Vitamiinit ja lisäravinteet

Hormiga, jos saat jotain hyviä vinkkejä tietoon mikä vois auttaa, että voisi välttyä noilta niin tuutko kertomaan tietoja tai voit laittaa myös yksityisviestiä :)
 
Mä kerron sitten em.. mutta tosiaan gyneen on vielä vajaa 3 viikkoa. :)
Tuntuu niin piiitkältä ajalta.
 
  • Tykkään
Reaktiot: E.m
Mulla kans hiivaongelma :sad001 se on todella ahdistavaa. Ja samalla pissitulehdus-ongelma. Ja yleensä se on aina jälkimmäinen ja sitten ensimmäinen. Nyt oon syöny perus Rela-Tabsia...
 
Luoja! Täytin just dosettini taas viikoks eteenpäin ja nyt tuli sit 14 tabua/päivä!!! Käy iltapalasta. :D
 
Noista maitohappobakteereista muistan joskus lukeneeni että niiden ottaminen säännöllisesti pari kuukautta ennen ja jälkeen synnytyksen, pienensi riskiä koliikkiin.

Sekä koliikkivauvan oireet helpottavat nopeammin jos niille antaa maitohappobakteereja.
 
  • Tykkään
Reaktiot: E.m
http://www.tritolonen.fi/artikkelit/96-maitohappobakteerit

"Kun raskaana oleva nainen ottaa maitohappobakteereita ruuan lisänä, vähenee lapsen riski sairastua allegioihin kahden ensimmäisen elinvuoden aikana. Samoin käy, kun allergiaperheen vauvalle annetaan maitohappobakteereita maidossa (Rautava ym. 2002). Turkulaiset lastenlääkärit ovat osoittaneet, että vauvana otetut maitohappobakteerit suojaavat useimpia lapsia allergiselta ihottumalta ainakin 4. ikävuoteen asti (lue raportti).

Maitohappobakteerien antaminen allergisille vauvoille muuttaa suoliston bakteerikantaa sellaiseksi, että allergiataipumus vähenee (Kirjavainen ym. 2002)."


Mä taidankin hakea samantein näitäkin...:wink
(Mies nauraa nyt jo mun vitamiinipurkkikokoelmaa.)
 
Joo, tuota mäkin mietin, että kun niistä voi olla hyötyä sekä mulle, että vauvalle, niin miksi en söisi maitohappoja... :)
Mun vanhemmilla lapsilla ei ole ollut allergioita, mutta miehen lapsella on, ja miehellä itselläänkin on, joten jos edes jotenkin voisi yrittää riskiä minimoida.
Koira pitää myös huolen, että bakteereja on tarpeeksi.
 
Hormiga, etkö voisi jättää soittopyynnön gynellesi, niin hän voi varmaan puhelimitse neuvoa ja tarvittaessa tehdä resepti jos sellaiselle tarve?
 
Thelma82, tuo olisi kyllä hyvä ajatus, jos tämä jatkuu. Luultavasti voisi onnistuakin, kun tosiaan viimeksi joulukuussa siellä olin. Kyllä kuitenkin huolettaa, miten vaikuttaa raskauteen, kun niin alussa vasta olen.
Ja tiedän, että myös huolehtiminen ja ressaaminen voi pahentaa kaiken maailman ongelmia :)
 
Mulla on ollut maitohapot nyt tauolla. Normaalisti oikeastaan jatkuvassa käytössä. Pitää alkaa taas napsimaan. Ei niitä kyllä 4v sitten kukaan osannut suositella koliikkiin. Olisin ollut tästä tiedosta äärimmäisen kiitollinen...

Aika vähän vedän mitään purkista, tällä hetkellä on käytössä monivitamiini, foolihappo ja satunnainen rauta. Yritän syödä terveellistä ja ravitsevaa ruokaa. Kasviksia ja kalaa, lihaa en ole syönyt iäisyyksiin. Kanaa on alkanut tehdä nyt vähän mieli, ja olenkin maistanut sitä varovasti pari kertaa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: E.m
Hormiga, mun ei ole yleensä tarvinnut varata soittoaikoja gynelle, mutta kun tässä raskaudessa on jo ollut kaikenlaista, niin olen jo pari kertaa puhunut hänen kanssaan puhelimessa, ja kyllä se rauhoittaa ja tuo selkeyttä. Suosittelen! :)
 
Täytyykin ottaa vielä tuo normaali maitohappopilleri mukaan käyttöön :)

Hormiga, toivotaan, että menisi ihan ohi ja ei olisikaan hiiva..
Itsellä oli se paikallinen antibiottikuuri heti raskauden alussa ja apteekissa pitkään mietittiin saanko käyttää sen ja he vielä varmistivat asian lääkäriltä. Vähän mietittytti ja harmitti, että joutui antibiotit käyttämään heti alussa, mutta ajattelin, että hoitamattomana siitä olisi ollut enemmän haittaa raskaudelle..

Itse siis ajattelen, että parempi on hoitaa ongelma (hiiva & bakteerivaginoosa ja muutenkin tulehdukset) pois mahdollisimman nopeasti, koska mielestäni hoitamattomuudesta on enemmän haittaa raskaudelle kuin loppupeleissä lääkkeestä.. (HUOM minun oma mielipide asiaan..)

Ja sitten "vaivan" hoitamisen jälkeen yrittää toimia parhaalla mahdollisella tavalla, että ei enään joutuisi antibiotteja tai lääkkeitä syömään :) Tietenkin ongelma on se jos ei tiedä kuinka välttää ongelman uusiutuminen :oops:

Miten muuten oli tuon D-vitamiinin laita? Aikaisemmin taisitte siitä puhua (jos en muista väärin?) Mitä haittaa voi olla jos syökin liian vahvaa D-vitamiinia vai onko se ihan vaaratonta?
 
Miten muuten oli tuon D-vitamiinin laita? Aikaisemmin taisitte siitä puhua (jos en muista väärin?) Mitä haittaa voi olla jos syökin liian vahvaa D-vitamiinia vai onko se ihan vaaratonta?

Mun sisko ja sen mies söi edellistalvena D-vitamiinia 100iu/päivä. (Eli oiskohan tuo 10kertainen määrä suosituksiin nähden.)
Keväällä kumpikin mittautti D-vitamiiniarvonsa verestä, luullen että se olisi lähellä ihannearvoa (100)
-Siskollani arvo oli 47 ja hänen miehellä 53.
 
Itse siis ajattelen, että parempi on hoitaa ongelma (hiiva & bakteerivaginoosa ja muutenkin tulehdukset) pois mahdollisimman nopeasti, koska mielestäni hoitamattomuudesta on enemmän haittaa raskaudelle kuin loppupeleissä lääkkeestä.. (HUOM minun oma mielipide asiaan..)
Näin mäkin ajattelen :)
Mulla oli se paikallinen antibioottikuuri myös viime kuussa, siksi pelkäänkin, jos tulehdus on uusinut. Mulla jopa olisi niitä antibiootteja vielä, mutta en nyt ihan omin luvin käytä.
Paikallisia maitohappoja oon nyt ensi hätään uskaltanut.
 
  • Tykkään
Reaktiot: E.m
Kiitos Annmarie! :)
Mulla on käytössä juuri tuo vahvin D-vitamiini eli 100iu. Jatkankin sen syömistä hyvillä mielin :)
 
Mä syön nyt colitiksen takia 100iu D-vitamiinia päivässä ja yläraja mitä saat ottaa taitaa tällä hetkellä olla 250iu. Sitä on korotettu rajusti viime aikoina.
 
D-vitamiinista: Mulla on ollut käytössä 50 iu D-vitsku ja tänään neuvolatäti oli sitä mieltä, että ois turvallisempaa syödä pienempää määrää.. Mulla ei siis ole mitään perussairautta tai muuta erityistä syytä syödä vahvempaa, ajattelin vaan purkin ostaessani viime syksynä, ettei siitä pimeänä aikana haittaakaan ole. Näkemykset tuntuu tässäkin vaihtelevan, pitäiskö nyt sitten suosiolla käydä ostamassa miedompaa..
 
Nyt pitää miun kysyä tarkentavaa kysymystä. Puhutte kansainvälisistä yksiköistä=iu, mut numeroitten perusteella päättelisin et varmaankin mikrogrammoista kyse? Koska 200iu=5ug, 400iu=10ug ja 800iu=20ug..
 
Ja pääasiallisesti Suomessa purkkien kyljessä lukee mikrogrammaa=ug. Ainakii miulla
61004a7f36e51146625634e5b6c4ac80
 
Takaisin
Top