Yhtä sun toista vaivaa

Salmiakki: mulla on iha samoja juttuja. Painoo tullu jo 19 kg vaikka.mitö tekis ja söis.. mut täytyy vaa aatella et ne saa sit pois ne mitkä ei jää sairaalaan. . On vaa tosi inhottava fiilis itellä:/

Fiilis on kurja turvotusten takia ja iskenyt päälle vielä ihan mahdoton levottomuus että ei jaksa enää odottaa :s itsellä kuitenkin vielä aikaa laskettuun joka vasta 20. päivä.. Lisäksi nukkuminen tosi katkonaista ja päivisin väsyttää.

Onko kenelläkään hyviä vinkkejä miten saisi tämän ajan kulumaan?

Salmiakki: Meillä on sama laskettu aika! Kolme viikkoa tuntuu jo melkein lyhyeltä ajalta, mutta jos menee pahasti yliajalle, niin en tiedä mitä teen :D Varmaan käyn päivittäin yrittämässä päästä sisälle synnärille :) Aika käy pitkäksi mullakin, eilen tarttui kirjastosta matkaan dekkareiden lisäksi työhön liittyvää kirjallisuutta :D Kävi mielessä, että tekisin niistä jopa muistiinpanoja... jos nyt en sentään :) Kävin myös eilen ostamassa uuden puhelimen, jota räpeltäessä aika toivottavasti kuluu sukkelampaa!

Hauskaa että sama laskettu aika :) ! jännä nähdä milloin ne vauvat tupsahtaa!

Mäkin kävin kirjastosta urheilulehtiä, että sais kerättyä lisämotivaatioo synnytyksen jälkeiseen aikaan :) toki pitää maltillisesti elellä ja liikuskella ekat 6kk kun toivottavasti pystyis täysimettämään :) lisäksi itsellä ois kyllä ehkä vähän haaveita vielä joskus opiskella vaikka oonkin jo yhden tutkinnon suorittanut ja siitä työelämässä, niin voishan täs loppuvaiheessa vähän opiskella hyödyllisiä asioita mahdollisiin pääsykokeisiin.. :) vauva vaan pyörii mielessä niin se tuntuu välillä vievän kaiken huomion <3 jo nyt!

Itellä ei oo turvotusta ( vielä ;) ) mut tosiaanki tuntuu toi nukkuminen olemaan hankalaa,ku vaan pyörii sängyssä ja yrittää saada unen päästä kiinni. ja tänään alko sitten särkee maha,sellasta menkkamaista jomotusta :/ nyt vaan rauhavetoja sohvan pohjalla! viikkoja siis 36+6 ja viime viikolla oli kohdunsuu pehmee mut kiinni,ja kanavaa jäljel n. 2cm.

IceCream sen sanoikin jo eli pääasiassa monipuolinen ja terveellinen ruokavalio ja liikunta ovat varmasti pitäneet vauvan koon kohtuullisena, vaikka mamman paino onkin noussut :D tänään kävin 45min vesijuoksemassa, toinen kerta tällä viikolla jo :) tuossa juhannusviikolla ostin 1kk kortin vielä salille kun olo sen salli, ja siellä kävin 1-5 kertaa viikossa viime viikkoon asti. Nyt viimeisen kuukauden koitan tehdä kävelylenkkejä ja käydä vesijuoksemassa.

Nukkuminen on täälläkin hankaloitunut entisestään. Hyvällä säkällä nukun muutenkin sen pari tuntia yössä, ja käyn ainakin kerran vessassa, niin nyt parina edellisenä yönä se makaaminenkaan ei tunnu enää hyvältä - siis missään asennossa. Selällään kun makaa, niin kylkikaaret ja kaikki sisuskalut sillä alueella kipuilee, kun kaikki painuu kasaan. Ja kun makaa kyljellään, niin aina sattuu sen kyseisen puolen nivusiin/alavatsalle tms..
Eilen illalla masuasukki mukelsi niin, että se jopa todella sattui. Luulin ensin, että olisi kääntynyt väärinpäin, mutta sitten tunsin kun vauva yritti suunnilleen tunkea itsensä ulos, kun teki niin kipeetä kohdunsuun tietämillä ja kun se tuntui sellasena outona paineaaltona myös ihan ulkosynnyttimissä asti :O samalla tuntui sellanen pieni pistävä tunne, ihan kun olisi jollain neulalla pistetty.

Että kun makaaminenkaan ei tunnu enää kovin kivalta, niin varmaan vähentyy yöunet taas senkin takia.. :/

Mäki oon miettiny vauvan kokoo ku painoo on tullu. Mut täti arvioi et noin 2500 g olis vauvan koko, et kai sillä kaikella terveellisellä ruokavaliolla ja liikunnalla on aina positiivista vaikutusta. :))

Oon ite turovnnu ku mammutti, ja siks ihmettelin ku sanoivat että vauva on pieni. Mutta näillä mennään, tässä tuntuu että ihan sama mitä sanotaan, niin pieni huoli toisesta on jokatapuksessa. Tänään on tullu otettua jo kahet päikkärit, ei noista yöunista meinaa tulla tääläkään mitään.

Täällä on nyt taas jännitystä ilmassa, kun sain juuri tietää, että se syy, miksi synnyin hätäsektiolla 1 600-grammaisena ja vietin elämäni ekan kuukauden keskoskaapissa, oli kuin olikin äitini raskaushepatoosi. Sen pitäisi olla voimakkaan perinnöllinen (äidilläni ei ollut tokassa raskaudessa eikä mulla ekassa). Oireena oli ollut pelkästään kutina käsissä, ja samasta syystä olen itse menossa ensi torstaina verikokeisiin.

Olen kyllä luullut kutinaa tallitöistä ja -hanskoista johtuvaksi, mutta nyt alkoi vähän mietityttää, pitäisikö yrittää päästä verikokeisiin aiemmin. Toivottavasti ei ole kuitenkaan hepatoosia, että päästäisiin viikolle 39 asti suunniteltuun sektioon.

Olipa kauhia ilta eilen; päivä meni oikeenkin hyvin ja aurinko paisteli pilvettömältä taivaalta. Kävin 4-5 aikoihin pulahtamassa läheisessä järvessä ja kun pääsin kotiin, meni ilta sohvan pohjalla ämpäriä halaillen. Syke oli taivaissa (pyöri siinä 100 nurkilla lepotilassa) ja myöskin verenpaineet. En pysynyt pystyssä kun päässä vaan heilui. Join kyllä koko päivän mehua tai vettä ainakin omasta mielestä ahkerasti mutta se ei kai sitten riittänyt.. Onneksi olo rauhouttui illan myötä kylmillä kääreillä, sairaanhoitaja äidin hössötyksellä ja kivennäisvettä juoden. Pää pitää jatkossa muistaa suojata näillä keleillä! :)

Huh, huh...mulla ei vieläkään pahemmin kipuja ole, mitä nyt vähän jalat kenkkuilee ja turvottaa. Laskettu aika mulla on ens ma ja nyt parin päivän sisällä olen huomannut olevani paljon väsyneempi. Voi olla että nämä uudestaan alkaneet helteet myös vaikuttavat asiaan. Edelleenkään ei ole mitään synnytys oireita, joten saa nähdä kuinka kauan tässä vielä kärvistellään vatsan kanssa!

Mä en jaksais enää odottaa! Ärsyttää, kun ei tiedä koska täytyy lähteä synnyttää :D Tää loppuaika olisi paljon helpompi odottaa, jos joku kertois päivän jolloin synnytys käynnistyy :D

Mä jouduin rautakuurille tänään, taas vaihteeksi. Hemoglobiini on tippunut liian alas ja ennen synnytystä olisi syytä saada se korkeammalle, jo sen takia kun itsellä on suurempi vuototodennäköisyys.. Saas nähdä miten käy.

Hikoileeko kukaan muu kuin pieni sika?? Mä öisin herään joko pissahätää tai siihen, että olen ihan hiestä märkä. Tyynyä joutuu kääntää koska ei ole kiva nukkua märällä tyynyllä. Ongelma tulee sen jälkee kun yössä on 4 kertaa kääntäny tyynyä eikä kuivaa kohtaa ole enää :D Joka toinen päivä olen joutunut tyynyn pesemää ku haisee niin hirveelle :D En myöskää jaksais tätä hikoilua enää!

meillä on käytössä pöytätuuletin,mukava kaveri, vaikka öisin sen "kohina" kuulostaa tuplasti kovemmalta ja vaatikin alussa pienen totuttelemisen.mut nyt jees,ei oo kuuma nukkua..jos nukuttais.

meilläon kotona ilmalämpöpumppu nii ei tarvi onneks hikoilla kotona:)...
mul on nyt muutamana päivänä ollu hirvee nälkä kokoaja.. vous syödä kokoaja. ja yölläki herää siihe et maha oikee kurnii:D en nyt viittis yöllä lähtee syömää/jaksais..:D
pitää vaa yrittää syödä jtn terveellistä jos kerran on syötävä kokoajan :D

Täällä kans ihan järjetöntä hikoilua!! Koko ajan kuuma, mut onneks meilläkin on ilmalämpöpumppu... Helpottaa kovasti kotona oloa, mut silti tulee sellasia niinku kuumia aaltoja! Ja kaikkialla muualla on ihan tuskasta kun on niin kuuma ja tuntuu et happi loppuu... :P

Takaisin