Vuoto

Mulla tullut ehkä viikon verran rusehtavaa vuotoa, ei jää paperiin pyyhittäessä, mutta pikkuhousunsuojaan tulee päivän aikana. Voisko johtuu et nyt ois suunnilleen menkkojen aika jos en ois raskaana..?
 
Mpop, kyllä se voi juurikin siitä johtua. Äitini nimittäin ehti jo varoitella minua, itselläni oli viime viikolla se aika jolloin ois pitänyt alkaa, mutta ei tullut kuitenkaan mitään.
 
Mulla tuli perjantaina, rv 8+3 vähän rusehtavaa vuotoa, mutta se kesti vaan yhden päivän. On varmaan tosiaan tyypillistä siihen aikaan, kun kuukautisten pitäisi muuten olla.
 
Edelleen jatkuu miulla ruskea vuoto. En nyt älyttömän huolissani oo ollu, kun ei tuu paljoa, mutta kyllä se vähän häiritsee, loppuisi vaan nyt! Sitte miulla ollu Alavatsalla jomotuksia ja ns supistuksia. Ihan ku joku tuikkis tuonne, inhottavaa :/
 
Ne supistukset ei oo supistuksia vaan kohdun kasvukipuja ja lihakset siellä venyy ja paukkuu kun pikkunen kasvaa, näin mulle on sanottu ja neuvolakirjassakin sanotaan niin.
 
Mulla on myös kokemuksia noista vuodoista sekä ikäviä, että toisenlaisia. 12/13 kun olin viikoilla 10 + jotain, alkoi hyvin niukka v-pun vuoto, lähinnä paperiin pyyhittäessä, jota jatkui muutaman päivän ennenkuin soitin päivystykseen, kun tuohon aikaan sattuineista syistä kaikki neuvolat ja äitipolit oli kiinni. Löytyi tuulimuna ja kkm. Toinen tapaus 3/15 alkoi samalla tavalla hyvin niukalla vuodolla, jota jatkui pari päivää, kunnes alkoi reilu km vuoto. Tällöin oli viikkoja kasassa 6+ jotain. Juuri pari päivää aikaisemmin olin käynyt varhaisultrassa, jossa erottuivat sydän äänet ja luulin kaiken olevan hyvin. Joskaan alkio ei vastannut viikkoja, mutta oletin johtuvan myöhäisestä hedelmöittymisestä.
Nyt 7/15 minulla on viikkoja 8+3. Pari päivää sitten alkoi saman tyyppinen vuoto kuin edellisillä kerroilla ja ajattelin, että EI TAAS, en kestä ja soitin äitipolille heti ultra-aikaa. Tänään kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin. Alkio vastasi viikkoja ja sydän löi hienosti!! Pääsin heti äitipolille ultraa, koska olen ollut siellä hoidossa toistuvien keskenmenojen takia ja tämä viimeisin raskaus sai alkunsa Clomifenien avulla toisesta kierrosta. Että omasta kokemuksesta tiedän, että vuoto voi merkitä mitä tahansa ja johtua monista eri asioista, eikä aina merkitse pahinta.
 
Toivottavasti ei tuu nyt liian ällöä tekstiä!! Pahoittelen etukäteen, mutta pakko kysästä muiden kokemuksia...

Onko teillä tullut normaalin värittömän valkovuodon lisäksi kellertävää vuotoa, sellaista sitkoista niinkuin oviksen aikaan mutta kellertävää nyt alkuraskaudesta.. tai jtn muita värejä? :O :D

Itsellä tullut lähes pakkomielle katsoa aina nykyään paperiin, onko sieltä nyt mitä väriä tullut, kun kahdessa ekassa raskaudessa tuli vanhaa verta ja uutta verta ja molemmat päättyi huonosti..
Nyt tullut vain valkovuotoa ja tätä kellertävää sitkoa. mitä ei muistaakseni näissä kahdessa edellisessä ollut ollenkaan mitkä keskenmenoon päättyi.


(Tänään nähty uä.ssä ekan kerran pikkanen sykkivä möykky :Heartred ) 8+2 menossa.
 
Vauvaenkelit, jos se haisee epänormaalilta, se voi olla tulehdus... kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä heiltä, osaavat varmaan paremmin kysellä ja päätellä.
 
Nyt tuli vanhaa verta. Mun mielenterveys ei varmaan kestä enää kolmatta keskenmenoa, jos tää nyt enteilee taas sitä. Vaikea lopettaa itkemistä..
Pakko oli päästä johonkin purkamaan.
 
Yleensähän sanotaan että se ruskea veri on vaaratonta! Itselläkin on kahdessa eka raskaudessa tullut ruskeaa verta ja terveet lapset syntyneet! Myös yhdestä keskenmenosta on kokemusta mutta silloin veri kyllä oli ihan punaista! Ja nopeasti alkoi tulla paljon verta! Toivotaan että sinullakin vauvaenkelit on ihan vaaratonta vuotoa, mutta ainahan se säikyttää! Tsemppiä! ❤️
 
käynpä huuteleen tuolta tammikuisista, elikkäs ruskea vuoto on vanhaa verta ja yleensä vaaratonta, kirkas veri voi vuotaa limakalvoilta/kohdun hematoomasta/etisestä istukasta jos on puhdasta eikä ole klönttejä. Itse koin tuossa 11.7. rv. 13+5 kunnon vuodot reissussa ollessa, ihan asentoa vaihtamalla holahti housuihin kirkasta verta, eipä siinä muu auttanu kuin hakeutua lähimpään yhteispäivystykseen ja siellä mua kohdeltiin kuin olisin saamassa keskenmenon, "odotetaan nyt että hoitaako luonto tän" oli tarkkailun hoitajan kommentti, vuoto onneksi alkoi pikkuhiljaa rauhoittuun ja päivystävän lääkärin kautta päästiin päivystävälle gynelle joka sitten viimein ultrasi ja sitkeä sissi siellä liikkui ja vilkutteli meille, vuoto mitä ilmeisemmin johtuu kohdunsuun yli menevästä istukasta joka on etuseinässä. Oon viime ja tällä viikolla käyny neuvolassa terkan luona ja onneksi heillä on ultra käytettävissä niin on pientä myös sillä kurkittu ja kaikki ollu ihan hyvin. Tsemppiä vuodoista kärsiville :Heartpink
 
Mä en oo onneksi enää niin hysteerinen kun eilen.
Iltapahoinvointia oli eilen ja rinnat edelleen kipeät. Eli oireet ei oo ainakaan hävinneet. Väsymys ja huimaus tuntuu vaan voimistuvan. Tarkistavat kuitenkin et alkio on viel paikallaan ma aamuna neuvolassa, kun taustat on mitä on. Vaikka eihän sille mitään mahda jos jotain käy.
Koitan vaan olla stressaamatta asiaa.. Kiitokset täällä vastauksista!! :)

Ihanaa Maajo että kaikki oli sinulla hyvin :) :Heartred
 
Vauvaenkelit mulla on ollu semmosta tahmeeta väritöntä valkovuotoa mutta myös ruskeeta vuotoa ja alavatsan jomotusta. Kävin antamassa fluoridinäytteen joka otetaan emätineritteestä ja tänään soitin neuvolaan tuloksesta. Jotain normaaliflooraa oli ollu mutta myös leukosyyttejä. Terkka sano et ei aiheuta toimenpiteitä mut jos esim kirvelee ym nii sit pitää varmaan joku antibiootti tms alottaa. En tajunnu sillon ku soitin et on kyllä kirvelly ku pyyhkii vessassa käynnin jälkeen tai esim ajaa pyörällä : D mie pyysin päästä ens pe kuuntelemaan sydänääniä ku eka neuvola oli niin aikasin et sillon ei ees yritetty kuunnella. Ja iloiseksi yllätykseksi terkka sano et voitais sit ultrata vatsan päältä ku on ultra sillon vapaa :) pitää sit samalla siitä kirvelystä mainita.
 
Mulla tuli kahtena päivänä raskausviikolla 6 kirkasta verta kunnolla hulahtelemalla. Eka hulahdus tuli niin, että housujen haarat olivat ihan veressä (mulla oli ohut pikkuhousun suoja kyllä). Kipuja ei ihmeemmin ollut ja hyytymiä ei myöskään ollut. Soittelin terkkariin, niin sanoivat, että päivystykseen sitten jos tulee kuumetta, kovia kipuja tai reilua hyytymäistä vuotoa. Sinnikkäästi sitten odottelin varhaisultraan 8+1 toivoen ja peläten, välillä vuoteli ruskeaa vuotoa ennen ultraa. Ultrassa todettiin kohdussa elävä alkio, joka liikkui ja jolla oli syke, mitat viikkoja vastaavat. Lisäksi kohdusta löytyi isohko hematooma. Mulle tehtiin lapsettomuushoitojen yhteydessä kahden alkion siirto, joten todennäköisesti toinen alkio mennyt kesken ja se aiheuttanut tuon hematooman sekä vuodot. Vuoto jatkunut ruskeana tuon ultran jälkeen. Joinain päivinä ei tuu mitään ja joskus vähän enemmän pikkuhousun suojalle ja wc:ssä pyyhkiessä tulee vanhaa verta.

Sain kontrolliultran eiliseksi 9+3 ja siellä edelleen alkio näkyi niin kuin pitääkin. Ilmeisesti hematooma vähän pienentynyt, mutta edelleen lääkäri sanoi sitä isohkoksi. Keskenmenon riski kuulemma hieman lisääntynyt ja todennäköisesti tulee vuotelemaan vielä useemman viikon. Lisäksi tulehdusriski on kohonnut, koska veri toimii hyvänä elatusalustana bakteereille. Suurimmaksi osaksi kait nää hematoomaraskaudet menee ihan hyvin, mutta omat riskinsä tässä on. Nyt vaan toivotaan parasta ja yritetään iloita tästä pienestä, jonka on ainakin toistaiseksi todettu olevan kunnossa.
 
Mulla oli tuossa juhannuksen tienoilla vuotoa (rv siinä päälle 7). Aluksi tuli ihan punaista verta ja sen jälkeen sitten ruskeaa tuhruttelua kaksi viikkoa. Kävin yksityisellä ultrassa heti tuon isomman vuodon jälkeen ja kaikki hyvin, syytä vuoteluun ei sillon löytynyt. Kävin vielä sitten uudestaan kun sitä tuhruttelua oli ollut juuri sen pari viikkoa ja oireetkin tuntu vähentyneen. Itkukurkussa menin yksityiselle taasen ultraan ihan varmana siitä että meni taasen kesken. Kaikki olikin kuitenkin taas hyvin :) Syyksi lääkäri epäili istukkaa, kun näytti et se menee vähän kohdunkaulan päälle. Nyt sitten 12+2 ja kaikki vielä hyvin (ainakin sydänäänet kuuluu hyvin dopplerilla) ja parin päivän päästä kahtelemaan nt-ultraan toista. :Heartred Tuossa alkuvaihees on kai aika yleistä et sillon istukan muodostumisen aikaan voi vuotelua/tuhruttamista esiintyä. Aiemmassa keskenmenneessä sitä verta tuli kyl ihan kunnolla ja ihan punaisena. Toivotaan, et tääl muillakin kaikki kunnossa vuoteluista huolimatta.
 
Mulle neuvolassa sanottiin,että niin kauan kun vuodossa ei ole hyytymiä niin se "kuuluu" asiaan. Eli rusehtava veri ja kirkas veri ei välttämättä tarkoita et olis syytä huoleen..Mutta olisin minä itekin huolissani ja soittaisin joka ikiseen paikkaan jotta pääsisin tarkistuttamaan asian! Sanokoot neuvolassa mitä sanovat..!
 
Täällä huutelen lokamasuista. Rv 9 alkoi vuoto, aina seksin jälkeen.. Vuoto kuitenkin kesti rv 15 asti. Välillä tuli myös isoja klönttejä hyytymiä, jotka tietenkin pelästyttivät ja ultraan ei ollut mahd päästä kun olin ulkomailla.. Noh loppujen lopuksi selvisi etinen istukka joka oli revennyt hieman reunasta ja tehnyt mahd. Hematooman kohdunsuulle joka sitten täyttyi ja vuosi pois ajoittain. Kuukauden yhdyntäkiellon aikana istukka oli noussut ja hematooma kadonnut.. Eli runsas vuoto ja hyytymät ei AINA tarkoita sitä pahinta. Nyt rv 27+3 :)
Tsemppiä!
 
Voisin kertoa oman "vuototarinani", sunnuntaina illalla alkoi tulla valkovuodon kanssa ruskeaa vuotoa, aina kun pyyhki. Maanantaina jatkui ja kävin neuvolan ultrassa jossa katsottiin vatsan päältä. Sikiö sielä jumppasi kovasti ja kaikki hyvin. Vuoto tuli runsaammaksi eileen, jatkuen yön ja tämän aamun mutta onneksi vain ruskeana. En siltikään pystynyt olla hyvillä mielin vaan varasin yksityiselle ultran että saisi katsoa alakautte jotta mistä se vuoto johtuu.

Lääkäri tuumasi heti että kohdusta on tullut ruskeaa vuotoa, sitten ultrattiin, sikiö voi hyvin ja pää ja raajat vastasi viikkoja. Se mistä vuoto luultavasti johtuu on se että istukka olisi kohdunsuulla ja se tihkuttaisi, hematoomaa ei löytynyt. Oli helpottavaa että syy löytyi mutta vuoto voi kuulemma jatkua rv 12 asti :shifty: Saa nähdä kuinka piinaavaa tulee.. Nyt tuli saikkua ens viikkoon jolloin katsotaan tilannetta uudelleen että pitääkö jatkaa. Nyt ei saisi rehkiä eikä siivoilla kauhean innokkaasti..

Nyt tosiaan ultran mukaan olisi rv 9+5 ja pieni mönkijäänen oli 3cm isoo :love7
 
Takaisin
Top