Yhdistelmävaunut? Minkälaiset hankitte?

Meillä on entiset yhdistelmät jotkut Emmaljungan vanhat. Ne on ollu aivan loistavat, mut viime syksynä kuvun kiinnike poksahti, joten joutuu uudet hankkimmaan. Halluisin jotkut samantyyliset, mutta oon aivan pihalla tässä vaunuviidakossa. Oon tykänny kovasta ja tilavasta kantokopasta, kun vauva mennee siihen pitkkään. Vaunun alla pittää ehottomasti olla kunnon tavararitilä, koska käyn usein kävellen kaupassa ja ruokatavaraa pitää mahttuu useemman päivän tarpeiksi.
 
Mie oon kanssa viime päivät pyörinyt vaunuviidakossa. Esikoinen tulossa, joten ei mitään kokemusta vaunuista, jos ei tuttavia lasketa. Töissä tuli työnneltyä aika monia vaunuja, joten sieltä nyt on jäänyt mieleen parhaiten Emmaljungat, koska niiden kanssa ei mennyt hermot ja pääs hyvin eteenpäin :)

Eli Emmaljunga Edge Duo Combia ollaan mietitty. Asutaan kuitenkin aika maalla, niin pittää päästä etiäpäin lumessa ja hiekkatiellä. Plus että edgen kova ja iso koppa on plussaa kuulemma talvivauvalla, kun joutuu laittamaan niin paljon päälle. Käly sano että pysty nukuttamaan tytärtään kopassa tosi pitkään vaikka oli isovauva. Rungosta en tiiä mikä kannattaisi ottaa, classic vai sport. Onko heittoaisa miten kätevä sitten? Ei olla miehen kanssa nyt kauheen hujopeja mutta ei kyllä pieniäkään, että sen suhteen nyt heittoaisaa ei varsinaisesti tarvita.
Miinusta kyllä on noissa vaunuissa niiden koko, mutta isompaan autoon tässä kai joutuu muutenkin vaihtamaan että mahdutaan kaikkine koirine kyytiin. Ollaan kyllä harkittu myös matkarattaiden ostoa ja siihen sopivaa turvakaukaloa. Kävishän siihen vaunujen runkoonkin turvakaukalo..liian vaikeeta!! :D

Hyviä ideoita ja vaihtoehtoja otetaan vastaan kyllä, rakenneultran jälkeen varmastikin mennään katselemaan ja koeajamaan vaunuja :)
 
Meillä oli esikoisella abc-design-yhdistelmävaunut vuoden 2010 ja uutena ostettiin. Koskaan en ollut tyytyväinen niihin; liian tönköt, painavat, kasaan sai kätevästi mutta takaisin "normi"asentoon laittaminen olikin jo taitolaji, ei liikkunut mun meidän mielestä hyvin vaan aika raskaat työntää ja jäi todella nopeasti pieneksi ja tilalle ostin emmaljungan city cross rattaat mihin oolmoust 4v poikamme mahtuu vieläkin istumaan. Näihin käytiin sitten ostamassa City koppa supreme ja mä oon todella tyytyväinen. Matkarattaina toimii Cragon (vai miten kirjotetaankaan:D) Miraget, ja turvakaukalo on kans samaa sarjaa ja kaukalon saa vielä fiksusti matkarattaisiin kiinni.

Noita Abc-yhdistelmiä en kyllä suosittele kellekään, ellei välttämättä halua menettää hermojaan joka kerta kun lastaan kärrää! Me annettiin ne ilmaiseksi pois, ketutti niin etten kehdannut edes hintaa niin huonoista pyytää! :D
 
Meillä on vuonna 2008 hankitut emmaljunga city crossit sillä pehmosella kantokopalla. On ollu meillä kahella lapsella käytössä ja meinataan käyttää tämän tulevankin vauvan kanssa. Oon pitänyt noista vaunuista tosi paljon. On kevyet, eikä tarvi renkaita pumpata. Pehmoinen kantokassi on tosi kätevä vauvan kanssa, kun kantokassi itsessään on kevyt.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
me kanssa päädyttiin noihin emmaljungan city crosseihin, kun ovat niin kevyet, ja puhkeamattomat pyörät
pehmeäkantokassi ostettiin siihen, mutta jos haluankin sit sen kopan niin koitan käyttettynä löytää
kun ne maksaa kaupassa ihan hunajaa .
Musta niissä oli myös mukavia värejä itse pidän kirkkaista väreistä joten valitsin ne vihreät olikohan joku aple tai vastaava :)
 
Täällä on nyt sitten monen merkin esittelyn ja koeajon jälkeen päädytty kuitenkin siihen Emmaljunga Edge Duo Combiin, väriksi valikoituu varmaan navy, runko joko sport tai classic ja se onkin ainut, jota tässä enää sitten mietitään :) Oon kyllä niin tyytyväinen, vielä kun käydään ne sitten ostamassa :) Hintaahan noille tulee mansikoita, mutta josko meille joskus siuntaantus toinenkin nökkönen, niin käypi sitten myös hänelle. Mielettömän kätevän oloset joka kantilta, mahtuu heittämällä meidän farkkuun ja juuri sellaset järeet pelit, joilla täällä "maalla, mutta kaupungissa" pääsee mäkistä maastoa rullaamaan ilman tuskan kyyneliä. Vielä kun saisi ne ostettua ja kotiin :Heartred Ne kun on mentävä hakemaan jostain isommasta kaupungista..
 
Ei piru vie..... Oon tullu stokken kanssa toisiin aatoksiin..... Me lähetään viroon jussiksi ja siellä lastenvaunut ovat paljon edullisempia kuin täällä.... No mies sitten ehdolli et jos mä sieltä löytäisin mieleiset vaunut niin hän ostaa mulle sen auton minkä halua.(käytetyn tietty).... No joo oon sitten katellut Gesslein F3 air + vaunuja suomessa hinta 950€ ja virossa 630€
 
Ostin käytettynä Brio Happyt. Mukana oli ohjekirja, joka ei kyllä todellakaan avaa ihan kaikkia kommervenkkejä. Vaunuissa oli haettaessa kiinni istuinosa, kopan sain messiin erikseen. Olen katellu netistä kuvia enkä vaan tajua semmostakaan asiaa, että pitäiskö se koppa saada tohon kärryyn kiinni ilman sitä istuinosaa? Vaunut tönöttää tossa nyt koppa istuinosan päällä, mutta eihän se noin voi mennä, koska istuinosa on koppaa pidempi reilusti? Ja millä hitolla se koppa pitäisi saada tuohon kiinni, eihän se irrallaan tossa päällä voi olla... Äh. Joku fiksu vois koittaa valistaa tyhmää..
 
Mun miehen siskolla on noi Brio Happyt ja niissä ei muistaakseni tullu se koppa mitenkään siihen runkoon kiinni vaan se koppa pujotettiin paikalleen sitä tasasta alustaa pitkin niin pitkälle, kun vaan meni. Sitä en tiedä, miten istuinosan vaihto kopan alustaan onnistuu vai onko niillä sitten sama "alusta".
 
Äääääk! Meijän vaunukopan pitäs tulla ens viikolllaaaaaaa! Mä en malta oottaa et pääsee vähä testaa! :Heartred :Heartred :Heartred :Heartred
 
Kaikille Emmaljungan vaunuja haluaville muuten sellanen vinkki, että tehdas menee kiinni heinäkuuksi ja uusien mallien suunnittelu alkaa elokuussa. Osa kuoseista ja väreistä saattaa siis poistua nyt kesän aikana eikä niitä enää kesän seisakin jälkeen välttämättä valmisteta. :)
 
Minä ostan käytetyt Emmaljungan Edge Duo Combit, vm 2008 ja hinta 170 €. Tuohon lisäksi satasen rahti. Toivottavasti ovat oikeasti siinä kunnossa kuin ilmoituksen perusteella luvattiin, ja kestävät vielä meidänkin käytössä, olis nimittäin tosi iso summa säästää uusiin verrattuna :rolleyes:.
 
Mä myös saan tuollaiset Emmaljungat käytettynä. "Jos nyt jonkun kympin niistä maksat." -sanoivat. No todellakin! :) Jos nyt väri ei olekaan just se minkä itse valitsisin niin neutraali (beige) kuitenkin ja menee tytölle tai pojalle ja säästyy rahaa muuhun mukavaan. :)
 
Mulla ei mitään käsitystä millaiset vaunut meille tulee. Sen tiedän, että vanhoja ei oteta aktiivikäyttöön enää (muistaakseni Teutoniat, jotka ostettiin käytettynä). Meillä on nyt suurin kriteeri ehkäpä se, että ne mahtuu autoon :D Saas nähdä jos tässä kesäloman aikana ehtis kierrellä vaunukauppoja ja tutustua tarjontaan :)
 
Saadaan ilmaiseksi melko vähän käytetyt BabyBoom yhdistelmärattaat. Sopivat meidän tarpeisiin ja olemme niitä saaneet koekäyttää usein, koska ovat olleet läheisellä käytössä. Lähinnä niissä on vain vauvaa nukutettu kuistilla. Huokaan helpotuksesta, kun ei tarvitse vertailla ja pohtia yhdistelmävaunujen suhteen.
 
Itse ostin juuri käytettynä puuhamaton, jossa on lelukaari, jonka saa irroitettua ja laitettua esim. pinnikseen tai sitteriin. Sit myös ohuen 56cm talvihaalarin. Ne onkin ensimmäiset hankinnat tälle tulokkaalle. Kesälomalla mennään varmaan katselemaan turvakaukaloa +jalustaa. Haluisin semmosen jonka saa kiinni meidän phil &tedsin tuplarattaisiin. Niissä meni meidän kuopus siskonsa kanssa ihan vauvasta asti ja niin olisi tarkoitus tämän kolmannenkin mennä. Myös sukulaisilta saadut Hartan -merkkiset yhdistelmävaunut (ikää jo useampi vuosi ja kasausmekanismi hajonnut mut toimii edelleen lenkillä yms.) löytyy vielä edellisten jäljiltä joten vanhoilla mennään :)

Sent from my PadFone 2 using Vau Foorumi mobile app
 
Meidän vaunut tuli, ja ovat kyllä just semmoset kun aattelin! Kunnossa ei muuta valittamista kuin kauhea natina, pääsee vissiin silikonisprayn ottamaan vakituiseen käyttöön :p.
 
Me saatiin kans puoli-ilmaseksi kavereilta emmaljungan cangaroot, koppineen, jalkapeitteineen ja suojineen. Mukana myöskin emmaljungan turvakaukalo. Itselle jää ostettavaksi näiltä osin vain telakka tuolle kaukalolle, olen erittäin tyytyväinen. Säästyin vaunuviidakolta ja pähkäilyltä. En ole mikään emmaljunga fani, mutta päätin hiukan joustaa kun näin helpolla pääsi :)
Maksoin siis 100€ tästä paketista. Meillä on ehtinyt pyörähtää n. kymmenet erilaiset vaunut kahden ipanan aikana. Ehdoton suosikkini on ollu Quinny Freestyle xl3, voin lämpimästi suositella etenkin jos tykkää noista kolmipyöräsistä kuten minä.
 
Takaisin
Top