Viimeisin neuvolakäyntisi

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme.
 
Eilen oli esikoisen 10kk neuvola. Samalla käynnillä varattiin aika äitiysneuvolaan 18.9 ja 24.9 onkin sitten varhaisultra. Tuntuu, että ultraa ei malta odottaa [emoji30]
 
7.10. olis varhaisultra. Ensimmäisen kanssa ei sinne asti päästy, toivottavasti tällä kertaa päästään! :rolleyes:
 
Uuuulalaa, teillä on siellä oikein varhaisultrat! Siis ihan kunnan puolesta ja niskapoimun + rakenneultran päälle? :gen014

Itse ajattelin odotella tonne rv 7+ varatakseni neuvolan; siihen saakka lähinnä jännäilen kaiken menevän hyvin. :notworthy
 
Uuuulalaa, teillä on siellä oikein varhaisultrat! Siis ihan kunnan puolesta ja niskapoimun + rakenneultran päälle? :gen014

Itse ajattelin odotella tonne rv 7+ varatakseni neuvolan; siihen saakka lähinnä jännäilen kaiken menevän hyvin. :notworthy
Kyllä vain! Täälläpäin siis käsittääkseni heti siinä 9+0 jälkeen on aina tapana mennä ensimmäiseen ultraan. Ensimmäisessä se olisi ollut 9+0, nyt tulee olemaan 9+2
:rolleyes:
 
Ooo, mäkin haluan varhaisultraan! Oon kyllä ollut oletuksessa, että pitää itse maksaa. Mies kyllä olis innokas kustantamaan sen, kun hätähousuilee että onhan kaikki ok. Esikoisen saamisen jännitystä hänellä :joyful:

Varailen omaa neuvolaa varmaan ensi viikolla, noin kuukauden päähän sen vissiin saapi, vai onko niin, että uudelleensynnyttäjillä menee se eka neuvola viikolle 10 kun ensisynnyttäjä saisi viikolle 8 :scratch
 
Mä varasin yksityiselle varhaisultran 7+0 eli 16.9. Tuntuu ihan kauheen pitkältä ajalta odottaa mutta en viitsi ottaa aiemmin ettei käy niin että ollaan liian aikasin ultrassa eikä sykettä siksi näy.

Neuvolaan en ole edes soittanut vielä, kai sinnekin kohta jo voisi. Esikoisen ajalta kuitenkin kaikki niin hyvin muistissa etten hätäile ekan neuvolakäynnin kanssa :)
 
Ooo, mäkin haluan varhaisultraan! Oon kyllä ollut oletuksessa, että pitää itse maksaa. Mies kyllä olis innokas kustantamaan sen, kun hätähousuilee että onhan kaikki ok. Esikoisen saamisen jännitystä hänellä :joyful:

Varailen omaa neuvolaa varmaan ensi viikolla, noin kuukauden päähän sen vissiin saapi, vai onko niin, että uudelleensynnyttäjillä menee se eka neuvola viikolle 10 kun ensisynnyttäjä saisi viikolle 8 :scratch

Mulla on eka neuvola (terveydenhoitaja) viikolla 8, vaikka odotankin toista. Mutta näissä on varmasti paikkakuntakohtaisia eroja. Ja neuvolan ultra+lääkärintarkastus viikolla 9.
 
Ai että miten polttelis toi ultraääni muakin... Joutuu ehken ensin miehen kanssa keskustelemaan lähteekö se mun hössötykseen mukaan. laughing7
 
Mulle on varattu eka neuvolakäynti terveydenhoitajalle viikolle 8+3 (toinen lapsi tulossa). Soitin aikaa heti plussattuani. Meillä ei myöskään kunnan puolelta ole varhaisultraa. Yritän kuitenkin myös tällä kertaa malttaa mieleni ja sinnitellä nt-ultraan asti, vaikka mieli tekisi toki jo aikaisemmin päästä katsomaan, onko kaikki hyvin. :smiley-angelic001
 
Meillä on kans neuvolalääkärin yhteydessä ultra. Se on viikolla 8+ jotakin. Sitä ennen käyn neuvolan terkkarin puolella. Hyvä kun on samalla. Kevään keskenmenossa oli eri aikoihin ja kerkesin siis jo neuvolassa käydä ennen kuin keskenmeno todettiin sitten lääkärillä.
 
Soitin neuvolaan ja sovittiin, että käyn ensin verikokeessa parin viikon päästä ja katsotaan hcg-arvot. Tavallaan mulla on ihan levollinen olo nyt ja raskausoireitakin on enemmän kuin keskenmenneessä raskaudessa (silloin ei niin oireita ja oli tunne siitä, ettei edes ole raskaana), mutta jännittää kyllä että onko verikokeen tulokset odotetunlaiset. Kaikkeahan nekään ei kerro, mutta jotain osviittaa antaa? Neuvola-ajat sun muut varataan sitten sen jälkeen.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on ensimmäinen käynti terveydenhoitajalle viikolla 8. Odottelin plussaamisesta reilu viikon verran, ennenkuin uskalsin soittaa ja varata ajan.:grin Tätä ei vaan vielä meinaa uskoa todeksi, kun oireita aika vähän.

Olen tähän asti ajatellut, että odottelen rauhassa sinne ensimmäiseen ultraan, joka tulee kunnalliselta puolelta, mutta kovasti alkanut poltella ajatus varhaisultrasta. No katsotaan, että malttaisiko sitä mielensä kuitenkin.:angelic:
 
Neuvola on nyt varattu, sain viikolle 7+2 :happy: Ultrausmahdollisuuskin periaatteessa on, mutta ensimmäisellä käynnillä kuulemma todennäköisesti ei tehdä, mutta lääkärintutkimuksen yhteydessä paria viikkoa myöhemmin kylläkin.
 
Mulla on varhaisultra (omien laskujen mukaan) 6+4 raskauden keston määrittämiseksi ja vasta sen jälkeen saan sitten varata ekan neuvola-ajan. Tosiaan oma kunta ei tarjoa varhaisultraa normaalisti, mutta koska mun kierrot on niin isoilla heitoilla (30 aina yli 50) niin nyt sit pääsen :grin

Miten voikin jo nyt jännittää sitä viikon päästä olevaa ultraa näin paljon?! Huoli siitä, onko kaikki hyvin ja onko raskaudella mahdollisuudet jatkua. Vaikka sen kuinka tietää, etten minä näille asioille mitään voi, jos jotain ikävämpiä uutisia tulee ilmi. Samaan aikaan sitä odottaa niin innoissaan ultraa, mutta myös aika kauhunsekaisin fiiliksin.:nailbiting::smiley-angelic001
 
Miten voikin jo nyt jännittää sitä viikon päästä olevaa ultraa näin paljon?! Huoli siitä, onko kaikki hyvin ja onko raskaudella mahdollisuudet jatkua. Vaikka sen kuinka tietää, etten minä näille asioille mitään voi, jos jotain ikävämpiä uutisia tulee ilmi. Samaan aikaan sitä odottaa niin innoissaan ultraa, mutta myös aika kauhunsekaisin fiiliksin.:nailbiting::smiley-angelic001

Kovin tuttu tunne. Niin jäätävä paniikki iskee välillä päälle, etten todella tiedä miten tässä voi elellä seuraavat viikot. Mä en varmaan edes uskaltaisi mennä vielä 6+4 tohon varhaisultraan; jos hedelmöitys onkin tapahtunut myöhemmin ja sydän ei vielä sillon näkyisikään. Sit sitä joutuu kauhunsekaisin tuntein odottelemaan taas viikon eteenpäin.... On tää alkuraskaus vaan niin hirveenkauheenihanaa! :excited001


muoks:// Piti vielä kertoa, että olin jo tänään (5+4) soittamassa neuvolaan, vaan ei, en uskaltanut. Ehkä jo ensi viikolla. :smiley-ashamed004
 
Mulla on varhaisultra (omien laskujen mukaan) 6+4 raskauden keston määrittämiseksi ja vasta sen jälkeen saan sitten varata ekan neuvola-ajan. Tosiaan oma kunta ei tarjoa varhaisultraa normaalisti, mutta koska mun kierrot on niin isoilla heitoilla (30 aina yli 50) niin nyt sit pääsen :grin

Miten voikin jo nyt jännittää sitä viikon päästä olevaa ultraa näin paljon?! Huoli siitä, onko kaikki hyvin ja onko raskaudella mahdollisuudet jatkua. Vaikka sen kuinka tietää, etten minä näille asioille mitään voi, jos jotain ikävämpiä uutisia tulee ilmi. Samaan aikaan sitä odottaa niin innoissaan ultraa, mutta myös aika kauhunsekaisin fiiliksin.:nailbiting::smiley-angelic001
Täällä myös tuttua tuo! Kamala jännitys ja välillä paniikki. Silti tiedostan kyllä, ettei näille asioille itse mitään voi... Tuntuu että aika menee niin kamalan hitaasti tässä ennen ultraa :whacky011
 
Mä en varmaan edes uskaltaisi mennä vielä 6+4 tohon varhaisultraan; jos hedelmöitys onkin tapahtunut myöhemmin ja sydän ei vielä sillon näkyisikään. Sit sitä joutuu kauhunsekaisin tuntein odottelemaan taas viikon eteenpäin....

Joo, mulla tosiaan se clear blue digital näytti viime sunnuntaina 3+ vkoa hedelmöittymisestä, eli mahdollisesti jo aiemmin. Haluavat siis tällä varhaisultralla ennemmin varmistaa onko raskaus jo mahdollisesti paljonkin pidemmällä. Jos oletettaisiin olevan perus 28vrk kierto, niin mulla olisi menossa jo yli 10 viikot :grin
 
Kovin tuttu tunne. Niin jäätävä paniikki iskee välillä päälle, etten todella tiedä miten tässä voi elellä seuraavat viikot. Mä en varmaan edes uskaltaisi mennä vielä 6+4 tohon varhaisultraan; jos hedelmöitys onkin tapahtunut myöhemmin ja sydän ei vielä sillon näkyisikään. Sit sitä joutuu kauhunsekaisin tuntein odottelemaan taas viikon eteenpäin.... On tää alkuraskaus vaan niin hirveenkauheenihanaa! :excited001


muoks:// Piti vielä kertoa, että olin jo tänään (5+4) soittamassa neuvolaan, vaan ei, en uskaltanut. Ehkä jo ensi viikolla. :smiley-ashamed004

Miten se neuvolaan soittaminen voikin olla niin jännää? Mutta aikaa varaamaan vaan maanantaina, lopulta kun soitin, niin tosi hyvä mielihän siitä jäi :happy:

Osaatteko muuten sanoa, että saako varhaisultrasta kelakorvausta? :rolleyes:
 
Ajattelitteko ottaa ekalle käynnille miehen mukaan?
 
Takaisin
Top