Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vähän oon rukannut normaalia ravintolisäarsenaaliani raskauden myötä vain vähän. Kalsiumia piti lisätä ruokavalioon, sillä en hirveästi käytä maitotuotteita.
- maitohappobakteerit
- kalaöljykapselit
- D-vitamiini (kesällä hieman vähemmän)
- sinkki
- rauta (normaalistikin alhainen hemoglobiini runsaiden kuukautisten vuoksi kai)
- kalsium + magnesium
- B-vitamiini
Juu, sitä löytyy B-vitamiini-poretabletista runsaasti. :)Foolihappo on sitten tosi tärkeä alkuraskaudessa! :)
Täällä nyt alkuun perusmonivitamiini foolihapolla, lisäksi omegat+D-vitamiini, maitohappobakteerit sekä tarvittaessa vielä ekstramagnesium. Olen lukenut, että perusmonivitamiini pitää vaihtaa 12 viikon jälkeen foolihapottomaan.
Ihmettelen että miten nuo raskaus/imetysmonivitamiinit sisältävät jopa 500 mg foolihappoa ja sitten niitä syödään koko raskauden ajan, kun foolihappolisä juurikin pitäisi lopettaa 12. raskausviikon jälkeen. Löysin tähän liittyen artikkelinkin, jossa kerrotaan foolihapon haitallisuudesta loppuraskaudessa, saattaa siis lisätä lapsen astmaan sairastumisriskiä myöhemmällä iällä...kovin on siis ristiriitainen tuo foolihapon käyttösuositus, kukaan ei varsinaisesti ota kantaa miksi 12. viikko on rajapyykki. Itse toimin näin ensimmäisen raskauden yhteydessä, eli en käyttänyt raskausmonivitamiineja ollenkaan, mutta kaiketi tässä on tulkinnanvaraa, kun asiasta ei tämän enempää ole kirjoitettu tai varoiteltu
...onko jollakulla viisaammalla tästä lisätietoa?