Viimeisin neuvolakäyntisi

Mulla on ainaki aina ollu lapset mukana neuvoloissa, ei oo tullut sanomista.
 
Mulla on ainaki aina ollu lapset mukana neuvoloissa, ei oo tullut sanomista.

Nyt korona-aikanakin? Viime käynnillä oli seinille oikein ilmestynyt laput, että tulethan käynneille yksin...
 
Minä peruin minun ensi viikon neuvolan kokonaan, en uskalla mennä kun haluan pysyä miehen kanssa terveinä :/ mittaan itse paino sykeääneet dopplerilla ja verenpaineet. Huomenna 37+0.
 
Tämäkin onniin ristiriitaista kun hkissä oli neuvolaan saanut tulla mieskin. Ja se neuvolantäti on sitten kontaktissa muutoinkin viikossa useaan ihmiseen ja juttelee pienessä huoneessa. Sitten nämä samat tyypit tulee minun kanssa synnytyksen jälkeen huoneeseen jonne yli 4 viikkoa nyt eristyksissä ollut etätyöskentelevä mieheni ei saa tulla..lähinnä ymmärrän että neuvolassa käydään mutta siellä käy myös alkuraskaana olevia joille virus olisi varmasti aika ikävä myös. Eli tuotakin voisi sitten tiukentaa...
 
Meidän neuvolassa olivat ymmärtäväisiä kun tosiaan lapsi kotona päiväkodista ja itse etähommissa. Joten kunhan terveenä on sai ottaa mukaan. Luulen että asia olisi eri lääkärinkäynnillä tai ultrassa. Olisiko sun mahdollista soittaa vielä aamulla ja tarkistaa tai onko sulla heti aamu 8 aika?
 
Ei ole heti aamulla, mutta vastaavat erittäin huonosti soittoajan ulkopuolella. Ja tietysti ennen soittoaikaa käynti on. Ehkä sitä voi kuitenkin koittaa soittaa. Alueen korona-asema on tuo, joten voi olla ettei vastausta kuulu senkään vertaa mitä normaalisti...

Olin muuten ihan ihmeissäni kun luin, että sairaalassa on hengitystiepoliklinikka naisten ja lastensairaalan yhteydessä, eli juurikin siellä mihin mennään synnyttämään. Siis mitä :arghh: Kai sisäänkäynti nyt on eri sentään...
 
Ei ole heti aamulla, mutta vastaavat erittäin huonosti soittoajan ulkopuolella. Ja tietysti ennen soittoaikaa käynti on. Ehkä sitä voi kuitenkin koittaa soittaa. Alueen korona-asema on tuo, joten voi olla ettei vastausta kuulu senkään vertaa mitä normaalisti...

Olin muuten ihan ihmeissäni kun luin, että sairaalassa on hengitystiepoliklinikka naisten ja lastensairaalan yhteydessä, eli juurikin siellä mihin mennään synnyttämään. Siis mitä :arghh: Kai sisäänkäynti nyt on eri sentään...

No jopas on sille paikka lykätty :sad001
 
Nyt korona-aikanakin? Viime käynnillä oli seinille oikein ilmestynyt laput, että tulethan käynneille yksin...

Ai niin.. no enpäs tiiä. Mutta ei mulla oo ketään kuka hoitais, meen lasten kanssa tai en mee.

Mutta miten nyt raskaana olijat ja lapset on lykätty samaan hengityspotilaiden kans :eek:
 
Mulla on oli nyt lapset mukana viime viikolla neuvolassa kun ei muutakaan vaihtoehtoa ole. Meillä saa vielä tulla kunhan kaikki on terveitä. Eipä noita neuvolakäyntejä nyt onneksi tule enää montaa.
Lapsilla olisi vielä vappu viikolla 3v tarkastus. Se jännittää enemmän kun ei voi lahjoa lastenohjelmilla kuten äitiysneuvolassa.
 
Keskiviikkona taas neuvola. Tylsää kun oma neuvola kiinni (toiminnot keskitetty Koronan takia muutaman isompaan neuvolaan), että on ihan vieras terkka näillä viimeisillä käynneillä.
 
Nythän mulla ei sitten ole edes autoa jolla lähteä neuvolaan. Yritän sitten vaan soitella aamusti, että en pääse, toivottavasti joku vastaisi. Toisaalta voisin pyytää miestä lähtemään aiemmin töistä, jättää pojan sitten hänen kanssaan ja mennä miehen autolla, mutta miehen tarvis lähteä kolme tuntia aiemmin. En tiedä antavatko lupaa, kun muutenkin on niin rankasti nyt ollut ylitöitä.
 
Neuvola ohi, nopea käynti oli tällä kertaa. Verenpaineet yms. tsekattiin ja kaikki ok. Painoa tullut reilu 9kg. Sf-mitta sama 34cm kuin viimeksi eli pääsin taas käyrien sisään. Seuraava käynti ensi pe 39+0 ja pääsen onneksi omaan neuvolaan ja omalle terkalle, kun neuvola aukeaa taas.

Vauva majailee hyvin pää alaspäin, mutta on vielä melko ylhäällä, minkä kyllä arvasinkin :grin
 
Neuvolassa käyty, rv 34+5, ja kaikki oli kunnossa. Painoa ei ollut juurikaan tullut lisää, mutta siitä neuvolatäti sanoi, että on tavallista että radi lääkkeet vaikuttavat noin. Vauva oli todella alhaalla ja kiinnittynyt, sanottiin, ettei hän sieltä enää mihinkää mene :grin Seuraava aika sitten vasta 27.4. - toivottavasti olisi siihen mennessä jo pikkujätkä täällä :cat:
 
Tänään neuvola 39+0. Kaikki ihan ok, paino laskenut 1,5kg viime kerrasta, mutta ei tässä vaiheessa enää tarvitse huolestua. Sf-mitta 36cm eli melkein käyrän ylärajalla.

Vauva rt ja nyt pää viimein alhaalla (aavistinkin tämän paineentunteen lisääntymisen takia). Seuraava neuvola ensi to 39+6, jollen ole sitten jo synnärillä (ei haittaisi yhtään) :woot:
 
Eilen käyty neuvolassa 37+4. Sf 33,5 ja vauva on jo kiinnittynyt lantioon. Heitti vitsillä (?), että saatetaan viettää vappu laitoksella, vähän enemmän vakavissaan sanoi että soitelkaa jos pitää perua seuraava aika, joka on laskettuna 15.5. On kyllä välillä supistellut jonkun verrankin, mutta silti luulen vähän vielä että yliaikaiseksi tämä menee.
 
Tänään oli neuvola sf mitta 39,5 tuli kiireellinen lähete äippä polille turvotus on todella valtava ja verenpaineet 150/90.. tulee soitto 1-7 päivän päästä hänen mielestään vauva ei vielä ollut laskeutunut..
 
Mulla tänään neuvola 39+6 ja kaikki ok.
Vauva kiinnittinyt, mutta ei näytä olevan mitään kiirettä ulos. Vielä ensi ke on neuvola ja sitten tulee lähete äitiyspolille, jos tarve vaatii. Toivottavasti ei :angelic:
 
Takaisin
Top