Vuoto

Kiitos Kerttu viestistäsi! Kyllä mullakin silti toivo vielä tässä elää, vaikka välillä tulee näitä aallonpohjahetkiä. Olen lueskellut nyt netistä ihmisten vuototarinoita ja vaikuttaa siltä, että monilla vaikka on ollut millasia vuotoja, lirinöitä ja lorinoita, niin terveitä vauvoja on ihan täysiaikaisina syntynyt. Toivotaan, että tää meidän pikkuinen on sisukas eikä hätkähdä, vaikka vieressä vähän vuotelee. Se on positiivista, että kipuja ei oo.
 
Suski, multakin otettiin ekassa neuvolassa hemoglobiini ja terkka sanoi, että mitailee sitä sitten tästä lähtien joka käynnillä. Mulla on vaan seuraava neuvola vasta reilun kuukauden päästä, mutta neuvolalääkäri onkin itseasiassa jo 1,5 viikon päästä.
 
Aamulla tuli taas iso klöntti ulos... Tietty eka järkytyin, mutta kun tutkin tilannetta, niin näytti onneksi taas pelkältä verihyytymältä (n. 5cm x 2,5cm). Sen jälkeen vuotokin näyttäis hellittäneen ainakin toistaiseksi. Ehkä se eilisiltainen ja öinen reilu vuoto liittyi jotenkin tuon hyytymän irtoamiseen kohdusta. Huh, huh taas...
 
Maiku2 sua kyllä nyt koetellaan urakalla!! Koita pitää pää pystyssä ja ajatella että kohta sen vuodon pitäis kai loppua (eikös se hematooma ollut aikalailla pienentynyt viimeksikin). Tsemppiä!
 
Toivotaan Maiku et nyt se hematooma on tyhjentynyt ja vuodot loppuu!! Tsemppiä! ❤️
 
Mua ei vaan vuodot jätä rauhaan. Viime lauantaina illalla kyläilyreissulla alkoi taas ennätysvuoto. En siis oo koskaan vuotanu niin paljoo edes kuukautisten aikana. Vessassa ravasin jatkuvasti. Onneksi mulla oli reppuun jäänyt jostain edellisestä reissusta nippu siteitä, niin niillä sitten pärjäilin jotenkin. Yksi hulahdus oli silti niin valtaisa, kun nousin istumasta, että ei riittänyt enää siteen kapasiteetti ja oli tullut vähän housujen ja alushousujenkin puolelle vuotoa. Isohkoja verihyytymiä tuli myös useampi illan aikana. Onneksi mulla oli mustat housut niin eivät näkyneet tahrat. Istua en tietty loppuajasta enää uskaltanut, etenkään mihinkään kangaspäällysteiselle tuolille. Kotiin en pystynyt heti lähtemään, kun olin toisten kyydissä sinne mennyt.

No, selviydyin sieltä kuitenkin kotiin. Soittelin vielä iltamyöhään päivystykseen, että mitäs nyt tehdään. Koska kipuja ei ollut, niin sanoivat, että päiväsaikaan voisin hakeutua päivystykseen tarkastuttamaan tilanteen. En olis kyllä halunnutkaan yöllä lähteä mihinkään. Eivät kuitenkaan sunnuntaina ottaneet mua terkkariin "kun ei me täällä kuitenkaan päivystyksenä voida mitään tehdä". Meinasin ensin odottaa tiistain lääkärineuvolaan, mut eilen (maanantai) aamulla tuli semmonen olo töissä, että pakko kyllä soittaa nyt kuitenkin sinne terkkariin. Sainkin siitä heti parin tunnin päähän lääkäriajan ja lääkäri teki lähetteen täksi aamuksi naistentautienpolille ja verikokeisiin.

Tänään sit heti aamusta lähin tayssiin ja siellä otettiin taas verikokeita ja tutkittiin tilannetta. Vauva onneksi näytti olevan kunnossa. Aluksi näkyi vaan syke, mutta ei liikkeitä. Hetken päästä onneksi "virkosi" ja alkoi jo sitten liikuskellakin normaalisti. Pikkuinen oli kasvanut ihan normaalisti myös. Edelleen sitä verihyytymää kohdussa... se nyt vaan jostain syystä tykkää jatkuvasti vuotaa. Tulehdusarvot mulla oli lähteneet nousuun. Aloitettiin antibioottikuuri sitten sen perusteella, kun ei muutakaan syytä tulehdukselle löytynyt. Kohdussa oleva tulehdus kuitenkin iso riski vauvalle. Sain vielä ajan kontrollilabroihin ja parin viikon päähän kontrolliultraan ja loppuviikon sairaslomaa.

Että semmosta taas täällä. Onneksi aika kuitenkin pikkuhiljaa kuluu eteenpäin näistä vastoinkäymisistä huolimatta ja tänään alkoi 14 raskausviikko. Ehkä nää vuodot vielä loppuu ennen loppurutistusta... hope so!

Vielä pieni hassu juttu mitä ihmettelin. Multa ei ennen tätä oltu mitattu hCG-arvoa. Jännä, että tässä vaiheessa vielä sitä arvoa mittailtiin labrassa. No, ainakin se arvo oli noussut eilisestä melkein tuhannella, että ilmeisesti tässä raskaana vielä ollaan. :rolleyes:

Ai nii.. äsköseen vielä liittyen: sunnuntaina, ku soitin terkkariin, kysyivät, että oonko käyny virallisessa raskaustestissä (kun olin ensin sanonut, että olen 13 raskausviikolla). Olin vähän, että öö.. oon mä nyt ainakin ultrassa käynyt missä on näkynyt ihan elävä sikiö... Virallinen raskaustesti - mikä se on? Ehkä mulle nyt on sitten tehty se, kun tuo hCG mitattiin?! :p
 
Voin vaan kuvitella kuinka piinaava tilanne tuo vuoto on vielä noilla viikoilla :sad001 itse vuosin viikot 5-11 mutta tilanne on sittemmin tasaantunut. Tsemppiä odotukseen :Heartred
 
Hui, aikamoista taas. Ei varmasti helppo kyläilyreissu kun noin käy. Toivottavasti oli nyt viimeiset vuodot ja voisit jatkaa raskautta ilman pelkoa. Tsemppiä :Heartred
 
Ai kamala.. tulin tänne lueskelemaan ja on sulla maiku ollut koettelemuksia :sad001 toivotaan että alkaisi asiat menemään parempaan suuntaan. Miun siskollakin oli tosiaan poikaansa odottaessa iso hematooma ja vuosi kuin seula.. mut poika syntyi terveenä ja ajallaan :)

Tuosta dopplerista sen verran että itse huomasin että vaikuttaa hirveän paljon kuuluvuuteen että mitä ainetta on välissä.. itselläni on tollanen ihan pilipali - laite ja ceridal öljyä kun oon laittanu väliin niin ihan paras kuuluvuus. :)
 
Kiitos taas tsemppauksista! :)

Tänään tuli lääkärin sanelu tayssista ja sen mukaan hematooma olis kasvanut entisestään... Mä kun niin haaveilin, että se edes pienenis näiden vuotojen seurauksena. No, ei voi mitään, näillä mennään mitä on annettu. Edelleen pientä jatkuvaa tiputtelua on... Siihen olen jo sen verran tottunut, ettei enää paljoo hätkäytä.

Kävin tänään neuvolassa, niin terkkari sanoi siellä, että joillakin voi vuotaa hematooma koko raskauden. Mä kyllä edelleen toivon ja rukoilen, että mä pääsisin tästä vaivasta eroon ennen viimeistä kolmannesta!
 
Voimia maiku sulle! Ite olisin sun tilanteessa ihan lopussa varmasti. Nyt ohi aiheen mutta mikä virallinen raskaustesti! Multakaan ei otettu missää vaiheessa testiä ei ees ekassa neuvolassa, en tiedä otettiinko verikokeiden yhteydessä. Nyt maanantaina oon menossa vasta toisern neuvolaan viikolla 16+1. Vähän harvassa käynnit keski-suomessa.
 
Takaisin
Top