Vuoto

SuperW

Silmät suurina ihmettelijä
Mä plussasin viime viikolla, ja sieltä lähtien on ollut vaihtelevasti tiputtelua/pyyhittäessä paperiin tullut ruskeaa/veristä jälkeä ja menkkajuilimistakin on ajoittain ollut muttei lähellekään menkkojen kovuusluokkaa . Rasitus on lisännyt sitä.
Eilen tuli vähän runsaampaa, muttei vielä mitään menkkavuotoa. Esim yön aikana ei ollut aiheeseen tullut mitään.
Mulla ennestään 3 onnistunutta raskautta ja yksi km/tuulimuna. Aiemmissa onnistuneissa raskauksissa ei ole tällaista vuotoa ollut.
Soitan tänään neuvolaan, en tiedä laittaisivatko Hysiin ultraan vai pitääkö seurailla kauankin.

Ahdistaa, pelottaa, mutta jotenkin on kuitenkin vahva usko että kyllä kaikki on hyvin. . Meidän lapset kaikki tyttöjä niin nyt uskottelen itselleni että tulokas on poika ja siksi tämä raskaus on erilainen. Tyhmää ehkä mutta johonkin on yritettävä lohduttautua?!?
Olisko jollain kertoa "hyviä kokemuksia" alkuraskauden vuodoista?
 
Niin ja lisään vielä että plussasin 5+0 kaupan pregcheckillä ja 5+4 tein vielä CB digin joka näytti 3+ kuten pitikin näillä viikoilla..
 
SuperW mulla oli hetki sitten ensin vähän rusehtavaa vuotoa pyyhittäessä ja sitten tuli muutamana aamuna punertavaa vuotoa, mutta nyt ei oo enää ollut mitään ja raskausoireet vaan lisääntyy :) Luin, että hematoomassa rasitus lisää vuotoa eli kannattaa koittaa ottaa pari päivää rauhassa, jos on siitä kyse!
 
Ensimmäisen raskauden alkuvaiheissa oli vuotoja, yhtenä yönä ihan holahti niin, että valui tippoja lattiallekin, ennenkuin ehdin vessaan. Raskaus kuitenkin jatkui normaalisti ja välillä pieniä vuotoja tuli rasituksen jälkeen. Minulla syynä oli edessä sijaitseva istukka. Kyllähän se säikäytti.
 
Mulla on poika raskauksissa tullut alussa rusehtavaa vuotoa mut tyttöä odottaessa ei tullut mitään! En tiedä miksi näin oli, mut oli kumminkin! Kysyin lääkäriltä että voiko hormoonit jotenkin toimia erilailla tyttö ja poika raskauksissa mutta ei sanonut juuta eikä jaata että spekulaatioksi jää :D
 
Mulla ei pojasta ollut mitään vuotoja et vähän epäilen tätä sukupuolen vaikutusta asiaan :wink
 
Tänään vuoto ollut taas tosi niukkaa eli en nyt panikoi mitään :) soitan kuitenkin neuvolaan että miten toimitaan, pääsenkö aiemmin ultraan tms :) kiitos teille positiivisista vastauksista!!
 
Vuotelut jatkuu vaan. . Tänään sain neuvolatädin kiinni. Hän sanoi vaan että eivät ota HYS iin ultraan kun viikkoja näin vähän. Ei voinut luvata että kaikki on kunnossa mutta ei uskonut keskenmenoonkaan kun vuoto niukkaa. Ihme kyllä, vaikka kerroin että nytkin vuoto yltyi selkeästi seksin takia (eilen ei vuotoa, illalla yhdyntä, tänään IP vuotoa) ei hän nähnyt syytä jättää asioita tekemättä.
Jos vuodot jatkuu ensi viikolla kun viikkoja 7+5-8+4 niin mietitään ultraan laittoa kun sykkeenkin voisi löytää.
 
Jos vuoto yltyy seksin jälkeen, se on tosi hyvä merkki, koska veri on luultavasti lähtöisin limakalvoista. Ne on nyt verevämmät ja menee helposti rikki. Noin mulle sanottiin neuvolassa viime raskaudessa ja tosiaan seksi (edit: joskus myös urheilu) aiheutti silloin pieniä vuotoja monta kertaa alkuraskaudessa. Menivät aina suht nopeasti ohi, eli ensin punaista, sitten ruskeaa, sitten hiipui.
 
Mulla oli tuulimunaraskaus 2/2014. Jonkin verran oli vuotoa joten soitin suoraan HYSin äippäpolille ja suoraan sanottuna valehtelin että verta tulee kunnolla ja kivut on kovat. Pääsin ultraan heti..
 
Minulla oli viime viikolla vuotoa, kävin varhaisultrassa (yksityisellä, omaan laskuun) ja kaikki on kunnossa. Joten ei se vuoto välttämättä tarkoita mitään. Tsemppiä!
 
Mulla oli viime enkeliraskaudessa rv 5+4 - 5+5 tuhrua pyyhiessa mutta se oli ihan harmitonta :)
 
SuperW, miten sulla on nyt mennyt? Itse pelästyin tänään kun vessassa käydessä tuli muutama tippa verta. Alavatsaa juilii vaihtelevasti, ja rinnat eivät ole enää niin arat kuin aikaisemmin.

Mietityttää että onko normaalia, että vatsakipu tuntuu todella alhaalla, vähän niin kuin "kohdun alla". 1.7. ensimmäinen neuvola vasta, viikkoja n. 6+4.
 
Hei SuperW ja muut vuodoista kärsivät! Hyppään nyt tuolta tammikuisten puolelta kertomaan oman kokemukseni alkuraskauden vuodoista. Kärsin suhteellisen niukasta, lähinnä ruskeasta mutta joinakin päivinä ihan kirkkaasta punaisesta verivuodosta raskausviikolta 5+2 alkaen. Vuodot jatkuivat 9.-10. rv:n vaihteeseen saakka. Minut on ultrattu kahdesti vuotojen aikana ja molemmilla kerroilla kaikki on ollut hyvin. Sisätutkimuksessa selvisi vuodon todennäköisimmäksi aiheuttajaksi ektopia kohdunsuulla. Se tarkoittaa sitä, että kohdunkaulan limakalvoa työntyy kohdun kasvun myötä alkuraskaudessa emättimen puolelle. Kohdunkaulan limakalvo on verekkäämpää ja vuotaa siksi herkemmin.

Valitettavasti minulla on aiemmasta raskaudesta kokemusta kuitenkin myös alkuraskauden niukasta ruskeasta vuodosta, joka liittyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Varmuuden tilanteelle saa vain ultrasta ja 7. raskausviikolla ultrassa pitäisi näkyä jo syke, mikäli kaikki on kunnossa. Riippuen paikkakunnasta ja esimerkiksi neuvolan varustuksesta (löytyykö ultralaite) voi yrittää saada ultra-aikaa kunnallisten palveluiden kautta. Toinen mahdollisuus on tietysti omakustanteinen ultra yksityisellä lääkäriasemalla.
 
Niin se täälläkin nyt sit tänään äsken pyyhittäessä tuli veristä limaa paperiin :sad001 viikkoja 11+0
 
Toivotaan sinunkin vuotoa vaarattomaksi ♡ kaikilta sais vuotelut jo loppua :sad001
 
Täällä myös tiputellaan. Ruskeaa ja välillä verisempää tiputtelua. Juuri soitin terveyskeskukseen ja onneksi neuvolantäti lupasi kokeilla kuunnella mahdollisia sydänääniä. Ja mikäli hän ei niitä saa kuuluviin niin sitten joutuu menee lääkärille. Ihme ja tällä kertaa myös onni, että tällaisessa maalaispitäjässä edes on lääkäriä saatikka aikoja. Jännittää ja pelottaa ihan mielettömästi. Sydämensyke on jo kertaalleen kolme viikkoa sitten havaittu ultrassa, mutta kuunneltu ei ole vielä kertaakaan. Viikkoja kasassa nyt lähes 11...
 
Täällä tais olla vaan ihan väärä hälytys, päivällä tuli pyyhittäessä vaaleanpunaista mutta muuten ei muuta kuin valkovuotoa. Jokohan uskaltaisin huokaista.
Toivotaan Jenny et sykkeet löytyy ja selviät säikähdyksellä.
 
No eihän se neuvolantäti saanu niitä sydänääniä vielä varmuudella kuulumaan. Lääkäriin jouduttiin! Ultrassa näkyi hienosti, miten pikkuinen heilutti kättään ja sydän sykki normaalisti. Säikytti kyllä pahemman kerran, mutta onneksi kaikki oli hyvin! Huh-huh!
 
Takaisin
Top