Vitamiinit

Täällä menee monta tablettia päivässä, eli Multivita raskaus/imetys, Multitabs raskaus omega3, Maitohappobakteeri +B, Bioteekin tehorauta jonka aloitin eilen. Lisäksi pitäis varmaan kalkkiakin napsia kun maito ei enää oikein maistu... Tuntuu suurelta tablettimäärältä, onkohan nuo kaikki tarpeen...

Täällä menee monta tablettia päivässä, eli Multivita raskaus/imetys, Multitabs raskaus omega3, Maitohappobakteeri +B, Bioteekin tehorauta jonka aloitin eilen. Lisäksi pitäis varmaan kalkkiakin napsia kun maito ei enää oikein maistu... Tuntuu suurelta tablettimäärältä, onkohan nuo kaikki tarpeen...

Mulla on ihan vaan yks raskausvitamiini valmiste käytössä, itse pelkään tota vuoto herkkyyttä, jos samaan aikaan käytössä joku omega ja normaalisti kunnon kuukautiset niin vuoda enemmän... nyt vielä kun on ollut noita vuotoja niin en ole ottanut omegaa. . .

Ja voi juku.. Ajattelin että syötän miehelle loput Multivita mamat kun ei niistä mitään haittaakaan miehelle ole ja ostin multitabsin vitamiinit ja ihan yhtä paha olo niistä tukee. .. no kyllä niitä nyt syö kun on ostettu.

Ja mun hemoglobiini oli viimeksi 130 vuodoista huolimatta en ole siksi rautaa vielä aloittanut.

Pullahiiri, ootko kokeillut ottaa ne vitamiinit jonkin isomman ruuan jälkeen täyteen mahaan? Mä huomasin, että ne mun vitamiinit saa mut voimaan pahoin jos otan ne tyhjään mahaan tai liian pienen aterian jälkeen. Heti kun rupesin ottaa ne täyteen mahaan niin helpotti :)

No höh :/ jospa se helpottais pikku hiljaa :) mitäpä sitä ei pienten eteen tekis! :)

Täällä sama juttu, nuo raskaus monivitamiinit oksettaa. Ihan sama minkä kanssa ja milloin ottaa, hyi hyi! :yuck: Alkuraskausdessa kun pahoinvoin ja oksentelin sen noin 10 viikkoa, ei ollut puhettakaan että olisin voinut käyttää koko ajan. Ja kuvittelisin että silloin juuri olisin tarvinnut kaikkea mahdollista, mutta kun ei pysynyt sisällä, niin minkäs teet.
Onneksi se paha olo helpotti viimein!! Kaikki jotka ovat saman kokeneet tietävät varmasti mistä puhun! :)

Ja puhumattakaan niistä, joilla se kestää lähes loppuun asti. Aivan kamalaa.. Voimia, jos täällä on joku jolla on vieläkin. :shy:

Onneksi vauva kyllä ottaa äidistä kaiken tarvittavansa (tai ainakin suurimman osan), äiti vain kärsii jos pitemmän aikaa on puutetta jostain :) mulla on vieläkin pahaa oloa jatkuvasti ja eilen viimeksi oksensin. Esikoisen odotuksessa pahoinvointi lakkas heti rv12, nyt vaan jatkuu vaikka huomenna poksuu rv19. Mulla vaikeuksia tuottaa enää kalsiumtabut..yöh. ne ei tuota pahaa olia, mutta niiden nielaiseminen on tuskien takana kun saavat aina ökäreaktion aikaiseksi vaikka kuinka pienisi. Purutabletit taas ei mee vaikka kuinka yrittäis, yök! :P

Minulla on käytössä multivita raskaus ja imetys, koska esikoisen aikaan neuvolatäti suositteli juuri tätä. Lisäksi omega 3 ja kalsium+d -lisä, koska kalaa ja maitotuotteita ei tule käytettyä suositusten mukaisesti riittävästi.

Monet syö näköjään magnesiumia? Olisin kiinnostunit tietämään miksi? Tai mihin se auttaa?

Muokattu viimeksi:
Ostin nyt äitiysmonivitamiinien lisäksi pirkka-omega 3-kapselit. Niissä on E-vitamiinia...oliko nyt niin, että ei haittaa, että saa tuota E:tä molemmista tabuista? Eikös E-vitamiinia ole myös niissä raskaus-omegoissa?

Raskausajan omegoissa ei ole E-vitamiinia. Eli sitä ei siis suositella. Itsellä käytössä omega 3 mikä on ilman E-vitamiinia.

Magnesium estää suonenvetoja ja levottomia jalkoja, sekä on välttämätön kalsiumin kannalta.

Kiitos vastauksesta.
Eli ei välttämätön jos ei näistä kyseisistä oireista kärsi.
Mietin, että eikö kalsiumin kanssa riitä ainoastaan d-vitamiini apuna imeytymiseen ???

Syön magnesiumia normaalistikin, kun urheilen paljon. Se auttaa lihasten palautumisessa ja tosiaan ehkäisee suonenvetoja.

Nuo imeytymishommat on melko monimutkaisia, että lyhyesti: kaikki vaikuttaa kaikkeen :D Eihän d-vitamiinikaan imeydy ilman rasvaa, joten epäsuorasti rasvakin on luuston terveydelle hyödyksi.

Alotin noi retafer tabut eilen ettei hemppa menis liian alas.

Tiedän meinaan että näillä viikoilla alkaa ne itsellä laskee ja siihen pyrin ettei laskua kovin alas jos jotain vuotoja vielä tulisi niin en olisi niin suurissa ongelmissa.

Kovin kovaa kakkia vaan tulee :inpain:

Retaferit on kyllä ihan hirveitä. Kun luovutin verta, sain niitä. Useamman kerran kokeilin, mutta ei. Ei maha kestä. :depressed:

Onneksi löytyy vatsaystävällisiä rautatuotteitakin.

Retarfer vetää vaan mahan sekaisin, ostakaa Maltoferia! Ylivoimaisesti paras rautavalmiste. :)

Toivottavasti itellä ei hemppa tipu tässä raskaudessa, ei nimittäin mikään rautavalmiste sovi :( Viime raskaudessa piti suoneen käydä tiputtamassa rautaa, helpotti kummasti oloa!

Takaisin