Viimonen kolmannes!

kardiini

Näppärä viestien naputtelija
Eli tänne varmaan voitais sit lopunajan juttuja laittaa:)

Vieläkö jengi jaksaa töissä? Itellä alkanu huomaamaan selkeesti fyysistä väsymistä. Onneks olosuhteiden tarjoamissa puitteissa ovat päästäneet töistä aiemmin kotiin ym. Tokihan se vaikuttaa palkkaan ja sitä myöten tukiin mut nyt on tärkeintä kuitenkin koittaa pitää huolta itestä.
 
Mä oon nyt kahden viikon saikulla, oon hoitaja ja selkä ei kestä kovin enää. Yritän kuitenki loppuvuoden olla töis, luojan kiitos sitä ei oo enää kauaa jäljellä ja muutenki äitiyslomaan on enää 2kk! :) mut ei nää saikut vaikuta mitenkää tukiin, ku tuet lasketaan 2014 tuloista :)
 
Mul lasketaan tuet viimeisen puolen vuoden ajalta ja oon tuntilainen nii hiukan eri tilanne. Mut kaikinpuolin parempi rahallinen tilanne kuin 2014 kituuttavana yrittäjänä tienasin. Onneks sain ihanasti lomaa jouluviikon ja sen jälkeen tarviikin enää kuukaus töissä pyöriä. Mahdollisuus ois siirtyä suorittavasta tarjoilijan duunista myyntipalveluun mutta mietin onko järkeä alle kuukaudeks siirtyä ja opetella kaikki uudet hommat:/
Voi olla että vähemmällä tuntimäärällä jaksaa ihan hyvin salissa loppuun asti. Soppari ois 90h/3vk ja koko raskausajan oon huitonu varmaan yli 120h/3vk listoja mukisematta. Että ehkä ihan ois armollista olla hidas ja raskas tuon tammikuun:D
 
Sehän pelkästään on hatunnoston paikka jos pystyy ihan loppuun asti olla =) vau! Mulle melkee on itsestäänselvyys, etten tammikuussa varmaa enää töihin mene.. siis ku tämä työ on raskasta ja pomolta ku kysyin, että onko mahdollista tehdä vähän kevyempää työtä, nii ei kuulemma ole. =/ kaikki töissä on sanonu, että on jääny tällä alalla pois viimestää kuukautta ennen äitiyslomaa, monet jo paljon aiemminkin! Saa nähdä miten käy. Maha kasvaa ja selkä huutaa kuolemaa, nii luulen että en pysty loppu vuotta kauempaa enää töissä olla.
 
Mä oon jaksanu tosi hyvin töissö. Vähän hermot kireellä välillä mut se menee ohi kyl kunhan ei ajattele asiaa niin kauheesti.. Oon päiväkodissa alle 3vee lasten ryhmässä mut ei oo kun satunnaisia kertoja ollut selkä kipeenä ja nekin kerrat tiedän mistä tullut niin pystyn välttämään niitä. :) eli loppuun asti pyrin olemaan jos suinkin mahollista. Oon uudenvuoden viikon lomalla sit oliski enää kolme viikkoa töitä ja jään kotiin.
Oon vuoropäiväkodissa ja ollaan pomon kanssa jo sovittu että tammikuussa teen pelkkää päivävuoroa. Se auttaa paljon kun ei tarvii yksin olla töissö ollenkaan vaan aina on joku muu jos olisikin toodella hankalat lapset just esim. Illoissa hoidossa :)
 
Eskarilaisten kaa pystyisin kyl olla loppuun asti, ne osaa jo olla itsekseen eikä oo enää "sylivauvoja" niinku 1-3v ryhmissä. :) saa nähdä kauanko jaksan olla kotipalvelussa, päiväkoti houkuttais vähä. Oon siis suuntaunut lapsiin ja nuoriin ja oon ollu mones eri päiväkodis töissä ja koulussa pari harjoittelua.
 
Mä oon vielä jaksanut ihan hyvin töissä. Tää viikko on ollut vaikein mutta ei tääkään mitenkään kuolemaksi vielä. Mä jään töistä pois jo ennen uutta vuotta kun pidän lomat ensin. En kyllä mitenkään jaksais tammikuun loppuun edes olla. Ja ihan mukava saada vielä vähän aikaa nauttia omasta ajasta ennen kun vauva syntyy :) jaksaa sen jälkeen toivottavasti omistautua toiselle täysin :Heartred
 
Täällä vielä pari viikkoa matkaa viimeiseen kolmannekseen.. töissä olen jaksanut ihan ok. Tällä viikolla kroppa ollut jotenkin todella väsynyt, mutta ei onneksi ole kipuillut. Toivottavasti mahdollisimman pitkään pystyisi töissä olemaan. :)
 
Mulla on pari viikkoa nyt töitä, sitten kolmen viikon loma, ja vähä päälle viis viikkoa sen jälkeen töitä. Työ ei itsessään ole raskasta ja vointi ollut tähän asti tosi hyvä. Katsotaan miten joulun jälkeen. Oman haasteensa tuo lähes tunnin työmatka suuntaansa.
 
Muutama viikko vielä ja sit olis toka kolmannes itellääki takana!

Täälläkin jaksettu töissä vielä hyvin (tosin jos lasketaan pois flunssan takia sairaslomalla olo), tosin tää mun maha on edelleen niin pieni ettei oo vaikuttanu selkään tai siihen kuinka lähelle pääsis esim potilasvuodetta yms. Eli näillä näkymin yritystä olla ihan loppuun asti töissä, etenki kun ei oo enää yövuorojakaan jotka olis niitä raskaimpia.

Mun maha on ollu jopa niin huomamaton et joudun nyt tekee töissä suunnilleen "julkistamistilaisuuden" tästä raskaudesta etten kohta vaa ilmota jääväni äippälomalle. :--D
 
Viikko niin pääsen mäki viimeselle kolmannekselle.
Mutta toi työnteko on aika tuskaa jo.. Ei pysty oleen etukumarassa kun selkään särkee ja vatsaa nipistää eikä voi istua satulatuolilla ym. Lasken vaan päiviä montako potilaspäivää vielä tälle vuodelle ennen kahden viikon lomaa.. Ja sittenpähän näkee palaanko töihin enään ollenkaan tammikuussa. Sen tiedän etten kyllä loppuun asti pysty olemaan, niikuin hoitoalalla harva pystyy.
 
Mullakin viikko niin alkaa vika kolmannes. Mihin tää aika on menny..? :)
Hermo on kireellä kun on töissä kiirettä ja vajausta, mäkin oon hoitoalalla. Onneks pystyy työkavereiden kanssa vähän sopiin ettei niihin ikävämpiin paikkoihin tarvi mennä. Jos jaksais vuoden loppuun niin sekin riittäis. Tammikuussa olis 3 viikkoo töitä, sitten viikon loma ja siitä mammalomalle. Mutta meen päivä ja viikko kerrallaan. Pitämättömiä sairaslomia on aina :D
Samaa mietin että kotonakin niin paljon tekemistä että olis kiva saada ne tehtyä rauhassa ennenkö pikkuinen saapuu :)
 
Mullakin on vielä pari viikkoa viimeiseen kolmannekseen.

Töissä alkaa jo ajoittain olla aika tukalaa, riippuu tietty työtehtävistä kun ne vaihtelee ihan päivittäin. Oon kanssa hoitoalalla ja erityisesti haavahoidot alkaa olla vaikeita kun pitäis päästä kumaraan sängyn viereen. Ja osa käynneistä on kotikäyntejä niin työasennot on mitä on.. Teen kaksivuorotyötä niin iltavuorot on erityisen rankkoja. Esimiehen kanssa kyllä nyt sovittiin että teen alkuvuodesta lähtien vähemmän iltoja. Jännittää kyllä kuinka pitkään pystyy olemaan töissä kun mullakin pitäis äippärahat määräytyä viimeisen 6kk ajalta.. Mutta vauva menee joka tapauksessa etusijalle ja saikulle mennään jos tulee tarve. :)
 
Minä onnellinen (myös hoitoalalla) oon ollu nyt syyskuun puolessavälistä töissä vaan kolme viikkoa ja nyt pitäis vielä jouluna käydä 3vk tekemässä. Saa nähdä miten onnistuu... Vuoden vaihteessa soppari siis loppuu enkä jaksa uskoa, että kukaan viimeisillään paksuna olevaa sh:ta töihin puuskuttamaan haluaa.. Mulla menossa 26 vk ja nyt jo tuntuu, että ei raskaita hommia ees kotona kykene tekemään..
 
Täällä neljättä viikkoa jo sairauslomalla ja vuoden loppuun jatkuu. Fyysisesti raskas hoitotyö, liitoskivut ja supistelut on huono yhdistelmä. Näyttää siltä, että enää en töihin ennen äitiyslomaa mene. Ei sillä, saan kyllä päiväni kulumaan ongelmitta kotonakin, kuitenkin pääsee liikkumaan...Onneksi :)
 
Mut kannattaa aina tarttua jos työnantaja tarjoo soppariin jatkoa vaikka raskauden takia ei kykenis tekemään, raskaushan ei saa vaikuttaa työn saantiin, tai ei sais vaikuttaa. Ite meen ainakin ens vuonna alkuvuodesta vakipaikkahaastatteluun vaikka olenki silloin jo äippälomalla. Tämä oli myös meidän oh:n kanta, saa nähdä sit erikseen poikiiko mitään.
Ymmärrän kyllä et jos kotonakaan ei jaksa normi juttuja nii ei varmasti innosta töistäkään murehtia jos muutoin taloudellisesti vakaa tilanne.
 
Takaisin
Top