Yleinen höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viivi92
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei mikä auttaisi närästykseen? Aivan kaameaa polttoa ollut pari päivää ja tuntuu että pahenee vain. 😷 luulin ensin että ruokasooda ja vesi olisi sallittua, mutta sit törmäsin juttuun ettei sitä saisikaan raskaana ollessa juoda. Onko mitää muita ns kotikonsteja?

Juu ja mitäs ajatuksia herättää heinäkuu syntymäkuukautena? 😊
Must heinäkuu on kiva! Ihana ku ei tarvii heti miettii miten se lapsi pysyy lämpimänä, niinku helmikuus ku esikoine synty. Ja kiva lapsen kannalt ettei oo loppuvuodest ni ei tarvii olla aina viimine joka oottaa synttärei 😂
Vähä pelottaa itteni puolest et miten tuskanen kesä tulee ku hikoon muutenki tosi helposti ja paljon, siis riittää jo tyylii se et käyn suihkus ja kuivaan ni on hiki 😅

Must heinäkuu on kiva! Ihana ku ei tarvii heti miettii miten se lapsi pysyy lämpimänä, niinku helmikuus ku esikoine synty. Ja kiva lapsen kannalt ettei oo loppuvuodest ni ei tarvii olla aina viimine joka oottaa synttärei 😂
Vähä pelottaa itteni puolest et miten tuskanen kesä tulee ku hikoon muutenki tosi helposti ja paljon, siis riittää jo tyylii se et käyn suihkus ja kuivaan ni on hiki 😅
Joo tuo vaate-asia myös kiva että ei tarvitse heti miettiä että montas kerrosta vaatetta laitetaan. Helpompi lähteä ulkoilemaan. 😌 Ja itse olen suht loppuvuodesta syntynyt joten tosiaan tietyn ikäisenä se on todella ärsyttävää odotella niitä synttäreitä kun kaikki kaverit on jo täyttäneet 🙄

Hei mikä auttaisi närästykseen? Aivan kaameaa polttoa ollut pari päivää ja tuntuu että pahenee vain. 😷 luulin ensin että ruokasooda ja vesi olisi sallittua, mutta sit törmäsin juttuun ettei sitä saisikaan raskaana ollessa juoda. Onko mitää muita ns kotikonsteja?

Juu ja mitäs ajatuksia herättää heinäkuu syntymäkuukautena? 😊
Joku apteekin närästyslääke oli kans semmone mitä sai syödä raskaana, en nyt vaan saa päähäni mikä 😆 vaikkei oo siis kotikonsti..

Joo tuo vaate-asia myös kiva että ei tarvitse heti miettiä että montas kerrosta vaatetta laitetaan. Helpompi lähteä ulkoilemaan. 😌 Ja itse olen loppuvuodesta syntynyt joten tosiaan tietyn ikäisenä se on todella ärsyttävää odotella niitä synttäreitä kun kaikki kaverit on jo täyttäneet 🙄
Mullaki on syyskuus synttärit, ei ees kauhee loppuvuodest mut olin aina ihan kypsä ku tuli jäljes 😂

Musta heinäkuu tuntuu hyvältä kuukaudelta ja varsinkin kun on alkukuusta LA. Ei tartte olla viimeisillään koko kuumaa kesää 😊 ainoo miinus lapsen kannalta on et sit ku käy koulua synttäreiden vietto haasteellisempaa. Mut mul on niin pitkä taival tähän pisteeseen takana et musta on oikeesti aivan sama kunhan syntyy 😂
Sama, ei väliä vuodenajalla, tärkeintä että saisi terveen vauvan syliin 🥰

Mua taas ärsytti lapsena marraskuun lopussa syntyneenä se, että synttärit piti viettää aina sisällä kun ulkona oli liian kylmä leikkiä.
Rennietä oon itse vedellyt närästykseen, ainakin mun mielestä niitä saa syödä 😁

Meillä on esikoinen myös heinäkuinen. Se oli kyllä kiva aika vuodesta saada lapsi, mutta+30c helteet viimeisillään raskaana... Ei niin kivaa. 😂 Onneksi nyt on laskettu aika kuun alussa kun viimeksi oli lopussa.

Meillä ei ole lapsia ennestään niin en osaa oikein sanoa tuohon heinäkuuhun mitään, ei ole kokemuksia. Itseni puolesta voin sanoa että heinäkuu on ihana ajatuksena 😍

Joo, itelläkin ajoittain närästää tai tuntuu ainakin närästykseltä, mutta onneks menee si ohi, kun ehtii heti syödä jotain pehmeetä 😅 joten voi olla nälkääkin 🤣

Heinäkuu ajatuksena tuntuu kivalta, ite syksyllä syntynyt kanssa, niin kesällä voi erilailla kaikkee tehä synttäreillä :) Mutta se raskaana olo kesällä ei tunnustele hyvältä 😅 muutenkin aina tuskasta ja kuumaa ilman raskauttakin 🥵

Mä oon käynyt muutaman päivän välein. Pitäiskö sitä välttää? 😬
Jostain luin että jos kehon lämpötila nousee esim. Saunassa niin olisi haitaksi alkion/sikiön kehitykselle. Mä oon molemmissa edellisissä raskauksissa välttänyt esim paljua. Ja olen istunut vähemmän aikaa saunassa.
Mutta tykätään saunoa paljon, niin ärsyttää.. 🙃

Jostain luin että jos kehon lämpötila nousee esim. Saunassa niin olisi haitaksi alkion/sikiön kehitykselle. Mä oon molemmissa edellisissä raskauksissa välttänyt esim paljua. Ja olen istunut vähemmän aikaa saunassa.
Mutta tykätään saunoa paljon, niin ärsyttää.. 🙃
Mäkää en oo kuullu koskaa tommosest 😳 paitsi et loppuraskaudes ei suositella paljuu ku verenkierto voi kai heiketä tai jotain 😅

Terveyskirjasto: "Sikiökin reagoi äidin ottamiin löylyihin. Hänen sykkeensä kiihtyy ja liikkeensä lisääntyvät äidin saunoessa. Muutokset pysyvät kuitenkin normaalin rajoissa, joten haittaa ei aiheudu. Terveet raskaana olevat naiset voivat saunoa huoletta."

Oletteko välttänyt saunomista näin alkuraskaudesta?
En oo välttänyt tässä enkä aiemmassa, enkä aio 🙂 tuo lämmössä löllöttely koskee vissiin jos tyylii tunti tolkulla lilluu kuumassa vedessä ja sekin taitaa olla vähän niin ja näin et onko siitäkään haittaa varsinaisesti

Takaisin