Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Keskustelun 'Lokakuiset 2020' aloitti Vargynja, 13 tammi 2020.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Aminana Aloittelija Lokaäidit 2020

Joskus viikko plussan jälkeen tuli oltua vaatekaupassa miehen kanssa ja näin söpön bodyn joka piti heti ostaa. Sen jälkeen ei olla ostettu mitään vielä.
    Nt-ultra reilun viikon päästä ja silloin vasta kuullaan toivottavasti sydänäänet ja nähdään vauva ja saa tiedon että siellä todella on terve vauva tulossa.:Heartpink
  2. Lilma Aloittelija Lokaäidit 2020

Mitään en ole vielä hankkinut, jotain on tallessa edellisiltä. Muutenkin aion hankkia vain välttämättömimmän, eli turvakaukalon ja rattaat sekä vaatteita, koska vauva-aika sujuu kyllä ilman kaikenmaailman härpäkkeitäkin.
  3. Hipsu__ Aloittelija

Ei olla hankittu vielä mitään, ja nyt kun ei oikein pääse (tai halua mennä) kauppoihin katselemaan, niin ei varmaan hetkeen tule mitään ostettuakaan.

Vaunuja olen pähkäillyt... En oikein keksi mitään tilannetta, jossa tarvitsisimme vaunuja kodin lenkkipaikkojen ulkopuolella. Siis niin, että ottaisimme vaunut autoon mukaan. Kertokaapa kokeneemmat, mitä tällaisia tilanteita voisi olla? Asumme siis aivan maalla, ja joka paikkaan lähdetään autolla, niin ajattelin, että kaukaloa kyllä kantaa esim. neuvolaan ilman vaunujakin. Tämä tieto siis helpottaisi vaunujen valintaa jos tietää, että niitä ei usein tarvitse sulloa takakonttiin.
  4. viikku Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Meillä on esikoiselta kolmipyöräiset yhdistelmärattaat. Asutaan maalla myös mutta oli kyllä hyvät sillon kun jossain käytiin (torilla, markkinoilla, kauppakeskuksessa tms.). Ajattelin pärjätä pelkästään niillä, renkaat on aika paksut niin kai niitä täällä maallakin työntelee aurattua tietä pitkin :D
  5. Joosu Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Me asutaan kanssa maalla ja esikoisen kohdalla vaunuja tuli käytettyä lähinnä kotona. Siis lenkkeillessä ja vauvan päikkäreillä. Ihan pienellä myös kauppareissuilla. Isompana käytössä oli tukevat rattaat, jotka toimi esim. kaupungissa ja ostoskeskuksissa hyvin. Olivat kuitenkin vaunuja pienemmät ja helpommat kasata autoon.
    Nyt kakkoselle tilasin uudet rattaat (vanhat unohtui aikoinaan autotalliin ja homehtui) ja tilasin niihin samalla adapterit kaukaloa varten. Niillä on sitten näppärämpi toimia muualla kuin kotioloissa. Kotioloihin jää esikoisen vanhat vaunut, jotka isoine renkaineen toimii täällä mainiosti.
  6. Mimisu Aloittelija Lokaäidit 2020

En tiedä lasketaanko hankinnaksi vauvalle, mutta vauvakirja ostettiin, jotta päästään täyttämään odotusajan kohtia ja lisäksi kotidoppler, jolla pienen sydänäänet kuuluu jo hyvin! :happy:

Rv 13+3
  7. Mel Tuttu foorumilla Lokaäidit 2020

Mä en oo hankkinut mitään, enkä varmaan hankikaan enen rakenneultraa. Vaikka onkin kolmas, niin mitään ei oo tallessa enää.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  8. Eetla Rakastunut foorumiin Lokaäidit 2020 Toukomammat 2016

Joo, sama meillä. Kolmas lapsi, mut kaikki oikeastaan hävitetty. Muutama vaate tallella. Kaksi lasta piti meille riittää, mut niin vain mieli muuttui. :)
  9. Mymble Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Nyt voisi sanoa että on eka hankinta tehty, ostin kaukalopussin kun löytyi mieleinen pussi käytettynä :)
    • Tykkää Tykkää x 3
  10. Nacre Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Eilen ostin kätkythälyttimen kun tuli vastaan nettikirppiksellä. Ja tänään tilasin mm vaatteita. Ainavain tunne, että oon liian ajoissa matkassa kun rakenneultrakin on vasta ensiviikolla.
    Vaunut ja kaukalon oon katsonut valmiiksi mutten vielä ostanut :happy:
  11. Mirkamaarit_ Uusi käyttäjä

Me ostettiin yhdistelmävaunut kun sattu mieleiset tulemaan vastaan. Ostettiin myös rintapumppu jo valmiiks ☝
  12. Snow_White Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Sorruin ostamaan alennuksesta jonkin verran vaatetta. Ostin pari 56 bodya, koska ainakin esikoinen tuli vähän ajoissa ja oli aika pieni, eikä meillä ollutkaan kovin pieniä vaatteita (tai ainakaan tarpeeksi) ja tuntui vähän turhalta enää monen päivän sairaalassa olon jälkeen lähteä ostamaankaan niitä ihan pieniä. Mutta summa summarum, esikoinen oli alkuun melkein koko ajan vähän isoissa vaatteissa. Oletin siis että totta kai se lapsikin on iso kun ei vanhempansakaan mitään pieniä ole ollut :rolleyes:

Toki nyt kun mulla on niitä 56 vaatteita niin tuleva on varmaan sitten pitkä jo syntyessään :joyful:
    • Tykkää Tykkää x 1
  13. _kirahvi Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Vaunujen vertailu alkanut! Kahdessa kaupassa käyty ja saldo: Britax Smile3 kaikinpuolin hyväntuntuinen (testivoittaja), mutta ei teleskooppia työntöaisassa pitkälle työntäjille. Emmaljunga NXT90 (Special Edition) parempi pitkälle mutta TODELLA monimutkaisen tuntuinen kasaus verrattuna muihin, myös painavampi. Nord Active Plus myös hyvä(teleskooppi aisa, helppo koota), mutta kaikkein pienin tavaratila.

Muita merkkejä ei vielä kokeiltu. Oraa näin jossain suositeltavan pitkille.

Onko kokemuksia tuosta NXT90:stä, tottuuko sen kokoamiseen? Ja mikähän ero on Vikingeihin?
    Last edited: 5 kesä 2020
  14. Eetla Rakastunut foorumiin Lokaäidit 2020 Toukomammat 2016

Meillä on nyt tälle vauvalle ostettuna nuo NXT90:set. Olen niillä sisällä rullaillu ja testaillu ja olen aivan rakastunut! :D Jämäkät, mutta pienet, ei heilu ja huoju joka suuntaan niin kuin jotkut halvemmat merkit... :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  15. _kirahvi Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Miten tuo kasaus, helpottuuko se harjoituksen myötä? Itse pääsin ihan solmuun sen kanssa kaupassa. :)
  16. Mel Tuttu foorumilla Lokaäidit 2020

Hankintoja oon nyt ultran jälkeen alkanut tekemään. Kirppiksiltä vaatteita ja muita tarvikkeita tarttunut jo mukaan.
    Last edited: 13 kesä 2020
  17. Eetla Rakastunut foorumiin Lokaäidit 2020 Toukomammat 2016

Joo, nyt sujuu jo kasauskin helposti. :)
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu