Vuoto..

Mulle sanottiin sairaalassa keskenmenon jälkeen et jos kuume nousee niin soitto sinne ja heti perään lähtö.Menisin kyllä käymään polilla ihan varmuuden vuoks tarkastuttamassa ettei mitään oo jääny.Käsittääkseni noi tulehdukset ei oo mitään pieniä juttuja.
 
Eilen tarkistettiin ultrassa ja oli siellä joku nesteontelo ja verta kohdussa. Neuvolassa vaan sanottiin et jos on kovia vatsakipuja & vuoto haisee niin sit pitää mennä päivystykseen..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Mua myös varoitettiin kuumeesta km jälkeen. Voi olla merkki tulehduksesta. Kuulostaa siltä, että olisi hyvä saada myös kohduntyhjennyslääkkeet avuksi, jotta pääset eteenpäin. Mulla hoidettiin tyhjennys taysissa, kun jouduin syöksyverenvuodon kanssa lanssilla sinne. Kuumeesta varoiteltiin, vaikka lähtiessä oli tarkistettu, että kaikki raskausmateriaali oli tullut pois.
 
tinakenkätyttö mars sairaalaa siitä ettei tilanne pahene koska oikeest toi noiden reaktio on välinpitämätön neuvolassa, paras mennä kiltist samantien sairaalaa ja pyytää tyhjennyslääkkeet kerrot että kaikki materiaali ei ultran mukaa ole tullu pois ja sulla noussu kuumetta ni saat asianmukasta hoitoa.
 
Sympatiat minultakin Tinakenkätyttö ja Viiki2. Keskenmenoa ei tosiaan toivoisi kenellekään, mutta eihän näille mitään mahda...

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
On kyl niin väärin mitä sitä jotkut joutuukaan kokemaan : ( Isot pahoittelut täältäkin ja paljon voimia:Heartred
 
Samaan sarjaan menen minäkin vuotoineni. Lääkäri ei osannut sanoa, oliko vuoto syy vai seuraus keskenmenosta, mutta liittyivät varmasti yhteen.

Eilen illalla siis alkoi massiivinen verenvuoto ja tk-päivystyksen kautta tuli lähete sairaalan naisten polille. Lääkäri lohdutteli, että vuoto ei välttämättä tarkoita keskenmenoa, mutta ultrassa sykettä ei enää löytynyt. Lääkkeellinen tyhjennys aloitetaan huomenna.

Toivotaan, että kaikilla vuoto ei tarkoita samaa. Meilläkin syke näkyi vielä eilen aamulla ultrassa ja kaiken piti olla normaalisti. Illalla kaikki olikin toisin..
 
Laitoin sulle elaffy osanottoni tuonne ultrakuulumisien puolelle! Voimia ja jaksamista!
 
Pahoitteluni elaffy keskenmenostasi :sad001

Kiitos vastauksistanne, olin hädissäni töissä kuumeesta, eikä neuvolaankaan soitto auttanut hirveesti. Kuume kuitenkin laski kahden aikaan päivällä eikä ole sen jälkeen tullut takaisin. En sitten lähtenyt töistä mihinkään kun olo rupesi hiljalleen paranemaan. Olin kyllä ihan uupunut sen aamupäivän. En sitten lähtenyt päivystykseen, ja nyt toivon ettei ole mitään tulehdusta. Vuotoa on edelleen melko runsaasti ja hyvä niin että kohtu tyhjenee. Töissä kukaan ei tiedä keskenmenostani ja on rasittavaa kun kyselevät miksi käyn lääkärissä/verikokeissa. Helpompaa ehkä olis kun he tietäisivät syyn, mutta en periaatteessa sitä halua kertoa. Ei tää lapsen hankinta ole mitään helppoa, mutta ehkä se aurino vielä joskus risukasaankin paistaa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Jaan tunteesi Tinakenkätyttö. Minulle kirjoitettiin koko loppu viikko saikkua ja hyvä niin. En jaksaisi kyllä olla töissä, enkä varsinkaan selittää huonoa oloani. Itse ajattelin tarvittaessa kertoa esimiehelle, mutta muille ajattelin keksiä jonkun syyn, josta eivät kysele enempää. Helpottaisi varmasti kertoa totuus, mutta omat työkaverini ovat kaikki käytännössä lapsettomia, joten ehkä ymmärrystä ei välttämättä edes löytyisi..

Anteeksi, että tästä tulee nyt tällainen keskenmeno keskustelu, mutta liittyy niin vahvasti noihin vuotoihin. Kaikesta selviää varmasti, vaikka itselläni pahin onkin vielä edessä päin. Ei tätä vain voi ymmärtää muut kuin saman kokeneet..

Minä saan huomenna tyhjennykseen tuekseni hyvän ystäväni, jolla on myös ensimmäinen raskaus mennyt kesken. Toivottavasti muut saman kokeneet löydätte myös itsellenne sopivia väyliä purkaa surua ja pahaa oloa. Ja toivottavasti nähdään ensi vuoden keskusteluissa!
 
elaffy voimia ja osanotto. toi on niin kauhea kokemus kyllä. kannattaa ottaa aikaa toipumiseen iha rauhassa ja inshaAllah kun olet valmis niin saat uuden plussan ja myös pienokaisen tällä kertaa.

tinakenkätyttö hyvä että olo parempi, näemmä vuoto hoitaa varmaankin kaiken pois kuitenki mut jos nousee uudestaa kuume ni sit meet kyl suoraa lääkäriin.
 
Elaffy: Hyvä että sait viikon saikkua ja että kaveri tulee tueksi tyhjenykseen. Itse en saikkua pyytänyt, kun sitten melkein joutuisin pomolle kertomaan keskenmenosta. Töissä on ollut kyllä aika tuskaista kun vuotoa tulee reilusti ja vatsaa kramppaa. Eilen otin neljä särkylääkettä työpäivän aikana, eikä ne kaikkia kipuja vieneet pois :/ Huomenna olisi työpaikan virkistysilta, mutta en yksinkertaisesti jaksa sinne mennä. Työkaverit yrittävät tänään varmasti että muuttaisin mieleni, ja joudun keksimään tekosyitä miksi en tule :sad001

Haikea on olo tottakai edelleen, ja pelkään että uutta raskautta joutuu odottamaan kauan. Ja sitten jos tulen raskaaksi, alkaa se keskenmenon pelko. Toivottavasti ensi vuoden keskusteluissa "nähdään", vaikka heti alkuvuodesta jos hyvin käy, pidetään peukkuja toistemme puolesta :)



Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Pahoittelut elaffy :Heartred. Mä selvisin "helpolla" keskenmenosta. Vuotoa oli muutama päivä ja eilen oli lääkäri joka ultrasi ja kaikki on tullut pois ja näytti hyvältä. Sanoi että ei vaarallista vaikka tulisi heti raskaaksi mutta ne yhdet menkat ois hyvä odotella.
Toivottavasti tapaamme ens vuoden ryhmässä ja meille kaikille menetyksen kokeneille on se onni pian tulossa :Heartred. Mukavaa kesää ja toivottavasti ei enää uusia keskenmenoja ilmene. Kaikelle on aina tarkoituksensa vaikka elämä on välillä julmaa.
 
Viiki2 , meillä esikoinen lähti juurikin keskenmenovuodosta suoraan vaikka kans suositeltiin sitä sun tätä kun se oli kuitenkin jo kolmas km. Me tavallaan luovutettiin ja lakattiin yrittämästä niin heti tärppäsi ja kaikki meni varsin mallikkaasti ja onnellisesti alusta loppuun! Toivotaan teillekin samaa onnea ja kaikkea hyvää! Sulla tuntuu ainakin olevan hirmu hyvä asenne, kyllä kaikki hyvin vielä tulee meneen! Pidetään peukkuja ja toivotaan paljon tarrasukkia!
 
Saapa nähdä kuinka käy..Eilen illalla alko ruskea tuhruvuoto,oikeestaan rusehtavaa valkkaria.Viimeks ei ainakaan tienny hyvää :sad001 Ultra olis ens viikon tiistaina,täytynee aikastaa mikäli ei rupee loppumaan enkä kyllä tiedä muutenkaan kestääkö mun mielenterveys odottamista niin kauan.
 
Satsa :Mä en kyllä ala kun näitä tämmösiä tulee! :sad001 Toivottavasti on vain sitä, että normaalia tuhrua, mullakin tuli jossain vaiheessa muutamana päivänä, mutta loppui. Nyt tsemppiä ja soita neuvolaan, jos pääsisit aikasemmin ultraan!
 
Takaisin
Top