Yöunet

Tsemppiä Syksyinen, toivottavasti kyseessä vain vaihe, joka menee ohi! Meillä oli havaittavissa myös tuota, että poika ei hyväksynyt isiä nukuttajaksi, mutta sitten minä olin yhden illan pois ja isin oli vaan kelvattava. Nyt ei ole väliä kumpi nukuttaa, mutta kuitenkin useimmiten minä.

Syksyinen, tuttuu juttuu.. mies on "nukuttamassa" ja sellasta örinää alkaa olee että minun hommikshan tää taaaas menee,kaikki pitää ite tehä. Nukahtaminen on vaikeaa tuntuu vastustelevan ja sit jos menee yliväsyneeks niin morjens mikä ralli hyssyttelyä ja tissiä ristiin rastiin.
saan ehkä siellä 2017 nukkua esim. kuudentunnin yöunet jos sillonkaan

Syksyinen ikava kuulla nukkumisvaikeuksista. Saattaa olla etta kyseessa 4kk sleep regression. Voi olla etta uusien kykyjen myota tulee levottomuutta ja vauva kaipaa aidin turvaa enemman. Se on raskasta mutta niin kuin sanoit niin ajattele etta saat viettaa tuota kallisarvoista aikaa ja laheisyytta pienen kanssa. Yksi tuttu aiti sanoi, etta muista etta vaikeat ajat ovat vain vaihe ja nauti niista hyvista hetkista. Pikkulapsi vuosi menee vauhdilla ja ennen kuin huomaatkaan vauva on jo vuoden ja tama vaihe unohdettu.

Meilla tuli levottomutta jo 12 viikon maissa kun poika alkoi olla sosiaalisempi ja tahan viikkoon asti heraili myos 2,5-3 tunnin valein. Talla viikolla (nyt 16 viikkoa) on taas nukkunut jo 3-5 tunnin patkia eli parempaan suuntaan. Mina olen nukkunut paikkareita vauvan kanssa ja se on helpottanut omaa jaksamista.

Tsemppia!

Muokattu viimeksi:
Äidin sleep regression..syötiin 1,5h sitten, eikä unta näy. Tasan 5kk sitten olin synnytyssalissa suihkussa, supistusten tullen roikuin vaan seinässä olleessa tangossa hampaat irvessä ja silmät kiinni. Enpä onneksi tiennyt, että vielä olisi 7 tuntia urakkaa edessä päin. ;)

Vastavirrassa, tuntuu ihan hassulta että sinun vauva on 5kk kun meidän pieni täytti juuri 4kk :) Mutta minäkin muistelin synnytystä torstaina kun 4kk tuli täyteen. Ilokaasua... epiduraalia.... huuhhhuuuuhh...

Mutta yöuniin. Eilen nukahtaminen vei 45 minuuttia ja oli huomattavasti kivuttomampaa kuin toissailtana. Mutta eilen laitoin sänkyyn vasta vähän vaille yhdeksän. Ehkäpä poika on vähän iltavirkku.

Niinku Triina sano, hassua aatella et osan vauvat on jo 5kk, tai ainaki pian, ja meijän täyttää 4kk ens torstain :D

Yöunista, olin varautunu levottomaan yöhön kipeän pienen takii, mut hän nukkuki hiiskumatta koko yön! (10h)Aah, ihanaa. Olin ihan rättipoikki niin tuli kyllä tarpeeseen nää hyvät yöunet :)

Mulla on ketjut sekaisin ja toivottelin Syksyiselle tsempit tuonne Vauva-arkea ketjuun :) Antakee armoa... mä tiedän, että te ainakin ymmärrätte, mitä se on valvottujen öiden jälkeen :)

Kiitos tsempeistä ihanaiset! Ehkä kannustavilla ajatuksillanne oli vaikutusta, viime yönä herätyksiä olikin vain kolme, wuhuu! :) Olo on ihanan levännyt.

Se on Aamutähti kuule ihan ookoo sekoittaa ketjut, valvotut yöt tekevät kyllä monenlaisia tepposia. Heh, meillä on esimerkiksi jääkaapin sisältöä löytynyt milloin mistäkin astiakaapista.

Meillä tämä sleep regression on kestänyt jo puolisentoista kuukautta, tosin välillä hiukan inhimmillisimmillä herätyksillä. Väliaikaistahan tämä valvominen on, mutta välillä ottaa koville vain. Mutta teidän tarinat antavat voimaa, kun näkee, että on muitakin, kenellä on (ollut) ongelmallisia öitä ja jossain vaiheessa tilanne paranee.

On se kyllä kumma, että pikkuinen on jo 4 kk, ihan eri jätkä kuin lokakuussa Jorvissa :p

Täällä tuli vasta 3kk täyteen vähän yli viikko sitten :D Poitsu viihty masussa turhan pitkään :D Pikkasen eri vaiheissa siis mennään. Vauvoilla kuukaudenkin ikäero voi näkyä selvästi. Niin nopeasti kehittyy ja kasvaa <3

Four months sleeping regression ja hampaat! Varma keino valvoa yöllä!

Eilen nukkumaan about kasilta. Annoin panadolia, joten nukahtaminen onnistui helposti. Nukahdimpa itsekin samalla. Yhdeltätoista heräsin kuola poskella kun poika ähräsi hereillä. Sain hänet nukahtamaan uudelleen kääntämällä toiselle kyljelle. Klo 01 poika hereillä jälleen, aikansa tuusasi ja juuri kun olin lähdössä maitoa hakemaan, nukahti. Klo 02 hereillä taas, ilmavaivoja.... Joskus kolmen jälkeen sain hänet nukahtamaan mahalleen (ehkä toinen kerta ikinä). Mahallaan sitten nukkui kuuteen. Annoin maitoa kuuden jälkeen ja itkun saattelemana poika unessa vähän ennen puolta kasia.

Uni ei tuolla ole koskaan ollut kovin syvää, mutta nyt se on jotenkin extra-kevyttä. Lueskelin tuosta sleeping regressionista ja kyllähän aika tutulta kuulostaa. Siihen kun lisää hampaiden tulon niin morjens.

Nyt tilanne vielä ihan ok. Poika nukahtaa yöllä taputteluun ja silittelyyn. Viime yönä en siis ennen kuutta maitoa antanut. Toissayönä syötin joskus neljän aikaan ja siitä seurasi vaan hirveää puklailua. Katsotaan miksikä tilanne kehittyy.

Jospa menis nyt keittämään pannullisen kahvia.

Meillä tuntuu olevan nää su-ma yöt oikein hyviä (: ei herännyt kertaakaan, mut ite heräsin sit milloin mihinkin... ja lopulta nousin viiden jälkeen, kun en vaan saanut unta :P Poika heräsi siinä kuuden jälkeen (unta siis 20-06)

Karpo on aikaistanut tota yöpuulle menoa, usein nukahtaa jo kasilta ja sit iltahommat menee vähä plärinäksi. Meillä ollut tapana, et nukutaan iltapäikkärit siin seiskan aikaan, mut ne on jäänyt pois ja kaveri nukahtaa kasilta yöunille. Ysin aikaan vaihdetaan sit yövaippaa mahd varovasti, ettei aktivoidu :D sit pullo huuleen ja unta.

Meillä myös nyt menossa selvästi 4kk yöhulinat. Viime yö oli aika mielenkiintonen kun tyttö pyöri sängyssä niin, että välillä varpaat oli mun suussa ja välillä isän suussa. Nukutaan siis perhepedissä. Omaan sänkyyn ei ole suostunut pariin viikkoon nukkumaan vaikka aiemmin on siellä nukkunut yön ensimmäisen pisimmän unipätkän. Uni on tosi kevyttä ja tyyppi havahtuu jos yritän siirtää milliäkään. Päikkäreille nukahtaminenkin on ollut hankalampaa ja aampäivän 2,5h päikkäreiden lisäks ei oo tyttö malttanut nukkua kuin pari lyhyttä pätkää ja sit tietty illalla on kiukkunen kun väsyttää, mutta kuitenkaan ei malta nukkua. On se hankalaa :D

Triina nopeesti se tuulen suunta muuttuu kokonaisiin öihin ja taas niistä pois.. :( Kunpa siellä ne hampaat jo pian tulisivat ja pääsisitte taas nukkumaan kunnon yöunia.

Tuo pyöriminen on tuttua täälläkin! En pysty edes kuvittelemaan, että poika nukkuisi vieressä. Hän saattaa olla pinniksessä ihan miten päin tahansa - ja kuitenkin nukkua.

Joo kaikki jutut tuntuvat olevan vain vaiheita, ne hyvätkin!

Noh, täytyy toivoa, että meno helpottuu jossakin vaiheessa taas edes pieneksi hetkeksi. Voi ladata akkuja ja nukkua hyvin, jotta jaksaa taas seuraavan huonomman vaiheen!

Meilla on kans ollut yohulinoita. Nyt on poika nukkunut kaksi yota sivuvaunussa. Eilen alkuyo meni ihan ok 19-23, mutta sitten syotot 1:30 ja taas herasi klo 3, klo 4:30, jolloin vaihdoin vaipan kun ei meinannut asettua ja otin viimein viereeni jolloin poika rauhoittui ja nukkui 7:30asti ja syoton jalkeen nukuttiin klo 9asti ja sitten puolentoista tunnin paikkarit minun kanssa. Kun poika nukkui sivuvaunussa minulle tuli jo vieroitusoireita ja sitten oli ihana kun han taas tuhisi vieressa. Kokeilen nyt etta alkuun pinniksessa ja sitten aamuyosta vieressa jos ei olisi niin monta heratysta.

Meillä taas heräiltiin tunnin välein lähes koko yö. Nukahtaa uudelleen kun laittaa tutin suuhun, joten en taaskaan syöttänyt yöllä. Heräily alkaa aika pian nukahtamisen jälkeen, joten ei nälkääkään voi joka kerta olla.

Mun mielestä tää heräily sopii osuvasti tohon sleeping regressionin kuvauksiin. Eli ohi menevä vaihe, joka osittain voi jäädä pysyväksi. Aaarrrrggghhhh. Käytännössä tuntuu kuin olisi valvonut koko yön. Viimeinen herätys oli 04 ja siitä nukkui sitten pisimmän pätkän 2,5h.

Huoh, mulla on joku taantuma itelläni. Sain taas taistella, et sain nukahdettua... Neljän aikaan herään siihen, et kaveri höpöttää ja venkslaa noiden varpaitensa kanssa ja ei sitten millään nukahtanut. Ajattelin, jos maitoon nukahtaisi, ei kelpaa...

Vieläkin jätkä hereillä... potkii selkään. Niiiiiin väsynyt olo...

Ccix, se on tosi turhauttavaa kun ei saa lasta uudestaan nukahtamaan.

Mä sain pojan äsken nukahtamaan ekoille päikkäreille. Itseasiassa nukahtaminen onnistui illalla ja nytkin todella helposti. Illalla poika hakeutui itse vatsalleen ja nukahti siihen. Nyt haki ihan selkeästi unta ja lopulta uinahti nalle kainalossa.

Mä mietin että johtuuko pojan heräily turhautumisesta. Meillähän ei vielä omatoimisesti oikeastaan käännytä vaikka yritys on kova. Yöllä siis vaihdan useita kertoja pojan asentoa kun vaikuttaa tuskastuneelta. Kyljeltään poika kääntyy vatsalleen kyllä, mutta sängyssä ei osaa kääntyä takaisin selälleen. Lattialla kääntyminen joskus onnistuu.

Kauhulla ootan tuleeko meille noita 4kk yöhulinoita... Kun nyt on menny niin hyvin. Nukkuu 10h yöunet heräämättä lainkaan syömään. Tuttia saa ehkä pari kertaa laittaa mut ei se oo ongelma ku kuitenki käyn yöllä pari kertaa vessassakin ni en kuitenkaa koko yötä heräämättä nukkuis.

Nyt ei näköjään aina nukuta edes niitä kunnollisia päiväunia. Ennen sai hengähtää edes päivällä kaksi tai kolme tuntia kun tyyppi nukkui pihalla, nyt yhä useammin ei sitten nukukaan. Varmaan osin siksi, ettei osaa syödä kunnolla maitoa kerralla eikä syö niitä soseita kuin ehkä lusikan kerralla. Ja sitten myös siksi, että kaikki äänet häiritsee sitä nykyään. Sekä ihan vaan siksi, että on näköjään päättänyt, että hermoraunioäiti olis kiva.

Takaisin