Mua ei vaan vuodot jätä rauhaan. Viime lauantaina illalla kyläilyreissulla alkoi taas ennätysvuoto. En siis oo koskaan vuotanu niin paljoo edes kuukautisten aikana. Vessassa ravasin jatkuvasti. Onneksi mulla oli reppuun jäänyt jostain edellisestä reissusta nippu siteitä, niin niillä sitten pärjäilin jotenkin. Yksi hulahdus oli silti niin valtaisa, kun nousin istumasta, että ei riittänyt enää siteen kapasiteetti ja oli tullut vähän housujen ja alushousujenkin puolelle vuotoa. Isohkoja verihyytymiä tuli myös useampi illan aikana. Onneksi mulla oli mustat housut niin eivät näkyneet tahrat. Istua en tietty loppuajasta enää uskaltanut, etenkään mihinkään kangaspäällysteiselle tuolille. Kotiin en pystynyt heti lähtemään, kun olin toisten kyydissä sinne mennyt.
No, selviydyin sieltä kuitenkin kotiin. Soittelin vielä iltamyöhään päivystykseen, että mitäs nyt tehdään. Koska kipuja ei ollut, niin sanoivat, että päiväsaikaan voisin hakeutua päivystykseen tarkastuttamaan tilanteen. En olis kyllä halunnutkaan yöllä lähteä mihinkään. Eivät kuitenkaan sunnuntaina ottaneet mua terkkariin "kun ei me täällä kuitenkaan päivystyksenä voida mitään tehdä". Meinasin ensin odottaa tiistain lääkärineuvolaan, mut eilen (maanantai) aamulla tuli semmonen olo töissä, että pakko kyllä soittaa nyt kuitenkin sinne terkkariin. Sainkin siitä heti parin tunnin päähän lääkäriajan ja lääkäri teki lähetteen täksi aamuksi naistentautienpolille ja verikokeisiin.
Tänään sit heti aamusta lähin tayssiin ja siellä otettiin taas verikokeita ja tutkittiin tilannetta. Vauva onneksi näytti olevan kunnossa. Aluksi näkyi vaan syke, mutta ei liikkeitä. Hetken päästä onneksi "virkosi" ja alkoi jo sitten liikuskellakin normaalisti. Pikkuinen oli kasvanut ihan normaalisti myös. Edelleen sitä verihyytymää kohdussa... se nyt vaan jostain syystä tykkää jatkuvasti vuotaa. Tulehdusarvot mulla oli lähteneet nousuun. Aloitettiin antibioottikuuri sitten sen perusteella, kun ei muutakaan syytä tulehdukselle löytynyt. Kohdussa oleva tulehdus kuitenkin iso riski vauvalle. Sain vielä ajan kontrollilabroihin ja parin viikon päähän kontrolliultraan ja loppuviikon sairaslomaa.
Että semmosta taas täällä. Onneksi aika kuitenkin pikkuhiljaa kuluu eteenpäin näistä vastoinkäymisistä huolimatta ja tänään alkoi 14 raskausviikko. Ehkä nää vuodot vielä loppuu ennen loppurutistusta... hope so!
Vielä pieni hassu juttu mitä ihmettelin. Multa ei ennen tätä oltu mitattu hCG-arvoa. Jännä, että tässä vaiheessa vielä sitä arvoa mittailtiin labrassa. No, ainakin se arvo oli noussut eilisestä melkein tuhannella, että ilmeisesti tässä raskaana vielä ollaan.
Ai nii.. äsköseen vielä liittyen: sunnuntaina, ku soitin terkkariin, kysyivät, että oonko käyny virallisessa raskaustestissä (kun olin ensin sanonut, että olen 13 raskausviikolla). Olin vähän, että öö.. oon mä nyt ainakin ultrassa käynyt missä on näkynyt ihan elävä sikiö... Virallinen raskaustesti - mikä se on? Ehkä mulle nyt on sitten tehty se, kun tuo hCG mitattiin?!