Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua nyt kyllä hiukan huolestuttaa omat testit ja vähäoireisuus. Väri oli taas suht sama kuin eilenkin. Piinaavaa odottaa ensi viikon ultra-aikaa. Tai jos on mennäkseen kesken niin menisipä pian, selkeillä oireilla ja itsekseen..

Edit. tänään voi siis olla pienimmillään dpo 15 tai suurimmillaan ehkä dpo 19. Varhaisin haamu minkä oon netistä löytänyt pregcheckeillä saatuna on ollut dpo 8, ja uskoisin että dpo 12 viimeistään haamun näyttäisi. En taida jaksaa lisätä kuvaa tuonne testiketjuun kun ei näistä edes silmällä näe eroa eilen vs tänään, saatika surkeaan kameraan saada näkymään...
Toivotaan parasta! Juotko miten paljon nesteitä, voisko siitä johtua testien haaleus? Olisiko sun mahdollista käydä HCG:n mittauksessa verestä, jos se tois mielenrauhaa?

Toivotaan parasta! Juotko miten paljon nesteitä, voisko siitä johtua testien haaleus? Olisiko sun mahdollista käydä HCG:n mittauksessa verestä, jos se tois mielenrauhaa?
Juon ihan tolkuttomasti päivisin, varmaan liki kolme litraa ja liikkuessa ylikin 😅 aamupissa on kyllä keltainen, muttei mitenkään oikein erityisen tummaa 🙈 päivisin ihan max 2 tuntia tulee pidätystä niin en oo lähtenyt päivällä testailemaankaan. Yöllä ei sentään tarvi juosta vessassa, että on se pissa kahdeksan tunnin aikana kertynyttä. Mikähän muu voisi vaikuttaa, oon isokokoinen (sen lisäksi että oon pitkä, niin bmi on 34) ja imetän vielä esikoista, voikohan ne vaikuttaa hormoonitasoihin tai virtsaan erittymiseen 🤔

Oon pohtinut verikoetta yksityisellä, mutta kun varmoja viikkoja ei ole tiedossa niin arvoista voisi vain seurata että nouseeko. Ja viikko enää ultraan, kerkeäisi vain juuri ja juuri saada joko pettymyksen ennen sitä tai jatkuisi yhä epävarmuus. En siis usko että verikoe tässä tilanteessa toisi tarpeeksi varmuutta.. Jännitettävää siis riittää 😬

Juon ihan tolkuttomasti päivisin, varmaan liki kolme litraa ja liikkuessa ylikin 😅 aamupissa on kyllä keltainen, muttei mitenkään oikein erityisen tummaa 🙈 päivisin ihan max 2 tuntia tulee pidätystä niin en oo lähtenyt päivällä testailemaankaan. Yöllä ei sentään tarvi juosta vessassa, että on se pissa kahdeksan tunnin aikana kertynyttä. Mikähän muu voisi vaikuttaa, oon isokokoinen (sen lisäksi että oon pitkä, niin bmi on 34) ja imetän vielä esikoista, voikohan ne vaikuttaa hormoonitasoihin tai virtsaan erittymiseen 🤔

Oon pohtinut verikoetta yksityisellä, mutta kun varmoja viikkoja ei ole tiedossa niin arvoista voisi vain seurata että nouseeko. Ja viikko enää ultraan, kerkeäisi vain juuri ja juuri saada joko pettymyksen ennen sitä tai jatkuisi yhä epävarmuus. En siis usko että verikoe tässä tilanteessa toisi tarpeeksi varmuutta.. Jännitettävää siis riittää 😬
Mulla testi on ollut tummempi päivällä parin tunnin pidätyksellä jostain syystä. Tsemppiä ultran odotukseen - mitä todennäköisimmin kaikki on kuitenkin kunnossa.

Äh, miten tästä pelosta pääsee eroon? 🥺 Huomaa, että on ensimmäinen raskaus eikä vielä tiedä, mikä on normaalia ja mikä ei.
Mulla on ollut menkkamaisia kipuja nyt toista viikkoa (ei kokoaikaisia, eikä vain toispuolisia) eikä kuitenkaan vuotoa, joten järki sanoo ettei pitäisi olla huolissaan. Ja viikkonäyttötesti eilisestä 3+. Silti pelottaa, että onhan kaikki hyvin. 🥹 Samalla jännittää, että kun näitä kipuja nyt on ollut, että kasvaako mun sisällä yhden sijasta kaksi?

Olen säntillisesti kirjoittanut ylös huomioita, jotta ne voi ottaa puheeksi neuvolassa. ❤️

Ehkäpä tohdin hiippailla tänne mukaan, pakko päästä "jutustelemaan" jonnekin kun ei vielä kukaan tuttu tiedä. Yritän puntaroida kertoisinko jollekin lähimmälle ja kuka se sitten olisikaan vai maltanko vielä kun tänään vasta kp 28/28. Jos jotain tuleekin .. toki on mulla pari jolle voisin kertoa myös mahdollisen km tai muut ongelmat raskauden suhteen.

Tännekin meinasin jo eilen kirjottaa mut ajattelin vielä odotella edes tähän päivään tulisko ne menkat kun hullut kivut oli eilisen ja viime yön. Toistaiseksi vuodoton 🤞 mutta voi taivas tätä pahoinvointia mikä eilen aloitteli ja tänään on jo sietämätön. Tuskaa ei helpota että aiemman raskauden perusteella tämä pahaolo vain pahenee tästä koko ensimmäisen kolmanneksen. Myös huimailu on ollut tänään hurjaa. Herään todella aikaisin vaikka ei tarvisi. Mahaa viiltelee. Kaikki tuttuja oireita aiemmasta raskaudesta. Yöks! 🤢 kahvikin piti eilen kaataa viemäriin, minä joka juo aamuisin varmaan litran kahvia. Tästä veikkaan ensimmäisenä jääväni "kiinni" 🫠 tänään ennakoin ja otin vain pienen kupin, eiköhän se pian jää pois kokonaan jos raskaus etenee toivotulla tavalla.

Äh, miten tästä pelosta pääsee eroon? 🥺 Huomaa, että on ensimmäinen raskaus eikä vielä tiedä, mikä on normaalia ja mikä ei.
Mulla on ollut menkkamaisia kipuja nyt toista viikkoa (ei kokoaikaisia, eikä vain toispuolisia) eikä kuitenkaan vuotoa, joten järki sanoo ettei pitäisi olla huolissaan. Ja viikkonäyttötesti eilisestä 3+. Silti pelottaa, että onhan kaikki hyvin. 🥹 Samalla jännittää, että kun näitä kipuja nyt on ollut, että kasvaako mun sisällä yhden sijasta kaksi?

Olen säntillisesti kirjoittanut ylös huomioita, jotta ne voi ottaa puheeksi neuvolassa. ❤️
Mulla on vähän sama tilanne, jännittää kun ei just tiedä että mikä on normaalia ja mikä ei. Sit kun vielä eilen vai toissa päivänä tulin lukeneeks jostain noista toispuoleisista menkkamaisista kivuista, niin oon ihan varma että tää onki nyt kohdun ulkoinen. Semmonen perussärky on tuntunut kyllä tasaisesti, mutta kaikki ne kovemmat nippasut on ollu oikeella puolella. Et katotaan kauanko jaksan olla varaamatta sitä varhais-ultraa, vaikka ajattelin etten menis siihen ollenkaan 🥲

Mulla on vähän sama tilanne, jännittää kun ei just tiedä että mikä on normaalia ja mikä ei. Sit kun vielä eilen vai toissa päivänä tulin lukeneeks jostain noista toispuoleisista menkkamaisista kivuista, niin oon ihan varma että tää onki nyt kohdun ulkoinen. Semmonen perussärky on tuntunut kyllä tasaisesti, mutta kaikki ne kovemmat nippasut on ollu oikeella puolella. Et katotaan kauanko jaksan olla varaamatta sitä varhais-ultraa, vaikka ajattelin etten menis siihen ollenkaan 🥲
Alkuraskaudessa myös keltarauhanen voi tuntua, osalla saattaa kasvaa isokin nestekysta ovulaation jälkeen ja aiheuttaa kipuja.

Alkuraskaudessa alavatsakivut voivat olla yllättävänkin kovia.

Tottakai jos kivut yltyy ja on vuoteluja esim, tulee käydä tarkistuttamassa

Mulla oli ekassa raskaudessa runsaat kivut alusta jonnekin kuudennelle-seitsemännelle viikolle saakka. Terkkari halusi tarkistettavan uä kun niin kipeä olin ja kauan mut kaikki oli hyvin. Eka ultra tehtiin 5+jotain, ja kun syke ei vielä näkynyt niin kontrolli vajaan viikon päähän. Sitten jo näkyi sykekin. Kipu oli pahin keskellä mutta myös sivulla, oisko sillon ollut oikealla terävät "piikit"..

Alkuraskaudessa myös keltarauhanen voi tuntua, osalla saattaa kasvaa isokin nestekysta ovulaation jälkeen ja aiheuttaa kipuja.

Alkuraskaudessa alavatsakivut voivat olla yllättävänkin kovia.

Tottakai jos kivut yltyy ja on vuoteluja esim, tulee käydä tarkistuttamassa
Okei no tää keltarauhasjuttu kyllä rauhottaa mieltä! Pitääkin lueskella siitäkin lisää töiden jälkeen. Mitään vuotamista tai lääkettä vaativia kipuja ei ole ollut, eli sekin hyvä juttu 😊

Onneksi en oo aikaisemmin kuullukkaan että toispuoleinen vihlonta voisi olla huolestuttavaa🙈 On kyllä ollut myös tuolla keskellä alempana kaikenlaisia tuntemuksia mutta myös selkeesti oikealla puolella olevia tuikkaisuja, samalla puolella oli oviskin tässä kierrossa.

Onpa ärsyttävää kun jotkut raskaussovellukset näyttää kuvat viikon väärin. Ulkomailla ilmesesti esim 5+1 on raskausviikko 5, mutta suomessa puhutaan rv 6. Jotkut sovellukset näyttää tollon siis kuvaa rv 5 (esim flo ja premom, joiden vika viikko on 42). Ja toiset näyttää rv 6 kuvaa ja vika viikko on 43. Flo on muutenki ärsyttävä kun eka päivä on 1.pv jolloin raskausviikot on jatkuvasti 1pv liikaa 😂 kun muut lähtee päivästä 0.

Et tääl mä mietin oisko se sellanen putki tällä hetkellä vai sellanen alien.

Samaa pohdiskelen päivittäin! Kaikki pelottaa ja omaa kehoa ja kaikkia sen tuntemuksia tulee kuulosteltua tosi tarkkaan. Mua myös pelottaa joka kerta vähän vessassa käyminen, että entä jos tuliskin jotain vuotoa. Käyn itse kuntoutuspsykoterapiassa parhaillaan ja omaa oloa vähän auttoi se, kun terapiassa juteltiin siitä, että kaikki etukäteen murehtiminen tuskin tekisi mahdollisesta keskenmenosta oikeasti mitenkään helpompaa kohdata, yhtä surulliselta se tuntuisi silti. Yritän siis uskaltautua välillä myös iloitsemaan.

Näkeekö jostain kätevästi oman viestimäärän, mitä täällä kesäkuisissa on tähän mennessä kirjottanu? 🤔

Näkeekö jostain kätevästi oman viestimäärän, mitä täällä kesäkuisissa on tähän mennessä kirjottanu? 🤔
Ei mitenkään yltiökötevästi, mutta haun kautta (haku, lisää hakuehtoja, hae viestiketjuista), ja sitten hakee 2024 kesäkuisista omalla nimellä. Viestien määrä pitää laskea hakutuloksista.

Näyttää siltä että ihan pian menee 500 rikki, itseltä puuttuu vielä 8 viestiä ja nukkumaan pitäis käydä 😆. Kai se salainen puoli sitten aukeis jo tänään?

Aikoinaan tais olla ti ja pe kun lisäiltiin salaiseen mut en kyl tiiä onko muuttunut. Täytyy tutkia kunhan pääsee sohvalle lepäilemään.

No niin, ehkäpä se juomisen määrä sitten vaikuttaa. Tuolla testiketjussa tais olla kommenttia siitä, että aamulla viiva voi olla hennompi kuin ihan lyhyelläkin pidätyksellä päivällä. Mä oon aiemmissa raskauksissa huomannut saman (tosin silti testaan nyt aamun ekasta aina, on sitten yhtä vertailukelpoiset), joten voithan kokeilla olisko päivällä tummempi viiva, juomisen määrästä huolimatta.

Mutta joo, ymmärrän tuon verikoe asian. Kyllä se viikko siitä nopeasti menee, tosi mahtavaa, että on mahdollisuus ultraan!

Ei mitenkään yltiökötevästi, mutta haun kautta (haku, lisää hakuehtoja, hae viestiketjuista), ja sitten hakee 2024 kesäkuisista omalla nimellä. Viestien määrä pitää laskea hakutuloksista.

Näyttää siltä että ihan pian menee 500 rikki, itseltä puuttuu vielä 8 viestiä ja nukkumaan pitäis käydä 😆. Kai se salainen puoli sitten aukeis jo tänään?
Kiitos vinkistä! ☺️

Takaisin