Yleinen keskustelu

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin taitaa olla aika hyvä mahdollisuus, että meneekin elokuun alkuun. Toistaiseksi on kuitenkin vielä jotenkin heinäkuinen-fiilis 🤔😁 Ei jotenkin ole mitään fiiliksiä, ajatuksia tai odotuksia meneekö yli vai ali. Jos sinne asti päästään siis!

En tiedä oliko tästä jo aiemnin puhetta, mutta kysyn silti: mitä vitamiineja teillä on käytössä nyt raskausaikana?
 
Meilläkin taitaa olla aika hyvä mahdollisuus, että meneekin elokuun alkuun. Toistaiseksi on kuitenkin vielä jotenkin heinäkuinen-fiilis 🤔😁 Ei jotenkin ole mitään fiiliksiä, ajatuksia tai odotuksia meneekö yli vai ali. Jos sinne asti päästään siis!

En tiedä oliko tästä jo aiemnin puhetta, mutta kysyn silti: mitä vitamiineja teillä on käytössä nyt raskausaikana?
Miulla on ollut oisko multibitan mama vitamiini. Nyt tosin pidan siitä taukoa ja syön vaan foolihappoa. Joskus muistan keskustelua lukeneen et se voi aiheuttaa pahaa oloa. Joten testaan nyt onko siinä teoriassa mitään perää.
 
Miulla on ollut oisko multibitan mama vitamiini. Nyt tosin pidan siitä taukoa ja syön vaan foolihappoa. Joskus muistan keskustelua lukeneen et se voi aiheuttaa pahaa oloa. Joten testaan nyt onko siinä teoriassa mitään perää.

Hui, kurjaa, että nuo voivat aiheuttaa pahoinvointia 🤔 Pitäisikö tuon pahoinvoinnin alkaa heti, kun niitä alkaa syömään vai voiko se alkaa vasta myöhemmin?
Olen itse syönyt Ainoan raskausmonivitamiinia ja aloitin sen pari kuukautta ennen yrityksen aloittamista. Ja tuo on ainoa vitamiini, jota syön tällä hetkellä. En ole ekspertti vitamiiniasiossa, en normaalisti juuri käytä. Joskus aikoinaan tuli pahoja vatsakipuja jostakin vitamiinista, liekö siitä johtuen olen vähän vältellyt. Tietty ei ole tåysin varmaa, että kivut johtuivat siitä.
 
Minä luin jostain, että vitamiineja jos syö muulloin ku aamulla ni se vois helpottaa pahoinvointiin? Mullaki menee tällä hetkellä vaan foolihappo ja rautalisää. Saa nähä miten mun ferritiinin laita ku sen kanssa ollu ongelmia jo pitempään...
 
Hui, kurjaa, että nuo voivat aiheuttaa pahoinvointia 🤔 Pitäisikö tuon pahoinvoinnin alkaa heti, kun niitä alkaa syömään vai voiko se alkaa vasta myöhemmin?
Olen itse syönyt Ainoan raskausmonivitamiinia ja aloitin sen pari kuukautta ennen yrityksen aloittamista. Ja tuo on ainoa vitamiini, jota syön tällä hetkellä. En ole ekspertti vitamiiniasiossa, en normaalisti juuri käytä. Joskus aikoinaan tuli pahoja vatsakipuja jostakin vitamiinista, liekö siitä johtuen olen vähän vältellyt. Tietty ei ole tåysin varmaa, että kivut johtuivat siitä.
En tosissaan tiedä miten sen pitäis näkyä tai onko siinä edes mitää perää, että aiheuttaisi. Mutta ajattelin nyt vaan testata viikon-pari näin.
 
Oon huomannut et nuo vitamiinit aiheuttaa vähäksi aikaa huonon olon, joka kuitenkin menee mulla oli ehkä puolessa tunnissa. Syön vegaanin monivitamiinia, foolihappoa, D vitamiinia, omega 3 ja magnesiumia. Rautalisän joutuu luultavasti aloittamaan mut selvitän ensin millaiset rata-arvot mulla on. Muistelen ettei rauta lisää suositeltu alkuraskauden aikana mut olikohan sen pahoinvoinnin lisäämisen takia 🤔
 
Meilläkin taitaa olla aika hyvä mahdollisuus, että meneekin elokuun alkuun. Toistaiseksi on kuitenkin vielä jotenkin heinäkuinen-fiilis 🤔😁 Ei jotenkin ole mitään fiiliksiä, ajatuksia tai odotuksia meneekö yli vai ali. Jos sinne asti päästään siis!

En tiedä oliko tästä jo aiemnin puhetta, mutta kysyn silti: mitä vitamiineja teillä on käytössä nyt raskausaikana?
Meillä taasen laskettu 1.7 ja tuplat tulossa niin tulee kesäkuisia mutta pysyn täällä puolen jokatapauksessa.

Mulla on ollut minisun mama vitamiineja mut vaihdoin kokeiluun ainoan raskausvitamiineihin kun tuntu pahentavan pahoinvointia edelliset.
 
Varasin keskenmenneen eikoina viikkoina hammastarkastukseen ajan, kun meillä ainakin suositellaan hampaat tarkastamaan. Vähän pitkät jonot täällä päin, koska aika oli vasta tänään. 😅 Mutta tämähän kävi paremmin kuin hyvin, kun nyt pääsin käymään näin alkuraskaudessa.
Huh, en itse edes pysty ajattelemaan hammaslääkärissä käymistä tämän huonon olon takia.

Oksennus on kyllä herkässä, ollaan päivät lasten kanssa sisällä kun en pysty edes kävelemään ilman että oksennus tulee. Ja siihen päälle väsymys joka saattaa iskeä aivan yllättäen niin kovana että silmät vaan väkisin painuu kiinni. Toivottavasti tämä loppuu kun ensimmäinen kolmannes on ohi.
 
Oon huomannut et nuo vitamiinit aiheuttaa vähäksi aikaa huonon olon, joka kuitenkin menee mulla oli ehkä puolessa tunnissa. Syön vegaanin monivitamiinia, foolihappoa, D vitamiinia, omega 3 ja magnesiumia. Rautalisän joutuu luultavasti aloittamaan mut selvitän ensin millaiset rata-arvot mulla on. Muistelen ettei rauta lisää suositeltu alkuraskauden aikana mut olikohan sen pahoinvoinnin lisäämisen takia 🤔
Olen huomannut saman ja mahakin menee sekaisin. Itse syön ihan vaan multivitan raskaus ja imetysvitamiinia ja näissä ainakin on sitä rautaakin mukana.
 
Hei :Waving Hand Sign: mä plussasin tänään, tosi aikaiselta tuntuu vielä liittyä mukaan mutta varovaisen toiveikas. Laskettu aika omien laskelmien mukaan 11.7. Ja kyseessä siis toinen raskaus. Oon tuolla Elokuiset 2021 -ryhmän salaisella puolella edelleen aika aktiivisesti kirjoitellut.

Mitä raskausappeja teillä on käytössä? Mulla oli viimeksi vau.fi mutta kaveri sanoi, ettei sitä enää päivitetä. En oo tutkinut, mitä se käytännössä tarkoittaa 🤔
Hauskaa, meillä myös elokuinen 2021. Itse en kuitenkaan siellä puolella enää kirjoittele.
 
Mulla on Tolosen raskausvitamiini. Oli joskus tarjouksessa 😆 Aiemmin taisi olla Orionin raskausvitamiini. Tuo Tolonen on iso pyöreä nappi, mikä tällaisen sihtikurkun on vaikea niellä. Edellinen oli kiva soikea tabletti, joka sujahti alas. Tolosen haiseekin pahemmalta.
 
Täällä tänään ollut epäileväinen olo että onko tuolla mahassa edes mitään
 
Tsemppiä @Aatos ja toivotaan parasta ❤️ Itselläkin välillä tosi epävarma ja huolestunut fiilis. Varhaisultraankin olisi vähintään pari viikkoa aikaa. Pitää yrittää vaan ottaa rauhallisesti ja toivoa parasta.
 
Mulla on käytössä myös multivitan raskaus monivitamiini sekä omega, otan ne illalla nukkumaan mennessä enkä ole itse ainakaan huomannut yhteyttä huonoon oloon - noita käyttänyt jo pidemmän aikaa 😊
 
Ootteko huomanneet et raskaus vaikuttaisi liikkumiseen jo nyt? Mä huomaan et hengästyy paljon helpommin lenkillä ja salilla. Salilla tuntuu ettei oo paukkuja yhtään, ei semmosta potkua löydy nyt yhtään kropasta mitä yleensä. Jännä et vaikuttaa jo nyt näin, vaikka vauva on vielä aivan mitättömän kokoinen. Toisaalta kyllähän jo alkuraskaudesta tapahtuu ihan valtavia muutoksia kun sisäelimiä ym. kehittyy. Pitää vaan treenata niin kevyesti että se tuntuu vielä ihan mukavalta ja et ei mee motivaatio liikkumiseen sen takia et pitäis muka pystyä samaan kuin normaalisti. Pääasia on kuitenkin se hyvä olo, mikä siitä liikunnasta tulee. 😊
 
Mulla toi hengästyminen näkyy töissä, kun fyysisesti raskaissa hommissa olen 🫣 joutuu välillä pysähtyä ihan hengittelemään ja kanssa hiljentämään hengistystä ettei muut kuule kun puuskutan 😅 salilla käynti on nyt jäänyt mutta pitäisi sinnekkin jaksaa mennä, mutta ehkä enemmän sillä mentaliteetilla että tekee mieluummin ihan kevyen harjoittelun kun kovan treenin ☺️
 
Joo mulla tuo hengästyminen treeneissä on ollut ihan ensi oireita, tuttua jo esikoisesta. Nyt helpottanut jo hieman, että enään ei ihan niin älyttömästi hengästyttä kuin joku aika sitten, ja syke tasotkin asettunut taas vähän alemmas
 
Mulla ei sinänsä huomattavaa hengästymistä tuu esimerkiks lenkillä, mutta ongelmana on se, ettei huono olo helpota etes lenkillä tuola kylmässä🥴
 
Joo mulla on aika voimakasta hengästymistä 😄 alkoi viikko sit jotenkin niin yllättäen että luulin tosiaan että taas iski keuhkoveritulppa. Onneks se suljettiin pois, nyt voin kaikessa rauhassa läähätellä menemään. Mies pari kertaa todennu et ei tuo oo terveen kuulosta 😅 mulla on kyllä astma, taidan ehkä olla niitä joilla sit raskauden aikana pahenee.
 
Takaisin
Top