vitamiinit

Saa nähä mitä mulle suositellaan.. Hb oli 102kun viimeksi mitattiin :D
Rauta tableteista mulla menee maha sekasin ja sitä luontais litkua en pysty juomaan :sad001

Mä söin viime raskaudessa Maltofer-tippoja. Todella tehokkaita :) eikä väliä ruokailulla, saa ottaa samaan aikaan jopa maitotuotteiden kanssa.
 
Syön Minisun Mama -monivitamiinia ja 50mikrog d-vitamiinia. Jälkimmäinen oli näihin asioihin erikoistuneen gynen kehotus viime raskaudessa. Lisäksi välillä otan extra foolihapon ja magnesiumia.
 
Nyt en kyllä usko, että rauta ois jotenkin haitallista. Päinvastoin raskauden aikanahan hb laskee todella useasti ja siihen auttaa rauta. Rautalisää olen syönyt molemmissa aiemmissa raskauksissa 00 ja 13
 
Tällä hetkellä käytössä d-vitamiini ja foolihappo. D-vitamiinia napsein jo ennen plussaa satunnaisesti ja foolihapon aloitin heti plussauksesta. Kalanmaksaöljykapseleita pitäisi vielä alkaa syömään kun ei tuota kalaa tule niin kauheasti syötyä.

Monet täällä tuntuvat syövän maitohappobakteereita, mikä vaikutus tällä on raskauden kannalta?
 
Itse pitäs käyä tänään kanssa ostamassa vitamiinejä, ku neuvolatäti puhelimessa sano että kannattaa :') no minä meen kilttinä tyttönä.

Kävin viime maanantaina luovuttamassa verta ja hg oli sillo 126, ni anto sieltä tollasen parin viikon rautakuurin mitä syön nyt kanssa. :wink
 
Itse pitäs käyä tänään kanssa ostamassa vitamiinejä, ku neuvolatäti puhelimessa sano että kannattaa :') no minä meen kilttinä tyttönä.

Kävin viime maanantaina luovuttamassa verta ja hg oli sillo 126, ni anto sieltä tollasen parin viikon rautakuurin mitä syön nyt kanssa. :wink

Niin siis tarkoitatko että ennen plussaa maanantaina kävit luovuttaan? Vai plussan jälkeen?:confused: Tai siis ei kai raskaana saa luovuttaa? Luulis että tarttee nyt itse kaiken verensä... Paljonko hb ees pitää olla että huolivat verta?
 
Niin siis tarkoitatko että ennen plussaa maanantaina kävit luovuttaan? Vai plussan jälkeen?:confused: Tai siis ei kai raskaana saa luovuttaa? Luulis että tarttee nyt itse kaiken verensä... Paljonko hb ees pitää olla että huolivat verta?

Joo piti tohon siis lisätäkkin, että siis ennen plussaa kävin luovuttamassa.. Pari päivää sen jälkeen teinkin positiivisen testin. Ja joo, raskaana ollessahan ei saa luovuttaa verta :) ja hg raja luovutukselle on 125.
 
Tällä hetkellä käytössä d-vitamiini ja foolihappo. D-vitamiinia napsein jo ennen plussaa satunnaisesti ja foolihapon aloitin heti plussauksesta. Kalanmaksaöljykapseleita pitäisi vielä alkaa syömään kun ei tuota kalaa tule niin kauheasti syötyä.

Monet täällä tuntuvat syövän maitohappobakteereita, mikä vaikutus tällä on raskauden kannalta?

Maitohappobakteerit auttaa vauvan vastustuskykyyn. Kannattaa vetää sellainen kuuri missä mahdollisimman monta kantaa, sitä ei tarvitse vetää koko raskauden ajan vaan tosiaan kuuriluontoisesti riittää. :)
 
Mä käytän maitohappobakteereja, multivita mama ja D-vitamiinia 50mikrogr. ja satunnaisesti omega3öljyä.
 
Täällä käytössä mammavitamiinit + foolihappo + d-vitamiini.
Foolihappoa syön aika suurta annostusta lääkärin kehoituksesta. Olen syönyt viimeisen vuoden.
 
Ite syön multi tabsin raskaus ja imetys tabletteja.. mutta satuin äsken vilkasemaan tarkemmin purkin kylkeä niin siinä on vaan 10mikrog d-vitamiinia.. eikö suositus oo oikeesti paljon enemmän?
 
Minulla on käytössä jotkut raskausvitamiinit, joista kyllä tulee huono olo jos ei syö mitään samalla. Sen lisäksi syön d-vitamiinia.
 
D-vitamiinin saantisuositus raskaana oleville on 10Mikrog/vrk.
 
Muokattu viimeksi:
D-vitamiinin saantisuositus raskaana oleville on 10Mikrog/vrk.

Eikös se ole tosi vähän.. syön normaalisti 100mikrogrammaa, joten tuntuu oudolta että tässä tilanteessa pitäisi vähentää niin paljon? Mä en iha muutenkaa luota yleensäkään noihin ravintoympyröihin jne joten en tiiä uskaltaako neuvolassa asiasta ees kysyä..

Aikuiselle on tosiaan suositus tuo 10mikrog, ja suositus pysyy samaana raskaanaoleville. Mitä määrää te syötte foolihappoa?
 
Eikös se ole tosi vähän.. syön normaalisti 100mikrogrammaa, joten tuntuu oudolta että tässä tilanteessa pitäisi vähentää niin paljon? Mä en iha muutenkaa luota yleensäkään noihin ravintoympyröihin jne joten en tiiä uskaltaako neuvolassa asiasta ees kysyä..

Aikuiselle on tosiaan suositus tuo 10mikrog, ja suositus pysyy samaana raskaanaoleville. Mitä määrää te syötte foolihappoa?

Mulle sisätautilääkäri määräs reseptillä heti ku kuuli hedelmöityshoidoista niin 1mg foolihapon. Suositus on että aloitettaisiin jo 3kk ennen mahdollista raskautumista ja loppuun asti söin viimeksikin.
 
Mulle sisätautilääkäri määräs reseptillä heti ku kuuli hedelmöityshoidoista niin 1mg foolihapon. Suositus on että aloitettaisiin jo 3kk ennen mahdollista raskautumista ja loppuun asti söin viimeksikin.

Kirjotan vähä sekavasti :banghead: tuossa siis puhuin d-vitamiinista! Foolihappoa syön 800mikrogrammaa (1tabl/päivä), kun neuvolassa suositus oli vain 400mikrogrammaa.
 
minä syön foolihappoa 1700 mikrgrammaa päivässä. Jossain vaiheessa vähennän että syön vain 1000 mikrogrammaa. Tuo 100 on lääkärin suositus.
 
Ajattelin toistaiseksi jatkaa niillä vitamiineilla mitä on tullut syötyä jo vuosia, eli maitohappobakteeri jossa lisänä b-, c- ja d-vitamiinia sekä joku vahva b-vitamiinivalmiste jossa on myös 400mg foolihappoa mukana.
 
Takaisin
Top