Viimeisen kolmanneksen olot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja OLento
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä ne tais supistuksia olla! Nyt ei auta ko toivoa, että niitä tulis lisää ja pääsis tosi toimiin :D olisin ihan valmis synnärille jo olon puolesta. Toivottavasti ens maanantaina synnytystapa-arvioinnissa sais ilosia uutisia ja ne sanois että aletaan käynnisteleen! ;)

Voi tuska! Viime yö oli supistustentäyteinen, eikä siinä mitään kun nukuinkin yllättävän hyvin. Mutta nyt on vatsalihakset (tai se mitä niistä enää on hänellä) aivan järjettömän kipeät. Nipistää ja polttelee lähes joka asennossa :(

Voi luoja mikä alotus tälle aamulle... Yön nukuin ku tukki ja aamulla virkeänä liikkeellä. Vauva vaan ei liikkunu, hätä... Pari lasia jaffaa ja karkkia vielä päälle, hypein ja heiluttelin mahaa eikä mitään tapahtunu. Isäntäki kiekas että mikset mee johonki jos huolestuttaa? Käskin herran painua töihin siitä huutamasta ja jatkoin karkin syöntiä. Ja vihdoin ja viimein vauva heräs :smiley-ashamed004 ei se edelleenkään paljo liiku mutta liikkuu kuitenkin. Eilinenkin oli aika vähäliikkunen päivä. Mietiskelin että onko synnytys lähellä vai onko tila vaan loppunu. Eilen kuitenki supisteli jnkv et epäilin johtuvan siitä. Vielä sais kaveri kuus päivää mahassa viihtyä mutta saa nähä :rolleyes:

Minu toukka ei taaskaa antanu rauhaa nukkua.. pyörin (tai yritin) ja kääntyilin ja kaikki asennot oli yhtä huonoja.. tätä ärtymyksen ja väsymyksen määrää,ku ois kiva saaha jotaki aikasekski päivän aikana..

Räsynalle - täällä oli/on ihan samanlainen aamu! Aamupalaksi on syöty terveellisesti pullaa keksiä ja karkkia. Vähän kaveri suostuu liikkumaan mutta kovin laiska on. Yleensä heiluu niin että sattuu eikä anna hetken rauhaa.

Mulla oli esikoinen ihan liikkumatta koko synnytyksen (48h) tai en itse ainakaan tuntenut pienintäkään liikettä ja siksi jouduin/sain olla melkein koko ajan käyrillä.

Alakaa tämä raskaana oli jo riittää kaikkien kipujen kanssa. Nyt vielä neuvolalääkäri uhkaili että joudun johonkin kasvukontrolliin jos sf mitta ei tästä ala nousta vielä kun mun paino ei nouse. Epäilen että kasvaa kun esikoisestakin suurin mitta oli rv 36 paikkeilla ja myöskään paino ei enää noussut yhtään. No jos yritetään olla positiivisia niin lantiosta on lähtenyt sellaiset 13cm. :p

Onko muilla miten toi maidon heruminen alkanut? Mulla on koko ajan se tunne että maito nousee/heruu ja eilen heräsin ekaa kertaa siihen että yöpaita oli ihan märkä. o_O

Viimiset päivät fyysisen olon puolesta on ollu ihan jees mutta henkinen puoli alkaa hajoilla oikein kunnolla. :( mies on 100 kilsan päässä töissä viikot ja itekseen puhisen täällä kotona ja mietin vaan että joko joko joko...
Ootan niin innolla ens maanantaita ko pääsee sinne äitipolille.

Edit: lisäksi tänään on viikon kohokohta eli äitiysjooga ❤️ pääsee hetkeksi rentoutumaan ku siellä unohtaa aika tehokkaasti kaikki murheet ja huolet. :)

räsynalle tervetuloa kerhoon, mullaki neiti rauhottun huomattavasti entisestä. tänää oli tarkastus sairaalassa, pää kiinnittyn, kohdunsuu kiinni, sit ku pistettii käyrille et kattoo neidiltä sykkeen ni eka potki anturia pois ja sit kävi nukkuu ei siis minkäälaista yhteistyötä ollu neidillä ja lääkärit ei ollu mihinkää tyytyväisiä, eka valittaa että potkii sit valittaa että nukkuu, syke 160/min joten hyvä on mut eipä lääkäri tykänny. nyt 2krt/vko pitää käydä sairaalas sykeseurannassa inshaAllah ja sit ku kohdunsuulla muutosta ni käynnistetään synnytys lääkkeillä tarvittaessa mun tukilääkityksen takia ku pitää olla 24h ilman sitä. mitähä sitä keksis et sais joudutettua tuota muutoksen tapahtumista ku haluisin että ukon porukat ei ol täs kaupungis ku on synnytys inshaAllah.

Nyt mullakin eka kertaa se menkkajomotus särky :confused: ja häpyliitosta särkee! Ja selkä on kipeä! Mut tiedän tämän johtuvan siitä että olin koko aamupäivän asioilla ja kun tulin kotiin leivottiin pipareita,kovaa hommaa toi kauliminen tän mahan kans!
Onneksi on huomenna se äippäpoliaika,mut jotenkin tuntuu ettei nää mun supistukset oo saanu mitään aikaan o_O tarkistavat nyt ainakin vauvan koon ja tarjonnan , mulla ei oo minkäänlaista hajua kumminpäin tää mun baby on,toivon totisesti että olisi ominpäin kääntynyt perätilasta raivotarjontaan!

eevis tsemppiä äitipolille, minäki taas huomenna menossa sairaalaan sykeseurantaan. ei mullakaa ollu supparit tehny yhtää mitää kohdunsuulla, eka kätilö teki sisätutkimuksen ja sen jälkee gyne, kunnolla ronkittu ja alavatsa tuntuu kyl kipeeltä seurauksena, sais kyl alkaa tapahtuu ku mä haluun päästä synnyttään mahd. pian. inshaAllah sulla ois kääntyn pikkunen oikeinpäin, mulla rt ja kiinnittyn jo.

Täällä eilen koettiin ensimmäiset "kipeet" supparit.. ainakin luulen niin? :D (ensimmäistä kun odottaa niin ei mistään ole niin varma) Harkka suppareita mulla on ollu rv20 asti mutta nyt ekan kerran eilen supistuksen yhteydessä tuli nää menkkakivun tunteet vatsalle. Kaks supistusta tuli iha perä jälkeen ton menkkakivun kanssa ja sitten tilanne taas rauhoittukin.. kipu asteikolla 1-10 kipu oli ihan 1-2 mutta kaitpa ne niitä itseään sit oli :D
Tähän aamuun taasen heräsin puoli seitsämän aikaan kun alavatsalla kovempia menkkakipu tuntemuksia/kramppeja, vatsa pinkeenä, hikoilutti ja oli paha olo... :confused:
nytten sitten jäi mietityttämään että voinko mä tosiaan olla niin huonotuurinen että mulla kun on aina ollut aivan hirvittävät menkkakivut (joita onneksi onnistuttiin e-pillereillä lieventää) joiden aikaan on ollut vatsa sekaisin ja pari kertaa oksennettukin että samanlaista ja vielä hirveempää olis synnytyksessäkin....? :(
onko muilla tietoa pahoinvoinnista synnytyksessä? :eek:

Minä oksensin salissa ensin mahan tyhjäksi. En muista olinko ees syöny mitään viimeiseen 10 tuntiin, mutta niin vaan maha tyhjeni. Se on aika pientä kuitenkin verrattuna kaikkeen muuhun. Eikä ollu edes pahoinvointia, se vaan "tuli" ja kätilö oli jo muistaakseni antanut mulle astian ennen sitä, joten kai se osas sitä odottaakin.

täälä valvottu ja herätty joka suppariin,olihan kovia,ajallisesti ei säännöllisiä..tunnin sisään tuli pari ja ne oikeesti sattu ja oli just niitä jotka tekee tuola alhaalla hommia...ja juma sitä vihlonnan ja juilinnan määrää,menkka jomot tuntu mahalla ja selässä ja levis jalkoihin asti..ja heti aamusta sängystä noustua samaa jatkuu...nyt on sellanen olo että tekis mitä vaan että nää nyt loppuis...tänää 35+6...vielä viikko,vielä viikko!hätä ja stressi on kova..ja vielä parempi jos menis vielä kaks viikkoo..mutta näillä suppreilla ja edellisen lääkärin tutkimus tulosten perusteella aika epätoden näköstä....ei ei ei ei vielä...

Kylläpä meni pelastusarmeijalle viime yö... Nukuin niin huonosti etten muista milloin olisin. Toki unitunteja kertyi varmaan useita kuitenkin, mutta tuntuu että koko ajan olin hereillä. Illalla ei vaan tullut uni ja kuulostelin isännän ja Ellin unta. Sitten nukahdin mutta tuntui että olin kuitenkin vähän väliä hereillä. Ei ollut mitään kipuja tai muitakaan tuntemuksia, olin vain hereillä. Ja nyt ei olisi aamulla millään huvittanut herätä.

Muuten on kyllä iltaisin ja päivälläkin välillä ollut erilasiia tuntemuksia. Varmaan ne on noita kuukautistyyppisiä jomotuksia enemmän selän puolella ja sitten sellaista juilintaa kai kohdunsuulla. Ei tee kipeää varsinaisesti, mutta tuntuu epämiellyttävälle.

Täällä myös supistuksia ja kuumotusta selässä koko yön. Sain nukuttua 05.00-07.15. Kyllä on pirtee olo. Alkaa olla raskasta. Alkais synnytys tai sitten eialkais, mutta ei tämmöistä joka ikinen yö
Tänään rv 38, enää 4 päivää. Jaksaa jaksaa..

Täälläkin vietelty jälleen supparivalvojaisia. Heräsin yöllä monta kertaa kipeisiin supistuksiin ja kun en ollut varma miten usein niitä tuli (unisuuden takia), niin pakko oli taas nousta ylös laskemaan. No pari tuntia ne tuli ja meni ja sitten taas rauhoittu. 05:00 suunnilleen menin takas nukkumaan ja miehen kello soi kuudelta. Olin sen aikaa hereillä kun mies lähti ja painuin takas pehkuihin, nukuin tähän asti. Lähtis nyt vaan synnytys kunnolla käyntiin, ei tällästä kyllä tosiaan jaksa joka yö..

Gatusa: mä sanoisin että älä kiirehdi. Vauva tulee kun on valmis, ei sitä oikein voi aikatauluttaa tän ulkomaailman ja omien aikataulujen mukaan :) Eikä ne yleensä sillon tuukaan kun itselle sopis :D Käynnistys epäkypsästä tilanteestakaan ei oo mikään hyvä idea, siinä voi kestää päiviä ja komplikaatioriskit on suuremmat :/ Lepäile, touhuile kivoja juttuja, tee sellaisia asioita mistä tykkäät ja rentoudu :) Kyllä ne paikat siellä kypsyy kun on valmiit, ei niitä oikein väkisin saa millään kypsymään. Tsemppiä!

Täällä ei mitään supparituntemuksia edelleenkään ja yönkin nukuin pitkästä aikaa kohtuu hyvin. Huomenna LA.

Tilasin synnytyksen vauvalta n. viikon päähän, mutta epäilen, että ei kuuntele mua.. Joka paikkaa kolottaa, jomottaa ja vihloo,supistuksiaki tulee muttei kipeitä.. Sais nyt kohtapuoliin alakaa syntymää ni olis jouluun mennessä jotenkuten toipunu

Takaisin