Yleinen keskustelu

Tervetuloa porukkaan, tää on hyvä paikka purkaa tuntemuksia 😊❤️ Tsemppiä varhaisultran odotteluun, kunpa siellä pikkuisen sydän sykkisi. Se taitaa olla yksi iso merkkipaalu, minkä jälkeen km-riski pienenee. Oletko löytänyt jostain taulukkoa tms, josta verrata meneekö nuo arvot kuitenkin päiviin nähden viitearvoissa, vaikka vähän tulisi keskiarvon perässä? Kunpa kaikki menisi ja olisi hyvin, perjantaihin ei onneksi ole enää pitkästi (vain kaksi hyyyyyyvin pitkän tuntuista päivää, mutta normaalin pituisia vuorokausia ne on hitaudentunnustaan huolimatta ❤️)
Kiitos ❤️ Juu arvot olleet päiviin nähden ihan ok, mutta tosiaan toi hidas nousu ahdistaa, kun kaikkialla vaan painotetaan sitä, ettei arvoilla niin väliä kunhan nousevat hyvin 😅 Mutta juu eipä se auta kun odotella ja toivoa parasta 🤞

On kyllä ihanaa että on tämmönen paikka missä uskaltaa puhua näistä asioista ihmisten kanssa jotka oikeesti ymmärtää ❤️
 
Ovulaation perusteella La sattuis tästä 29-30.6 päiville, niin katsotaan alanko täällä kirjoittelemaan, vai menekö heinäkuisiin sitten. Esikoinen meillä ainakin tuli yli ajalla käynnistettynä..

Vielä on niin kovin epävarma olo, viime kuukausien km vuoksi. Tässä kierrossa nyt ykstyiseltä saatu keltarauhasen tuki lääkitys, niin kovasti toivon että cyclogestit toisikin avun ja päästäisiin loppuun asti 🙏
 
Ovulaation perusteella La sattuis tästä 29-30.6 päiville, niin katsotaan alanko täällä kirjoittelemaan, vai menekö heinäkuisiin sitten. Esikoinen meillä ainakin tuli yli ajalla käynnistettynä..

Vielä on niin kovin epävarma olo, viime kuukausien km vuoksi. Tässä kierrossa nyt ykstyiseltä saatu keltarauhasen tuki lääkitys, niin kovasti toivon että cyclogestit toisikin avun ja päästäisiin loppuun asti 🙏
Toivotaan kovasti, että nyt pysyisi pieni mukana loppuun asti! ❤️
 
Huomenna eka neuvola ❤️
Tänään pelottaa tosi paljon raskauden tila ja eteneminen. Pelko siitä, onhan kaikki hyvin ja onhan kaikki "oikein ja oikeissa paikoissa." On melko suuri.
Noh, jospa neuvolassa osaisivat huomenna lohduttaa? 🥹🥹
 
Huomenna otetaan verikokeet josta tarkistetaan hcg-hormoonien määrä. Jännittää niin että varmaan stressistä pukkas viime yönä kauhean kurkkukivun ja pientä kuumetta 😬 Toivottaavasti arvot olis noussut, tänään siis rv 5+5 ❤️
 
Screenshot_2023-10-25-16-58-54-676_com.android.chrome.jpgNyt on käyty verikokeissa ja hcg-määrä pitäisi vastata niitä viikkoja mitä ollaan ite laskettu ovulaatiotestin jälkeen ❤️ Onhan se hirvittävän laaja minkä välille tulos lasketaan, mutta näin korkea tulos riittää meille tällä hetkellä uskomaan, että raskaus on alkanut onnistuneesti 🥹❤️
 
Me käytiin myös 5+4 mittaamassa ja tulos oli 9700 ja risat, tämäkin menee viitearvojen sisälle mutta ei se mielenrauhaa tuonut vaan mietin silti, että onko tuo arvo nyt varmasti tarpeeksi, onko se hyvä.. 🥺
 
Me käytiin myös 5+4 mittaamassa ja tulos oli 9700 ja risat, tämäkin menee viitearvojen sisälle mutta ei se mielenrauhaa tuonut vaan mietin silti, että onko tuo arvo nyt varmasti tarpeeksi, onko se hyvä.. 🥺
Oon ymmärtänyt, että näissä tosiaan on tosi suuri hajonta viitearvoissa ja siksi yksittäisestä arvosta ei kannata murehtia, kun oikeasti enemmän kertoo se miten arvo kehittyy ja miten nopeasti tuplaantuu. Just eilen näin tän taulukon (https://www.vau.fi/raskaus/hcg-horm...arEd1WxpSC2KgGDTNEr5b1FaUOwIwrY2rPsHauTi35LeQ) noista viitearvoista ja olin tosi yllättynyt, miten valtava toi vaihteluväli on.

Eli kun on viitearvoissa niin sehän on hyvä juttu! ❤️ Jos kovasti huolettaa, niin voisitkohan saada vaikka ens viikolle vielä uuden verikokeen, siitä näkis miten arvo on noussut?
 
Oon ymmärtänyt, että näissä tosiaan on tosi suuri hajonta viitearvoissa ja siksi yksittäisestä arvosta ei kannata murehtia, kun oikeasti enemmän kertoo se miten arvo kehittyy ja miten nopeasti tuplaantuu. Just eilen näin tän taulukon (https://www.vau.fi/raskaus/hcg-horm...arEd1WxpSC2KgGDTNEr5b1FaUOwIwrY2rPsHauTi35LeQ) noista viitearvoista ja olin tosi yllättynyt, miten valtava toi vaihteluväli on.

Eli kun on viitearvoissa niin sehän on hyvä juttu! ❤️ Jos kovasti huolettaa, niin voisitkohan saada vaikka ens viikolle vielä uuden verikokeen, siitä näkis miten arvo on noussut?
Tää mittaus oli ihan sellainen, no käydään mittaamassa joten periaatteessa syytä ei ollut 🥹 Noissa on kyllä valtava vaihteluväli, mutta onhan kaikki niin yksilöllistä.

Meillä olis ens viikon pe vu joten yritän malttaa sinne 🤞 Toki mietin jo, että olisin käynyt ens viikolla mittauttamassa - en vain tiedä teenkö sillä tiedolla mitään kun tarkoituksena ei ole jäädä seurailemaan 🙊

(selvennykseksi, mitattu omakustanteisesti ilman lähetettä ja yksityisellä)
 
Joo nuo viitearvojen välit on kyllä ihan älyttömät 🙈 Me nyt odotellaan vielä neuvolasta yhteydenottoa et pääseekö siihen varhaisultraan et saatais kiinni tarkemmin mun raskausviikoista 😊
 
Kävin eilen hcg kontrollissa. Maanantaina (4+3) arvo oli 447 ja eilen (4+6) 1431. Arvo on noussut hyvin, mutta silti sitä miettii onko se riittävää 🙈 Hirveän stressaavaa odottaa varhaisultraa, varsinkin kun ei ole mitään muuta oiretta kuin kuukautisten puuttuminen.

Niin ja hcg tsekattiin, koska raskaus on hoitoalkuinen.
 
Kävin eilen hcg kontrollissa. Maanantaina (4+3) arvo oli 447 ja eilen (4+6) 1431. Arvo on noussut hyvin, mutta silti sitä miettii onko se riittävää 🙈 Hirveän stressaavaa odottaa varhaisultraa, varsinkin kun ei ole mitään muuta oiretta kuin kuukautisten puuttuminen.

Niin ja hcg tsekattiin, koska raskaus on hoitoalkuinen.
Hyvältähän se kuulostaa! 🥰
Voin samaistua stressiin, tsemppiä siihen 🥹
 
Viitataanko hoitoalkuisella ivf-hoitoihin vai myös inseminaatioon? Mietityttää siis kun niin monella on hcg katottu ja ei mulle ole puhuttu niiden kattomisesta, vai pitäisikö se itse tajuta pyytää? Mulle siis inseminaatio tehty 3 viikkoa ja 1 pv sitten, digitesti näyttää raskaana 3+, mutta sitä vaan totta kai haluaisi niin kovasti tietää onko kaikki kunnossa. Oireina on molempien rintojen kipu, mutta sitten kun se on mulla oireena myös aina heti ovulaation jälkeen siihen saakka että menkat alkaa niin vaikea mieltää raskausoireeksi, kun tuntuu pms-oireelta 😅 Lämmöt on kyllä melkein koko ajan 37,2-37,4, se kai voi myös olla raskausoire? Välillä käyneet alle 37, mutta noussu takas. Pahoinvointia ei ole, kova nälkä ja väsymys on, mutta väsymys ja nälkä mulla on usein muulloinkin 😄
 
@Iiris92 Joo koholla oleva lämpö on normaali kehon reaktio raskaudessa
Lämmöt nousee aina vähän ovulaation jälkeen (niitä seurailtu porukalla tuolla bbt ketjussa), ja lämmöt tippuu kun menkat alkaa, tai jos on raskaana niin ne pysyy koholla / jatkaa hieman nousemista.
 
Nyt sitten iskenyt kauhea flunssa tähän alkuraskauteen, yöt tukossa kun nokka ja nielu täynnä ikivihreää räkää ja kuivaa yskää 🤧 Lämpö on onneksi pysynyt maltillisena 37.2 paikkeilla mut ensimmäisen raskauden takia sitä pelkää tätäkin et eihän oo vahingollista pienelle sairastaa näin alussa 🥺💔 Olo on kyllä aivan karsea mut varmasti osansa tekee myös nämä raskausoireet
 
Viitataanko hoitoalkuisella ivf-hoitoihin vai myös inseminaatioon? Mietityttää siis kun niin monella on hcg katottu ja ei mulle ole puhuttu niiden kattomisesta, vai pitäisikö se itse tajuta pyytää? Mulle siis inseminaatio tehty 3 viikkoa ja 1 pv sitten, digitesti näyttää raskaana 3+, mutta sitä vaan totta kai haluaisi niin kovasti tietää onko kaikki kunnossa. Oireina on molempien rintojen kipu, mutta sitten kun se on mulla oireena myös aina heti ovulaation jälkeen siihen saakka että menkat alkaa niin vaikea mieltää raskausoireeksi, kun tuntuu pms-oireelta 😅 Lämmöt on kyllä melkein koko ajan 37,2-37,4, se kai voi myös olla raskausoire? Välillä käyneet alle 37, mutta noussu takas. Pahoinvointia ei ole, kova nälkä ja väsymys on, mutta väsymys ja nälkä mulla on usein muulloinkin 😄

Meillä pas ja klinikalta ei puhuttu hcg mittaamista vaan käytiin tosiaan pelkästään 'omaksi iloksi' ja yksityisellä(eri kuin omamme)
Insseistä meillä ei tulosta testiin, mutta ei myöskään silloin puhuttu että posin jälkeen olisi mittautettu lähetteellä. Käytännöt toki varmasti eroaa hoitotahojen välillä ☺️

Mua ei hcgn mittaus nyt kuitenkaan rauhoittanut ja en edellenkään luota siihen, että kaikki olis kunnossa 🥹 Ens perjantaina ultra ja luulen, että sen jälkeen uskaltais jo hiukan luottaa 🤞
 
Viitataanko hoitoalkuisella ivf-hoitoihin vai myös inseminaatioon? Mietityttää siis kun niin monella on hcg katottu ja ei mulle ole puhuttu niiden kattomisesta, vai pitäisikö se itse tajuta pyytää? Mulle siis inseminaatio tehty 3 viikkoa ja 1 pv sitten, digitesti näyttää raskaana 3+, mutta sitä vaan totta kai haluaisi niin kovasti tietää onko kaikki kunnossa. Oireina on molempien rintojen kipu, mutta sitten kun se on mulla oireena myös aina heti ovulaation jälkeen siihen saakka että menkat alkaa niin vaikea mieltää raskausoireeksi, kun tuntuu pms-oireelta 😅 Lämmöt on kyllä melkein koko ajan 37,2-37,4, se kai voi myös olla raskausoire? Välillä käyneet alle 37, mutta noussu takas. Pahoinvointia ei ole, kova nälkä ja väsymys on, mutta väsymys ja nälkä mulla on usein muulloinkin 😄
Itselläni oli alunperin suunnitelmana ivf ja sen mukaiset lääkitykset, mutta toisen ultran jälkeen vaihdettiinkin inseminaatioksi, koska minulla kypsyi vain kaksi munarakkulaa. En tiedä olisiko lääkitys (pistin 300 yksikköä Gonal-f, lisäksi Ganirelix ja irrotukseen Ovitrelle) vaikuttanut kun tästä kierrosta plussasin. Lääkäri kirjoitti lähetteen, tai itseasiassa kaksi, hcg mittaukseen, koska jotta seuraavan kierron piikitykset olisi voinut aloittaa oli oltava varma, ettei raskaus ole alkanut.
 
Takaisin
Top