Vissiin ensimmäisenä täällä?

Moi ihanaiset!

Olen ollut puutarhahommissa pari päivää ja kaikki ei ole sillä rintamalla sujunut ihan putkeen, joten väsymys on ihan omaa luokkaansa. Olo on kuin haamulla ja kuvottaa tuon väsymyksen takia. Minulle ei sitten nuo liian pitkät päivät sovi ollenkaan. Heti meni yöunet sekaisin jne. Kauhea valitus olisi nyt päällä, mutta en rasita teitä yksityiskohdilla. Nyt on sauna lämpiämässä ja odottelen lauteille pääsemistä. Miehenikin on vielä huomiseen kertausharjoituksissa...plääh Zennan mieshän se oli kanssa, otan osaa<3

Mamma_76, hatunnoston paikka, upeaa! Nauroin ääneen tuota*hyppisin mutta tisseihin sattuu..*[:D]
Kiitti Taku81 kun valotat tuota lapsiperheen arkea [:D] Hahhhahhaa, voin vain kuvitella tilanteen.
Nii, joku kaunis päivä meillä kullakin on se oma pieni käärö sylissä, pääsit terhituuli näkemään ja kokemaan ihan tuoreeltaan<3 On ne pieniä, huoh.
Ailime, kovasti voimia ja kärsivällisyyttä. Kun itse olin vuodoista huolissani (olen varmaan ennenkin sanonut tämän) lääkäri sanoi, että 12 viikon jälkeen ollaan niin pitkällä jo, että saa tulla tosi paljon verta ennen kuin vauvalla on mitään hätää. Kaikki tärkeimmät sisäelimet on silloin kehittyneet ja jos jotain olisi ollut pahasti vialla, olisi raskaus jo mennyt kesken. Näin suurin piirtein se meni.. Pelottavaahan tuo varmasti on ja lohdutonta. Hei, et ole yksin [:)] Täällä on porukka niin hengessä mukana, että!
Zenna olen kanssasi samaa mieltä, kyllä tämä on todella ollut tarpeen tämä palsta, purkamiseen. Yhdyn kiitokseesi kaikille!
SannaKoo, ihana tuliainen tulevalta isältä [:D]

Liikkeitä en ole nyt tuntenut, olen ollut aivan liian väsynyt mitään huomaamaankaan. Jospa tänään taas olis kuulolla. Luulen että viimeksi oli syytä siinäkin, että masu oli syönnin jälkeen pullollaan ja vauva vähän ahtaammalla ja ylempänä siksi, en tiedä, kunhan arvelen. Saas nähdä meniskö huomenna kokeilemaan sitä sydänäänien kuuntelemista...

Nyt hyppään lauteille löylyyn ja toivon kaikille ihanaa olemista kaikin puolin<3
 
Ihanaa Hoopoli että kaikki oli hyvin, onneksi olkoon! Etenkin vuotojen tai muiden järkytysten jälkeen ultrakuvat rauhoittaa kummasti, ja liikuttaa varmasti ihan jokaista [:)]
 
Äkkiä päivitys tänne, kirjoittelen huomenna enempi!

Kävin tänään yksityisellä ultrassa ja tutkimuksissa, ja kävi ilmi, että mulla on sentin pituinen hematooma lähellä kohdunsuuta, ja se se on, joka vuotaa. Vauva voi oikein hyvin <3, ja vuodosta ei kuulemma tarvitse olla huolissaan. Helpotuksen huokaus!

Niin, ja viikkoja tuon ultran mukaan jo 15+0!
 
Mamma_76 HUIPPUA!! Oon NIIIIIIIIN ylpee sun savuttomuudesta! Ehkä mäkin vielä jonain päivänä saan hehkuttaa samaa asiaa, tosin mulla on noita vuosia vielä vähän vähemmän takana, eli nyt vaan pitäis saada jostain nykästyä loput tahdonvoimat... Enää ei oo pitkään aikaan palanu yli viittä päivässä, mutta viime viikko ja tän viikkoinen työnaloitus on saanut mut kyllä taas vähän hermoilemaan - ja sit on vaan ollu "pakko" saada se tupakka. Mut kohta alkaa duunirutiinit kehittyy, niin joskos sitä sit sais vaan istuttua nuo taukonsa muutoin. Harmi vaan, että joskus ei oo muita työntekijöitä, jotka vois lähteä asiakkaan mukaan tupakalle, jollon ei vaan voi välttyä itse siltä passiiviselta. Voisin toki sanoa, etten suostu käyttämään raskauden takia, mut niin kauan ku itse poltan yhdenki työaikana, niin enhän mä voi alkaa jeesustelemaan...

Hoopolin ultrakokemuksia oli myös kiva lukea, innolla odotan myös, kuinka paljon Amppu tunteilee perjantain jälkeen!

Ailime
, ihana tietää vauvan voivan hyvin! Voin kyllä sanoa, että jääny noi lääkärin opinnot vähän puolitiehen, enkä oo ihan varma, mikä hematooma on... Toivottavasti kuitenkin jotain "hyvälaatuista", joka vaan vähän oireilee, muttei aiheuta mitään suurempia ongelmia! :)

Mulla on eilisillan jälkeen ollu pakki ihan sekasin, ja tuntuu, et taas saa pohtia, et mistä päästä tavaraa tulee ulos. Onneks "vuotavat" osiot on ollu tuolla alempana, nenäkin nyt välillä, mutta silti vähän välillä hirvittää, et tuleeko kuvotus takas! Sairaana en ole ollut n. 1,5 vuoteen, mutta nyt on kotona semi-kipeenä mies ja duunissa moni asiakkaista (työskentelen liikuntavammaisten kanssa, eli tosi läheisissä kontaktissa, oli asiakas sitten sairaana tai terve) plus puolet duunikavereista! Eli ei ihme, jos näillä ruokaongelmilla ja unihäiriöillä sairauden sais helpomminkin...

No, pari päivää vielä, sit la-ma vapaina <3 Ja sunnuntaina Metallican keikka! Toivottavasti jaksan, kun meillä on tietty seisomakatsomoon paikat (ei siis ollut vauvauutisia noita hankkiessa) [:@]
 
Moro,
 
ilmoittaudun minäkin mukaan tänne joulukuun odottajiin, kun nyt rupeaa jo näyttämään siltä, että on jotain odotettavaa! Olen jännitellyt koko alkuraskauden, että pysyykö pieni matkassa ja pelännyt keskenmenoa enkä ole oikein uskaltanut hehkutella raskaudesta kenellekään. Näillä viikoilla ja np-ultran jälkeen usko rupeaa jo kasvamaan ja tää raskaus tuntumaan todelta.
 
Taustoista sen verran, että yritystä on useempi vuosi takana ja hoidoissakin ollaan käyty, vaikka mulla on ikää vasta 24 vuotta. Lääkäriin mennessä todettiin, että luomuplussaa on meidän kohdalla ihan turha odotella. Onneksi keinot kuitenkin löytyivät ja pienellä hormoniavustuksella ja joidenkin mutkien jälkeen plussasin ekaa kertaa elämässä! Sen takia varmaan olen ollutkin niin hermona kun raskautuminen oli suhteellisen vaikeaa, että jos tässä käy huonosti, niin onnistutaanko me enää uudelleen? Minulla oli myös viikolla 6 vuotoa ja ehdin jo itkeskellä ja kieriä itsesäälissä. Varhaisultrassa kuitenkin pienen sydän löi reippaasti ja taas itkettiin...[:D]
 
Alkuraskaus on ollut yhtä helvettiä. Olen oksentanut tauotta 2 kk joka päivä. Pahimpina päivinä 16 kertaa. Edes vesi ei ole pysynyt sisällä. Jos en ole oksentanut, niin sitten olen ollut liki tajuton armottomattomasta väsymyksestä. Nyt onneksi jo helpottaa. Viime viikolla oksensin vain kerran/päivä ja tällä viikolla vain maanantaina ja nyt tänään. Hahaa, voiton puolella siis! Väsymyskin on helpottanut, vaikka edelleen töiden jälkeen olen aika kuitti ja ilta menee lähinnä makoillessa.
 
Np-ultrassa+verikokeessa käytiin ja neuvolassa on kuunneltu sydänääniä ja niiden perusteella kaikki on hyvin. Seuraava neuvola mulla on kesäkuun lopussa ja nyt vain odottelen josko pikku hiljaa tuntisin liikkeitä. Joku täällä olikin niitä jo tuntenut, ilmeisesti joltain kuplinnalta se tuntuu sitten? Jännää! Ois kiva jo niitä tuntea, niin ei tarvis arvailla miten masussa voidaan!
 
No mutta hirveen stoorin oon taas raapustanut. Pitää varmaan palata töiden pariin pikku hiljaa, vaikka nää vauvapalstat kyllä kiinnostais paljon enemmän!
Hyviä vointeja teille kaikille!
 
 
terhituuli: näköjään kukaan ei ollu vielä vastannu, mut ei ne ultrassa kattonu painoa.
Vähän haastatteli olosta ja sit hypättiin laverille ultraamaan masua.
 
Apua!! Tänään aamulla sitten heräsin järkyttävään tisukipuun... Tuntu et yön aikana tullu joku 5kg lisää painoa rintoihin.
Sitten alko hullu kutina ja kun sängystä pääsin ni valossa huomasin järkyttävät punaset viirut, raskausarvet =/
Täytyy vissii oikeesti lähtä hommaamaan jotaki äitiysliivejä ku ei nämä ryntäät mahu enää kuppeihin... (e-kupit jo valmiiksi)
 
Meillä sano neuvolatäti että seuraava ultra on raskausviikolla 20. Siihen on 9 viikkoa!!
Oottako ihmiset miettiny että meettekö aikasemmin yksityiselle vai meinaatteko oottaa? ite en millää jaksais...
 
heh, alkaa olemaan noita verikoe aikoja nii hemmetisti että ei pää pysy mukana.
Tiistaina paastosin 12h ja menin sokerirasitukseen ihan karmeen nälkäsenä 7.30... Sano sitten täti että "sun aika on ens viikolla"
Ei sitten voinu täti ottaa mua sisään prkl...
 
Nojoo, tällasia tänään.... toivottavasti paistaa aurinko viikendinä <3
 
Heippa

Täällähän on tarinaa vaikka kuinka [:)] Tervetuloa Tuik joukkoon! Ja onnittelut<3
Ailime, ihanaa että löytyi jokin syy vuotoon ja parasta että se on ilmeisesti vaaraton vauvalle, hienoa<3
Voi sitä itkun määrää huomenna Amppu! Ajattele, nyt se on sitten teidänkin kohdalla jo, vaikka aikaa varatessa se tuntui olevan ikuisuuden päässä.
SannaKoo, tuli mieleeni, että voitko sanoa töissä syyksi sen, että yrität tosissaan vähentää ja asiakkaiden kanssa tupakalla käynti hankaloittaa tilannetta? Miten ihmeessä jaksat sen tulevan keikan.... Rautainen mimmi olet! Tänään olen edelleen niin väsynyt, etten voi edes kuvitella lähteväni tapaamaan ystävää, joka sitä kovasti toivoisi (lue: velvoittaa, syyllistää) Tuntuu parhaalta olla kotosalla ja käydä vain päiväseltään jossain, ettei tarvitse yrittää jaksaa niin kauheasti. Taidan olla aivan surkea ystävä, mutta minkäs teet. Pitkä junamatka ja päivä pyörimistä ei vain kiinnosta. Oma napa taas lähimpänä...
Diza, onneksi olkoon! Taidat olla porukan ensimmäinen raskausarpien ilmoittaja [:D] Älä murehdi, ihan jokainen meistä tulee perässä tässä asiassa. Valitettavasti. Jostain luin että jotkut hieroo itseään manteliöljyllä tai muuten perusvoiteilla. Onkohan tuosta apua? Tietysti kosteampi iho antaa helpommin periksi repeämättä, mutta taitanee olla vain psyykkistä helpotusta tuo itsensä rasvaaminen, onko kellään mitään lähipiirin tietoa asiasta?

En lähtenyt niitä sydänääniä kuuntelemaan tänäänkään. Ne muutaman päivän takaiset liikkeen tuntemiset rauhoitti ja ehtiihän noita sitten kuunnella. On vaan ollut ihanaa lukea teidän kertomaanne niidenkin kuulemisesta <3
Ukkokulta tulee tänään kotiin!

Nyt syömään, hyviä vointeja ja iloista mieltä kaikille
 
Pranametri joop, näitä vaivoja alkaa tulemaan pikkuhiljaa enemmän ja enemmän =)
Eikös apteekissaki myydä jotai raskausarpi-voiteita, pitää melkee mennä kyselemään täteiltä.
 
Voih, mun sydänäänten kuuntelu-lekuri-neuvola on vasta heinäkuun alussa =/
Just ärsyttävästi tulee kesälomat ja lekurin kesälomat peräkkäin...
 
Arvatkaapa mitä! Pakko hehkuttaa =)
Mun ihana mies osti mulle lahjakortin kunnon vyöhyketerapia-jalkahoitoon!
Semmonen 1,5h hoito. Vähän alkaa jo ärsyttää miehen passaus ja hemmottelu (ollaan joku 15h päivässä yhdessä, joka päivä)
ku en oo tottunu semmoseen, mut toi lahja oli niiiiin ihana!
 
voih... menis tää aika nopeesti uuteenvuoteen....
 
Pranametri, mä niin tiiän, miltä toi ystävien syyllistys tuntuu! Mun lähimmällä kaveriporukalla olis sunnuntaina ennen tota Metallican keikkaa lettukestit yhessä siirtolapuutarhapaikassa. Multa kysyttiin tossa pari viikkoa sitte, et tultaisko miehen kanssa myös paikalle, ja sanoin jo sillon, etten uskalla luvata yhtään mitään! Eilen sit kaveri vielä kysy, et enkö mitenkään pääsis, ja koitin edelleen sanoa, et sunnuntaina osaan sanoa - jos oon nukkunut ja muutenki levännyt viikonlopun, niin sit saatan pystyä, mut illalla haluan olla keikalla jaloillani ja nauttia! Kaveri sit näreissään tokas vaan "No kuinka rankkaa voi olla syödä kavereiden kanssa lettuja ja juoruilla?"... Eihän se rankkaa oiskaan, jos tapahtuis tossa kotisohvalla, mut eka reissaaminen Herttoniemeen ja sit 1,5km kävely sinne paikalle puuduttaa - etenki ku takaski pitäs vielä tulla! No, ehkä ne tajuaa...

Diza, kannattaa rasvailla tissit, vatsaa, peppua ja reisiä. Se ihan oikeesti jeesaa noiden arpien suhteen - etenkin ennaltaehkäisten! Tätä mulle neuvolatätikin jankkas, et kannattaa alottaa jo ihan heti ekoista kuukausista :)

Ihana mieheni siivoili tässä, kun itse en pitkän työpäivän jälkeen ja flunssaltani kyennyt yhtään mihinkään - paitsi tässä koneella kököttää ja lukemaan teidän juttuja ;) Se vei kaikki keräyspaperit ja pahvit roskikseen, imuroi lattiat ja tamppasi matot! Nyt touhottaa tossa jotain muutakin. Kyllä se tuokin renttu joskus yllättää <3

Tänään taas sai kääntää vau-kirjasta uuden sivun ja lukea uuden viikon juttuja! Ihanaa! [:)]
 
Hei tytöt!!!
 
Mulla oli sitten tänään se ultra...kaikki meni hyvin. Niskaturvotusta ei ollut kuin 1mm..eli ei sen suhteen mitään hätää. Yrittivät ensin ultrata alakautta, mutta siitä ei meinannut tulla mitään, rupesi jo vähän ehkä rassaamaankin sen patukan pyörittely tuolla alapäässä [:@] Ilmeisesti mulla kohtu niin eteenpäin, siksi ei tuon patukan kanssa niin onnistunut. Noh, vatsapeitteiden päältä saatiikin sitten oikean mainiota kuvaa (vaikka pelkäsinkin ettei mun röllykän läpi näe mitään [:D]) Siellä se kaveri ensin nukkui ja pienellä mahan heiluttelulla saatiinkin vesseli sitten heräämään. Voi sitä liikettä ja vilkuttelua...meidän vauva taitaakin olla linssilude kun ei suostunut kääntymään vaan halusi koko ajan "kameraan" katsoa. Mieheni mukaan suustani ei kuulunut koko puolituntisen ajan mitään muuta kuin oih ja voih ja ihanaa..oli se vaan niin kovin uskomatonta nähdä se liikkuva pikkuihme siellä omassa masussa. Onneksi mieheni hoiti ton puhumispuolen..lopuksi tokaisikin, että onpa isot silmäkuopat tolla vauvalla. Mä kovasti toivoinkin, että se saisi sun silmät. Jep!! Mahtavia kuvia sieltä saatiin matkaan ja oli niin innoissani, että meinasin jopa kaupassa ruveta vastaantulijoille kuvia näyttelemään [:D] Siellä me sitten käveltiin tulevan isän kanssa kuin kaksi tärähtänyttä maireat yli-iloiset hymyt kasvoilla. Mahtava päivä!! 
 
Ja ultrasta vielä sen verran, että oli erittäin mukava ja ihana henkilökunta Naistenklinikalla.
 
Morjens!
 
Ihania miehiä teillä! Meilläkin toi oikeen yllätti, kun yks päivä vaan tokas, että siitä on ollut tosi kiva hoitaa mua kun oon ollut pahoinvoiva. Se on tuonu mulle petiin vastapuristettua appelsiinimehua ja jääpaloja ja mitä nyt ikinä keksinkin. Ite oon vaan passuuttanu sitä ja maannu petissä ja komentanu sen pois mun läheltä kun se haisee toisinaan niin pahalta. Ja mulla on ollut huono omatunto kun oon ollut niin rasittava, mutta se onkin nauttinut joka hetkestä. [:D] Outo mies!
 
Mulle on kanssa tuttua toi ystävien syyllistäminen, mutta ne ei vaan ymmärrä kuinka poikki ja huonovointinen sitä voikaan olla. Lisäksi vielä jotkut käristetyt letut voi aiheuttaa suunnattoman yökötyksen. Oot SannaKoo kyllä aika sissi jos jaksat siellä keikalla vielä heilua. Ite oon ollu nykyisin yheksältä viimeistään ihan nukkumisvalmis.
 
Mulle sanottiin neuvolassa, että runsas veden juonti rasvailun lisäksi saattaa ehkäistä raskausarpien tuloa. Ei se ainakaan pahaa tee!
 
Terhituulille onnittelut kivoista ultrakuulumisista! Se on jännä nähä kuinka se pieni siellä möyrii, mutta ei tunne silti mitään. Ja naistenklinikalla on kyllä mukava henkilökunta. Ilmeisesti olet menossa sinne synnyttämäänkin?
 
Hei, viimeiseksi vielä hölmä kyssäri: miten ton lasketun ajan laskurin saa tähän viestiin mukaan? Kun teillä useilla on toi 13 weeks and 3 days pregnant tms. juttu. Mäkin haluun! [:)] 
 
Hihih, täällä kuumeisena itkua tuhertaen myötäelin terhituulin neuvolastooria! Ihanaa! <3
Ampullakin taisi se tänään olla edessä? Eli illalla saadaan lukea vielä lisää!

Tuik tuolla yleisellä raskausfoorumilla on ohjeet tohon lilypie:n (muistaakseni otsikoitu lilypie.com) laskurin tekoon, mutta lilypie ei tietenkään ole ainoa mahdollinen sivusto. Foorumeilla on ollut muitakin noita laskureita, jos haluaa vähän erinäköistä itselleen! :)
Toivottavasti löyty!

Täällä palasi taas kuukauden takaiset olotilat kummasti mieleen... lämpö nous tossa aika lailla, kurkkukipu onneks on vähän hellittänyt, mutta tuntuu, et koko kroppa on täynnä räkää ja limaa. Nyt koitan sit vaan saada alas ihan mitä tahansa ruokaa, joka vaan maittais, mutku ei! Ja edellisen kerran siis tää sama fiilis oli nimenomaan sillon, ku oli pahoinvoinnit hurjimmillaan! (sillon ei kyl onneks ollu näitä flunssaoireita, mut samalla tavalla sängyssä kului minuutit ja tunnit, ja pää pöntössä melkein sen loppuajan). Hieman hävetti aamulla soittaa kesätyöpaikkaan, et kipeenä ollaan. Kuitenkin vasta maanantaina aloittanut.. Mut eilenki olin niin puolkuntonen, et ne kyl varmaan saatto arvatakin tän!

Toivottavasti oon ainoa kipeinen täällä! Nauttikaahan taas aurinkoisesta päivästä te muut!
 
Voi hyvä isä näitä "sivuoireita"!!
 
Jos ei tissit kutise raskausarvista ja kasvamisesta ni eiköhän tähän vielä tullu järkyttävä suonikohju pohkeeseen!
Siis mullahan on ollu joku 5v suonikohjuja mutta nyt eilen kovettu toi yks patti ja tuli ihan järkyttävän kipeäksi!!
Koko yön oon valvonu ku aina osuu patjaan toi pohje vaikka miten yrittäis nukkua =/
Ja kun noille ei kuulemma voi tehä mitään! Netistä luin niin monessa paikassa tytöt itkee kivusta ku on tullu tonne alavärkkeihinki suonikohjuja... onneksi ei vielä sentäs sinne oo pullistellu...
 
Nyt on kyllä semmoset fiilikset että... oli puhe miehen kans vielä vuosi sitten että tehää lapset heti peräkkäin.
Nyt tuntuu että, joo... vois pitää vuoden pari väliä ennenku seuraavaa alkaa tekemään =)
Mut ainaki helpottanu väsymys. Enää ei tartte joka päivä nukkua päikkäreitä ja jaksaa valvoa 10 asti =)
*ei osaa käyttää noita valmiita hymiöitä vanhana irkkaajana*
 
Huoh, onneksi on viikonloppu ihan just!!
 
Mukavaa viikendiä teille äippäliinit ja masuasukit!
 
PS. Miten miehet on muuten suhtautunu siihen ku ultrassa meillä ainaki miestä puhuteltiin jo "isäksi"?
Ollu vähän et häh mun mies, ei jotenki tunnu vielä oikeelta =)
 
 
 
Mä osaan mieltää mieheni jotenkin isäksi, mutta itseni mieltäminen äidiksi on ihan tosi vaikeaa! Toisaalta taas välillä ku kattelen ultrakuvia tai paijaan masua, niin tulee sellanen fiilis "vooooi, äitin pieni kultamurunen!"

Ravaatteko te joka päivä vaa'alla? Mä oon kehittänyt itselleni "huonon" (?) tavan, ja saatan tosiaan käydä kolmestikin päivässä, mutta yleensä vähintään aamulla ja illalla. Ja sit vertailen noita tuloksia. Mua on ruvennu vähän jopa huolestuttaa, että mun painontippuminen alkoi taas uudestaan, ja nyt ollaan menty jopa vielä pienempiin lukuihin, kuin sillon, ku etominen ja ruokahaluttomuus oli valloillaan! Ei sillä, mulla ihan oikeasti ja tosissaan on kyllä tossa rasvakerrosta, jolla varmaan elettäis vauvan kanssa tyytyväisinä kuukauden-parinkin päivät, mutta kyllä se silti vähän hölmöltä tuntuu... Nyt kun turvotuskin on laskenut, niin jopa peilikuva näyttää, että kiloja on karissut! Oon kuitenkin saanut syötyä nyt kipeänä ollessakin ihan normaalisti... [>:] Ei tää mua siis huoleta, ihmetyttää lähinnä vain! Ja tietysti, jos muilla on samoja kokemuksia, niin ainahan ne on kiva kuulla [:D]

Täällä tosiaan hiljalleen on palattu elävien kirjoihin, nyt oon jo parikyt minuuttia jaksanut pösöttää tässä koneellakin! Metallican liput silti vaan on myynnissä, en uskalla lähteä puol kuntosena sinne. Harmittaa tosin vähän, ois meinaan ollut parisuhteelle taas hyväks tehdä yhdessä jotain tollasta kivaa...[&o]
 
Hei, koko pullisteleva porukka! Täällä iltatähden tekopuuhissa on seurattu tätä keskustelua jo jonkisen aikaa. Minä sekä mieheni. Ensimmäisiä liikkeitä arvailin varovasti, kun viimeisestäni on jo sentään 16 vuotta! Tämän pienokaisen kasvua ihmetellään ja odotusta vaalitaan suurella sydämellä. Meidän rakkaushedelmä! Olemme siis aikuisena löytäneet toisemme ja "Väiski-tyttö" on meidän IKIOMA yhteisemme. La oli alunperin 7.12, mutta siirtyi ultrassa 28.11. Muuten tässä suurperheessä on kaikkiaan viisi aikuista/murrosikäistä lasta + me. Isommat asuvat jo omillaan ja murkut toisilla vanhemmilla. Teinit uhkasivat opettaa uudelle kapalolle kaikki kepposet heti alkuun. Koko sakki odottaa vauvaa tohkeissaan.Tyttärellekin taisi tulla oma vauvakuume....
Tästä lähdetään.
TISSIT: uhkeat, turpeat, kimmokkaat keilapallot. Pakko sitoa kiinni kehoon, etteivät repeä.
MAHA: pullahti esiin samalla, kun suihkautin positiivisen testi siskon luona kylä reissulla. Nyt viikkoihin nähden komea. Alan olla ylpeä. (tosin uhkasin lotasta avokämmenellä, jos joku tuntematon VIELÄ KERRAN tulee ilman lupaa koskemaan.)
PAINO: aikuisesti omasta takaa kohtuusti, mutta nykyisin voisi puhua pikapainosta joka nousee ja laskee.
ASIAA RASKAUSARVISTA:Niitähän ei voi välttää ollenkaan, mutta hyvällä hoidolla kipristely helpottaa ja uusien arpien syntyminen on nihkeämpää. Meillä on tullut tavaksi JOKA ILTA helliä kasvavaa vatsaa ja tissejä KOOKOS ÖLJYLLÄ. Ei sillä, millä mummo paistoi 70.luvulla munkkeja, vaan ihanalla pehmeällä, tuoksuvalla kylmäpuristetulla kookosöljyllä. Mies on ottanut sydämmen asiaksi hoitaa ja helliä minua ja tutustua vauvamahan kasvuun. Kookoshieronnansta on tullu oikea rutiin joka päättä päivä kauniiseen läheisyyteen ja hyvään oloon ... Ja nyt on jo huomattavissa, että vanhat RASKAUSARVET ovat pehmenneet ja iho on tosi, tosi pehmeä.UUsia arpia ei ole ilmaaantunut ollenkaan! ( coco vit, netistä tilattu) SUOSITTELEN.
NYT JUURI: pääkin on pehmeä yötyön jäljiltä ja nälkä murmuttaa vatsassa. Taidan keittää aamukahvit, avata oven ja päästää sateelta tuoksuvan metsäilman sisälle. Ps, ja lämmintä leipää luvassa kahvin kera, kun kerkesin pyöräyttää taikinan. Naminaminami.
Pidemmittä puheitta :) olen siis mukana!

vk. 16+1
 
Heleää sunnuntaita kaikille

Olettepa ehtineet kirjoitella paljon. Piti ihan keskittyä lueskelemaan kuulumisia. Ihania ultrakokemuksia ollut taas monilla [:)] Näin ne itse kunkin viikot vain etenee ja masu kasvaa.
Kiitti vinkistä Diza, meidän neuvolakeikoilla ei ole mitään mainittu tuollaisista asioista. Pitänee katsella tuollaisia voiteita, että pääsisi mahdollisimman vähillä viiruilla. Aika vaisu täti itse asiassa neuvolassa, vaikka kiva onkin. Ei hössötä kyllä mistään.
Amppu, minä en noteeraisi sen kummemmin tuota lasketun ajan muutosta. Lääkäri selitti, että heille se on tärkeää, koska sitten ollaan suurin piirtein oikeilla jäljillä kun aletaan olla lähellä synnytystä tai ennemminkin jos alkaa mennä yli. Voivat sitten alkaa oikeana ajankohtana tarkkailla vauvan vointia, muutenhan synnytystä ei käynnistetä vaikka yli menisikin, vasta jos vauvan vointi osoittaa tarpeen.
SannaKoo, minä olen ravannut vaa´alla just painon alenemisen takia aluksi hyvinkin tiuhaan. Nyt olen tyytyväinen että pysyttelee kohillaan. Suotta huolestut painonlaskusta kun sitä vararavintoa kerran on [:)] Luin oman viikkoni kohdalta, että vauva painaa nyt 100g ja lapsivettä on 2,5dl, joten painoa ei tarvitse olla tullut edes tällaiselle ruipelolle juuri mitään. Vain tissien paino ja nuo 350g. Elä huolestu, nyt vain on niin vilkas aineenvaihdunta päällä ja kun kerran syötkin jotain, että pystyssä pysyt niin ei hätää. Harmi ettet jaksa mennä sinne keikalle :( mutta tuleehan noita muita menoja varmasti vielä eteen. Ja yhdessä voi järkätä ihan spontaanisti oman voinnin mukaan pikkureissun tai päivän kahdestaan. Niin meillä tehdään. Olemme kumpikin sellaisia, että liian suunniteltu ja aikatalulutettu elämä ahdistaa. Meidän kesä ei ole täynnä vierailuja, eikä tapahtumia. Kiitos myös tuesta noiden ystävyyssuhteiden kanssa. Minä vielä mietin järjestän tämän ko tapaamisen. Olemme tavanneet viimeksi pari vuotta sitten. Ei vain ihan oikeasti paljon nyt kiinnosta...Lähteä tarpomaan päiväksi tai pariksi ympäriinsä ja oleilemaan toisen pieneen yksiöön. No, katsotaan miten asian hoidan.

Oma vointini vaihtelee. Tänään on taas hyvän tuntuinen päivä kuten eilenkin. Mutta edellisenä oksensin ihan kunnolla illalla ja koko iltapäivä meni kuvotuksessa. Onneksi tosiaan se ei ole enää ihan koko aikaista. Aamupäivästä jaksan käydä vaikka mieheni kanssa lenkillä, mutta päivän mittaan on taukoja pidettävä touhuilussa, ei vain jaksa entiseen tahtiin. Mutta sitten hei yksi toinen juttu... Onko muilla alkaneet ihan käsittämättömät himot? Ei tarvitse kuin vähän ajatella asiaa ja olen ihan valmista tavaraa [:D] Ja jotain raskaus on tehnyt, koska paikat on tosi herkkiä, hyvällä tavalla [;)] Orgasmia on turha yrittää pidätellä! Että näin meillä, tulipahan avauduttua. Toivon ettei ketään loukkaa.
Kävimme perjantaina Jyväskylässä katsomassa mammavaatteita ja todella pettynyt olen valikoimaan. Vain H&M:llä on jokin pienehkö mallisto. Junior myi loppuun viimeistä rekkiään (sikakalliita!) ja tietääkseni on enää yksi paikka jäljellä, Oz Baby, jossa kuulemani mukaan ainakin muilla paikkakunnilla on vaatteita odottaville. Köyhät valikoimat, ei edes Sokoksella mitään.. Eli ei paljon rahaa mennyt, mutta enpä löytänyt mitään kevyitä kesähousuja, jotka olisi tarpeen. Vain yksi trikootoppi entisen lisäksi ja t-paita ja hyvin istuva siisti hame. Kuvittelin, että normaalimallistoista löytyisi tunikoita ja kaikkea sellaista helposti, mutta eipä ollut sellaisia malleja, jotka sopisivat enää parin viikon päästä. Kun vain maha ja tissit kasvaa, eikä esim hartiat, niin toivotonta. Ja useat muuten ok paidat loppuu sitten napaan, kun ei enää mahan yli veny. Huoh. Ja rintsikoita en enää jaksanut mennä testaamaan, jääköön seuraavaan kertaan.
Että tällästä täällä, nyt taitaa olla päivätorkkujen aika.
Yritämme kovasti vain mennä nukkumaann, katsotaan onnistuuko...[:D]

Vointeja ja kiva kun kirjoittelette ahkeraan
 
Tervetuloa sekaan maarinen! Kivaa saada lisää myös jo ennen hommat kokeneita, vaikka voipi olla, että tuon kuudentoistavuoden jälkeen ei enää ihan selkäytimessä kaikki muistissa olekaan ;)
Mulle kans joku suositteli jotain tollasta kookosöljyä, harmi vaan, etten voi sietää sitä hajua! Mutta vauvaöljyä on kyllä kulutettu etenkin saunoessa ^^ Ja oivoi, tuoreet leipäset kuulostaa kyllä ihan taivaallisen hyvältä! Melkein on ehkä pakko itsekin tarkastaa, josko tuonne pakkaseen ois joku hiiva eksynyt, niin vois melkein tehdä itsekin!

Tuli vaan mieleen, kun tuolla toisessa keskustelussa (vai jopa täällä?) joskus puhuttiin, ettei saatais uida kylmässä vedessä. Kysyin sitä sillon pari viikkoa sitten neuvolalääkäriltäni, ja hän sanoi, ettei siinä oo tässä vaiheessa mitään ongelmaa. Eli suomen avovesissä saa käydä pulikoimassa kyllä ihan turvallisesti, jos itsestä vaan tuntuu hyvältä!

Pranametri, ootko katellut netti-vaatekauppoja noiden mammavaatteiden osalta? Mä en itse oo ehtinyt, vaikka mielessä on pyörinytkin... Täytyy ainakin itse myös hankkia se sellainen "tukivyö", tai liina-mikä-lie, joka tukee mahaa ja toisaalta, ei haittaa vaikka paita olisikin himpun verran lyhyempi! [:)]

Nyt lähden väsäämään pirtelöä tai smoothieta, kun on ihania tuoreita hedelmiä ja maitotuotteita kerrankin riittävästi! En vaan tykkää tosta blenderistä, ku lähtee niin järkyttävä ääni, ja jostain syystä mun korvat on ollu tosi herkkiä kaikelle melulle tässä hiljattain... Mies tosin vielä nukkuu, kun oli eilen vähän humpalla, mutta oma on vikansa [:D] (ja sais herätäkin jo! Mä aattelin, et voitais vaik lähteä mökille, kun ei keikalle päästä, ja huominen on vielä vapaa. Tiistaiaamuna täytyy sit lähteä ajamaan viiden jälkeen, että ehdin seiskaks töihin, mutta pari mökkipäivää kyllä on sen arvoisia!!)
 
Poistun joulukuisista... on niin vaikeaa kertoa, mutta ultrassa torstaina, iltatähden sydän ei enään sykkinyt, vaan oli menehtynyt.
Keskus-sairaalassa odotimme lääkärille 2½ tuntia, joten sietäisivät HÄVETÄ, että odotuttivat meitä noin kauan.
Oli hirveän tuskallista katsella, kun äidit ja isät kulkivat onnellisina, edes takaisin käytävällä, ja ovien takaa kuului muiden vauvojen sydämmen sykkeet. Mitään niin kamalaa en ole koskaan kokenut!! Ja kun katsoin miestäni, joka pinnisteli kyyneleitään kasvot punaisina ja yritti olla voimakas minun vuoksi..
Miten voi hoitajat ja lääkäri antaa tälläistä vielä tuntea lisänä siihen, että ollaan juuri saatu nähdä,ettei vauvamme enään elänyt [:(]Syytä ei tiedetä, ja pienuutensa vuoksi jouduin lauantaina lääkityksen avulla poistamaan...[:(] Anteeksi vuodatukseni!!
Vanhemmat lapset eivät olleet mukana, eikä tiedä koko asiasta mitään. Ilman miestäni,en olisi kestänyt. Kaikesta huolimatta,yhdessä päätimme, että emme luovu toivosta, vaikka nyt kävi näin, täytyi sille olla jokin tarkoitus elämässämme.
Päivä kerrallaan, ja uudestaan yritystä, kunhan lääkäri siihen luvan antaa.

Toivotan kaikille hyvää kesää, ja nauttikaa elämästänne.
Kiitän tuesta! Ja savuton elämä jatkuu!
 
Voi Mamma_76 miten surullisia uutisia. Mä olen niin pahoillani sun ja miehesi puolesta. Ja oli todella kurjaa ja ajattelematonta henkilökunnalta, että jouduitte odottamaan siellä noinkin kauan.
Hienoa kuitenkin kuulla, ettette luovu toivosta. Niinkuin sanoit, niin päivä kerrallaan. Ja kyllä tänne saa vuodottaa myös surullisia asioita, sitä varten me täällä ollaan. Toivon teille jaksamista suuren surun käsittelyyn. Tulehan aina välillä kertomaan kuulumisia.
 
Voimahaleja!!!
 
Takaisin
Top