Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :)

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista – oletko sinä jo hommannut monia listan asioista? Onko listalla sellaisia asioita, jotka aiot jättää hankkimatta?
 
Mun yhtenä optimistisena päivänä ostin Torista vaunukopan! :wideyed: Se sopii mun esikoisen rattaiden runkoon ja sain sen halvalla.
 
Suurimmasta osasta vauvatavaroita luovuin kuopuksen syntymän jälkeen, kun säilytystilaa ei oikein ollut ja päätettiin, ettei kolmas vauva ole ihan pian haaveissa. Joten aikalailla joutuu kaikki hankinnat tekemään.. ainoastaan pinnasänky löytyy, se toimii tällä hetkellä "säilytyslaatikkona" esikoisen huoneessa eli tungettuna täyteen leluja ja tavaraa :grin pikkuvauvan vaatteetkin olen myynyt/antanut eteenpäin. Mutta milloin uskaltaa alkaa ostella...ehkä sitten nt-ultran jälkeen? Ellei satu löytymään jostain alelaarista jotain toooooooosi tosi ihanaa aiemmin :rolleyes:
 
Viime kerralla jouduttiin ostamaan ihan kaikki, kun oltiin luovuttu kaikesta vauva tavarasta. Nyt onkin aika paljon valmiina ja vielä käytössä meidän pienimmällä. Tietty hankintaan tulee nyt ainakin tuplavaunut.
Varmaan vasta rakenneultran jälkeen alan ostelemaan, kun tietää sit toivottavasti sukupuolen. Voi olla että jotain pientä söpöä jo nt ultrankin jälkeen :)
 
Esikoiselta on paljon kampetta jäljellä. Paljon oon säilyttäny pieniä vaatteita ja vaunut löytyy. Miehen siskolla on meidän turvakaukalo lainassa joka sitte otetaan takas meille kun he eivät enää tarvi.

Häkkisänky ja sitteri on ainakin hankintalistalla. Toki myös jos tyttö tulee niin suurinosa vaatteista menee vaihtoon :grin
 
Meillä on melkein kaikki valmiina esikoisen jäljiltä. Ainoita isompia hankintoja on Bumbo-istuin+tarjotin, joka oli minusta tosi kätevä mm. matkasyöttötuolina, mutta se oli meillä silloin lainassa ja on jo palautettu. Ja toinen mikä puuttuu on sitteri, mutta eipä nyt tule yhtäkkiä muuta mieleen, paitsi tietty jos tulokas on eri sukupuolta kuin esikoinen, niin sitten pitää ostaa uusia vaatteita, mutta en nyt ihan vielä ajatellut kauppaan rynnätä :D
 
Meilläkin menis vaatevarastoa uusiksi jonkun verran. Ihan jo senkin puolesta et 3.lla lapsella käytetyt vaatteet alkaa olla aika kulutettuja:rolleyes:
 
Kaikki uusiksi ku kuopus jo 9v ja enää ei pitäny vauvoja tulla :laughing001 Kaikki siis hävitetty. Mutta ihanaa aloittaa alusta ja kirppareita hyödyntäen :)
 
Kaikki saa hankkia kun esikoinen tulossa :) Vaatteita on jo vinopino, oon niitä ostellut tässä hoitojen aikana jo aikamoisen läjän :grin Mut eilen varhaisultran jälkeen käytiin Vaimon kanssa ostamassa pari vaatetta Lindexiltä :happy:

Mun ystävältä ostetaan varmaan matkarattaat, kantoliina ja doppler. Ainakin muistaakseni noita kaupitteli kun plussasin :grin Ja Vaimon mökillä on aivan ihana vanha kehto, jolla on tarinakin, se olkoon ensisänky :Heartred Kaikki muu sitten kaupasta tai kirppareilta. Osalla ei oo mulle väliä onko käytetty vai uusi, mutta kaukalon ja rattaat haluisin uusina :)
 
Meillä on jäljellä ainoastaan parhaimmat kestotaskuvaipat mikrokuituimuineen kun eivät menneet kirpparilla kaupaksi ennen muuttoa, kaikki muut vauvatavarat on hävitetty. Eli kunhan aletaan olla varmemmilla vesillä, niin sitten täytyy alkaa hommata alusta alkaen. Pinnasänkyä ei tarvita, kuopuskaan ei tarvinnut ollenkaan kun nukkui perhepedissä reilu parivuotiaaksi. Kantoliina täytyy ostaa joku uusi ihana, yksi lyhyt pellavainen on jäljellä ja neliöliina, mutta niillä ei vauvaa kanneta.. Turvakaukalo, vaunut..
 
No en oo hankkinut mitään, enkä hanki vielä hyvään toviin.
 
En vielä oo hankkinu mitään. Lähes kaikki on kyllä jo valmiina.

Sisaruslautaa (onkohan sen niminen?) Oon harkinnu vaunuihin. Ja vähän pohtinut jos hankkisi kantoliinan/ repun. Onneks on vielä aikaa miettiä:)

Onko teillä kokemuksia ja mielipiteitä hyvistä kantorepuista tai liinoista? :)
 
Oi mä rakastan liinoja ja hyvää kantoreppua. Repuista suosituin taitaa tällä hetkellä olla Tula free to grow. Se kun sopii vastasyntyneestä taaperoon. Itse tykkään käyttää liinaa ihan pienellä varsinkin.
 
Vielä ei oo mitään hankittu, kun vasta aamulla plussattu:)
 
En vielä oo hankkinu mitään. Lähes kaikki on kyllä jo valmiina.

Sisaruslautaa (onkohan sen niminen?) Oon harkinnu vaunuihin. Ja vähän pohtinut jos hankkisi kantoliinan/ repun. Onneks on vielä aikaa miettiä:)

Onko teillä kokemuksia ja mielipiteitä hyvistä kantorepuista tai liinoista? :)

Liinat on kaikki ergonomisia kunhan sidonnan opettelee oikein. Vastasyntyneelle sopii trikooliina noin 3kk:n ikään asti, mut itse käyttänyt heti alusta pitkää puuvillaista, sidontana kietaisuristi tai kietaisuristi2.
Kantorepuissa on hyviä ja huonoja, mitään babybjörniä ei kannata käyttää. Manduca ja Tula esim on hyviä ergonomisia, mutta on muitakin, mm erilaiset neliöliinat on vähän kuin repun ja liinan välimuoto jne. Kasvot menosuuntaan edessä kantaminen ei ole ergonomista vauvalle eikä kantajalle :)
 
Melkeinpä kaikki vauvatavarat on myyty, tai annettu pois, tai menneet rikki tai lainassa. Äitiyspakkauslaatikoissa on kyllä tallessa kaikkein rakkaimmat muistojen vaatteet jne. :happy: Haluaisin uudet vaunut koska olen vaunuhullu :wacky:
 
Täällä tavaraa on aiemmista olemassa. Jotain vaatteita ostan varmaan ultran jälkeen, jos kaikki hyvin. Meillä aiemmin on ollut hoitopöytä käytössä, mutta nyt ajattelin hankkiutua siitä eroon ja tyytyä esim. Pinniksen päälle laitettavaan hoitoalustaan.
 
Meillä oli sellainen pinniksen päälle laitettava hoitoalusta, mut ikinä se ei tainnut siellä olla :D Pistettiin se pesukoneen päälle tai sellasen tavallisen pikkupöydän päälle. Mut nyt tajusin et enää ei pysty, koska pyykkiä tulee niin paljon! Esikoisen aikaan se pyykkääminen oli vielä normaalin rajoissa, toisen lapsen tultua se räjähti käsistä :D
 
Meillä on ollut hoitoalusta pesukoneen päällä, siinä on sit vesipistekin lähellä pesuille...
Miksei teillä se ole enää hyvä paikka? Onko pesukoneen päällä pyykkiä?
 
En vielä oo hankkinu mitään. Lähes kaikki on kyllä jo valmiina.

Sisaruslautaa (onkohan sen niminen?) Oon harkinnu vaunuihin. Ja vähän pohtinut jos hankkisi kantoliinan/ repun. Onneks on vielä aikaa miettiä:)

Onko teillä kokemuksia ja mielipiteitä hyvistä kantorepuista tai liinoista? :)

Meillä ollut aivan huippu manduca! Suosittelen :)
 
Takaisin
Top