Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä myös muuten tykkäisin ja olis muutenkin sopivia nyt tähän hetkeen elämässä. Tosiaan suositellaan vaan yhtä vuoroa per viikko, mut se nyt ei ainakaan itseäni kyllä nappaa.. Oon myös huomannut et tuolloin aamuyöstä tosiaan tulee ajoittain tosi huono olo hereillä ollessa, mut muuten menee kyl kivasti. Pitänee neuvolassa ottaa nää puheeksi, mut ainakin pikainen googletus ei kyl yövuorojen puolella ole. Ilmeisesti häiritsee hormonitoimintaa (mm. Melatoniinin), mikä sit taas puolestaan vaikuttaa istukan toimintaan.
Enpä ollut koskaan kuullut tuollaisista riskeistä liittyen yötyöhön. Mutta kuulostaa kyllä ihan järkeenkäyvältä tuo hormonitoimintaan vaikutus.

Enpä ollut koskaan kuullut tuollaisista riskeistä liittyen yötyöhön. Mutta kuulostaa kyllä ihan järkeenkäyvältä tuo hormonitoimintaan vaikutus.

Ja pakko kommentoida tohon keskusteluun että tosiaan jouduin menemään pari yötä tosi vähillä yöunilla (3-4h) ja mulla tosiaan alko kauheet vatsakivut ja tiputtelu sen jälkeen. Ja raskausoireet katos. Nyt ne on tullu pikkuhiljaa takas mut enhän mä tiedä onko jotain peruuttamatonta sattunu. Ja että johtuko tosta mut tuntuu et valvominen ei ole hyvästä ☹️

Äkkiä kirjottelemaan sinne leikkinurkkaan nimiä ja ruokia vaikka monta peräkkäin, niillä saa nopsaan viestit täyteen 🤩

Ja pakko kommentoida tohon keskusteluun että tosiaan jouduin menemään pari yötä tosi vähillä yöunilla (3-4h) ja mulla tosiaan alko kauheet vatsakivut ja tiputtelu sen jälkeen. Ja raskausoireet katos. Nyt ne on tullu pikkuhiljaa takas mut enhän mä tiedä onko jotain peruuttamatonta sattunu. Ja että johtuko tosta mut tuntuu et valvominen ei ole hyvästä ☹️
Toivottavasti ei nyt sentään välittömiä vaikutuksia ole vaan et olis sitten pitkäkestoisemman valvomisen riskejä. Jostain muistan lukeneeni, et jossain tutkimuksessa oli havaittu yövuorojen jälkeisellä viikolla 30% kohonnut riski, eli ey olis tosiaan tullut sit vasta jälkeenpäin vaikutuksia. Mut samassa tutkimuksessa oli myös, että keskenmenoa ei voitu täysi yhdistää valvomiseen vaan taustalla voi olla muitakin syitä. Eli vähän niin ja näin miten vaikuttaa, mut varmaan koska tavallaan luotettavaa ja ns. varmaa tietoa ei ole, niin on suosittellaan sitä, minkä tiedetään olevan turvallista. Ja kyllähän moni on tehnyt melkein koko raskausajan yötyötä ja saanut siitä huolimatta terveen vauvan 😊

Toivottavasti kaikki siellä pienellä hyvin 🥰

Toivottavasti ei nyt sentään välittömiä vaikutuksia ole vaan et olis sitten pitkäkestoisemman valvomisen riskejä. Jostain muistan lukeneeni, et jossain tutkimuksessa oli havaittu yövuorojen jälkeisellä viikolla 30% kohonnut riski, eli ey olis tosiaan tullut sit vasta jälkeenpäin vaikutuksia. Mut samassa tutkimuksessa oli myös, että keskenmenoa ei voitu täysi yhdistää valvomiseen vaan taustalla voi olla muitakin syitä. Eli vähän niin ja näin miten vaikuttaa, mut varmaan koska tavallaan luotettavaa ja ns. varmaa tietoa ei ole, niin on suosittellaan sitä, minkä tiedetään olevan turvallista. Ja kyllähän moni on tehnyt melkein koko raskausajan yötyötä ja saanut siitä huolimatta terveen vauvan 😊

Toivottavasti kaikki siellä pienellä hyvin 🥰

Tää on ihan totta kyllä! On kyllä silti jotenkin ihan villiä että mistä kaikesta riippuukaan nää onnistumiset jne.

Mulla oli valitettavasti hcg arvo laskenut perjantaista, joten ilmeisesti tämä oli kemiallinen. Itse epäilin tätä jo viime viikolla ja nyt sitten saatiin vahvistus. Mukavaa odotusta teille muille!
Voiei, onpa ikävä kuulla! Paljon jaksamisia ja virtuaalihalaus sinne 🩷

Muita jotka kyttää tätä taulukkoa päivittäin? Parasta on kun tosta ”vakuuta minut” voi painaa uudestaan niin monta kertaa kun haluaa 😅 https://datayze.com/miscarriage-chart
Mullakin on ollu tää välilehdellä koko ajan auki mutta toi vakuuta minut nappula on mennytkin kokonaan ohi😂 Mut nää numerot on muutenkin jotenkin lohdullisia kun näkee miten nopeasti keskenmenon riski kuitenkin laskee.

Mulla oli valitettavasti hcg arvo laskenut perjantaista, joten ilmeisesti tämä oli kemiallinen. Itse epäilin tätä jo viime viikolla ja nyt sitten saatiin vahvistus. Mukavaa odotusta teille muille!
Onpa ikävä kuulla. 😩Iso tsemppihali ja voimia! ❤️

Muita jotka kyttää tätä taulukkoa päivittäin? Parasta on kun tosta ”vakuuta minut” voi painaa uudestaan niin monta kertaa kun haluaa 😅 https://datayze.com/miscarriage-chart
Ohoo mä en oo myöskään tienny tämmösestä! Ihan innoissani tutkin tätä täällä nyt ja hihkuin puolisollekin et miten kiinnostava taulukko 😂

Jos on jotain muitakin taulukoita raskauteen liittyen niin mulle saa linkata! 🤓

Ihanaa jos siitä on apua teille muillekin! Itseä ainakin vähän rauhoittanut se kun näkee, että joka päivä keskenmenon todennäköisyys pienenee ❤️

Heippa kaikille,

Uskaltaudun myös liittymään tänne kesäkuisiin. Plussatestin tein maanantaina (3+6) ja en ollut uskoa silmiäni, kun haaleaakin haaleampi viiva alkoi piirtyä Onesteppiin. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Tein testin vain, koska sattui olemaan Onesteppejä kaapissa. Nää testithän aina näyttää ihan onnetonta viivaa, kun muissa jo selkeä. Töiden jälkeen kävin sekä apteekissa, että kaupassa hakemassa kasan testejä :rolling: ja iltapäivän pissasta tuli apteekin omalla jo selkeä viiva. Torstaina olisi vasta virallinen testipäivä. Meillä siis hoitoalkuinen raskaus.

Tuntuu ihan käsittämättömältä, että joku siellä nyt selvästi on tarrannut kiinni, kun niin pitkään ollaan kärvistelty ilman pienintäkään kiinnittymisyritystä. Mies ei vielä uskalla uskoa asiaa. Kuulemma torstaina vasta, kun on virallinen päivä.

Heippa, tuun tännekin ketjuun juttelemaan kun en oikeen tiedä mihin näitä stressejä vois muuten purkaa!
Mulla on siis hoitoalkuinen (PAS) ja nyt olis 6+0 menossa. Kävin hcg mittauksissa kolmesti alkaen pp12 (eli rv 4+3). Arvot noin 2-3vrk välein oli 266 -> 470 -> 715. Nousevat siis reilu 1,5kertaisksi kahdessa vuorokaudessa, vaikka pitäis nousta 2x... Stressaa ihan super paljon, enkä oo nyt käynyt enää verikokeissa, vaan oottelen perjantain varhaisultraa, joka oli 6+3, eli käsittääkseni sydän pitäis jo sykkiä jos on sykkiäkseen.
Noi arvot stressaa mua tosi paljon ja koska mun työ on potentiaalisesti sikiölle vaarallista, niin töissä pitäis kertoa heti, mutta ahdistaa tosi paljon jos kaikki meneekin taas pieleen niin käsitellä sitä sit myös siinä työ ympäristössä 😓

Heippa, tuun tännekin ketjuun juttelemaan kun en oikeen tiedä mihin näitä stressejä vois muuten purkaa!
Mulla on siis hoitoalkuinen (PAS) ja nyt olis 6+0 menossa. Kävin hcg mittauksissa kolmesti alkaen pp12 (eli rv 4+3). Arvot noin 2-3vrk välein oli 266 -> 470 -> 715. Nousevat siis reilu 1,5kertaisksi kahdessa vuorokaudessa, vaikka pitäis nousta 2x... Stressaa ihan super paljon, enkä oo nyt käynyt enää verikokeissa, vaan oottelen perjantain varhaisultraa, joka oli 6+3, eli käsittääkseni sydän pitäis jo sykkiä jos on sykkiäkseen.
Noi arvot stressaa mua tosi paljon ja koska mun työ on potentiaalisesti sikiölle vaarallista, niin töissä pitäis kertoa heti, mutta ahdistaa tosi paljon jos kaikki meneekin taas pieleen niin käsitellä sitä sit myös siinä työ ympäristössä 😓
Tervetuloa porukkaan, tää on hyvä paikka purkaa tuntemuksia 😊❤️ Tsemppiä varhaisultran odotteluun, kunpa siellä pikkuisen sydän sykkisi. Se taitaa olla yksi iso merkkipaalu, minkä jälkeen km-riski pienenee. Oletko löytänyt jostain taulukkoa tms, josta verrata meneekö nuo arvot kuitenkin päiviin nähden viitearvoissa, vaikka vähän tulisi keskiarvon perässä? Kunpa kaikki menisi ja olisi hyvin, perjantaihin ei onneksi ole enää pitkästi (vain kaksi hyyyyyyvin pitkän tuntuista päivää, mutta normaalin pituisia vuorokausia ne on hitaudentunnustaan huolimatta ❤️)

Takaisin