Yhdistelmävaunut? Minkälaiset hankitte?

Pakko laittaa tänne kun itsekin vasta tänään tajusin noita kaukaloiden turvatestejä katsoa. Emmaljungan kaukalo ja telakka oli siis itselläkin mielessä ENNEN TÄTÄ PÄIVÄÄ. Emmaljungan kaukalo ilman telakkaa onkin saanut hyvät arvostelut, se on turvallinen etenkin etutörmäyksessä. Kuitenkin telakkaan kiinnitettynä kaukalo oli törmäystesteissä irronnut törmäyksessä telakasta, ja siis yhdistelmä kaukalo+telakka oli saanut arvosanan heikko! Videot löytyy netistä. Kannattaa siis miettiä ostaako 250€ telakan, kun tärkeintähän tossa kaukalossa on kuitenkin turvallisuus. :) Niin ja ilman telakkaa on kaukalo kuitenkin videoillakin nähtävissä paljon tukevammin kiinni penkissä - siis mikäli sattuu se worst-case-scenario!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Sen verran korjattakoon että tuo kaukalon irtioaminen telakasta on vuoden 2009 testeistä ja vika oli siis telakassa. Telakan sai päivittää liikkeessä veloituksetta tuon jälkeen.
Tuoretta testiä en löytänyt näistä uusista, linkatkaa ihmeessä jos jollain on tietoa.
Mä olen aina syynännyt kaikki testit sun muut kaukaloa/istuinta tms. ostaessa ja syynäsin tämänkin saadun kaukalon tiedot parhaani mukaan vaan en tosiaan löytänyt 2013 tai 2014 tuloksia.
Jotenkin voisi kuvitella että vuoden 2014 isofix telakka olisi jo luotettava.
Ainahan vaihtoehtona on käyttää pelkillä vöillä (onneksi) tai sitten siirrymme tuttuun ja turvalliseen maxi-cosiin :)
Vinkatkaa joku jos on tuoretta tietoa!
 
Heips, kaipailin kokemuksia Brion happy vaunuista. Onko ne käytössä millaiset? Asutan kerrostalossa, mutta ei todellakaan keskustassa ja lenkkipolkukulkeevieressä. Hakusessa olisi siis sellaiset yhdistelmävaunut joilla oikeasti pääsee kulkemaan hyvin niin asfaltilla kuin purulla/soralla. Toki saa ehdottaa muitakin vaunuja mutta hintakattona meillä on se 800 max ja mieluiten ostettaisiin vielä käytettynä :)
 
Mulle on ihan sama onko turvakaukalo isofix:llä vaiko turvavöillä. Henkilökohtaisesti pidän enemmän ja turvallisempana turvavyö kiinnitystä. Mutta mulla ei ole kokemusta edes isofix:stä. vaan ja ainoastaan turvavyö kiinnityksestä.
 
Meillä ollu käytössä brion happyt. Ollu kahdella meidän pojalla ja ostimme aikanaan käytettynä (yhdellä olleet) oisko vm. 08. Todella tyytyväisiä ollaan työntämiseen oltu, mutta asummekin omakotitalossa ja kuistille saa nakattua rattaat. Portaita noilla on hirveä mennä, niinku kaikilla. Mutta niin kesä,talven auraamattomat tiet ja kevään loskapaskat. Oon tyytyväinen. Ja ehdottomasti puhkeamattomat kovat renkaat. Voi olla "raskaampi" työntää niillä mutta kyllähän sitä vähä saa joutua näkemään vaivaa :D renkaiden irtotus esim. Reissupakkaamista varten on helppo ja mielestäni briot on tarpeeksi kevyet ja menee pieneen tilaan. (Saatika miten paljon paremmat uudemmat voivat ollakkaan!!)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä alkoi myös kova pähkäily aiheen ympärillä... Onko kellään mitään käsitystä Nana vagabund -vaunuista? Hinta ja ominaisuudet vaikuttaisi kohtaavan, mutta mitenhän laatu :/
 
Eilen tuli ostettua Emmaljungan Edge duo combi vaunut, classic-rungolla ja väriksi valikoitui tweed :) Oon kyllä erittäin tyytyväinen ostokseen, tietenkin käyttämällähän sen sitten tietää, mutta nyt on kyl hyvä fiilis! Saatiin kyl hyvään paketti hintaan vaunut, turvakaukalo ja isofixjalusta.
 
Essukka kiitti vastauksesta :) Eilen käytiin liikkeessä vähän koe työntelemässä ja tosi hyviltä, helposti liikuteltavilta ja kövyiltä vaikutti :) Kyllä me noihin happy vaunuihin taidetaan päätyä, kun ei ne uutenakaan niin kauhean hintaiset ole, jos ei satu käytettynä sopivia löytymään :)
 
Eilen kotiutui meille Emmaljunga Edge Duo Combi sportti-rungolla, värinä Navy/White. Pieni koeajo suoritettu vielä omassakin pihassa ja kyllä ne on tukevat ja näppärät vermeet. Todella todella tyytyväinen saa olla. Ostin pienelle vielä vaunuihin Emma-merkin toppapussin, joka käy sitten myös ratas-osaan. Nyt tarkenee kovemmassakin tuiskussa :love017 Aika iso etu musta oli se, että vaunut laitettiin kuntoon liikkeessä.
 
Hoi pääkaupunkilaiset! Mistä olette vaununne ostaneet tai ajatelleet ostaa?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Me ostettiin vaunut Lastentarvikkeesta (Joensuun liike), jolla liikkeitä myös Helsingissä, Vantaalla ja taisi olla Espoossakin :)
 
Poppi: Mä oikeesti suosittelen hyppäämään laivaan ja menemään viron puolelle. siellä on nyt isot alet ja vaunuja saapi edullisesti. Ihan samoja merkkejä kuin täälläkin mutta jopa 400€ edullisemmin.. Ystäväni on tallinnassa ja osti sieltä Gesslein vaunut 400€ musta se on edullinen. ja ite ostin chicco 3 in1 850€
 
No nyt mekin ollaan käyty jo edes vähän kurkkimassa vaunukaupoilla :wink Vaihtoehdot äkkiseltään olisi Brion Go tai Smile tai mulle ihan outo ja uusi nimi Bumbleride Indie. Onkos näistä jollain jotain kommentoitavaa? :) Paras olis jos nämä sais käytettynä ostettua jostain, mutta mä olen niin skeptinen, etten ihan vieraalta uskaltais lähteä ostaan jos onkin sitten ihan sudet/maanantaiversiot... :/
 
Täällä panostettii 95e verran Emmaljungan vaunuihi, mallia en tiiä ja vm 2006 mustat :) Olleet yhdellä lapsella ja säilytetty kuivassa. Tärkeintä oli pieneen tilaan mahtuminen mutta kuitenkin isot renkaat. Talvella helppo lykkiä isommissakin lumimyräköissä. Äitini laitoin laaduntarkkailuun ja siskonpojan koe"ajoon" :wink Kuulemma hyvin lykkii keski-suomessa hiekkateitä :grin nim.merk. tyytyväinen löytöönsä :rolleyes:
 
Mä meen maanataina katsomaan yksiä käytettyjä Brio Happy - yhdistelmävaunuja. vm 2010 kahdella lapsella olleet ja hintaa olis n. 150 e. Mua vähän ahdistaa nää vaunuhankinnat kun vaihtoehtoja on niin miljoonia ja en oo ikänään lykkinyt tai koeajanut yksiäkään vaunuja! En kuitenkaan ihan hirveästi jaksaisi käyttää aikaa ja energiaa vertailuun ym.
enkä maksaa itseäni kipeäksi vaunuista. Meillä ei ole mahdollisuutta säilyttää vaunuja koko ajan lämpimässä tilassa vaan pakko jättää välillä parvekkeelle tai katokseen, joten senkään vuoksi en halua ihan bräniköitä vaunuja ostaa. Eli jos tykästyn noihin Brio Happyihin ja ne mahtuu meidän autoon niin saatan ostaa ne kyllä ihan ilman sen kummempia vertailuja. :grin
 
Toi vaunuviidakko on tosiaan aika hankala. Parhaiten huomaa vasta käytössä, mikä loppujen lopuksi toimii ja mikä ei :/ toisilla kun toimii toinen ja riippuu paljon käytöstä ja missä asuu jne.
Sent from my RM-941_eu_finland_208 using Tapatalk
 
Hmm nyt selvisi että noiden vaunujen mukana ei ehkä tule sitä jalkapeitettä. Olishan se kyllä tosi hyvä mutta ilmankin varmaan pärjää? Peitteen voi varmaan ostaa erikseenkin? Onkohan joka Brion vaunumallille oma peite vai käykö toisen vaunumallin peite Happy-vaunuihin... Apuaa :confused:
 
Ei meilläkään sitä peitettä ole ollut...en osaa edes kaipaillakaan sitä. Meillä briot säilyy tosiaan kuistilla jossa talvella kylmä, hyvin ovat säilyneet :)
 
Olen hiukan alkanut katsella vaunuja ja miettinyt Brion vaunuja. Monilla ystävilläni on ja ovat kehuneet. Ovat myös suositelleet pehmeää kantokoppaa kovan sijaan. Onko teillä kokemuksia?

Itselläni mallin valintaan vaikuttaa mm.
- keveys (liikun paljon julkisilla) ja tykkään lenkkeillä
- mahdollisuus ottaa vaivattomasti autoon tarvittaessa
- säädettävä työntöaisa, jotta meille molemmille on sopiva korkeus

Pyöristä en ole vielä ottanut selvää. Enemmän tulee kaupunkikäyttöön, mutta toki on kiva lenkkeillä myös muualla kuin asfaltilla välillä.

Uskon että merkkivaunut säilyttävät arvonsa hyvin (jos pitää niitä hyvänä). Enkä tarvitse uusinta mallia. Ottamalla edellisvuoden mallin voi säästää mukavia summia rahaa.. Myös käytettynä voisin harkita.

En ole siis merkistä tehnyt lopullista valintaa vielä, mutta Brio ja Emmaljunga ovat olleet enemmän harkinnassa. Otan mielelläni vastaan kokemuksia, joita täällä jo jonkin verran olikin :)
 
Kävipäs hyvä tuuri! Sain tänään serkulta Emma-merkkisen rattaiden lämpöpussin, eli ei haittaa vaikka rattaiden mukana ei tulisikaan jalkapeitettä.
 
Takaisin
Top