Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä olen nt-ultran jälkeen uskaltautunut ostamaan vauvalleni jotain. Vaikkei hän oikeasti mitään edes tarvitsisi kun kaikki on jo ollut valmiina isompien sisarusten jälkeen. Mutta sillä on symbolista merkitystä, että pikkuiselle hankkii jotain omaa odottamaan. :Two-hearts:

Minä olen nt-ultran jälkeen uskaltautunut ostamaan vauvalleni jotain. Vaikkei hän oikeasti mitään edes tarvitsisi kun kaikki on jo ollut valmiina isompien sisarusten jälkeen. Mutta sillä on symbolista merkitystä, että pikkuiselle hankkii jotain omaa odottamaan. :Two-hearts:
Mä ajattelin myös, että sen jälkeen saa alkaa ostelemaan! :smiling face with heart-eyes:

Oli minulla joskus kun kolmostani kuumeilin, niin mukana suloinen nukkuvaa vauvaa esittävä avaimenperä-nukke mukani. Se jotenkin toimi siinä elämäntilanteessa vauvatoiveiden tiivistymänä. Voihan sitä ostaa itselleen jotain pientä kulkemaan matkassa ja pitämään yllä positiivisia ajatuksia. Vaikka sitten joku söpö vauvalelu?

Mä meinasin myös alkaa pikkuhiljaa ostelemaan melko neutraaleja juttuja nt-ultran jälkeen 🙂
Esim.kaikki vaateet meillä on mennyt jo kiertoon, joten niitä saa ostella useampaa eri kokoa odottamaan.
Ja tää on muutenkin ensimmäinen kevät/kesä vauva, muut syntyneet talvella. Joten tietysti eri asioita täytyy huomioida 😄

Sisarusvainut meiltä jo löytyy, ne pitäisi vaan huoltaa. Ja pistää myyntiin toiset rattaat. Ei mahdu kolmia säilyttämään 😏
Autossa on matkikset, eteisessä tällä hetkellä juoksurattaat ja keskellä olohuonetta päällekkäiset tuplat odottamassa, että saan aikaiseksi korjattua vyöt 😂
Lenkkeily rattaiden kanssa on jäänyt ihan hävettävän vähälle, joten juoksurattaat joutaa menemään. Eiköhän mun vähäiset rataslenkit mene noilla tuplillakin 😏

Onpas täällä hiljentynyt. Pitää yrittää saada vientimäärä kasaan salaista varten :)

Täällä nyt kovin väsynyt olo ja välillä saattaa vähän etoa. Ei tee ruokaa oikee mieli mut samalla kova nälkä jatkuvasti.

Äsken söin tyytyväisenä ristoranten pizzan, kunnes tajusin sen jälkeen ettei pakkauksessa lue onko pästöroitu tuote 🫣 no onneks oli kuumassa uunissa hyvän aikaa ni ehkä ei ollut vaarallista.

Onpas täällä hiljentynyt. Pitää yrittää saada vientimäärä kasaan salaista varten :)

Täällä nyt kovin väsynyt olo ja välillä saattaa vähän etoa. Ei tee ruokaa oikee mieli mut samalla kova nälkä jatkuvasti.

Äsken söin tyytyväisenä ristoranten pizzan, kunnes tajusin sen jälkeen ettei pakkauksessa lue onko pästöroitu tuote 🫣 no onneks oli kuumassa uunissa hyvän aikaa ni ehkä ei ollut vaarallista.
Eikös kaikki kunnolla kuumennettu olen ihan syömäkelpoista. :smiling-eyes: Koitetaan peesata täältä et tulee viestimäärät helpommin kasaan. Salaiselle puolelle on jo tosiaan siirtynyt keskustelua, mutta ei meitä siellä vielä liikaa ole, uudet ovat tervetulleita mukaan. :smiling-eyes:

Eikös kaikki kunnolla kuumennettu olen ihan syömäkelpoista. :smiling-eyes: Koitetaan peesata täältä et tulee viestimäärät helpommin kasaan. Salaiselle puolelle on jo tosiaan siirtynyt keskustelua, mutta ei meitä siellä vielä liikaa ole, uudet ovat tervetulleita mukaan. :smiling-eyes:
Joo kuulostaa hyvältä 😍

Esikoisesta olin aivan överitarkka kaiken suhteen, niin toisaalta ihanaa kun en ihan niin hysteerinen ole ruuan suhteen. Toki siis suositusten mukaan mennään, mut aikoinaan vedin kyllä niidenkin lisäksi omat suositukset 😂

Minusta on tullut hysteerinen esim kasvisten suhteen ja miehellekkin korostin et TÄYTYY sit eri leikkuulaudat yms olla ehdottomasti tai muuten jää salaatit syömättä 😂
Mies väitti tänään et syön paljon ruokaa kun valitin hälle tätä jokapaikan turvotusta, siis en ees syö kummemmin ja oikeasti kauhea jokapaikan turvotus ja parin pöivän ummetus vaivannut, piti jo ottaa pegorinionia ja duphalacia et auttais. Eilen en pahemmin voinut pahoin mut tänään tuli takasin 🤦🏽‍♀️

Mies jo passittamassa mua lääköriin näistä oireista ja olen koittanut selittää hälle et joskus vaan raskaus aiheuttaa tällästö et ei ne lääkärissä mitään tee.

Minusta on tullut hysteerinen esim kasvisten suhteen ja miehellekkin korostin et TÄYTYY sit eri leikkuulaudat yms olla ehdottomasti tai muuten jää salaatit syömättä 😂
Mies väitti tänään et syön paljon ruokaa kun valitin hälle tätä jokapaikan turvotusta, siis en ees syö kummemmin ja oikeasti kauhea jokapaikan turvotus ja parin pöivän ummetus vaivannut, piti jo ottaa pegorinionia ja duphalacia et auttais. Eilen en pahemmin voinut pahoin mut tänään tuli takasin 🤦🏽‍♀️

Mies jo passittamassa mua lääköriin näistä oireista ja olen koittanut selittää hälle et joskus vaan raskaus aiheuttaa tällästö et ei ne lääkärissä mitään tee.
Täällä myös ihan tosi kova turvotus! Ja ei myös voi johtua ruuan määrästä, kun tuntuu etten jaksa kerrall enää syödä vastaavaa annosta mitä ennen 😂

Iltasin näytän siltä, et olisin jo ylittänyt ekan kolmanneksen.

Täällä myös ihan tosi kova turvotus! Ja ei myös voi johtua ruuan määrästä, kun tuntuu etten jaksa kerrall enää syödä vastaavaa annosta mitä ennen 😂

Iltasin näytän siltä, et olisin jo ylittänyt ekan kolmanneksen.
Tämä! Sisko on rv 18 ja mun maha on isompi ku sen turvotuksen takia 😂

Hei!
Tänään varhaisultrassa näkyi syke, joten uskallan liittyä seuraanne. Meillä on taustalla pitkä yritys ja lapsettomuushoidot sekä aikaisempi keskenmeno. Esikoinen olisi tulossa, jos kaikki menee hyvin. Laskettu aika on 23.5.

Ihan vain pohdintana,... milloin uskaltaa rentoutua ja nauttia raskaudesta? Missä kohdin voi hellittää? Kun ultrassa näkyy syke? Tai dopplerista kuuluu syke? Kun on kasassa 12rvk? Kun nt-ultrasta on selvitty? Ihan vain haen että missä menee jännityksen raja. Jokaisella tietysti on oma rajansa, paljonhan on jo onnistunut siinä kun tikkuun piirtyy kaksi selkeää viivaa - valtaosalle se on jo vauvalupaus.
Hyvä kysymys. Nt-ultra ja toisen kolmanneksen alku tuntuu olevan maaginen raja. Minulla oli keskeytynyt keskenmeno juuri ennen nt-ultraa, mikä todettiin ultrassa. Toiveikkuus varmaan vahvistuu hyvien merkkien (hyvä hcg, syke) myötä ja raskauden jatkuessa.

Hauska muuten kun satuin huomaamaan, että tämä Toukokuiset 2024 on tähän astisista Laskettu aika 2024 -ryhmistä aktiivisin, jo 2,4 tuhatta viestiä. Esimerkiksi Tammikuiset 2024 -ryhmässä on vain 1,1 tuhatta 😄

Edit. Johtuukohan siitä, että muissa ryhmissä näyttää vain julkiselle puolelle kirjoitettujen viestien määrän, ja toukokuisissa myös salaisen ryhmän, kun itse kuulun siihen? Ja siitä tuo suuri ero 🤔

Muokattu viimeksi:
Hauska muuten kun satuin huomaamaan, että tämä Toukokuiset 2024 on tähän astisista Laskettu aika 2024 -ryhmistä aktiivisin, jo 2,4 tuhatta viestiä. Esimerkiksi Tammikuiset 2024 -ryhmässä on vain 1,1 tuhatta 😄
Sivusta huutelen, jos kuulut salaiseen ryhmään, niin sulla viestimäärissä näkyy myös sen puolen viestit 😊 Muista ryhmistä vain julkisen puolen.

IMG_7298.jpeg

Huomenna varhaisultra, tiistaina kilpparikokeet ja keskiviikkona eka neuvola 🙂

Pahoinvointi on vähän helpottanut, en oo tarvinnut pahoinvointirannekkeita pariin päivään. Etovaa oloa edelleen välillä, mutta ei tee enää koko ajan mieli oksentaa 😅

En oo oikein vaikuttunut onno näistä rannekkeista apua vai ei. Eilen taas aivan kauhea päivä pahoinvoinnin kanssa ja tänään aamu ihan ok vielä. Perjantaikin oli ihan ok.
Jos köytän niitä yötä myöten niin ne aiheuttaa ihoon ”ihottumaa” kun painaa ja kiristää joita sit raavin ihan rikki melkein. Oon aika herkkäihoinen. En voi pitää älykelloakaan 24/7

Takaisin