Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Veikkaan, että tälle neljännelle tajuan hankkia kk ennen kun syntyy mitään. :grin Paitsi, jos on tyttö niin varmaan on kaapit täynnä pinkkiä kohta :grin
 
Mulla on edellisistä yrityksistä valmiina yksi potkupuku ja kangasta. Tälle näinpitkälle päässeelle tilasin kotidopplerin. Vielä en oo uskaltanut muuta, etten jinxaa hommaa.
 
En ole hankkinut vielä mitään, eikä varmaan tarvikaan hankkia kun neljäs lapsi kyseessä. Mutta olen jo aloittanut ompelemaan sekä kutomaan vauvalle.
 
Mä en tiedä haluanko mä jotenki suojella itseäni pettymykseltä vai mikä on, mut en jostain syystä halua edes katsella vaunuja yms., vaikka pitäisi hankkia. Muutamia vaatteita lukuunottamatta kaikki vauvatarvikkeet on hävitetty.
 
Mulla taas ei rehellisesti kiinnosta mitkään hankinnat yhtään tässä vaiheessa. Ostaa pitää kyllä vaikka mitä!
 
En myöskään vielä halua hankkia mitään, ja lähes kaikki on esikoisen jäljiltä valmiina. Tosin silloin lainattiin suuri osa vauvanvaatteista, joten niitä aion nyt metsästää kirppikseltä. Jossain vaiheessa aion hankkia stokken syöttötuolin ja siihen sen vauvaosan. Kantorepun ja -liinoja aion myös hankkia, sekä kivoja imetysvaatteita. Kunpa tekisi hyviä kirppislöytöjä, en oikein enää tykkäis ostaa mitään uutena...
 
Mä taas pyöritellyt jo millaiset vaunut tarvitsen. Ja en oikein tiedä, mutta haluaisin jo tietää, että sitten kun tulee hyvät käytetyt vastaan, voisi vaan ostaa ne. En siis todellakaan silti ennen rakenneultraa ole ostamassa :rolleyes:
Nykyiset rattaat ei käy vastasyntyneelle. Saisin yhdet uudet matkarattaat äidiltä, niihin vain adapterit ja koppa niin olisi vauvalle hyvä, mutta näihin ei saa seisomalautaa ainakaan työntäjälle mukavasti. Ja tuplat taas on liikaa kun enimmäkseen vain vauvan kanssa tulee tällä kierroksella arkipäivisin pidempiä matkoja käveltyä. Todella monet rattaat ollut vuosien varrella ja yhtään huti ostosta en halua enää tehdä!
 
Kehu/hauku omia vaunujasi/rattaitasi. :) Edelliset on jo myyty, joten uusien hankinta olisi edessä. Onko kenelläkään kokemusta emmaljungat nxt90:stä?
 
Kehu/hauku omia vaunujasi/rattaitasi. :) Edelliset on jo myyty, joten uusien hankinta olisi edessä. Onko kenelläkään kokemusta emmaljungat nxt90:stä?

Mua kiinnostaa myös! Me tarvitaan hissittömään kerrostaloon (eka kerros sentään, mutta parit raput silti), keskustaan ja lenkkipoluille soveltuvat vaunut. Mä oon miettinyt Emmaljunga Vikingeja, luin yhdestä blogista että niillä on pärjätty just hissittömässä kerrostalossa. Mutta tämän mallin valmistus on lopetettu... Toinen, mistä luin (sponsoroidusta) blogipostauksesta oli Britax Go BIG 2, mutta keskustelupalstoilla Britaxeja oli haukuttu.
(Ja joo, ajoissa olen pohdintojen kannalta, mutta haluan tietää tarkkaan etukäteen mitä budjetoin vaunuihin :angelic:).
 
Meillä edelliset vaunut/rattaat oli emmaljungat. Vakuutuin niin niiden laadusta yms., et sen tiedän, et seuraavatkin tulee olemaan samaa merkkiä. :) Super Vikingit olis vaununa nätit, mut mun silmää ei miellytä ne rattaana. Toi nxt90 on tällä hetkellä mun himoitsema malli, kun meillä pitää mennä pieneen tilaan. Meitä on viisi sitten farmariautossa matkoille lähtiessä. :nailbiting: Kun sais mahan näkyviin, niin lähtisin lastentarvikeliikkeisiin koeajolle. :hilarious:
 
Mähän oon niin noviisi että mulle voidaan kaupata mitä tahansa :hilarious: siksi haluaisin että mulla olisi pari mallia mielessä, kun lähden koeajamaan.

Emmaljungat edelleen pelissä mukana siis :happy: Kööpenhaminassa näkyy monella äidillä olevan Stokket. Ne herätti merkkinä mun kiinnostuksen, kun täällä on kuitenkin ahdasta asumista eli sopinevat pieniin tiloihin.
 
Vaunuostoksilla kannattaa kiinnittää huomiota muuhunkin kuin ulkonäköön :wink, esim. jarru/lukkosysteemiin, kasausominaisuuksiin, renkaisiin (jotkut "kolisee" ja täristää) yms. Vertailtiin silloin aiemmin kavereiden kans keskenään meidän vaunuja ja tultiin kaikki siihen tulokseen, et Emmaljungat oli näiltä osin parhaat. Vertailussa oli Briot, Hjärtanit ja Emmaljungat.
 
Ostin kaukalopussia ja makuupussia varten kankaat jo ja sain piirrettyä bodyn ja housujen kaavoja mut en uskalla vielä alkaa ompelemaan. Paljon löytyy kyllä vielä pieniä vaatteita kun meidän nuorin on 1v 2kk ja kaikki hänen vaatteet on säästetty
 
No olin aika varma että lapsiluku tässä tai ainakin kunnon väli niin kaikki olen sitä mukaan hävittänyt kun poistunut käytöstä. Ja kun pieniä on sitten kaksi niin pitää kulkemistakin miettiä. Puolisolla loppuu työsopimus vähän ennen kuin tämä syntyisi ja ajateltiin että jää mun kanssa kotiin vaikkapa puoleksi vuodeksi. Joten vois ostaa vaan jotkut edulliset vaunut alkuun vauvalle varalta. Kuitenkin myös molemmat vanhemmat käyttää kantoliinoja niin ei oo niin tärkeät. Sitten joskus hommaa tuplat. Kaukalokin pitää tarkistaa että onko siinä miten käyttöikää jäljellä kun ykköskaukalo jo myytiin. Kaikki äitiys- ja imetysvaatteetkin jo annoin pois
 
Oonko ainoa, jolla ahdistaa pelkkä ajatuskin kaikista hankinnoista joita pitäisi tehdä? Mä inhoan isompien tavaraostosten tekemistä yli kaiken, kun pitää vertailla ja päättää miljoonasta vaihtoehdosta mikä olis just meille hyvä. Ja kun ensimmäisen kanssa on vielä niin pihalla siitä mitä pitää ottaa huomioon, mihin kannattaa panostaa ja mitkä jutut on vähän enemmän "ei oo niin justiinsa" -osastoa :hilarious:
 
Sänky, vaunut ja turvakaukalo on välttämättömät. Muita hankin, jos näen tarpeelliseksi. No vaatteet tietty. :hilarious:
 
Facen marketplacea tulee selailtua, tekisi mieli hankkia jo kaikenlaista! Mutta yritän malttaa mieleni nt- tai rakenneultraan.
 
Takaisin
Top