Kyllä omat murheet taas tuntuu pieniltä kun lukee muiden juttuja.. meillä sentään pääsääntöisesti nukutaan hyvin, ihan muutamaa harvaa poikkeusyötä lukuunottamatta. Mutta se valveilla olo, mikä siinä on, ettei jakseta olla hyvällä tuulella kuin parikymmentä minuuttia korkeintaan, sen jälkeen alkaa kitinä. Vaatii jatkuvaa huomiota, kanniskelua tai jotain, eikä sitä ole ihan niin helppoa tarjota kun on tuo isompikin veljeksistä huolehdittavana.
Mä olen myös arponut kaikki mahdolliset vaivat kitinän syyksi, hänellähän on aika pitkät olleet nuo kakkavälit (noin 5-10 päivää) ja paljon ilmavaivoja, siis tosi paljon ja täysimetyksellä mennään. Mutta allergia ym. epäilyt voi varmaan unohtaa, kun nukkuu kuitenkin noin hyvin ja on siis hyvälläkin tuulella noin yleensä eikä ole enää aikoihin raivonnut rinnalla. Näin siis sanoo mulle järjen ääni mutta jotenkin sitä haluaisi saada tuolle kitinälle jonkin syyn. Eikä se kakkaamattomuuskaan häntä tunnu vaivaavaan ja pierutkin tulee vaan kun vähän kylkeä kääntää..
Tuntuu tosiaan, että meidän syy taitaa olla olla vain ja ainoastaan suuritarpeinen vauva. Liian helpolla päästiinkin esikoisen kanssa... Näin mä olen ainakin tämän yrittänyt järkeillä. Välillä vaan ottaa ihan totaalisesti hermoon se kitinä ja ettei viihdy kuin hetken samassa paikassa, vaikka itse olisi vieressä..koko ajan pitää olla naurattamassa, heiluttamassa lelua, kanniskelemassa tms. Tai vaihtoehtoisesti kuunnella sitä kitinää. Välillä on parempiakin päiviä, nyt näitä vaan on ollut jo useampi putkeen niin just nyt ottaa pannuun.. pahoittelut avautumisesta. Onneksi nukkuu pidemmät päikkärit ulkona, ehdin olemaan esikoisen kanssa, tekeen ruokaa, vähän siivoon kun esikoinenkin nukkuu jne.. ja käymään täällä teille purnaamassa :)
Yöunista puheenollen, monikin on valittanut, että on menneet yöt hulinaksi. Googlettakaa huvikseen " 4 months sleep regression". Löytyy aika paljon juttua aiheesta. Itseä huvitti, että vauvan unta varten on perustettu ihan palveluita.. esim.
http://www.babysleepsite.com/. Tuolta saisi puhelinkonsultointia "edullisesti", vain aloitusmaksulla 299 dollaria. Koskahan nämä rantautuu suomeen? :) No joo..off topic, mutta tuolla haulla löytyi ihan hyviäkin juttuja :)