Yhdistelmävaunut? Minkälaiset hankitte?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yhdistelmävaunut olen ajatellut hankkia, mutta jos täällä on jollain vinkkejä kevyistä vaunuista joissa saa työntöaisan aika alas, pituutta minulla ei kauheasti ole ja lisäksi istuinosa tulisi olla matalalla, että lasta on helppo nostella.

Mä olin jo vertailuni tuloksella päättänyt ostaa Brion go tai go next yhdistelmät. Vaunut on oikeastaan ainoa iso hankinta ja sovimme, että niiden hintalappua ei mietitä.

Kävin sitten paikallisessa lastentarvikeliikkeessä Vappuaattona toista tuntia vaunuja ihmettelemässä. Testasin Go:ta, Gessleinin, Teutonian ja Phil & Tedsin vaunuja ja bugaboita. Yllätykseksemme tykästyimmekin miehen kanssa molemmat Brion Smile vaunuihin. Mies ja tytär olisivat ostaneet vaunut samalla, mutta mä halusin vielä harkita. Ehkäpä tiistain ultran jälkeen ne kuitenkin tulee ostettua, kun ne ovat nyt alennuksessa.

Onko kenelläkään kokemuksia noista Smileistä?

Meidän esikoinen syntyi 2007 ja silloin hankittiin Emmaljungan Edge Duo Combit, silloin uutena n. 800 Eur, mutta nyt varmaan tonnin pintaan (vieläkö lie markkinoilla?) ja niillä mennään edelleen tämän kolmannen kanssa. On niitä kyllä käytetty tosi paljon, ja renkaita on vaihdettu muutamaan kertaan ahkeran lenkkeilyn seurauksena. Olen kokenut ne tosi käteviksi, kun ovat yhdistelmät. Vaunukoppa on kova, ja koska meillä ei ole ollut kopan siirtelytarvetta juuri koskaan, niin toimivat. Jos tarvitsisi kanniskella ympäriinsä, en ehkä olisi valinnut näitä.

Vaunut on myös tosi isot, eli ruuhkassa kulkeminen on kyllä haastavaa - ei välttämättä siis pääkaupunkiseudun julkiseen liikenteeseen sopivat...

Mää oon vaan vähä kattonu noita vaunuja.. isommat aateltii miehen kans sitte just kesällä vasta hankkia. Turhaa hommata nurkkiin vielä.. :grin Käytettynä tulee vaunut varmaan ostettua, turvakaukalo varmaan uutena. Ei oo vielä ees liikkeessä käyty ihaileen... Pinnasänky on tiedossa miehen siskolta mut seki otetaan vasta kesällä vastaan...

Pitääköhän noihin hankintoihin jo jotenki "herätä" ? :p vielä en osaa isompia ostella, enkä suuremmin katellakkaa. Jotain malleja tullu vilkuiltua, mut silti hyvin vähä.

Ensimmäinen pulla uunissa joten kaikki on uutta ja ihmeellistä, mukaan lukien koko vaunumaailma! Nyt kun olen asiaa jonkin verran googlaillut, olen löytänyt tällaisen yhdistelmän: Emmaljunga City Cross + Quodralift pehmeä kantokassi. Onko kellään tästä kokemusta?

Asumme kerrostalossa kolmannessa kerroksessa ilman hissiä (jes!) ja katutasosta yhdet portaat alaspäin löytyy vaunuvarasto. Tulen siis raahamaan vaunuosaa yhden kerroksen rappusissa alaspäin ja vauvaa sen jälkeen kantokassissaan siitä neljä kerrosta ylöspäin. Tämän takia haluaisin erittäin kevyet ja helpot vaunut, mutta kuitenkin sen verran jykevät että lumihangessa pääsee eteenpäin. Pieni koko myös sen takia että ratikkaan ja bussiin mahtuisi hyvin. Olen ymmärtänyt että talvivauvalle tuollainen pehmeä kantokassi on parempi kuin kova ja siitä olisi myös myöhemmin hyötyä jalkapeitteenä + se on kevyt! Kuinka kauan vauvat yleensä nukkuvat vaunuissa ja voiko tuo quadrolift käydä kooltaan pieneksi? Vai onko se kovien koppien ongelma? Muita kokemuksia tai suosituksia vastaavissa tilanteissa olleilta? :)

Eetula, nuo olivat samat yhdistelmät, mitkä mekin olimme päättäneet ostaa. Kaupassa sitten päädyimme kuitenkin vieressä olleisiin Brion Smile yhdistelmiin. Ne jotenkin tuntuivat "sopivammilta". Molemmat ovat kovin samantyyliset. :)

Sain eilen kuulla että saamme paljon vauvantarvikkeita sukulaisperheeltä, mukaan lukien Emmaljungan Edge Duo Combit (-tai sellaisiksi ainakin perheen äiti heidän vaunuja muisteli), joista kuulemma "jonkun kympin" voisivat pyytää. Mä en oo YHTÄÄn perehtynyt noihin vaunuihin, mitä nyt lukenut tätä ketjua, ja Hansusen viestin perusteella vaikuttais hyvinkin meille sopivilta. Tykkään lenkkeillä ja päästä liikkeelle, joten isompikaan koko ei vaunuissa haittaa. Värityskin on neutraali joten olen enemmän kuin tyytyväinen!

OI vitsi Tinja79 toi on oikee löytö! Ne maksaa uutena alkaen n. 950€! Ne on tosi mukavan tuntuset ajossa ja sopii alustalle kun alustalle.. Kävin jo koeajelemassa juuri sellaisia :wink

No ihan uuden karheet nuo ei ole, mutta varmasti meille välttää. :)

Taidetaan sittenki päätyä bugaboo donkey duoihin^^

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Hei jos tykkää noista kääntyvistä etupyöristä yhdistelmävaunuissa, niin käytiin kattomassa miehen kanssa erilaisia Brion vaunuja ja nää näytti tosi laadukkailta eli siis Brio Smile (http://www.brio.net/To_Go_Stroller/Prams_and_Pushchairs/Smile.aspx). Niihin saa suoraa kiinni turvakaukalon, pakettiin kuuluu ratasosa ja vaunukoppa. Lukittavat, kääntyvät etupyörät ja säädettävä kahvaosa. Tuntuvat tosi vakailta ja näpsäköiltä. Meni ihan todella pieneen tilaan. Nyt oli vielä Brion oma kampanja, että kesäkuun puoleen väliin mennessä tilaaville turvakaukalo kaupan päälle. On siis käsittääkseni ihan koko maan laajunen tarjous, koska valmistajan oma kamppis. Tossa meidän liikkeessä hintaa siis koko paketille sisältäen turvakaukalon ois tullu n. 700€ ja kaikki pakasta vedettynä tottakai.

Mies tykkäs myös näistä (ollaan käyty jo vähän koeajamassa Emmaljungan Duo Edgeä), mutta mä en innostu noista pienistä etupyöristä. En vaan usko, että ne on pahimmassa talvikelissä täällä maalla kovin kätevät. Kaupungissa ne on varmasti huippuhyvät. :)

Talvella leveät ja isot renkaat ovat minusta kyllä aivan ehdottomat! Siis ainakin silloin jos on lunta. Itse olen kiitellyt moneen otteeseen - molemmat lapset sattumoisin ovat syntyneet runsaslumisina talvina - kun meidän kuulalaakeroidut, ilmarenkaat ovat liikkuneet ketterästi lumen päällä (vaikka vaunut itsessään ovat aika jämerärakenteiset), kun taas olen nähnyt kuinka toiset mammat ovat puskeneet lumessa, kapeat pienet pyörät uppoavat lumeen...raskasta hommaa vaikka vaunut muuten olisivat näppärät ja kevyet nostella. Vaunujen autoon pakkaamista helpotti hurjasti se, että pyörät sai pikalukituksella irti helposti ja nopeasti. Oli meillä kyllä matkaraattaat sitten vielä erikseen reissuja varten.

Kaverilla oli Oran vaunut, jotku yhdistelmät. En tarkalleen muista, mutta silloin niitä kehui. Itse ostettiin juuri käytettynä Emmaljunga Sport Edget (180e). Poikien ollessa pieniä oli myös, ja olin todella tyytyväinen. Aisan korkeutta sai säädettä ja seisomalauta mahtui hyvin väliin ym. Tääkin on taas maku asia, toiset tykkää ja toiset ei.:p Toisena vaihtoehtona oli Brioon vaunut....

Mites muute noi seisomalaudat, sopivatko yleensä hyvin kaikkiin malleihin? Meillä on Oran Jovi Airit ja Oran oma seisomalaita maksaa 69€ enkä ole niihin juuri kirppiksillä nähnyt. Mutta muita merkkejä on kuitenkin ollut ja ovat maksaneet muutaman kympin. Eli onko turha ostaa jonkun muun merkkinen seisomalauta?

Meillä on bumpy rider(jos ei menny oikein, ni aika lähelle ainaki:D) ja sen saa kaikkii rattaisiin ja vaunuihin kiinni. Hobby Hallist saa ainaki. Makso n. 80e.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä arvistan omissani sitä, että niissä on pienet ja kääntyvät etupyörät sillon kun haluan, ja kun tilanne sään vuoks vaatii, niin vaihdetaan isot renkaat tilalle :) On niin helpot vaihtaa, et lumipyryssä lähen kauppakeskukseen isoilla renkailla ja vaihdan perillä pienet tilalle :D Vaihto onnistuu yhellä kliksautuksella ja niin että lapsi pn kyydissä koko ajan :) Oon niin mukavuudenhalunen, et järki menis jos rattaat ei pyöris paikallaan vaikka ympyrää kevyesti kääntämällä :D Tosin asun kaupungissa, en ehkä rakastais mun pikkurenkaitani näin paljon, jos joutuisin kulkemaan pääosin kuoppasilla hiekkateillä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin