no joo, tuo on totta, saahan niistä edes *vähän jotakin :D tai siis, taitaa ne suositusten mukaisia olla, mutta kun suositukset ja todellinen tarve ei tosiaankaan ole sama asia :D
ei kanssa oma perus rv täytä tarpeita, vaikka monipuolisesti syönkin, siksi mullakin käytössä ihan normaalisti ravintolisäkomboja. en silti tosiaankaan lautasmallilla aterioi, mun mielestä se on vanhanaikainen. normisti syön paaaljon vähemmän leipää kuin lautasmalli, mun lautasella ei myöskään riisiä/pottua tai pastaa ole neljäsosaa..
ja tsekatkaapa esimerkiksi sairaalaruokavalion päivän makrot - hiilaria hiilarin perään (niitä turhia/huonoja sellaisia), niillä turpoaa ja nälkä ei pysy poissa. esimerkiksi tällainen voisi olla sairaalassa "oikein mitoitettu" päiväsaalis: aamupala: leipää ja/tai puuroa, juustosiivu tai kaksi, tomaatin siivu, leikkele, kahvi/tee. lounas: jauhokastike muutamalla jauhelihamurulla, raakaraaste, peruna, jälkiruokakiisseli. välipala: kahvi ja pulla. päivällinen: perunapurjokeitto, leipä ilman päälisiä. iltapala: jugurtti tai leipä, tee.
että näillä esimerkillisillä aterioilla suomen terveys nousuun :D
älkäähän ottako herneitä, tää on vaan mulle sellainen ainainen turhautumiskeskustelunaihe :*
tässä nyt itse arvon, syödäkkö nuita mammavalmisteita vaiko eikö ja jos, niin ottaisko vaikka triplana että olis edes jotakin iloa itselle. vaan kun nyt en sitten tiedäkkään kuinka määrät, joihin olen tottunut, vaikuttaisi pikkuiseen. pitänee ihmetellä asiaa neuvolassa ääneen, sikäli kun siellä osataan ottaa kantaa.