Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Me ostettiin turvavyönalennin jo joskus 8+ viikoilla :hilarious: Vaimon oli pakko se saada mulle :rolleyes: itellä ei olis käyny mielessäkään... Ja vihaan jo koko kapistusta :grin
 
Nyt 10+4 ja oon uskaltautunut ostamaan muutaman bodyn koossa 50-56. Aluksi ajateltiin että vasta np-ultran jälkeen aletaan tekemään ostoksia mutta noi pienet vaatteet on niin ihania että luonnollisesti hipely eteni lopulta ostoon. :-D
 
Kävin heti nt-ultran jälkeen lastenvaate kirpparilla. Ja ostin 56 housut ja 56 vanuhaalarin.:love7 Isompia tavaroita sit ens vuoden puolella ku alku vuodesta tulee muutto takas 400km päähän ni tänne ei oo järkee vielä ostaa.
 
Me pidetään varmaan kiinni siitä linjasta, ettei osteta mitään ennen ensi vuotta.

Päätettiin myös, että aletaan 12. viikon ultran jälkeen säästämään vauvatilille rahaa, ensin hankintoja varten ja sitten sitä varten jos jossain vaiheessa toinen meistä jää hoitovapaalle ja tulot putoo. Nyt kun laittaa tasaisesti jemmaan rahaa niin hankinnat ei ole niin iso lovi tiliin sit keväällä ja toisaalta sit joskus myöhemmin on vähän lisätuloja käytettäväksi hoitovapailla. Että kai tämäkin on "hankinta vauvaa varten", kun hankitaan tällä tavalla rahaa itsellemme vauvaa varten. Sit jos tulee ikäviä uutisia, raha on helpompi käyttää muuhun kuin katsella tarpeettomia vauvanvaatteita nurkissa.
 
Ei olla varsinaisesti vauvalle hankittu vielä mitään, mutta pääsin nyt tällä viikolla tekemään kuitenkin ensimmäiset hankinnat! Ostin Suomalaisen vauvakirjan ja dopplerin :Heartred Taustalla on 2 keskenmenoa, joten olin päättänyt että vasta np-ultran jälkeen hankin tuon kirjan! Ja dopplerista olin vähän kahden vaiheilla, mutta päätin hankkia koska luulenpa että viikkoina ennen rakenneultraa ehtii tulemaan monta tilannetta että haluan varmistaa että kaikki on kunnossa.
Vaunuista olen alkanut vähän ottaa selvää, siinä onkin hommaa!
 
Aivan kohta on 1. kolmannes takana ja mitään hankintoja ei ole vielä tehty. Ei ole vielä yhtään sellainen tunne, että mitään uskaltaisi hankkiakaan.
 
Heti ensikuun alussa mennään Ikeaan ja tänään jo listailin vähän mitä sieltä voisi ostaa. Ainakin lapsilukkoja kaappien oviin ja hellan eteen sellainen turvaritilä. Vähän aikaista, tiedän mutta kun en sinne Ikeaan luultavasti ole ihan hetkeen uudestaan menossa. Omaa autoa ei ole, kaverin kyydillä nyt pääsisin. Sisko vinkkasi, että Antilop syöttötuoli olisi kätevä. Se kun on muovia (jalat metallia) ja huomattavasti helpompi pestä kuin hänen puinen. Lapsen voisi tarvittaessa ottaa siinä mukaan vaikka kylpyhuoneeseen kun käy suihkussa. En tiedä sitten miten tukeva tuommoinen muovinen on, mutta varmaan tulee sitten hommattua järeämpi kun lapsi kasvaa.
 
Ei kai syöttötuoleja tarvita kun 1 ja syöttiksestä lapsi voi tulla pää eellä alas etten kylppäriin ottas kun siellä on laatat. Meillä syöttötuolissa valjaat kun kakkonen kiipeili siinä urakalla. Esikoinen ei koskaan kiipeilly. Syöttötuoliahan tarvitaan vasta 6-7 kk iässä. Eli ei kovin akuutti ostos vielä oo. Toki saa ostaa useamman ja etukäteen jos haluaa.
 
Antilop syöttötuoli on tosiaan super halpa ja tosi helppo pitää puhtaana ja on myös ihan ok tukeva. Meidän kakkosella oli se ja kyllä otin just kylppäriin mukaan ja jos ruokailu meni ihan pelleilyksi niin lapsiei syöttuolissa suihkuunn niin samalla puhdistui lapsi ja tuoli :)
Viimeksi meillä oli Hauckin syöttis johon sai kiinnitettyä sitteri osan niin oli ihana kun vauva pystyi olla perheen mukana ruokailu tilanteissa. Harmikseni ehdin sen jo myydä kum halusinkin vauvan kavettua ihan perus puisen syöttiksen, mutta ehdottomasti joku saman tyyppinen hankitaan tämänkin kanssa :)

Ikeassa on kyllä paljon hyödyllistä ja edullista vauva tavaraa :)
 
Meillä oli vaan Ikean Antilop-tuoli käytössä kummallakin pojalla reilu puolivuotiaasta siihen asti, että siirtyivät juniorituoliin (joka 4-vuotiaalla vielä käytössä kun tykkää siitä). Oikein tukeva oli ja vyön sai tarvittaessa kiinni.
 
Onkos jollain ollut Phill&Teds sports sisarusrattaita kahdella lapsella käytössä? Olis kiva kuulla kokemuksia, kun tänään metrossa tuli semmoiset vastaan ja näytti ihan super näppäriltä!
Tuplat me varmasti tarvitaan alkuun, mutta voi olla,että hyvinkin pian olisi käytössä vain satunnaisesti kahdella. Olen tykästynyt bugaboo vaunuihin, mutta onhan nekin tuplina aikas kookkaat ja eipä hintakaan ole ihan matalimmasta päästä..
 
Onkos jollain ollut Phill&Teds sports sisarusrattaita kahdella lapsella käytössä? Olis kiva kuulla kokemuksia, kun tänään metrossa tuli semmoiset vastaan ja näytti ihan super näppäriltä!
Tuplat me varmasti tarvitaan alkuun, mutta voi olla,että hyvinkin pian olisi käytössä vain satunnaisesti kahdella. Olen tykästynyt bugaboo vaunuihin, mutta onhan nekin tuplina aikas kookkaat ja eipä hintakaan ole ihan matalimmasta päästä..
Meillä on ollu p&t tuplat kiikkerät pari kertaa kipannu. Ainoastaan käsijarru. Ihan ok menee. Meillä 1 v 7 kk ikäeroo. Britaxillakin on päällekkäin istuttavat kärryt mut nekin kuulemma kippaa.
 
No tääkään ei oo sinänsä vauvalle hankittu, mutta rintapumpun ostin tänään :grin Aventin sähkökäyttöinen oli kirppiksellä vaan 30e! Hetken mietin, että voiko tän käytettynä ostaa, mutta eikös noita osia keitetä jne kuitenkin. Ja ovh kun on siinä 170e niin oli aika löytö. Tosi siistikuntoinen, kuin uusi.

Toiselta kirppikseltä ostin ihanan mintunvihreen harson :Heartred Uusi oli se. Ja Gugguun burgundyn jumppiksen 62cm :Heartred Löytyy kyllä jo jemmastakin pari Gugguun jumppista, mutta just tota väriä oon metsästäny!
 
Sähköinen rintapumppu on huippu hyvä! Ja tiedoksi että tosi vanhoihinkin (yli 10 vuotta) saa vara-osia tilaamalla Aventilta. Mulla meni sellainen pieni kumiläpyskä hajalle ja niin näppärästi sain uuden kun tiedustelin sähköpostilla.
 
Lista tarvittavista tehty, muttei vielä juuri oke uskaltanut ostaa mitään. Yhden bodyn. Ja kutonut yhdet sukat.
 
Oon yhet pienet housut ostanut aika pian plussan jälkeen ja tänään pari jumpsuittia :D Isommat hankinnat tehdään varmasti vasta hyvinkin ensi vuoden puolella. Pitäisikin kirjoitella listaa, että mitä kaikkea tarvitaan. Kerettiin 2vuotiaan jäljiltä kaikki jo laittaa eteenpäin, kun ei meille pitänyt enää tulla vauvaa :D
 
Me käytiin kokeilemassa parissa liikkeessä vaunuja tänään ja fiilis vaan vahvistu, että Smilet tulee meille :love7 Ei vaan löydy muita yhtä täydellisiä. Väriä vielä vähän pohditaan. Mustat on niin tylsät niin ne nyt ehkä tippu laskuista pois.. Viininpunaiset olis aivan ihanat, mutta vähän mietityttää, että kyllästyykö niihin kun on kuitenkin aika vahva väri.. Harmaat olis kans aika mageet ja turvallinen valinta. Saas nähä. Tilataan varmaan netistä ens vuoden alussa paketti, jossa on noi vaunut ja sit kaukalo+telakka. Yleensä paketteihin kuuluu joko Primo tai Baby-safe i-size ja livenä ainakin toi jälkimmäinen ja kalliimpi näytti turvallisemmalta ja paremmalta eli se varmaan valitaan.

Ootteko te jo katellu menopelejä? :)
 
Mustat vaunut/rattaat tuppaavat joillain merkeillä haalistuvan auringossa sellaisiksi palaneen rusehtaviksi niin meillä senkin takia ei tule mustia.
Mä olen vähän nyt kattellu Phil&Teds sport sisarusvaunuja, mutta pitää päästä kokeilemaan vielä.
Alkuun mietin bugisten donkeja mutta muttta haluisin niin kovin jotkut kapeat ja ketterät menopelit enkä leveitä sisarusvaunuja. Sisarusvaunut kuitenkin tarvitaan se on selvä.
 
Mä jo edellisen raskauden aikaan ihastelin nord activen yhdistelmävaunuja. Veikkaan että niihin päädytään :) ei ole mitkään överi hintaiset ja meillä iso kriteeri tällä hetkellä on se että vaunujen pitää taittua mahdollisimman pieneen tilaan. Autolla jonnekkin koko perheen kanssa lähtiessä pitää takakonttiin mahtua kaksi isoa koiraa ja vaunut :D noissa oli mainintana ja käyttökokemuksiakin lukiessa tuli esiin että menee näppärästi tosi pieneen tilaan. Ja on kivan näköisetkin ja paljon värivaihtoehtoja :) olisi vaan kiva päästä näkemään nuo vielä ihan livenä, mutta täällä päin ei lähellä ole mitään liikettä mikä noita möisi. Täytyy siis varmaan vaan tilata sokkona verkkokaupasta.. Mutta ensi vuoden puolella vasta
 
Takaisin
Top