittÀÀ...

Mutta viime viikot ihmetellyt ettÀ miten jaksan mitÀÀn töitten lisÀksi syksyllÀ kun nyt kaikki pÀivÀt menee pÀikkÀröidessÀ. Nyt vielÀ kesÀlomalla, syksyllÀ vihdoin töitÀ aineenopena ylÀkoulussa pÀtevÀn palkalla! Se arki onkin sitten niin hektistÀ, ettÀ kun on aiemmin tullut tehtyÀ vuoden sijaisuuksia, niin huomannut olen ettÀ en jaksa saliin joka viikko.
 
Mulla oli tÀnÀÀn NT-ultra ja vauva voi hyvin. Oli odotettua isompi, joten laskettua siirrettiin 23.1. -> 18.1. Riskiluvut oli pieniÀ, mutta pappa ja hcg-b -arvot oli matalat. KÀtilö suositti aloittamaan mini-asan ehkÀisemÀÀn istukan vajaatoimintaa.
Mullakin oli torstaina NT ja oli myös odotettua isompi, muttei vielÀ lÀhdetty siirtÀmÀÀn laskettua aikaa. Mini-asa kÀytössÀ ylipainon vuoksi.
 
Huh, NT-ultrassa kaikki hyvin! Nubista ei saatu kuvaa..
TÀrkeintÀ ettÀ kaikki oli hyvin!!
No, nub-liittyen: tiesithÀn ettÀ rakenneultrassa nÀkymÀt ovat usein varsin hyvÀt (etenkin jos syöt nopeita hiilareita kuten esim. suklaapatukan) juuri ennen ultrapedille kipuamista.
 
TÀrkeintÀ ettÀ kaikki oli hyvin!!
No, nub-liittyen: tiesithÀn ettÀ rakenneultrassa nÀkymÀt ovat usein varsin hyvÀt (etenkin jos syöt nopeita hiilareita kuten esim. suklaapatukan) juuri ennen ultrapedille kipuamista.
Joo meillĂ€ itseasiassa NT-ultrassa ongelma enemmĂ€n oli se ettĂ€ vauva oli niin kovin liikkeessĂ€ ettĂ€ oli siksi hankalaa đŸ€Ł ja 2 aiemmassa sukupuoli on kyllĂ€ nĂ€kynyt hyvin selvĂ€sti rakenneultrassa, jos nyt ei nĂ€y niin sitten niin on tarkoitettu 😊✹
 
Takaisin
Top