Yhtä sun toista vaivaa

Täälläkin aika kuivaa ollut kammarin puolella melkeen koko raskauden ajan. Oon vähän kade Mirabella ;) Toivottavasti tehoaa kuurit!

Oon ollut aina kova juomaan kahvia ja nyt raskaana ollessa olen ihan vanhaan tapaan kaatanut kauheita puolen litran motteja itselle aamuisin. Pari hörppyä ja loppu kahvi jääkin kuppiin.

Kyllä tässä jo niin odotan että tuo pikkuinen päättäisi jo lähteä tulemaan :happy119
On mennyt ihan mahdottomaksi nukkuminen ja minäkun olen aina rakastanut nukkumista ja viikonlopun pitkiä aamuja kun ei ole kiire minnekään ja voi vaan köllötellä miehen kanssa sängyssä... Nyt lähinnä koitan pitkittää sänkyyn menoa iltaisin ja aamulla nousen heti kun on jotenkin silmät vaan auenneet. Lonkat jomottaa lepotasossa ihan hulluna ja nyt viimeisimpänä on alkanut mahaa kiristään tosi paljon. Kylkeä kääntäessä tulee herättyä väkisinkin ja joudun pitämään kädellä kiinni mahasta, että voi vaihtaa kylkeä :( Vatsa on niin piukeena, että pelkäänkin, että viimeistään näillä viikoilla saan ensimmäiset raskausarpeni.

Ei tarvitse olla kuin neuvolan tutkimuspöydällä sen aikaa, että kuunnellaan sydänäänet niin lonkat vetää jo jumiin.
Neuvolan täti lohdutteleekin, että on ainakin lantio levennyt synnytystä varten, että ota se vaan positiivisena asiana :)

Koko kesän olen ihan hyvin voinut olla ulkona oli kuinka kuuma tahansa, mutta nyt vois jo riittää. Hikoilluttaa ja ahdistaa ja sydän hakkaa kuumuudesta.

Huh, tulipa vuodatus :)

Mulla kans alkaa olee sellainen olo, että sais tulla jo. Ei malttais enää odottaa, vaikka onhan tuohon laskettuunkin aikaan vielä vähän yli pari viikkoa, mut sehän oli +/- 2 vk, joten... Ja tosissaan kun on niin mahdottoman kuuma, kun on tuo lämpöpatteri tuolla masussa :) Ihanaahan se on kun se siellä römyää. Alkaa vaan olee niin ahdistava ja kömpelö olo. Mullakin lonkkaan ja alavatsaan vasemmalle koski, kun nukuin tuossa päikkärit. Näin muuten unta, että lapsivedet meni... Huuiiii :D On tuo synnytys ilmeisesti pyörinyt aika paljon mielessä, kun nyt jo untakin näin.

Mulla on tän päivää ollu jalat ihan turvoksissa, ei ole enää nilkkoja minulla..tuntuu tosi ilkeeltä kaikki missä vähänkään pitää olla jaloillaan.. :confused: Sit koko päivän on vaivannu sellai semi päänsärky, tosi kovasti ei onneks koske mut jatkuvasti kuitenkin aamusta saakka julminu tasasesti. Ekan panadolin nappasin tossa kahden maissa tuohon päänsärkyyn kun ei hellitä ei niin millään, loppu pariks tunniks mut heti kun lääkkeen vaikutus loppu niin sama särkyily jatkuu. Keljuttaa.. :shaking

Eikös sen pitäny päänsärynkin olla aikas kovaa ennenko siitä tarttes huolestua, eli ei varmaan tartte alkaa panikoimaan tässä vaiheessa? Ja onko teillä muilla ollu nyt loppuraskaudesta tollai päänsärkyjä? Ärsyttää ihan hulluna et aina kun mulla jotain tällaista ns. "normaalista poikkeavaa vaivaa " on (omista normivaivoista poikkeavaa, niinku esim. turvotusta ei oo mulla juurikaan ollu aiemmin ja päänsärkyä ei ollenkaan koko raskauden aikana), niin on viikonloppu eikä sinne neuvolaan voi soittaa ja kysyä.. :sad001

Mullakii on eilisest asti ollu kova turvotus jaloissa, ja myös kädet on alkanu turpoomaa.

mites teillä on neuvolassa katottu toi turvotus?ku meillä täti vaa kysyy että onko turvotusta mut ei sit ite kato että onko sitä vai ei ja et minkä verran sitä on.jos sanoo sille et on turvotusta nilkoissa ni sit se lättäsee neuvolakorttii yhen plussan. :happy7

Meillä se terkkari painelee sääriä, ja kattoo jääkö kuoppia.

Mun terkkari laittaa aina +-, sanon mitä tahansa, eikä se oo kun kerran kokeillut mun nilkkoja kun sanoin, että nyt turvottaa, mutta neuvolakortissa näyttää silti olevan joka kohdassa tuo + - :)

No ompas nyt sulla Niranda neuvolan täti :laughing002 Jos se olettaa et kerran ku on turvotusta ollu, ettei se siit vois enää laskea.

mulla se täti ei oo painanu kertaakaa mistää,kerran se kurkkas mun nilkkoja sielt pöydän takaa laughing7.ja ku noi kintut on oikeesti turvoksissa ainaki kahen plussan eestä,varpaatkii on ku rivi prinssinakkeja :laughing8.

Mulla terkkari vaan kyselee, että onko turvotusta.. Oon sitten vaan sanonu jos sormet/varpaat on tuntunu kankeilta.

Ja mulle terkka sanoi, että turvotus näin loppuaikana on hyvästä synnytystä ajatellen. Päänsärkyä on ollut minullakin ja sellaista kuvottavaa oloa. Ja huimausta. Se, että näkeekö kovasti sahalaitoja tai alkaa tuntumaan että verenpaineet nousee, niin sain neuvoksi että pitää ottaa neuvolaan yhteytttä. Ja näin pyhisin parasta olisi lepo ja odottelu aamuun, jollei sitten olo ole niin huono, että täytyy toimia jo tänää, sitten soittoa synnärille.

Ite kävin siellä kerran verenvuodon takia, ja vastaanotto oli oikein positiivinen, ei lainkaan annettu ymmärtää, että mikä hysteerikko täällä juoksee.

Miksi turvotus olisi hyvästä?? Mäkun saan koko ajan kuulla, että vitsit kun näytät niin hyvältä ja terveeltä kun et oo yhtään turvoksissa... "Ole onnellinen, turvonneena olisi niin tukalaa!". Ja kyllä meilläkin neuvolassa toi turvotuksen toteaminen on ollut ihan kyselypohjalla. Tosin, jos verenpaineet olis koholla/proteiinit plussalla, niin kattoisivat tarkemmin? Noh, milläpä sen turvotuksen hankkisi vaikka se olisikin hyvästä..?

Jahans, löysinkin että turvotus vikalla kolmanneksella on merkki siitä, että istukka toimii hyvin! Mut en ala ressaamaan... kyllä mullakin sukista ja housunkauluksesta on jääny viime aikoina pahat painaumat et jospa lasken sen sitten turvotukseksi :)

Tänää on supistellut hieman erilailla kuin aikaisemmin. Ei vielä mitää megakipeitä, mutta ei kivuttomiakaan.
Kädet ristissä toivon, että lähtö tulisi edes ensi viikon aikana. Kiitos :angel11

Mä jotenkin toivon, että sitten kun niitä kipeitä supistuksia alkaa täälläkin tuleen, niin ne jatkuis sitten kans synnytyksen loppuun asti. Sehän olis vaikka kuinka turhauttavaa, jos niitä ensin tulis vaikka parikin tuntia, ja sitten loppuis kun seinään.
Esikoisen synnytyksessä menikin just sillain, että kun ne alko tuleen, niin ne kestikin sitten ihan sinne syntymään asti.

Ekaa kertaa viime yönä meinasin hermostua, kun ei vauvasta kuulunu mitään masusta. Kävelin, join vettä ja sanoin, että jos hän ei herää, niin sitten lähetään kyllä synnärille tarkistuttamaan asia, toista tuntia siinä koitin ´kuulostella. Aiemmin on vauva melskannu masussa nukkumaan mennessä niin, ettei ole tarvinnut huolehtia. Liekö liikkumatila nyt pienempi, kun liikkeet tuntuu niin kovin huonosti. Meinasin ihan itkuun revetä, kunnes tajusin ettei se vie asiaa eteenpäin ja koitin pysyä rauhallisena. Inhottava yö takana.

Sait Känkkis kuitenkin liikkeet vissiin tuntumalle sit lopulta? Joo oon huomannu saman kyllä, et paljon huonommin tuntee enää liikkeitä, ja joskus joutuu niitä oikeesti odottelemaan ihan ja "herättelemään", kun ei mitään tunnu vaikka masussa on tänne saakka asustanut todella kova menijä. Et ei oo tarvinnu ennen liikkeitä paljon etsiä.. :/ Luotetaan siihen, et se on se tila vaan sen verran vähissä että kaveri vähemmän liikkuu, tai et enteilee sit synnytystä tms. et vaavi keräilee siellä sun masussa voimia tulevaan.. :) Ja toivottavasti saisit ens yönä jo nukuttua levollisemmin. Mitkään ei nykyään aiheuta niin inhottavaa päivää kuin takana oleva huonosti nukuttu yö.. :(

Takaisin