Yleinen keskustelu

Mä ensin aattelin että en mee varahisultraan vaan oottelen sinne viikolle 13. Mut en mä tiiä… kaverilta lainasin doppleria eikä kuulu mitään, mikä ei kyllä oo näillä viikoilla (8+0) mikään yllätys. Mut nyt kun ei oo mitään ”varmuutta” et tuol joku kavsaa ja kehittyy niinku pitää ni ehkä se on vaan lompakkoa raotettava ja varattava se ultra 🫣
Huomattavasti toi mielenrauhaa, kun näki sykkeen vaikka 6+6 viikoilla vasta oonki😇
 
Kyllähän se että näkyy syke ja koko vastaa viikkoja alkuraskaudessa on tosi hyvä ennuste jatkoa ajatellen.
 
Mulla nyt 9+6 ja todella vähän oireita, ei oikein edes usko että on raskaana vaikka VU:ssa tuli käytyä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Siksi pakko päästä vielä ultraan ennen nt-ultraa.
Mie tein vaan ne ekat raskaustestit dpo 17 ja 18 ja tietysti sen jälkeen ollu neuvola + labrakokeet ja vielä pitäis 13pv oottaa ekaa ultraa, sillon on rv12+4. Oon ajatellu et jos sieltä ei sydänääniä tms löydykään niin ei se varhaisultra sitä asiaa kuitenkaan muuta. Ei oo myöskään syytä epäillä että kaikki ei ois hyvin, ei oo ollut vuotoja eikä kipuja. Mutta kovasti ootan, että jotain konkreettista todistetta vauvasta saan!
 
Mä ensin aattelin että en mee varahisultraan vaan oottelen sinne viikolle 13. Mut en mä tiiä… kaverilta lainasin doppleria eikä kuulu mitään, mikä ei kyllä oo näillä viikoilla (8+0) mikään yllätys. Mut nyt kun ei oo mitään ”varmuutta” et tuol joku kavsaa ja kehittyy niinku pitää ni ehkä se on vaan lompakkoa raotettava ja varattava se ultra 🫣
Miulle tuli just autoremppaa niin sai samalla varmuuden, että turha ees miettii sitä varhaisultraa, rahat menee ihan muualle 😅 noh, 13pv ekaan "normiultraan" ja sitten tietää missä mennään...
 
Tällä viikolla on ollut enemmän huonoa oloa ja kuvotusta. Olen joutunuf syömäön pieniä ylimääräisiä välipaloja ja välillä ollut huono ruokahalu. Oksentanut en vielä onneksi ole, joten kai tässä pitäisi olla ihan tyytyväinen. Seesteinen olo on kuitenkin horjunut. Ahdistaa ajatella koko asiaa enkä ole halunnut edes avata tätä palstaakaan. Olen tuntenut jopa suoranaista katumusta, mistö on tullut sitten syyllinen olo. Eilen kaikki jotenkin eskaloitui ja itkin tunnin.
 
Tällä viikolla on ollut enemmän huonoa oloa ja kuvotusta. Olen joutunuf syömäön pieniä ylimääräisiä välipaloja ja välillä ollut huono ruokahalu. Oksentanut en vielä onneksi ole, joten kai tässä pitäisi olla ihan tyytyväinen. Seesteinen olo on kuitenkin horjunut. Ahdistaa ajatella koko asiaa enkä ole halunnut edes avata tätä palstaakaan. Olen tuntenut jopa suoranaista katumusta, mistö on tullut sitten syyllinen olo. Eilen kaikki jotenkin eskaloitui ja itkin tunnin.
Iso halaus sulle Mem ❤️. Älä suotta tunne syyllisyyttä. Kaikki tunteet on ok ja tulee johonki tarpeeseen. Anna itelles aikaa ja tukea. Itku puhdistaa 🥰
 
  • Sympatiaa
Reaktiot: Mem
Onko sinulla @Mem joku jolle jutella noista tuntemuksista? Kaikenlaisia oloja mahtuu tähän vauvamatkaan, on niin iso asia kyseessä, mutta ettei tarvitsisi ainakaan ihan yksin olla vaikeassa vaiheessa. Neuvolasta voisi varmaan myös saada tukea.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Mem
Tällä viikolla on ollut enemmän huonoa oloa ja kuvotusta. Olen joutunuf syömäön pieniä ylimääräisiä välipaloja ja välillä ollut huono ruokahalu. Oksentanut en vielä onneksi ole, joten kai tässä pitäisi olla ihan tyytyväinen. Seesteinen olo on kuitenkin horjunut. Ahdistaa ajatella koko asiaa enkä ole halunnut edes avata tätä palstaakaan. Olen tuntenut jopa suoranaista katumusta, mistö on tullut sitten syyllinen olo. Eilen kaikki jotenkin eskaloitui ja itkin tunnin.
Mulla on ihan samanlaisia tunteita ja kauhea syyllisyys että miksi olen taas laittanut meidän lapset tähän! Että eikö mulle mikään riitä ja pakkoko on haluta aina vain lisää, kun sitten koko perhe kärsii 😪
 
  • Sympatiaa
Reaktiot: Mem
Moikka! Oon jo pitkään lueskellut tätä ketjua ja nyt uskaltaudun varovasti mukaan, 8+2 menossa 😊 Meillä hoitoalkuinen ja on ollut ajoittain tosi vaikea luottaa tähän raskauteen. Yritän kuitenkin kovasti kääntää ajatuksia positiivisempaan suuntaan nyt kun tokassakin varhaisultrassa oli kaikki hyvin 🌈
 
Tänään on ollut pirteämpi päivä. Varattiin nyt viikon keihäsmatka Rodokselle kesäkuun alkupuolelle. Oon siis mahdollisesti about 22.vkolla raskaana tuolloin. Mietin jälkeenpäin onko tuo enemmän uhka vai mahdollisuus melkein 11, 9 ja 4-vuotiaiden kanssa tuossa tilassa? Kun ajattelin että mies pärjää tuommoisessa paikassa vaikka yksin tarpeen tullen jos makaan kuolleena hotellihuoneessa. Jossain kotimaan lomakohteessa meno on jotenkin aina loputonta siirtymistä. Lapset oli niin järkyttyneitä mahdollisuudesta uuteen sisarukseen että päädyin tähän omatunnon tuskissani
:ph34r:
Jos käy niin että ollaan viimeistä kesää tänä vuonna tällä kokoonpanolla…
 
Nyt on käyty ultrassa ja voi mikä helpotus. Siellä Tyyppi jumputteli menemään ja aivan täsmäs koko viikkoja 🥰. Jospa nyt vaan pystyis nauttimaan tästä odotuksesta ja pahoinvoinnista ja kaikesta. Ainakin seuraavaan ultraan asti 🤪
Mahtavaa! Miulla 9 päivää ekaan eli nt-ultraan... menisipä nopeasti.
 
Onks kukaan käynyt tai menossa sokerirasitukseen? Kokemuksia? Miulla ois esissä 2.4.
 
Tänään on ollut pirteämpi päivä. Varattiin nyt viikon keihäsmatka Rodokselle kesäkuun alkupuolelle. Oon siis mahdollisesti about 22.vkolla raskaana tuolloin. Mietin jälkeenpäin onko tuo enemmän uhka vai mahdollisuus melkein 11, 9 ja 4-vuotiaiden kanssa tuossa tilassa? Kun ajattelin että mies pärjää tuommoisessa paikassa vaikka yksin tarpeen tullen jos makaan kuolleena hotellihuoneessa. Jossain kotimaan lomakohteessa meno on jotenkin aina loputonta siirtymistä. Lapset oli niin järkyttyneitä mahdollisuudesta uuteen sisarukseen että päädyin tähän omatunnon tuskissani
:ph34r:
Jos käy niin että ollaan viimeistä kesää tänä vuonna tällä kokoonpanolla…
Ymmärtääkö teillä nuorimmainen jo sen, että hänestä on tulossa isosisarus? Meillä vanhemmat lapset täyttävät tänä vuonna 7 ja 5 vuotta ja mietittiin just eilen, että ymmärtääkö he asian, jos kertoo tulossa olevasta vauvasta.
 
Onks kukaan käynyt tai menossa sokerirasitukseen? Kokemuksia? Miulla ois esissä 2.4.
Minulla on aiemmissa raskauksissa ollut raskausdiabetes, joten täytyy taas tässä raskaudessa käydä sokerirasituksessa. Kannattaa varata jotain lukemista tai muuta tekemistä niin aika ei käy niin pitkäksi kun joutuu varttumaan kaksi tuntia siellä. Minä olen ottanut myös leipää mukaan, että saan syödä heti kun se on ohi, eikä tarvitse varttua siihen asti kun pääsee takaisin kotiin.
 
Ymmärtääkö teillä nuorimmainen jo sen, että hänestä on tulossa isosisarus? Meillä vanhemmat lapset täyttävät tänä vuonna 7 ja 5 vuotta ja mietittiin just eilen, että ymmärtääkö he asian, jos kertoo tulossa olevasta vauvasta.
Luulen että ei vielä (on vasta 3,5). Kun nyt keskimmäisestä tuli isosisko 5-vuotiaana ymmärsi minusta kyllä jo tosi hyvin ja oli innoissaan, samoin silloin 7v. Heille ei kerrottu sillloin näin aikaisin koska ajateltiin ettei he pysty ymmärtämään jos vauvaa ei tulekaan, nyt on eri asia kun ovat jo isompia ja koen että tällä kertaa tarvivat aikaa. Ja huomaavat kyllä asiat mitä perheessä tapahtuu.

Tyttö kyllä sanoi että isi ei sitten saa hoitaa vauvaa koska isi on hänen, sen ainakin älysi😅
 
Minulla on aiemmissa raskauksissa ollut raskausdiabetes, joten täytyy taas tässä raskaudessa käydä sokerirasituksessa. Kannattaa varata jotain lukemista tai muuta tekemistä niin aika ei käy niin pitkäksi kun joutuu varttumaan kaksi tuntia siellä. Minä olen ottanut myös leipää mukaan, että saan syödä heti kun se on ohi, eikä tarvitse varttua siihen asti kun pääsee takaisin kotiin.
Mulla kanssa tulossa kuun lopulla sokerirasitus. Hyvä idea ottaa ruokaa mukaan, valmiiksi jo tulee huono olo ajatuksestakin olla syömättä aamulla.
 
Takaisin
Top