Yleinen keskustelu

Viitataanko hoitoalkuisella ivf-hoitoihin vai myös inseminaatioon? Mietityttää siis kun niin monella on hcg katottu ja ei mulle ole puhuttu niiden kattomisesta, vai pitäisikö se itse tajuta pyytää? Mulle siis inseminaatio tehty 3 viikkoa ja 1 pv sitten, digitesti näyttää raskaana 3+, mutta sitä vaan totta kai haluaisi niin kovasti tietää onko kaikki kunnossa. Oireina on molempien rintojen kipu, mutta sitten kun se on mulla oireena myös aina heti ovulaation jälkeen siihen saakka että menkat alkaa niin vaikea mieltää raskausoireeksi, kun tuntuu pms-oireelta 😅 Lämmöt on kyllä melkein koko ajan 37,2-37,4, se kai voi myös olla raskausoire? Välillä käyneet alle 37, mutta noussu takas. Pahoinvointia ei ole, kova nälkä ja väsymys on, mutta väsymys ja nälkä mulla on usein muulloinkin 😄
Mun raskaus alkoi ivf-hoidon tuoresiirrosta ja mä en saanut erikseen lähetettä hcg-mittqukseen. Lapsettomuuspolin potilasohjeessa luki, että apteekin testit on riittäviä raskauden toteamiseen ja erillistä verikoetta ei tarvita. Mutta alkuraskauden ultra sitten kyllä otetaan. Mä luulen, että tässä voi toki olla erilaisia käytäntöjä, myös ihan sen perusteella onko yksityisellä vai julkisella hoidoissa.
 
Mun raskaus alkoi ivf-hoidon tuoresiirrosta ja mä en saanut erikseen lähetettä hcg-mittqukseen. Lapsettomuuspolin potilasohjeessa luki, että apteekin testit on riittäviä raskauden toteamiseen ja erillistä verikoetta ei tarvita. Mutta alkuraskauden ultra sitten kyllä otetaan. Mä luulen, että tässä voi toki olla erilaisia käytäntöjä, myös ihan sen perusteella onko yksityisellä vai julkisella hoidoissa.
Joo, tosiaan varmaan eri alueellisia käytäntöjä on ja varmasti myös tuo vaikuttaa onko yksityisellä klinikalla vai julkisella. Ja tietty saahan niitä labroja otettua yksityiseltä jos haluaa, mitään labrafirmojen sivuja en kyllä ole lukenut, että löytyykö valikoimasta kuinka hcg-testejä (vai pitäisikö mennä ihan yksityiselle gynelle pyytää lähete). Mutta en kyllä lähde mittauttamaan, jos olisi helposti saatavilla niin sitten luultavasti menisin 🤔 Tosin mittausneuroosi mulle helposti kehittyy nii ehkä parempi että ei 😅
 
Joo, tosiaan varmaan eri alueellisia käytäntöjä on ja varmasti myös tuo vaikuttaa onko yksityisellä klinikalla vai julkisella. Ja tietty saahan niitä labroja otettua yksityiseltä jos haluaa, mitään labrafirmojen sivuja en kyllä ole lukenut, että löytyykö valikoimasta kuinka hcg-testejä (vai pitäisikö mennä ihan yksityiselle gynelle pyytää lähete). Mutta en kyllä lähde mittauttamaan, jos olisi helposti saatavilla niin sitten luultavasti menisin 🤔 Tosin mittausneuroosi mulle helposti kehittyy nii ehkä parempi että ei 😅
Ainakin Puhdilta saa, mutta 58€, ja sit kun pitäs käydä ottaa 2 kertaa että ois mitään järkeä, että näkisi miten nousee 🙈
 
Olin hoidoissa yksityisellä. Lääkäri halusi testissä käytävän raskaustestin tuloksesta huolimatta. Aiemmissa raskauksissa en ole hcg:ta mittauttanut tai kokenut tarpeelliseksi, mutta kun lähetteet sain niin mieluusti ne käytin.
 
Ainakin Puhdilta saa, mutta 58€, ja sit kun pitäs käydä ottaa 2 kertaa että ois mitään järkeä, että näkisi miten nousee 🙈
Jos joku haluaa tämän tiedon niin myös synlabilta saa ☺️
 
Onko kukaan muuten hommannut kotidoppleria tai onko aikomusta hommata?😊 Itseä kiinnostaisi jo tilata vaikka toki joutuisi vielä odottelemaan ennenkuin saisi kuulumaan
 
Onko kukaan muuten hommannut kotidoppleria tai onko aikomusta hommata?😊 Itseä kiinnostaisi jo tilata vaikka toki joutuisi vielä odottelemaan ennenkuin saisi kuulumaan
En oo hommannut, mutta olisihan siitä iloa siitä kun alkaa kuulumaan sinne asti kun liikkeet alkaa tuntua tiheämmin 😁 mut omalla kohdalla en usko että tulee hankittua. Näen riskin siinä että lisäisi stressiä mun kohdalla, panikoisin jos en saa pientä kuuluviin, haluaisin joka päivä (tai joka tunti) kuunnella niitä, ja esikoisen kohdallakin tuli pärjättyä ilman eli eiköhän tässäkin 😅
 
Onko kukaan muuten hommannut kotidoppleria tai onko aikomusta hommata?😊 Itseä kiinnostaisi jo tilata vaikka toki joutuisi vielä odottelemaan ennenkuin saisi kuulumaan
Ostin torilta 12€ dopplerin. Samaan myydään raskauskeijulla. Ihan vaan ostamisen ilosta ostin... Tuolla se kaapissa odottaa.😅
 
En oo hommannut, mutta olisihan siitä iloa siitä kun alkaa kuulumaan sinne asti kun liikkeet alkaa tuntua tiheämmin 😁 mut omalla kohdalla en usko että tulee hankittua. Näen riskin siinä että lisäisi stressiä mun kohdalla, panikoisin jos en saa pientä kuuluviin, haluaisin joka päivä (tai joka tunti) kuunnella niitä, ja esikoisen kohdallakin tuli pärjättyä ilman eli eiköhän tässäkin 😅

Kokisin samoin, että lisäisi stressiä. Varmaan kuuntelisin jatkuvasti 😅😑

Olis kiva, jos neuvolassa olis tila, jossa vois käydä rauhassa itsekseen kuuntelemassa sydänääniä, sinne ei joka tunti jaksais raahautua. 🤭 Mut lisäis varmaan huolestuneita asiakkaita 🥺
 
Mulla alkoi eilen ihan kirkkaan punainen vuoto iltapäivällä. Vuosi jonkun verran (tuntui paljolta, mutta ei se ehkä sitten ollutkaan). Vuoto loppui aika nopeasti ja sen jälkeen tullut pyyhittäessä ruskeaa eikä siteeseen mitään. Oon jo aika varma, että ultrassa tulee huonoja uutisia tänään, mutta toki oon googlannut peukalot sauhuten kaikkia hyvin päättyneitä vuototarinoita.

Mulla on takana yksi km joskus rv 6 (siitä tosin jo lähes 9 vuotta) ja silloin muistan vuodon olleen paljon runsaampaa ja kivuliasta eikä mulla ollut silloin mitään raskausoireita.
 
Mulla alkoi eilen ihan kirkkaan punainen vuoto iltapäivällä. Vuosi jonkun verran (tuntui paljolta, mutta ei se ehkä sitten ollutkaan). Vuoto loppui aika nopeasti ja sen jälkeen tullut pyyhittäessä ruskeaa eikä siteeseen mitään. Oon jo aika varma, että ultrassa tulee huonoja uutisia tänään, mutta toki oon googlannut peukalot sauhuten kaikkia hyvin päättyneitä vuototarinoita.

Mulla on takana yksi km joskus rv 6 (siitä tosin jo lähes 9 vuotta) ja silloin muistan vuodon olleen paljon runsaampaa ja kivuliasta eikä mulla ollut silloin mitään raskausoireita.
Toivotaan, että vuoto olisi vain harmitonta vuotoa, ja ultrassa kaikki olisi hyvin!🤗
 
Tänään on taas tullut vuotoa ja ollut vähän kuukautiskipumaista särkyä. Stressaa, vaikka uä:ssä olikin eilen kaikki hyvin. Ehkä siksi, kun verenvuodon syytä ei löytynyt.
 
Eilen työkaveri sanoi, että vatsa olisi hivenen pyöristynyt ❤️
Tosin hänellä on doulan paperit, osaa ehkä katsoa tilannetta eri kantilta. Omaan silmään ei huomaa juurikaan muutosta, mutta alavatsa tuntuu pinkeältä 🥹
2vkoa ja 6pvää ultraan - ei sillä, että laskisin 😅
 
Tuntuu käsittämättömältä et jonkun vatsa voi olla jo pyöristynyt, kun oma alavatsa on vielä lähinnä kuopalla 😄 Mut tietenkin nää on tosi yksilöllisiä juttuja. Veikkaan, että mulla pituus vaikuttaa siihen, että massu pysynee pidempään piilossa 🤔
 
Tuntuu käsittämättömältä et jonkun vatsa voi olla jo pyöristynyt, kun oma alavatsa on vielä lähinnä kuopalla 😄 Mut tietenkin nää on tosi yksilöllisiä juttuja. Veikkaan, että mulla pituus vaikuttaa siihen, että massu pysynee pidempään piilossa 🤔
Ja kohdun asento vaikuttaa kans siihen, miten vatsa alkaa pyöristyä/näkyä 😊
 
Milloin sitä vatsan pyöristystä on sitten odotettavissa? Oon nyt rv 8. Ja siis turvotusta on tosi paljon erityisesti ruuan jälkeen. Tosin olen muutenkin herkkä turpoamaan niin mietin, että oonko tässä vaan herkistynyt enemmän.
 
Milloin sitä vatsan pyöristystä on sitten odotettavissa? Oon nyt rv 8. Ja siis turvotusta on tosi paljon erityisesti ruuan jälkeen. Tosin olen muutenkin herkkä turpoamaan niin mietin, että oonko tässä vaan herkistynyt enemmän.
Yleensä sanotaan, että kohtu nousee häpyluun yläpuolelle rv12 tietämille, eli periaatteessa sen jälkeen vois kohtu alkaa vaikuttamaan kehon muotoon. Mutta huvin yksilöllistä riippuen kehon koostumuksesta, mallista jne.

Mulla esikoinen alkoi näkyä jollain tapaa jossain rv18 tienoilla ja selkeämmin sitten rv20+ jälkeen.
 
Milloin sitä vatsan pyöristystä on sitten odotettavissa? Oon nyt rv 8. Ja siis turvotusta on tosi paljon erityisesti ruuan jälkeen. Tosin olen muutenkin herkkä turpoamaan niin mietin, että oonko tässä vaan herkistynyt enemmän.
Mulla eka näkyi (kun tiesi katsoa) joululomalla, eli rv oli jotain 13-14 ehkä 😊 ja sen kohdun tunsi nousseen selällään maatessa joskus viikkoa paria aiemmin. Kunnolla alkoi näkyä muutama viikko rakenneultran jälkeen, oisko ollut tyyliin rv25. Silloin siis sai niitä kommentteja kun paljasti uutisen että "no mä vähän katsoinkin mutten kehdannu sanoa"
 
Moikka kaikille! Uskaltauduin minäkin tulemaan tänne jännittämään 😊
Ihana tuo taulukko keskenmenoprosenteista! Hieman toi helpotusta! Itsellä nyt 9+4 ja reilu pariviikkoa pitäisi odottaa rakenneultraa, millään ei tunnu aika juoksevan 😅 varhaisultrassa (6+2) oli kaikki hyvin mutta mutta, silti takaraivossa on pelko ettei kyytiläinen pysyisikään mukana.. ikää 41, liekkö se tuo tuon epävarmuuden olon 🤔 Ihanaa viikonloppua kaikille! 😊🥰
 
Takaisin
Top