Yleinen keskustelu

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä mäkin huomaan hengästymistä esim jo siinä kun työnnän esikoista rattaissa mäkeä ylös. En jotenkin muista, että tällaista olisi ekassa raskaudessa ollut näin aikaisin.
 
hui, nyt vasta sain luettua tätäkin ketjua! mulla laskettu aika näillä näkymin olis 31.7. joten voi olla että täältäkin tulee sittenkin elokuinen 😊 ja mulla taas energiaa on paljon enemmän, kuin ennen raskautta. pahoinvointi muista syistä vaikuttanut omaan jaksamiseen jo ennen raskautta, mutta nyt kun se on hiukan helpottunut niin oon salillakin viihtynyt (ja minähän en mitenkää helposti lähde liikkumaan). luulen että tää onnellisuus plussasta on vaan se motivaatio kaikenlaiseen jaksamiseen 😊 huimausta koen voimakkaimpana oireena, mikä tietenkin jonkin verran hidastaa liikkumista.
 
Mulla on kans esiintynyt tuota huimausta aika paljon. Varsinkin jos kyykystä nousee ylös, niin hetkeksi vetää maailman ihan mustaksi. Mittailin tuossa verenpaineitakin yhtenä iltana ja kun yläpaine oli joka mittauksella alle 100, niin ei ihmekään, että silmissä sumenee 🥴
 
joo, mulle riittää ihan vaan sängystä tai tuolilta nouseminen, joskus ei tarvi tuolilta edes nousta kun tuntuu et oon liian korkealla ja alkaa huimata 😂 pitää vaan muistaa juoda paljon ja syödä pikkuannoksia pitkin päivää sen verran mitä menee. hyvä muuten tuokin että oot verenpainetta seuraillut!
 
Mulla ei huimaa normaalisti oikeastaan koskaan mutta nyt mullakin aina välillä on huimannut, kummallista 🤔
 
joo, mulle riittää ihan vaan sängystä tai tuolilta nouseminen, joskus ei tarvi tuolilta edes nousta kun tuntuu et oon liian korkealla ja alkaa huimata 😂 pitää vaan muistaa juoda paljon ja syödä pikkuannoksia pitkin päivää sen verran mitä menee. hyvä muuten tuokin että oot verenpainetta seuraillut!
Minullakin riittää huimaukseen vaikka ei nousisi ku korkealta keittiönjakkaralta "pikku matkan" ylös 🤭Kyykkyasennosta sitten noustessa käy sen nanosekunnin ajan maailma mustana, mutta onneksi en nyt vielä ole kertaakaan ihan oikeesti pökertynyt (yleensä kyllä aina otan varulta jostain kiinni, jos ei muuta ole tarjolla niin sitten omista polvista 😂). Eihän tämä mikään ihan luxus-olotila ole, mutta näillä nyt mennään.
 
joo kannattaa olla kyl varovainen ettei sit vahingossa oikeesti lähde se tasapaino niin heittelee et kaatuis! mittailin mun verenpainetta eilen ja se kyllä on aika alhainen verrattuna mitä normaalisti on.
 
Heippa! Mä ilokseni liityn tähän porukkaan tänään tehdyllä testillä! Aamulla oli tämän näköinen rfsu eli tosi epämääräinen, joten kävin illasta ostamassa clearbluen digitestin, joka positiivinen. 5+0 laskujen mukaan olis nyt, ei oo vielä mennyt tajuntaan että tää on oikeesti nyt tapahtunut, aika risyitiitaiset fiilikset! Muutama vuosi on yritetty, ja nyt vihdoin plussan puolella ♥️
 

Liitteet

  • IMG20231128195531.jpg
    IMG20231128195531.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 25
  • PSX_20231128_122655.jpg
    PSX_20231128_122655.jpg
    242.6 KB · Katsottu: 25
Mulla ei onneks ongelmaa tuosta huimaanisesta, syön lääkkeitä korkeaan verenpaineeseen. Ne sai heti ensi töikseen lopettaa kun plussa tuli. Nyt ne on sitä luokkaa mitä pitäis olla ihan normaalisti.
Nää alkuraskaudet on mukavia kun nuo pysyy aisoissa. Mitä pidemmälle mennään niin paineet alkaa sekoilemaan :(
 
Heippa! Mä ilokseni liityn tähän porukkaan tänään tehdyllä testillä! Aamulla oli tämän näköinen rfsu eli tosi epämääräinen, joten kävin illasta ostamassa clearbluen digitestin, joka positiivinen. 5+0 laskujen mukaan olis nyt, ei oo vielä mennyt tajuntaan että tää on oikeesti nyt tapahtunut, aika risyitiitaiset fiilikset! Muutama vuosi on yritetty, ja nyt vihdoin plussan puolella ♥️
oi ihanaa tervetuloa joukkoon! toivotaan että kaikki sujuu hyvin ❤️
 
Mulla ei sinänsä huomattavaa hengästymistä tuu esimerkiks lenkillä, mutta ongelmana on se, ettei huono olo helpota etes lenkillä tuola kylmässä🥴
En pysty liikkumaan yhtään huonon olon vuoksi. Pieni kävely ja samantien nousee kurkkuun tunne, että kohta taas lentää 🤢 Toivottavasti helpottaa kun 1/3 takana.
 
Miulla on ollut oisko multibitan mama vitamiini. Nyt tosin pidan siitä taukoa ja syön vaan foolihappoa. Joskus muistan keskustelua lukeneen et se voi aiheuttaa pahaa oloa. Joten testaan nyt onko siinä teoriassa mitään perää.
Mulla oli viime raskaudessa (tyttö) ihan jäätävä pahoinvointi jonnekin viikolle 20 asti (en muista millä viikoilla alkoi, olisko ollut 8). Nyt ostin eri merkkiä, katotaan kuinka käy! Ja ostin raskausajan kalaöljykapselit ja sit menee 5mg foolihappo epilepsialääkityksen takia
oi ihanaa tervetuloa joukkoon! toivotaan että kaikki sujuu hyvin ❤️
Kiitos, toivotaan ❤️
 
Mulla ällötykseen auttaa onneksi raitis ilma kunhan saa itsensä raahattua vaan ulos🥴😴
Tän huomasi viikonloppuna kun oltiin molemmat päivät pääosin ulkona, niin ei ollu niin paha olo. Mutta näin arkena kun pitää tehdä töitä sisätiloissa, niin olokin on sitten sen mukainen 🤢 Olin jo vähän elätellyt toiveita, että pahoinvointi olisi jo vähän hellittänyt...
 
Mulla on ollut jo pari viikkoa hirveä flunssa ja lima saa nyt jotenkin normaalia herkemmin yökkimään. Aika lievin oirein siis ainakin vielä mennään. Pienet välipalat ja juominen auttanut lievään oksettavaa oloon.
 
Täälläkin raitis ilma auttaa selvästi pahoinvointiin mutta millä energioilla tuolla kuuluis käppäillä kun ei meinaa saada mitään alas😂 on kyllä saanut huohotukselta ja heikotukselta nojailla puihin
 
Täälläkin raitis ilma auttaa selvästi pahoinvointiin mutta millä energioilla tuolla kuuluis käppäillä kun ei meinaa saada mitään alas😂 on kyllä saanut huohotukselta ja heikotukselta nojailla puihin
No just tää! Oon kans haaveillut lenkkeilystä, mutta ei oo yhtään energiaa, kun ei ruoka meinaa maistua 😅
 
Mä käyn päivittäin ainakin pikku happihyppelyllä kun tuun hulluksi jos en saa yhtään valoa ja raitista ilmaa 😄 mutta kieltämättä aika laahaava askel ollut viime aikoina 😂
 
Hengästyminen on kyllä aika hassua. Vähän nolottava juttukin, kun koulutan elvytystä, niin en pysty kovin paljoa näyttää kurssilaisille, kun jo alkaa hengästyttää. :D
 
Takaisin
Top