Yleinen höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viivi92
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noniin eka päivä kun koko päivän ollut pala kurkussa ja paha olo. Nyt illalla meinas tulla jo ylös. 🤢

Esikoista odottaessani oksensin joka päivä viikosta 6-17 (poika)

Toisesta oksensin pari kertaa (tyttö)

Pahoinvointi on johonki hävinny, mutta väsymys on tuplaantunu 🥴, eipä ollu esikoisen kanssa mitään tällästä, voisin vaan nukkua suurimman osan päivästä.. Auttaiskoha kahvi 🤔🤣

@Fall Onnea sykkeestä ja alkiosta, ihanaa kuulla hyviä uutisia! ❤️

Tsemppiä teille, joilla on pahoinvointia ja väsymystä, toivottavasti helppoa jossain kohtaa..
Itsellä ei vielä mitään oireita, korkeintaan alavatsalla ajoittain hassuja tuntemuksia

Pahoinvointi on johonki hävinny, mutta väsymys on tuplaantunu 🥴, eipä ollu esikoisen kanssa mitään tällästä, voisin vaan nukkua suurimman osan päivästä.. Auttaiskoha kahvi 🤔🤣

@Fall Onnea sykkeestä ja alkiosta, ihanaa kuulla hyviä uutisia! ❤️
Isot onnittelut raskautumista! Nukkumiseen/ väsymykseen... Onkos sun ferritiini arvo mitattu, jospas syy löytyisi sieltä? Mulla se oli km jälkeen tosi alhaalla, myös Niagara-tyyliset menkat ovat usein sitä laskemassa. Yksityisessä labrassa ilman lääkärin lähetettä, kuten usein myös työtervhuollon kautta sen sen saa tarkastetuksi.
Mikäli lisä rautaa alat syömään niin muistahan että kahvi(kofeiini) kuten myös maitotaloustuotteet (kalsium) estävät sen imeytymistä 2h.

Vau:n odotus sovellus ja preglife mulla oli valmiina keväästä, mut näköjään vaun odotusta ei enää päivitetä.

Ääääh miksi aika kulkee niin hitaasti, viel ois päivä odoteltavana ennen kuin pääsee labraan ottaa hCG:n. Sit ois täysin selvillä missä mennään, nyt on ärsyttävässä välitilassa :side_tear:

Isot onnittelut raskautumista! Nukkumiseen/ väsymykseen... Onkos sun ferritiini arvo mitattu, jospas syy löytyisi sieltä? Mulla se oli km jälkeen tosi alhaalla, myös Niagara-tyyliset menkat ovat usein sitä laskemassa. Yksityisessä labrassa ilman lääkärin lähetettä, kuten usein myös työtervhuollon kautta sen sen saa tarkastetuksi.
Mikäli lisä rautaa alat syömään niin muistahan että kahvi(kofeiini) kuten myös maitotaloustuotteet (kalsium) estävät sen imeytymistä 2h.
En tiiä ferritiiniarvoista, olen opiskelija tällähetkellä niin ei oikein mahdollisuuksia yksityiselle hakeutua :/ Kuukautiset on suht normaalit, ei mitään älyttömiä vuotoja, tosin olihan mulla syyskuussa se km. Aiemmassa raskaudessa söin kyllä lisärautaa neuvolan ohjeistuksen mukaisesti.

Vau:n odotus sovellus ja preglife mulla oli valmiina keväästä, mut näköjään vaun odotusta ei enää päivitetä.

Ääääh miksi aika kulkee niin hitaasti, viel ois päivä odoteltavana ennen kuin pääsee labraan ottaa hCG:n. Sit ois täysin selvillä missä mennään, nyt on ärsyttävässä välitilassa :side_tear:
Toi odottelu on niin syvältä sieltä 😂
Mäkin ku kävin 3 kertaa verikokeella ni ajattelin et sit kun sieltä vastaus niin sit voi hengähtöää ja helpotta mut se kesti ehkä 2 päivää se helpotus. Sit alko ultran jännittäminen. Nyt ajattelen et sit kun sieltä selvii ja jos kaikki hyvin sit voi taas hengähtää mutta tuskin 😂
Muistan ekasta raskaudesta sillon 13 vuotta sitten että tein yhden testin ja automaattisesti ajattelin et kaikki menee sitten hyvin. En ees tienny että joku voi mennä pieleen. Ehkä nuori ikä vaikutti myös asiaan ja n yt pitkät hoidot takana ja 1 km niin ajatukset vähän muuttunut.
Ja miks ei voi ajatella et todennäkösemminhän kaikki on hyvin ja menee hyvin.

En tiiä ferritiiniarvoista, olen opiskelija tällähetkellä niin ei oikein mahdollisuuksia yksityiselle hakeutua :/ Kuukautiset on suht normaalit, ei mitään älyttömiä vuotoja, tosin olihan mulla syyskuussa se km. Aiemmassa raskaudessa söin kyllä lisärautaa neuvolan ohjeistuksen mukaisesti.
Opiskelijaterkkari voi käsittääkseni mitata hienon. Ehkäpä sun kannattaa syödä sitä nytkin, jos edellisessäkin tarvetta on ollut. Oletkos aloittanut foolihapon ja D3.

Opiskelijaterkkari voi käsittääkseni mitata hienon. Ehkäpä sun kannattaa syödä sitä nytkin, jos edellisessäkin tarvetta on ollut. Oletkos aloittanut foolihapon ja D3.
Olen tuolla vitamiini osiossa jo kertonutkin raskausvitaamiinista ja lisäfoolista jota syön :). Itsestään en rautalisää aloita koska viimeeksi siitä tuli vain huonoa oloa, uskoisin että väsymys johtuu ihan vaan alkuraskaudesta ja siitä että olen jättänyt kahvin kokonaan pois :)

Niin ja viime raskaudessa söin rautalisää vasta ihan loppuraskaudesta, ennen sitä ei ollut tarvetta.

Laittavatko teidän neuvolasta lähetteen aina tuohon hcg verikokeeseen?

Mulla sanoi ettei tarvi ottaa jos raskaustesti positiivinen. 🤔

Laittavatko teidän neuvolasta lähetteen aina tuohon hcg verikokeeseen?

Mulla sanoi ettei tarvi ottaa jos raskaustesti positiivinen. 🤔
Itse pääsin hcg mittaukseen koska olen lapsettomuushoidoissa ja arvon määrä halutaan nähdä.
Mutta kyllä ne kotitestit on ihan luotettavia ja mulla ainakin tuo hcg mittaaminen aiheutti turhaa stressiä

Onko teillä pikkujouluja tulossa? Mulla ois pikkujouluristeily kaveriporukalla vajaa 2 viikon päästä ja sit vielä työpaikan pikkujoulut 10.12. Miten sitä sais virtaa, alan kumminkin haukotella jo kympin aikaan illalla 🙈😄

Meillä ois kans työpaikan pikkujoulut ens kuussa. Vähän jännitän, miten saan salattuu tän ja ihmetteleeks porukka ku ei viini uppoo 😁

Juu meillä on työpaikan pikkujoulut nyt perjantaina 😂 Onneksi siellä on semmostakin porukkaa ketkä ei juo niin ei tarvitse itsekkään sitten selitellä niin paljon toivottavasti 😄 Vaikka tyhmäähän se on lähtökohtaisesti muutenkin kun juomattomuutta pitää selitellä mutta ei sitä että miksi juo😂

Pääsin salaiseen ryhmään mutta en löydä sitä, kyllä ihmisen pitää olla tyhmä. Voiko joku neuvoa? 🙈 🤦‍♀️

Pääsin salaiseen ryhmään mutta en löydä sitä, kyllä ihmisen pitää olla tyhmä. Voiko joku neuvoa? 🙈 🤦‍♀️
Meet tohon heinäkuiset välilehdelle ja siin ylhääl lukee heinäkuisten leikkipaikka ja sit alla on se salainen puoli ☺️

Takaisin