Viimeisin neuvolakäyntisi

Mulla oli tänään kanssa neuvola. Kaikki onneksi ok. Ja sai vielä mies tulla mukaan ja isyyden tunnustus tehtyä. Seuraavaksi synnytystapaultra huhtikuun alussa :happy:
 
Apua mä kävin eilen ultrassa ja ultraaja sai lasketuksi ajaksi 19.4 vaikka mulla on 19.5!!! Sanoi vauvalla olevan iso pää ja keskivartalo,mutta muut mitat vastasivat tuota toukokuun laskettua aikaa.. synnytystapa arviointi olis 4 viikon päästä :/
 
Apua mä kävin eilen ultrassa ja ultraaja sai lasketuksi ajaksi 19.4 vaikka mulla on 19.5!!! Sanoi vauvalla olevan iso pää ja keskivartalo,mutta muut mitat vastasivat tuota toukokuun laskettua aikaa.. synnytystapa arviointi olis 4 viikon päästä :/

Jos synnytystapa-arviossa on yhtä iso, niin luulis että käynnistäisivät sitten ajoissa, ettei antais ainakaan kuukauden päähän tosta huhtikuusta enää mennä :eek:
 
Noniiin tulipahan käytyä synnytys osastolla,kun houduihin valahti rusehtavaa verta ja sai samalla selkoa noihin yksityisen ultran mittoihin ja kyllä vauva kasvaa 2 viikkoa jopa 3 viikkoa pidemmällä,mitä pitäis kaikki oli kyllä kunnnossa ei sen puoleen ja saan kahden viikon päähän kontrolli ultran tänne synnytyspäivystykseen.
 
Noniiin tulipahan käytyä synnytys osastolla,kun houduihin valahti rusehtavaa verta ja sai samalla selkoa noihin yksityisen ultran mittoihin ja kyllä vauva kasvaa 2 viikkoa jopa 3 viikkoa pidemmällä,mitä pitäis kaikki oli kyllä kunnnossa ei sen puoleen ja saan kahden viikon päähän kontrolli ultran tänne synnytyspäivystykseen.

Mitkä sun viikot nyt on ja mitkä ois nykyisen ultran mukaan? Saatkohaa sä meistä ekana vauvan :love7
 
Mitkä sun viikot nyt on ja mitkä ois nykyisen ultran mukaan? Saatkohaa sä meistä ekana vauvan :love7
Tuolloin oli 32+0 pää ja keskivartalo mitta antoi lasketuksi ajaksi 29.4 reisiluumitta 6.5 nyt mulla 7.4 on käynti synnärillä ja katsotaan onko babe jatkanut kasvuaan,jos on sovitaan varmaan käynnistys huhtikuun loppuun/ toukokuun alkuun :)
 
Tuolloin oli 32+0 pää ja keskivartalo mitta antoi lasketuksi ajaksi 29.4 reisiluumitta 6.5 nyt mulla 7.4 on käynti synnärillä ja katsotaan onko babe jatkanut kasvuaan,jos on sovitaan varmaan käynnistys huhtikuun loppuun/ toukokuun alkuun :)

Alkaapa olla jännät paikat siellä :) Täällä kans enää 31 päivää laskettuun aikaan :love017
 
Tänään jo tosiaan 36+0 ja synnytystapa-arvio & ultra takana. Painoarvio 2,7kg eli ihan normaalikokoinen vauva näyttäisi olevan tulossa radista huolimatta.:happy:

Myooma ei ole kasvanut enää ja on tosi ylhäällä kohdussa, joten ei vaikuta synnytykseen tai vauvan asentoon tms. Muutenkaan ei estettä alatiesynnytykselle, eli ei näillä näkymin pelkäämääni sektiota tulossa. Kohdunkaula 2,5cm ja kiinni, että tuskin on tämä vauva ihan hetkeen vielä tulossa.
 
Minä kävin tiistaina ja painoarvio vajaa 2600kg. Kohdunsuu oli hieman pehmentynyt ja ulkosuu "raotti" :D nyt taitaa olla tänääb 35+5. Eli silloin oli 35+2.
Kukahan saa meistä ekana vauvan, jännää!!!♡
 
Minä kävin tiistaina ja painoarvio vajaa 2600kg. Kohdunsuu oli hieman pehmentynyt ja ulkosuu "raotti" :D nyt taitaa olla tänääb 35+5. Eli silloin oli 35+2.
Kukahan saa meistä ekana vauvan, jännää!!!♡

Siellä mennään siis aika samoilla kasvukäyrillä. :happy: Mä en taida ainakaan olla ihan ensimmäisiä synnyttäjiä, kun ei vielä mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä. Jollei sitten tosiaan lähden kerralla oikein rytinällä synnytys käyntiin :grin
 
Eilen kävin painoarvio ultrassa ja saivat rv 34+0 2,7 kiloa ja olisi laskettuna päivänä 3,9 kiloa. En kuitenkaan luota tohon painoarvioon,koska esikoisesta sanottiin 3,3 kiloa ja olikin 3,7 kiloa. Sain kuitenkin uuden ajan 12.5 ja jos sillä käynnillä painoa olisi paljon jäisin joko siitä käynnistykseen tai saisin käynnistys päivän ellei itse halua tulla aikaisemmin. Olisin ehkä halunnut jonkun muun päivän nimittäin itselläni on syntymäpäivät 13.5..
 
Aamulla käyty neuvolalääkärissä. Painoa oli tullu reilu 600g/vk, hb oli 117, vaikka nyt oon harvakseltaan syöny rautaa koska ummetus. Ei ollu siis laskenu, viieksi tais olla 114 se lukema. Verenpaineet 115/72. Lääkäri teki sisätutkimuksen, kohdunkaulaa jäljellä 1-2cm ja pehmeä. Kuitenkin kiinni vielä. Vettä oli jonkin verran, ei paljon mutta ilmeisesti tarpeeksi. Raivotarjonta, tosin pää ei ole vielä kiinni kohdunsuulla vaikka alhaalla onkin. Istukka näytti hyvältä. Ei katsonut eikä antanut painoarviota, mut en pyytänykään. Nyt siis rv35+5. Puhuttii hoitajan kanssa mu liitoskivuista ja tuskasesta olosta. Oma neuvolantäti oli lomalla niin olikin naapurikunnan täti sijaisena, jolla kätilön vuosia takana yli 30. Neuvoi välttämään jalannostoja kävellessä eli mahdollisimman matalaa askelta. Pitää välttää ns. heiluriliikkeitä lantion kanssa ku esim. imuroi. Sanoi et vielä reilu 2vk kun jaksaa niin sit sais luvan kanssa synnyttää. Eli pitäis 38 tulla täysiä viikkoja ensin.

Viime yö oli siis niin hirvee ettei sellasta oo yhdessäkää aiemmassa ollu. Joka paikkaa sattu ja nukkumisesta ei vaa tullu mitään. Toi selkä on tosi kipee ja jumissa eikä noi lantion vaivat auta asiaa. Täs vaihees raskautta ei edellisissä ole häpyliitoksen kanssa ollu mitää ongelmia, mut nyt on tosi arkana se kaikelle liikkeelle, asennoille ja kosketukselle. Ja on kaikenmaailman tyyny- ja peittoviritelmät jotta sais edes jonkinnäköstä helpotusta, mut nyt nekään ei enää auta. Eikä tietenkään mielialaa nosta tää jatkuva kotonaolo, lapsetki hyppii niin pahasti seinille. Esikoisella on kevät aina ollu haasteellista aikaa niin nyt ku alkaa esiteini-ikä lähestyä niin se vaan pahenee.
 
Kävin neuvolassa taas sen tarjontatsekkauksen tiimoilta. Nätisti oli nyt pää alaspäin. ei kyllä vielä kiinnittynyt, mutta en sitä odottanutkaan.
Paineet ok. Painoa oli tullut viikossa 88g
Vauva tuntui minulle sopivan kokoiselta. Eli reilulta mutta ei mitenkään liian isolta.

itse toivon että hän edelleen syntyy vasta 38+0 jotta pääsen kotiin polikliinisena. Seuraava neuvola 37+
 
toivon että hän edelleen syntyy vasta 38+0 jotta pääsen kotiin polikliinisena.

Samaa toivon, heti kun on 38+0 niin aloitan aktiivihäädön, saunaa, seksiä, siivousta (samaan aikaan :grin) Kunhan pysyis just siihen asti, niin sais sen polikliinisen.
 
Mä kävin eilen neuvolalääkärissä 35+6, tai siis menin neuvolalääkäriin mutta se lääkäri ei ollukkaa paikalla. No sit oli ihan normaali neuvola. Lähete äippäpolille ois pitäny laittaa jo kolme viikkoa sitten mutta toinen täti ei kattonu sitä tarpeelliseksi, eilen tuli sitte tälle mun omalle neuvolatätille stressiä kun piti se lähete laittaa. Hb oli laskenu 108 niin piti rautalisä aloittaa, muuten kaikki kunnossa :)
 
Mulla ois ens tiistaina seuraava neuvola, mutta nyt ei ole mitään haisua miten selviydyn siitä... Mies on töissä ja lapsi kotona, joko pitäisi ottaa poika mukaan tai olla menemättä. Maanantai kun on vielä pyhä, niin en oikein voi soittaa ja kysyä ohjeita. Olisipa tullut eilen mieleen...
 
Takaisin
Top