Yleinen keskustelu

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kerroin tänään pomolle 🙈 Se onkin ainut jolle oon kertonut. Eka mietin, että pimitän "varmoihin päiviin" asti, mutta tänään tajusin, että siihen on vaan vähän päälle 6kk kun lähden töistä lomalle ja siitä äitiyslomalle, et kai sille pomollekin täytyy antaa vähän aikaa löytää mun myymälälle uusi myymäläpäällikkö... 🤷‍♀️😅 painotin kyllä vahvasti, ettei lähde nyt vielä mitään muuttamaan, mutta että osaa jo varautua.

Ensimmäisessä raskaudessa, kaikkea joutui odottamaan... ja aika kului suuuuperrr hitaasti. Nyt tuntuu, ettei tässä ennätä kaikkea ennen kuin bebe on jo täällä 😅 ja sit samaan aikaan välillä käy mielessä, että tää voi vielä mennä keskenkin.. koita tässä nyt sit 🤦🏻‍♀️
 
Mä en jotenkin osaa ollenkaan ajatella sitä että tästä pääsis kertomaan sukulaisille jossain välissä 🙈 oon kertonu parille ystävälle nyt jotka tiesi hoidoista ja keskenmenoista ja jotka siten osaavat suhtautua herkkyydellä aiheeseen. Noh, onneks ei viel oo kiire miettiä sitä et millon kertoo :) en hahmota yhtään ees sitä et millon teoriassa maha saattaa alkaa näkymään? 🤔
Se on toooosi yksilöllistä ja riippuu esim kohdunkin asennosta ja ties mistä. Me kerrottiin esikoisesta rakenneultran tietämillä vasta ekoille ja viimesille lähempänä laskettua😅 Moni tuntuu kertovan nt-ultran jälkeen mutta ite haluaisin pitää salaisuutena pidempään mut hittoku siin ois kätevästi joulu ja paljon läheisiä koolla
 
Itse en kans piittaa joulusta sitten yhtään. 😅 Etenkin tänä vuonna lähinnä ahdistaa ajatus, kun keskenmenneen la olisi ollut 25.12. Toisaalta jos paljastaisi jouluna, saisi iloa siihen ja sit voisi samalla paljastaa keskenmenon kokemuksen tässä matkalla niin kukaan ei ehkä ihmettelisi jos/kun on allapäin 🤔
Mulla ois keskenmenneestä ollut la nyt 15.10. Kyllä ahdisti. Mut onneksi nyt sit vihdoin ja viimein plussasin uudestaan.
Heips muut heinäkuiset! 😊 Täällä plussattiin tänään. Me poistettiin kierukka kesäkuussa ja sen jälkeen on ollut sellanen meininki, et ei nyt vielä varsinaisesti yritetä, mutta ei nyt olla supertarkkoja ajoituksesta. No sehän oli jostain ei kovin todennäköisestä kerrasta tärpännyt ja oon kyllä tosi iloinen ja onnellinen, vaikka tuli ehkä hieman aiemmin ku oli tarkoitus 😄 mut toinen lapsi on todellakin ollut toiveissa ja puheissa lähiajoille ❤️ meillä on joulukuussa 21 syntynyt tytär, joka on tuonut valtavasti onnea ja iloa, niin kyllä oikeen kihisee innosta päästä tutustumaan tähän uuteen. Toki tässä vaiheessa vielä jännittää mahdollinen keskenmeno, ja hurjan kauan pitää odottaa 12 vk ultra kun ei nyt ajateltu varhaiultraan. Ja valmiiksi jo jännittää paljonko joutuu valvomaan ku esikoinen valvoo vieläkin 🙈
Tervetuloa joukkoon! Meilläkin se ajatus et 12 viikolle asti odotetaan. Saa nähdä tuntuuko viikot miten pitkiltä. 😅
 
Mun raskausappi neuvo mua tänään että kantsis mennä kävelylle kauniiseen auringonpaisteeseen kun se lisää endorfiineja 😌 hitusen hankala toteuttaa ku päivät on niin lyhyitä ja se vähänen valo tulee paksun pilviverhon läpi niin että on erittäin harmaata keskellä päivääkin 😅
 
Mun raskausappi neuvo mua tänään että kantsis mennä kävelylle kauniiseen auringonpaisteeseen kun se lisää endorfiineja 😌 hitusen hankala toteuttaa ku päivät on niin lyhyitä ja se vähänen valo tulee paksun pilviverhon läpi niin että on erittäin harmaata keskellä päivääkin 😅
Tänään onkin ollut aivan mahtava päivä ulkoilla auringonpaisteessa 😂
Paitsi että olen kyyhöttänyt sisällä kun on koko ajan satanut enemmän tai vähemmän ja vielä tuulee ja on pimeä 😂
 
Hei :Waving Hand Sign: mä plussasin tänään, tosi aikaiselta tuntuu vielä liittyä mukaan mutta varovaisen toiveikas. Laskettu aika omien laskelmien mukaan 11.7. Ja kyseessä siis toinen raskaus. Oon tuolla Elokuiset 2021 -ryhmän salaisella puolella edelleen aika aktiivisesti kirjoitellut.

Mitä raskausappeja teillä on käytössä? Mulla oli viimeksi vau.fi mutta kaveri sanoi, ettei sitä enää päivitetä. En oo tutkinut, mitä se käytännössä tarkoittaa 🤔
 
Hei :Waving Hand Sign: mä plussasin tänään, tosi aikaiselta tuntuu vielä liittyä mukaan mutta varovaisen toiveikas. Laskettu aika omien laskelmien mukaan 11.7. Ja kyseessä siis toinen raskaus. Oon tuolla Elokuiset 2021 -ryhmän salaisella puolella edelleen aika aktiivisesti kirjoitellut.

Mitä raskausappeja teillä on käytössä? Mulla oli viimeksi vau.fi mutta kaveri sanoi, ettei sitä enää päivitetä. En oo tutkinut, mitä se käytännössä tarkoittaa 🤔
En ole tehnyt appivertailua, mutta meille otin käyttöön Preglifen, koska kaverillakin oli 😃
 
Hei :Waving Hand Sign: mä plussasin tänään, tosi aikaiselta tuntuu vielä liittyä mukaan mutta varovaisen toiveikas. Laskettu aika omien laskelmien mukaan 11.7. Ja kyseessä siis toinen raskaus. Oon tuolla Elokuiset 2021 -ryhmän salaisella puolella edelleen aika aktiivisesti kirjoitellut.

Mitä raskausappeja teillä on käytössä? Mulla oli viimeksi vau.fi mutta kaveri sanoi, ettei sitä enää päivitetä. En oo tutkinut, mitä se käytännössä tarkoittaa 🤔
Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan. 😊
Mie oon tykännyt Preglifesta ja latasin testiin myös Raskaus+ sovelluksen. Sekin ollut hyvä 😊
 
Hei :Waving Hand Sign: mä plussasin tänään, tosi aikaiselta tuntuu vielä liittyä mukaan mutta varovaisen toiveikas. Laskettu aika omien laskelmien mukaan 11.7. Ja kyseessä siis toinen raskaus. Oon tuolla Elokuiset 2021 -ryhmän salaisella puolella edelleen aika aktiivisesti kirjoitellut.

Mitä raskausappeja teillä on käytössä? Mulla oli viimeksi vau.fi mutta kaveri sanoi, ettei sitä enää päivitetä. En oo tutkinut, mitä se käytännössä tarkoittaa 🤔
Mulla taitaa toistaseks olla kaikki apit, on meinaan preglifeä, preggersiä, raskaus+ ja flossakin raskaustila. Harmillisesti lähes kaikkiin tullut maksulliset osiot, esikoista oottaessa oli vielä ilmasia
 
Mullaki on sekä preglife että raskaus+, samat kuin esikoiselta.

Vietettiin viikonloppua mun 8 hyvän kaverin kanssa ja niinhän siinä kävi etten osannut /viittinyt pitää raskausuutisia piilossa. 🙈 Oon jotenkin ollut niin fiiliksissä et nehän alkoi arvelemaan 😄 Mut oon ajatellutkin, et voin aivan hyvin kertoa sellaisille läheisille ihmisille joiden kanssa haluaisin jakaa myöskin sen kokemuksen jos meniskin kesken. 😊
 
Mullakin on Preglife ja Pregnancy+ minä varmaan sit sama ku tuo Raskaus+ mun englanniks 😄 koitin sielt ettiä tulta Raskaus+:aa mut ei ollu ku tuo englanninkielinen. En kyl tiiä mikä olis hyvä. Kaipaisin sellasta mahollisimman yksinkertasta mikä näyttäis kalenterissa kivasti mikä raskauden päivä on millonkin, että esim jos on tulossa joku tapahtuma joskus, ni näkisin nopee et mikä viikko sillon ehkä olis! Ja hahmottasin siitä ehkä esim et voiko raskaus näkyä jo, onko sillon iso riski raskauspahoinvoinnille jne!
 
Mullakin on Preglife ja Pregnancy+ minä varmaan sit sama ku tuo Raskaus+ mun englanniks 😄 koitin sielt ettiä tulta Raskaus+:aa mut ei ollu ku tuo englanninkielinen. En kyl tiiä mikä olis hyvä. Kaipaisin sellasta mahollisimman yksinkertasta mikä näyttäis kalenterissa kivasti mikä raskauden päivä on millonkin, että esim jos on tulossa joku tapahtuma joskus, ni näkisin nopee et mikä viikko sillon ehkä olis! Ja hahmottasin siitä ehkä esim et voiko raskaus näkyä jo, onko sillon iso riski raskauspahoinvoinnille jne!
Minäkin haluaisin tuon ominaisuuden että näkyisi kalenterissa raskausviikot!
Ilmiantakaa jos jossain raskaussovelluksessa on semmoinen!

Käyttämäni kuukautiskalenteri on raskaustilassa ja siinä olisi kalenterinäkymä, mutta raskausviikot on ihan väärin vaikka ovulaatioajankohta on sinne laitettu.
 
Preglife kalenterissa näkyi kyllä ennen, ja pysty merkkaileen esim neuvolat. Nyt en oo vielä aktivoinut mitään sovellusta, muuta kuin vaihtanut flow raskaustilaan, joten en tiiä onko muuttunut
 
Mulla on nää kaikki maholliset sovellukset kun en oikein osaa päättää mikä paras. Esikoisesta mulla myös kaikki maholliset, sillon oli kyl viel vau.fi:n appi kans mut enää ei sellasta löydy. Joka viikko kun vaihtuu viikko niin pakkomielle jokasesta lukea viikon jutut😂
 
Varasin keskenmenneen eikoina viikkoina hammastarkastukseen ajan, kun meillä ainakin suositellaan hampaat tarkastamaan. Vähän pitkät jonot täällä päin, koska aika oli vasta tänään. 😅 Mutta tämähän kävi paremmin kuin hyvin, kun nyt pääsin käymään näin alkuraskaudessa.
 
Noiden sovellusten seuraaminen on kyllä jännää varsinkin näin alkuraskaudesta 😍😂 aina aamulla pitää käydä katsomassa että mitäs tänään ja varsinkin kun uus raskausviikko vaihtuu. Nyt odotan kuumeisesti seuraavaa viikkoa kun sydämen pitäisi alkaa lyödä 😍
 
Moikka muut heinäkuisten odottajat! Täällä plussattiin eilen, 5päivää ennen kuukautisten odotettua alkua. Senkin kärsimätön.

Ehkäisy jätettiin elokuussa, yhdet kuukautiset jäi välistä ja nyt ollaan tässä, periaatteessa toisesta kierrosta. Esikoinen siis tulossa.

Edellisten kuukautisten alusta laskettuna laskureilla LA vaihtelevasti 19. Tai 20. Heinäkuuta.

Kellekään ei vielä olla kerrottu, haaveena kertoa tuleville isovanhemmille ja tädille joululahjoissa.
 
Varasin keskenmenneen eikoina viikkoina hammastarkastukseen ajan, kun meillä ainakin suositellaan hampaat tarkastamaan. Vähän pitkät jonot täällä päin, koska aika oli vasta tänään. 😅 Mutta tämähän kävi paremmin kuin hyvin, kun nyt pääsin käymään näin alkuraskaudessa.
No vähän ruuhkaa 😂 Täytyyki muistaa kanssa varailla aikaa itekkin
 
Takaisin
Top