VIIMEISTÄ KOLMANNESTA VIEDÄÄN:-)

Nyt on nallehaalari käyny pesussa...hitto kun tuo yks yritti kurkkia mitä kirjotan, en haluu et se näkee[:D][:D]..niin ja äitiyspakkauksen makuupussin pesin myös (vaikken aluksi aikonut peittoja ja muita pestä), siitä tuli ihan eri tuntoinen..jotenki pehmeämpi..kai niissä sitten on jotain tehdasmurkkujä(myrkkyjä[:D]] )että tuntuvat paljon jäykemmiltä aluksi.

Minäkin haluaisin jo tehdä vauvanurkkauksen, mutta ei olla vielä saatu kavereilta sitä pinnasänkyä[&o]..Haluaisin myös ostaa jotkut ihanat lakanat siihen..(ehkä matkin illiliä ja ostan aappa-lakanat[;)][:D])

Anopin kanssa juttelin puhelimessa ja se kyselee aina samoja ksymyksiä[:D]..että oonko muistanut jutella ja soittaa musiikkia vauvalle, syödä vitamiineja jne..mutta ihan kiva että joku huolehtii ja on kiinnostunut. Tuntuu vaan välillä kun se painosta kyselee, että ihan niinku pitäis lihoa/paino nousta hirveästi, kun mulla on tullut kaikenkaikkiaan ehkä 5kg lisää..eihän se vauvakaan hirveästi paina niin pitäiskö sitä painoo kauheasti tulla..?. Oon pienikokoinen nii ei olis kivakaan jos ihan plussapalloksi muuttuisin.

Mulle on nyt ilmestynyt se linea negra[:D] tai voihan se olla ollu aiemminkin, mut en oo ainakaan huomannut. Mies sen huomasi ja sano "sulla on joku viiva tullu mahaan, se vauva on jo kuoriutunut"[:D].[:D][:D]
 
Saatiin vaunut tänään ja pojat ovat jo testanneet tavarakorin, sinne jäivät nukkumaankin.. taitaa viettää ens yön siellä [:D]





 
illil:Niin minustakin on tosi mukava kun joku huolehtii, kun ei oo hirveästi noita ystäviä tai tuttuvia viimeaikoina ollut kuulumisia kyselemässä, kun itsekin vain kotosalla ollut suurimman osan ajasta niin ei oo juuri ketään nähnyt. Mulla on pituutta huikeat 158cm, painoa ennen raskautta n.55kg ja nyt 60kg..aika vähän tuota painoa tietty on tullut, mutta eivät oo ainakaan neuvolassa huolestuneet.[8|]
 
Lumia83 poijjaat kyydissä, mun sydän suli[:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)] Niin söpöää<3
Miehellekin täytyi esitellä teidän pojat, eiko yhdelle kyyti kelvannut??Vai olikos tämä yksi tyttö?

Täällä pukkaa miehen viikko sitten sairastama flunssa nyt päälle. Snif snif....
Huomenna vauvakutsut, jee jee[:D]
 
LUMIA: hyvännäköiset vaunut teillä ja ihanat kyytiläiset...:)

ANELSE: täälläkin nyt jtn nuhaa tuntuu tulevan..en oo tän raskauden aikana ollutkaan kipeenä olleskaan ni olihan se aikakin jo...:) kurkku kipee ja nenä aivan tukossa..ei tunnu kivalta..toiv. menee äkkiä ohi..paranemisia sinnekin..

Hyvää v.loppua, ystävänpäivää ja laskiaissunnuntaita kaikille täältä..:)
 
Huomenia mammat,

täällä kans kunnon flunssan kourissa ja yks yö kerettin jo sairaalassakin olla kun poika ei oikeen tainnu tykätä kun mami yskii kokoajan häiritsien masun rauhaa joten iski kauheet supistukset päälle.Onneks nyt päätti kumminkin vielä jäädä masun puolelle mutta kyllä säikäytti nuo!hirvee olo kun räkää pää täynnä,kurkku tulessa ja keuhkot vetää viimesii ja sit viel pelottaa pikkusen puolesta[:(]
 Nyt ollaan sit täys levossa ainakin seuraavat 2 viikkoo,makkari muutettu "toimistoks"läppäri sängys ja radiopuhelin yöpöydäl(kätsy ku saa tilattuu miehelt kaikkee tarvittavaa eikä tarvii koittaa huutaa ovien läpi)...noh kerrankii ukko passaa ja paapoo.Vessaankaan ei sais yksin mennä kun raukka pelkää et poika syntyy pönttöön[:D]

Lumia ihania poikia sulla rattaissa[:)] meillä siis borderterrieri/kääpiö snautseri/lapinkoira sekotus.Näyttää siltä kaunottaren ja kulkurin pennulta Pepiltä ja kaikki ain luuleekin et meijän neiti on poika[:D]

 illil minun nakkisopasta tuli sillon niin tulista että höyry nous korvista[:D] ihana tuo sinun nurkkaus,meil kans noit vanhoi muumi kuvii oottamassa seinälle pääsyä. Tulis nyt vaan se sänky niin pääsis laittamaan...

Anelse tervetuloo sit vaan prahan kierrokselle koko perheen voimin!hintaan kyl tuli ihan pikkuriikkien muutos...eli yhel ruisleipä pussil saa tän oppaan liikkeelle Tää on sen verran iso kylä pahanen et tarvii kunnon kuitupitosta evästä että jaksaa kiertää [;)] ja toiv flussa hellittää pian!

 Ja kaikille muillekkin pöpön saaneille pikaista paranemista,toivottavasti ei iske näin pahasti ku mulle!! nyt tuli tilaamani aamupala tänne "toimiston" puolelle joten jos koittas jotain saada suustaan alas...
 
Täälläki yks nuhanenä[&o]
Mulla niin ärsyttää tää flunssa, ennen raskautta en ollu ikinä kipeenä ja nyt olin jouluna 2viikkoa(!?!) ja tuntu etten ehtiny ees kunnol parantua ja nyt uudestaan. mulla on nenäki aivan ruvella ku joutuu niin niistään[&o][:D] surkian näköstä tää mun touhu.

Eilen oli neuvola ja kaik kunnossa, sf-mitta on 32cm ja keski- ja yläkäyrän välissä mennään. Ohan tää maha jo kyl melkonen möllykkä. Mulla noita kivuliaita supistuksia on niin alkanu tuleen et neuvolantäti käski pitää niist kirjaa ja soittaa jos tulee useampi ku 1-2/vko ja sit pitää äitiyspolilla läydä tarkastaan tilanne. no, eilen tuli jo illal 3 nii pitää sit käydä kattoo et kaikki kunnos. meijän vaavi on pää alaspäin mut ihan poikittain masussa, pää on vasemmalla alhaalla ja pylly oikeella ylhäällä. vähän meinas alkaa jännittään ku neuvolan täti sano et hällä on nyt muutama viikko aikaa siirtyy raivotarjontaan ennenku aletaan ultraileen yms [&:] hui! kyl tuo synnytys pyörii niin mielessä mut aika epätodellisena silti...
 
illil: ihana sun nurkkaus. Tosi suloiset verhot.

Oon ollut kamalassa flunssassa melkein viikon. Yskin niin, että tuntuu että masuasukki tulee ulos. Keuhkot täynnä limaa. Niistänyt olen nenäni kipeäksi. Ja millään ei voi lääkitä (strepsils ja bafucin ainoita "lääkkeitä" ja tietty niin tehokas panadol). Nukkuminen on ollut melkoisen vaikeaa kun tuntuu, että tukehdun joko räkään tai limaan.

No tietty mieliala ollut tosi alhaalla jo fyysisen kunnon ja nukkumattomuuden takia. Muutama paniikki/ahdistuskohtaus iskenyt pahana päälle. Uhhuh sentään.

Mun neukkulan terkka on ihan rakastunut mun puolisoon, joka kyllä osaa olla miellyttävä - etenkin kaikille ulkopuolisille. Muutaman ihan käsittämättömän kommentin terkka on päästänyt suustaan esim. te puhutte liikaa, sä analysoit liikaa, sun puoliso tarvii lepoa - WTF? Joo, niin tarvii ja niin mäkin, mutta kotitöitä tarvis myös tehdä. Sanoi, että jos meillä ei ole taloudellisesti tiukkaa voitais palkata siivooja. No, ei meillä tiukkaa sillä tavalla ole, mutta siivooja?! Pahoittelut nyt jos joku teistä ostaa siivoamisen ulkoa, mulle ei ole koskaan tullut edes mieleen tuollainen vaihtoehto.

Tuntuu välillä että oikeasti vihaan mun puolisoa niin että sattuu. Se on niin itsekäs ja itsekeskeinen ja mä niin yksin tämän 10kg:n ulokkeeni kanssa. Ja sit suren omaa riittämättömyyttäni ja epäilen tuleeko musta koskaan riittävän hyvää äitiä [:(] Onpas valoisaa tekstiä...

Rintaliiveistä: mun koko ennen raskautta on ollut 75E, loka-marraskuussa oli kasvanut 80G:ksi. Olis kiva ostaa imetysliivit jo valmiiksi, mutten tiedä mitä kokoa edes haaveilen - ehkä alepan muovikassit sopii

Nyt kun oon ollut saikulla on välillä aika meinannut käydä pitkäksi. Flunssaisena en ole jaksanut keskittyä lukemiseen, enkä edes ajatella ulkoilua. Sisustusjutut on ainoita, jotka vähänkään innostaa. Tilasin pingviinijulisteen ja katselukortteja (http://www.onnijailona.fi/), laitoin miehen rakkaat keräilyautot lastenhuoneeseen hyllylle katon rajaan, ompelin pinnikseen verhot. En löydä usb-piuhaa, joten kuvia en saa nyt laitettua. Sisustaminen on kyllä ihanaa. Jos törmäätte kivoihin boordeihin, laittakaa linkkivinkkiä. Puolisko haluaisi maalata lastenhuoneen seinälle milloin Tom Sawyer maiseman, milloin pikku prinssin tähtineen. Juu, ihan kivoja ideoita - sillä vaan tuppaa usein loppumaan toteuttaminen kesken. Taidankin mennä laittamaan pingviinin seinälle ja miettimään mitä seuraavaksi [:)]
 
Tervehdys!

Onkin näköjään paljon flunssaa liikkeellä. Täällä myös viikon verran kärsitty ihan järkyttävästä flunssasta, ääni lähti kokonaan ja muuta ei ehdi tekemään kuin nenää niistämään.. [:'(] Yöt on tosi inhottavia kun kaikki lima kerääntyy tonne kurkkuun, ei meinaa henki kulkea.. Paranemisia kaikille!!

Arwen: Kiva kuulla että teillä meni hyvin se perhetyöntekijän käynti, ja saitte puhuttua myös hankalammista asioista [:)] Mulla on jotenkin vaan edelleen tosi kriittinen asenne sitä koko juttua kohtaan vaikka se itse henkilö tosi mukava onkin. Netistä niin paljon lukenu negatiivisia kommentteja koskien tota perhetyönteijän kotikäyntiä että väkisin mietityttää..

embulle ja koko perheelle hirmuisesti jaksamista ja voimia, toivottavasti pikkumies parantuisi pian!! Onneksi masukilla kuitenkin kaikki hyvin ja on edelleen viihtyny mahassa [:)]

anelsen maha on kyllä pyöristynyt ihan silmissä! [:)] Niin söpön pyöreä vauvamasu.

Jeccu: Hui, onneksi vauva ymmärsi pysyä vielä masussa! Mietityttää kyllä itseänikin kun hirveästi joutuu köhimään että mitenhän tuolla mahassa siihen suhtaudutaan. Nauti nyt levosta ja ihanasta palvelusta [;)]

Elviira82: Kävitkö jo tarkistuttamassa oliko supistukset saaneet mitään aikaan? Toivottavasti kaikki kuitenkin on kunnossa.

Mulla on kans joku sisustusintoilu meneillään [:)] Oon yrittäny tohon mieheen saada vähän liikettä että haluaisin tän makkarin laittaa pikkuhiljaa kuntoon, täältä kun pitää viedä painon-nostopenkki varastoon että vauvan sänky ja hoitopöytä mahtuu. "Onhan tässä vielä aikaa..." Joo on, mutta jos päättääkin tää juniori tulla aikaisemmin niin olis kiva että olis kaikki valmiina. Harmittaa kun haluaisin meidän olkkariin sellaset ikean lack-seinähyllyt, niitä ei saakkaan enää pyökin värisenä sieltä ja muut värit ei sovi! Sotkassa on samanlaisia, mutta hinta siellä 39,90€/kpl, ikeassa 9,90€/kpl.. Että vähän ärsyttää. En kyllä maksa 80€ kahdesta sellaisesta hyllystä..

Yritän tässä pähkäillä olisinko reipas ja leipoisin laskiaispullat itse.. Toisaalta houkuttelis pakaste-altaan valmiit pullat [:D] Ei jotenkin tän räkätaudin kanssa innosta mikään, vaikka normaalisti tykkään tosi paljon leipoa..

[font="microsoft sans serif"]HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ JA LASKIAISTA KAIKILLE TEILLE!! [:)][:)][:)]


 
Myö saatiin huutonetistä tänään huudettua itsellemme iso paketti kestovaippoja, imuja ja villahousuja! [:D] Oon ihan tosi iloinen, kun läksi tosi iso paketti, hyvin edullisesti! [:)] Nyt on kestoja pikkuiselle alkuun tosi hyvin.. Sit vaan kun kasvaa täytyy niitä isompia kokoja hommailla..

Kiitos anelse tsempeistä! Kyl tässä vielä ehtii tuotakin lääkäriä panikoimaan kun siihen vielä se kuukauden verran on. Pikkasen mietityttää, että kuinka se makaaminen aloillaan sitten onnistuu, mutta toivotaan, että menisi kuitenkin suht hyvin tuo reissu.. [&:]

illil; Aivan ihana tuo siun vauvanurkkaus! En malta oottaa, että pääsis oman vauvanurkkauksen tekemään. Se vaan vieläkin on osissa se meiän pinnasänky.. Oli mies aloittanut jo sen vahaamista (sellaisella öljyvahalla, se on kasviöljypohjainen, joten turvallinen lapselle), että ehkä se joku päivä valmistuu[;)].. Ehkä sitten kun lomallekin jää, niin on paremmin aikaa laitella kaikkea pikkuiselle valmiiksi..

Lumia83: Suloisia nuo teidän haukut![:)] Ihanasti jo näyttäneet omineen vaunujen tavarakorin itselleen!

niina_1: Tuo "onhan tässä vielä aikaa.." oli ihan kuin oman mieheni suusta![:)] Sitä tuo miulle muistaa aina hokea, kun yritän jotain saada pikkuiselle hommattua, tai kun yritän vähän hoputella sen pinnasängyn ja hoitopöydän teon kanssa, että saisin makkarin laitettua vauvalle valmiiksi. Tuntuu kyllä, että pikkuhiljaa tuo mieskin alkaa käsittää, ettei sitä aikaa nyt ihan älyttömästi ole, mutta hitaasti sekin tuntuu käyvän.. [;)] No ehkä sitten synnärillä käsittää, että se aika sitten meni.. Kai meidän naisten pitää vain yrittää pysyä lujina, ja tehdä sitten miestenkin edestä näitä valmisteluja vauvaa varten. Ei tästä kait muuten mitään tule..[;)]

Katselin tuossa kaappia, että vauvalle alkaa olla enemmän lakanoita sänkyynsä, mitä meillä on itsellämme omaan sänkyymme Saimme nimittäin siskoltani hänen säilömiään pinnasängynlakanoita ja niitähän oli paljon. No eipä tarvitse niitä sitten hommata lisää yhtään. Eikä tuttipullojakaan tarvitse hommata, kun sisko oli niitäkin säilönyt pari muovipussillista.. Ehkä siis pärjäämme todella mainiosti niillä!

En nyt taas muista, että mitä muuta asiaa oli.. Pitää tulla takasin täydentämään, jos se vaik muistuu kohta mieleen.. HAUSKAA LASKIAISTA KAIKILLE! SYÖKÄÄHÄN MASUT TÄYTEEN LASKIAISPULLIA![:D] Niin ja HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ![:)]
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille ja laskiaissunnuntaita!

Käykö teille muille niin, että pikuinen masussa herättää aikaisin aamulla jumpallaan? Minulle käy nykyään todella usein niin. Tänä aamunakin oli kunnon potkunyrkkeilyt mahassa seitsemän aikoihin ja sitten kun olin jo kunnolla herännyt, pikkuinen rauhottui. [:D] Eli kun saa äidin hereille, voi itse nukahtaa. hih. Pikkuinen taisi kääntyä eilen kunnolla pää alaspäin, ja vaikutti kyllä huomattavasti oloon. Maha tuntuu pienemmältä (ja olikin sentin pienempi kuin viimeviikolla) eikä ole niin pinkeä kyljistä. (Tuo maha on alkanut leviämään myös kylkiinpäin, taitaaa olla se tyttömaha.) Kyllä se viihtyikin suunnilleen kuukauden poikittain tuolla mahassa. Ensiviikon neuvolassa voisi kysyä olenko asennosta oikeassa. Painoa oli tänään 100g vähemmän kuin viikko sitten. Taitaa olla vähäsen tasaantunut tuo painonnousu, kun kahdella edellisellä kerralla oli neuvolassa noussut yli 500 g/viikko.

Tsemppiä kaikille flunssasta kärsiville ja pikaista paranemista!!
Minä en ole juurikaan flunssasta joutunut kärsimään, viimeksi syksyllä oli pikkuflunssa!Toivotaan ettei tulisikaan. Voisi tehdä olosta melkoisen tukalan. Pahin tämän hetken oireista on häpuluun kipu, välillä todella voimakaskin. Muuten on melko hyväkin olo, harjoitussupistuksia kyllä tulee välillä paljonkin ja väsymys painaa ajoittain, mutta muuten tuntuu olo hyvältä.

Jeccu hyvä ettei vauva päättänyt vielä syntyä!! Koita nauttia lepäilystä, vaikka ei se varmasti kipeänä niin herkkua olekaan.

Kivoja kuvia lähettelette, Illilillä kiva nurkkaus, ja Lumialla tyylikkäät "koirankuljetusvaunut"[:D]

Mipsu: Minäkin olen 158 pitkä ja painoin tuon saman n.55 ennen raskautta, hauskaa.[;)] Minulla tullut vähän enemmän kyllä painoa, tällä hetkellä 61,5.

Pakko mainita vielä, että eilen huomasin että hyvin pystyy virkkaamaan myös kuntopyöräillessä![;)] Olen ihan koukussa tuohon virkkaukseen, se jotenkin rauhoittaa ja rentouttaa. Eilen sitten tuntikaupalla virkkasin enkä malttanut ollenkaan lopettaa, alkoi vaan olla istuminen niin tukalaa, että ajattelin koittaa vähän pyöräillä ja hyvin onnistui virkkaaminen siinä samalla.[;)] Hyvää musiikkia vielä taustalla ja kynttilän valoa, niin oli kivat treenit.[:D]

Laskiaispullaa ajattelin leipoa, nams.[:)]
 
Ihanaa ystävänpäivää kaikille!!!

Täällä on selvitty eilisiltä babyshower kutsuilta[:)]Olikin aivan ihana ilta ja taas kerran kaikki muistutti siitä, kuinka ihania ystäviä mulla on<3

Menin parhaalle ystävälleni jo päivällä, jolloin oli ohjelmassa saunomista ja kasvonaamiota, käytiin kaupassa ja alettiin valmisteleen iltaa ja ruokia, ja tietenkin pyntättiin itsemme viimosen päälle kuntoon.

Oli kyllä ihana pitkästä aikaa taas laittautua ja kaveri oli keksinyt mulle päälle semmosen sulosen harmaan röyhelö tunikan, jossa mun mielestä näytin ihan kanaemolta ja pullealta semmoselta, mut sit toisaalta ajattelin, että no helvetti nyt jos koskaan voi pukeutua semmoseen mihin ei ikinä normaalisti pukeutuis. Sitä paitsi, kun katselin kuvia, niin hokasin että pyöreeltähän mun kuuluu näyttääkin[:D]Äitikin sanoi, että näytän niin kauniilta, lämmitti mieltä kovin[:)]

Olin toivonut, että ei lahjoja, vauvahärpäköitä ym koska niitä on jo niiin paljon , joten ystävät rakkaat olivat kimpassa ostaneet mulle yhdistetyn synttäri/babyshower lahjan, joka oli kynsien geelivahvistus, koristelu, ym käsihoidot. Olin jo pitkään puhunut, että haluan sit hienot kynnet laitokselle, kun mikään muu ei enää kropassa oo niin hienoa[:D][:D]Olin kyllä niin otettu ja tippa tuli linssiin, täytyykin varata pian aika niin pääsee kädet kaunistuun.

Illan ohjelmassa oli kaikkia hauskoja arvausleikkejä vauvan ulkönäöstä, mitoista, syntymäpäivästä, mun mahanympäryksestä vessapaperilla (jonka muuten itse voitin [;)])ym mukavaa. Kaveri oli tehnyt semmosen babyshower kansion, johon nää kaikki arvailut ja valokuvat liimataan, niin on sitten kiva joskus katsella kuka oli oikeessa. Veikkasimme myös seuraavaa vauvan saajaa, ja vastaukset suljettiin visusti kuoreen, ja minä säilytän sitä seuraaville vauvakutsuille saakka. Sit katsotaan osuiko oikeaan. Illaan huipentumana tehtiin kipsaus mun vaavimasusta ja piti myös mahduttaa tähän teokseen mun tissit, mut oli niin kasvaneet, että saatiin vaan masu[:D][:D][:D]Täytyy mennä ens viikolla kaverille tekeen siihen masuun vielä tissit. Oli muuten sottasta puuhaaa, mut hemmetin hauskaa. Maha-asukas oli pikkasen ihmeissään[:D][:D][:D]Kaikki laittoivat nimensä kipsiin ja kirjotettiin päivänmäärä ym, niin sit voi joskus muistella, millanen pallo sitä on ollut[:)]Yhden maissa kotiuduin onnellisena ja väsyneenä, aivan ihana kokemus ja suosittelen kaikille!!!Siinä ohessa tietysti tytsyt vähän maisteli viiniä ja ilo oli ylimmillään. Yöllä päädyinkin sitten kyytimään koko seurueen koteihinsa.

Tuli nyt omanapaista juttua, mut halusin jakaa teidän kanssa tän kokemuksen[:)]Laitan kuviakin myöhemmin kun saan kaverilta. Palaan päivällä teidän juttuihin. Pian mennään isännän kanssa syömään ja juhlimaan tän mamman 25-vuotissynttäreitä[:)]
 
Tän mamman pitäis siivota, mut kummasti keksin koko ajan jotain muuta puuhaa ettei tarviis aloittaa.. [;)]

Riida: Mun mies tais vähän herätä siinä vaiheessa kun tajus että kymmenisen viikkoa jäljellä enää, "sehän on oikeesti kohta täällä!" [:D] Nii-i, siks tässä oliskin mukava ruveta laittamaan kaikkea valmiiksi. Ehkä se ei vaan noilla miehillä niin konkreettisesti ole mielessä kun ei tarvitse tätä pötsiä kantaa mukana, mutta jospa tässäkin pätisi vanha sanonta "hitaasti, mutta varmasti..." [:)]

lootus: Meillä ei pikkumies mitenkään täsmällisesti joka aamu herää jumppaamaan, joskus kyllä. Isin herätyskelloon kyllä herää joka aamu, mutta taitaa aina nukahtaa uudelleen [:D] Nyt on ruvennut aina iltaisin kun mä haluaisin käydä nukkumaan, niin muljuttelemaan oikein kunnolla tuolla mahassa ja äitin kylkiluut on ne kivoin juttu [;)]

anelse: Ihan ensiksi PALJON PALJON ONNEA MAMMALLE!! [:)] Kuulosti kyllä niiiin ihanalta noi sun babyshowerit! Täytyy itsekin jotkut pienimuotoiset illan-istujaiset muutamalle läheisimmälle ystävälle pitää ennenkuin poksahtaa. Hyvä idea kun kirjasitte ylös kaikkia niitä juttuja ja se kipsaus masusta, ihania muistoja ja kiva joskus lapsellekin näyttää [:)]

Ja mä kun eilen marmatin niistä hyllyistä, niin netissä joku nainen myi 2kpl niitä ikean versioita 10e:lla, itse kun maksan postimaksut niin lähettää ne mulle, eli halvaksi kuitenkin tuli, jeee [:D]
 
Onnea anelselle syntymäpäivän johdosta! Kuulostipa kivoilta teidän kutsut. Varmasti ollut mukavaa hyvien ystävien seurassa.

Sitten omiin "valituksiin"[:D]. Yöt alkaa täällä olla jo aika tuskaa. Vessassa rampataan alkuyöstä noin puolen tunnin välein, klo 3-4 välillä herään siihen, kun oikeaa lonkkaa särkee, on se alla tai päällä ja siihen ei auta kuin liikkeelle lähtö. Aamuyöstä aloitetaan taas sitten vessassa juokseminen ja juominen. Viimeistään klo 6 masuasukki aloittaa aamujumpan, joka kestää vähintään tunnin, yleisemmin 2-3 tuntia. Ja sitten ihmiset ihmettelee, että miten sä näytät noin väsyneeltä.[:D][;)][:D] Niinpä.

Eilen illalla kaveri päätti taas kääntyä poikittain mahaani. Kyllä muuten sattui. Hän kun ei varmaan enää näillä viikoilla ole kovin pieni. Työnsin sit pyllystä, että sain muljahtamaan takas pääalaspäin. Ihan siksi, kun kipu oli aika sietämätön jo.
 
Hyvää ystävänpäivää täältäkin kaikille mameille!

Mun mies lähti aamulla Maarianhaminaan pelimatkalle. Ite heräsin yheksän aikoihin ja pyöräytin hauskat sydänsämpylät ystäväpariskunnalle, joka tuli aamupäivällä käymään kylässä, ja hakemaan mun auton, jonka ne siis ostivat itselleen. Nyt ollaan sit autoton lapsiperhe, mutta saadaan miehen porukoilta autoa lainaan aina tarvittaessa. Toinenkin kaveri kävi 9kk poikansa kanssa siinä samalla, ja vietettiin porukalla ihanaa ystävänpäivän brunssia sydänsämpylöiden ja vadelmakakun ääressä[:)] Ihan ihme fiilis, vanhaks sitä on tullu, tai sit tää on sitä kotirouvan elämää. Eipä oo ennen tullu sunnuntai-aamupäivällä kestitettyä kavereita 11 aikaan! Mut jotenki niin lepposaa..

Huomenna on neuvola (taas, koska edellisestä on se vajaa 2 viikkoa[;)]). Täytyy kysellä vähän supistuksista, niitä on tullu yhä tiheemmin, mutta ei kivuliaita. Jotenki ku ite kokeilee, tuntuu et tuolta sisältä on paikat ihan pehmeenä, onkohan se normaalia tässä vaiheessa... Myös perhevalmennus alkaa huomenna, joten kyllähän tässä kotirouvallakin harrastuksia ja ohjelmaa riittää, vaikka joskus mietin miten aika sitte kuluukaan ku on lomalla[:D]. Tässähän se!

Mä oon kans flunssaillu, pahin vaihe oli pari viikkoa sitte, mutta nuha jatkuu kyl tosi sitkeenä.. Onneks olo on muuten jo pirtee ja hyvä, sillon ku flunssa teki tuloaan olin niin väsyny etten koskaa aikasemmin, ja luulinki et nytkö tää tappava raskausväsymys alkoi ja pelkäsin jos olo jatkuu sellasena koko loppuodotuksen.. Mut onneks se liitty vaan siihen sairasteluun.

Sisustushommia olis mullaki vielä paljon, ens viikolla tulee se uus sohva, ja vauvan sänkyyn olis ommeltavana reunapehmikettä, sekä vaunupeittoa ym. Vauvan huoneen ja olkkarin verhotkin vois laittaa uusiks jos jaksaa. Huh, enpä taida jaksaa.

Nyt kävelylle ja kauppaan, voisin minäki ostaa niitä valmiita pakastepullia ja täyttää hillolla ja kermalla, nami! Sit pitäis tehä ruokaa, tai haluisin, mut pitää kattoo miten voimat riittää. On niin vaikee muistaa levätä ku olis kauheesti kivaa tekemistä[:)] Lepo on tärkeintä (<- tota pitää aina itselleen hokea että varmasti muistaa[;)])

Hauskaa laskiaista kaikille, muistakaahan ulkoilla!
 
Nopsaan vaan käyn huikkasemassa ONNEA ONNEA ANELSELLE!![:D] oikein mukavaa ja hauskaa syntymäpäivää sinne suuntaan! Piti myös todeta, että ihanilta kuulostivat nuo sinun babyshowerkutsut! ..Omia odotellessa[;)]

niina_1; Juu meilläkin tuntui mies käsittävän tarkemmin vauvan saapumisen, kun sanoin viikko sitten, ettei ole enää kuin maksimissaan 12 viikkoa vauvan syntymään (jos siis menee yli lasketun ajan).. [;)] Kyllä ne hiljalleen rupeaa asian käsittämään.. Tosiaan, niinkuin sanoit, hitaasti mutta varmasti..

Nyt valmistautumaan.. kohta pitäisi siskon ja hänen tyttärensä kanssa lähteä elokuviin näin ystävänpäivän kunniaksi.. [:)] Täytyy palata taas paremmalla ajalla kommentoimaan enempi..
 
Mie oon monesti noista miehen toilailuista puhunut täälläkin, ja suurimman osan oon jättänyt kertomatta, joten meillä on mennyt paljon raskaudenaikaista valmistautumisaikaa hukkaan ihan silkkaa typeryyttä.. Nyt kuitenkin mies on herännyt siihen, että ihan kohta se pikkuinen on täällä, eikä sitä voi ohittaa "Katsotaan sitten kun on aiheellista"-asenteella. Taisi tuo viimeisen kymmenen viikon alkaminen olla se herättävä kokemus, kuten niinakin sanoi. [:)] Ja nyt oikeastaan kunnolla ollaan vasta muutenkin alettu tavaroita hankkimaan ja makuuhuonetta laittamaan kuntoon Hemmoa varten, joten mies on myös sen myötä ruvennut ottamaan enemmän osaa valmistautumiseen.
Eilen käytiin Jyskissä ostoksilla kuluttamassa häälahjaksi saadut lahjakortit, ostettiin jo valmiiksi patja pinnasänkyyn sekä lipasto Hemmon vaatteille ja vaipoille. Tänään mies sitten aamusta rupesi kokoamaan lipastoa, onko mitään parempaa näkyä kuin työmies touhussa ilman paitaa! [;)] Elämän pieniä iloja.. [:D] Eli saatiin nyt sitten se kauan kaivattu lipasto hankittua, nyt voi aloittaa vaatteiden ja muiden pesu-urakan.. Patjakin ostettiin sen takia jo nyt, kun autottomana pariskuntana tällaiset ostosreissut ovat harvinaista herkkua, kaikki on hyvä sitten hankkia kerralla. Pinnasänky pitäisi nyt sitten Ikealta tilata, saa sitten järjestettyä tuon makuuhuoneen lopulliseen kuosiinsa kun saa asetettua sängyn paikoilleen..

niina_1: Miekin niin paljon oon kuullu kaikkea juttuja noista perhetyöntekijöistä, että pelotti ja mietitytti se käynti reilusti etukäteen.. Varsinkin, kun on kuullut ettei oikein totta uskalla puhua kun ne saattavat tarrata aivan ihme asioihin.. [8|] En tiiä mitä oli virkailija mieltä mei perheestä ja parisuhteesta, mutta ei ainakaan siinä tilanteessa sanonu mitään poikkipuolista, hyvin oli siis tervejärkisen oloinen perhetyöntekijä. [:)] Mutta tosiaan välillä uskomattomiakin juttuja sitä on kuullut..

Riida: Mie kanssa huusin huuto.netistä kunnon paketin kestoja todella hyvään hintaan.. Nyt on sitten kaikki alkuaikojen vaipat valmiina, lisää pitää sitten isompia kokoja ostaa myöhemmin. Mutta 12 erillaista vaippaa (AIO:sta kuoriin), riisipaperia, imuja ja harsoja, sekä liivinsuojia ja näpsyjä kun sai n. 80 euron hintaan, niin oli kyllä kannattava huuto! Muutenkin oon hankkinut huutonetistä noita kestoja jonkin verran, joten voisi melkeinpä äitiyspakkauksen Imse Vimset heittää hemmettiin.. Niitä kun itsekin on yrittäny pyöritellä, niin ei ihme että on kuullut monien luopuneen kestoilun yrittämisestä ä-pakkauksen vaippojen takia. Ei nimittäin ole mistään helpoimmasta päästä, vaikka ehkä käytössä voivat olla hyviäkin. [&:]

Onnea anelselle synttäreistä ja hauskalta kuulostaneista baby showereista! [:D] On se tärkeää, että on ystäviä jotka tuntevat läpikotaisin, jotta osaavat aina yllättää iloisesti. ?

*muoks* Illan pelasti illil:n pullatapaturma, voin sieluni silmin nähä tilanteen.. [:D] Repeilin myös viimeiselle lauseelle. [:D][:D] Niin, tuskin ne miehet pahakseen pistää lahjan puuttumista, jos on vaihtoehtokin. [;)]
 
Hei, tuli yks juttu mieleen ku rullasin tota meiän huhtikuisten etusivua alaspäin ja siellä oli Kaikan alottama iloinen kolmas odotus... Muistatteko Kaikan, jonka odotuksella ja muutenkin perheessä oli terveydellisiä vastoinkäymisiä..? Sattumalta katsoin yks päivä laskettu aika syyskuussa 2010 -palstaa, niin siellä Kaika jo odottelee uutta pienokaista syyskuussa syntyväksi! Tuli niin hyvä mieli, ja jotenki toiveikas olo kaikkien niitten puolesta, joilla raskaus on keskeytynyt. Ettei se ole mikään elämänloppu, niin hirveää kuin se onkin..[8|]

Ja miten onnellisia me kaikki ollaan, muistan hyvin viime syksyn ja sen tunteen, kun aina pelkäsi pahinta jos olo oli "neutraali" tai toisaalta jos sattui vatsaan oudosti.. Ja kohta meillä kaikilla on ne omat, rakkaat, odotetut tytön tylleröt ja pojan pallerot kainalossa! [:)][:)][:)]
 
Kääks, menikin näin myöhään muissa touhuissa. Nyt alkaa tuntua, että eilinen juhlinta taisikin väsyttää vasta näin jälkikäteen, aivan döööd olo.

Kiitos paljon kaikille onnitteluista!!!


Ruoka saatiin syötyä ja synttärit vietettyä. Miehellä oli tosin tänään puolestaan ruoan kanssa ongelmia ja totesi, että oli kamalinta vihersalaattia mitä on ikinä maistanut[:D][:D]Joopa joo...miehet ja kasvikset[:D]

Flunssaa tuntuu nyt pyörivän vähän joka suunnaalla[:@]Ärsyttävä olotila kyllä todella...

Turkoosi voi kun on teilläkin siellä välistä kurjia tilanteita, tuntuu joo välillä että miehiä puolustetaan joka suunnalta: voi voi kun miehet joutuu kestään mielialanvaihteluja ja kiukkuilua, mutta entäs me sitten?Ei kukaan meitä koskaan sääli, mitä me joudutaan kestämään miehiltä[:@]Sitä todella tuntee itsensä joskus hyvin yksinäiseksi, tuntuu että puhuisi miehen kanssa ihan eri kieltä.

Se on hyvä kuitenkin, että vielä huumoria löytyy ´alepan muovikassi´[:D][:D] Mä oon itse todennut, että niin kauan kun vielä jaksaa huulta heittää ja itselleen nauraa, niin toivoa on[;)][;)]

lootus
meidän juniori antaa hyvin yöt nukkua ja herää yleensä sitten, kun aletaan aamulla miehen kanssa jutteleen ja puhun kissoille. Ja jos riehunnan aloittaa, niiin kylkeä kääntämällä saa aika hyvin sen vaihtaan asentoa ja rauhoittuun. Rupeehan kuule vetämään mammoille uutta virkkauspyöräilyä, vois saada suuren suosion[:D][:D]

Marjo82
voih teitä siellä jo alettu pitää oikein kunnolla hereillä[:)]Juu minäkin joskus pyllystä tuuppaan, kun meinaa sen nahan läpi tunkea[:D]Toivottavasti yöt vielä muutamaksi viikoksi rauhoittuisi:-)

voi illil tota sun hulvatonta ´pikku´haukkuas, mitä kaikkee se keksii [:D][:D] Silläkin taitaa olla selvästi pesän rakennus menossa, oot tartuttanut[;)]

Voi kun kaikki höpöttelee ihanista leivonnaisista ym ja mua jäi ihan pirusti harmittamaan, kun en kerennyt ostaan runebergin torttua[:(]vieläköhän jostain sais jämiä...

Meidän lihava kissa sai tänään päähänsä ängetä pinnasänkyyn 9 sentin raosta sen suojan päältä ja siellä se sitten killisteli, että mitenkähän pääsee pois. Että se siitä kissasuojan turvallisuudesta, testattu ei toimivaksi[:D]Täytyy siis laittaa vielä tiiviimpään niitä rimoja...Kummasti tuo läskikin antaa periksi[:D][:D]

Mur, ensimmäiset kolme pientä raskausarpea ilmestyneet lantion aluelle, apua[&:]

No se siitä päivästä, nyt nukkumaan!
 
Illil, sun koira on kyl mahtitapaus! Ihana illan piristys oli lukea sen tempauksista ja kuva oli loistava lisä[:D][:)]
Anelselle onnet![:)]
Miehestä en viitti pahemmin edes puhua, täällä oli täys sota muutama päivä sit ja vaikka tuo sittemmin on yrittänyt kovin ystävällinen olla niin pidän itseäni sinkkuna ja ilmoittanut olen että touko-kesäkuun vaihteessa tää kämppä irtisanotaa.
En malta odottaa et pääsee omaan uuteen kotiin kaikessa rauhassa elelemään ja sitä sitten sisustelemaan ja laittelemaan :)

Neuvola oli viime viikolla ja kaikki ihan ok. sf 26.5-27, verenpaine 107/70 ja vauvan syke 134-166, se veti taas urakalla herneet nenään kun sykettä kuunneltiin, alko kauhee vellominen ja syke nous sekunnissa korkeuksii. Neukkuikin nauroi et ja taas sitä mentii[:D] Raivotarjonnassa on edelleen pikkuinen. Tai ei se taida kauhian pieni enää olla. Muljuaminen alkanu tuntumaan niin voimakkaana et meinaa välil tull ihan paha olo kun poju oikein velloo ja litistelee mun sisuskaluja. Mahakin heiluu ihan holtittomasti toisinaan[:D]

Selkä ei meinaa kestää istumista yhtään ja tulee tosi kipeäksi mut muuten oon voinu nyt suht ok. Vielä olis viikko töitä.

Vaunujen hommaamisesta olen nyt vasta alkanu stressaamaan kun aika tosiaan alkaa käydä vähiin. Käytettyjen metsästäminen ja miettiminen missä kunnossa oikeasti ovat ja kuinka hyvin on säilytetty ym ym. meinaa rasittaa ja oonki alkanu vakavasti harkitsemaan uusien edukkaiden ostamista.
ns. hyvän merkkisistä käytetyistä kun pyydetään samaa kun ns.halpiksista uusina, joten mielummin ostan takuulla puhtaat ja kunnossa olevat kun tuntemattoman jäljiltä käytetyt. Ei kai niissä voi niin paljoa eroa olla, ettei havemmilla lastaan paria vuotta kuskaisi.
 Lomat kun alkaa ja kotiudun ekan viikon jälkeen äiskän luota ni sit alan hiomaan ja maalaamaan pinnistä ja kokoamaan vauvan lipastoa ja pesemään vaatteita. toivottavasti ei mee liian viime tippaan kaikki sit.

Selkä pakottaa nyt maate ja töihinkin ois aamulla taas kammettava joten tää mamma toivottaa hyviä öitä ja mukavaa pian alkavaa viikkoa kaikille!
 
Takaisin
Top