Viimeisen kolmanneksen olot

pampero tiedän että neiti tulee sit ku haluaa. mut eipä noitten pitäs oikei mitää tehä jos ei ol tilanne jo ennestää valmiiks suht valmis. no nyt vaa oottelen ja kattelen mut mulla tosiaan tilanteeseen vaikuttaa toi lääkitys. eipä tuolla sairaalassa liiemmin välitetä kuule mistää huomasin tänään ku oli vanha tuttu naaman edessä. jos ei ois tota lääkitystä ni ei ois niin väliks mut tuon lääkityksen takia siis huolettaa just se että milloi koska jos sen laittaa alle 24h ennen synnytystä ni voi käydä huonosti mun käsittääkseni. sinä varmaa tiedät enoxapariinin mulla 4000 UI/0,4ml kerran päivään.
 
Mulla on ollut pari päivää ihan tautinen jano. Tulee välillä päivällä sellaisia uuvahduksia, häviää kaikki voimat, ja tuntuu että nyt on saatava juotavaa. Samalta tuntuu joskus kesähelteillä. Sitten kuivuu huulet. Luulisi, että tuo rohtuminen olisi alkanut silloin kun oli pakkasta, vaan ei. Nyt kahtena-kolmena päivänä saanut lutrata rasvan kanssa ihan jatkuvasti kun muuten vuotaa veri suurinpiirtein. Mitäs muuta valittaisi samalla? Pystyssä istuminen ei oikein onnistu, kun tuntuu että Elmiinan (ilmeisesti) peppu punkee tuolta rintojen alta pihalle. Eli ei voi edes kuvitella että vielä olisi mtiään laskeutumista tapahtunut. Ja närästää. Tänään ollut ihan kaikkein pahin päivä, olen ottanut Rennietä enemmän kuin viikkoihin yhteensä, ja silti tuntuu, että kaikki kohoilee ja polttaa melkein jatkuvasti. Kuinkahan se tuo nukkuminen sujuu, kun varmaan pitäisi olla pääpuoli vähän korkeammalla, mutta kun sitten on hankala nukkua kyljellään? Selällään kiristää taas alamahaa niin paljon että ihan sattuu, vaikka kuinka koittaisi jalkoja koukistaa.
Johan tässä tuli marmatettua... Poikkeuksellisen huono päivä takana siis, oikeastihan mä voin edelleen ihan aika hyvin, nyt kun se selkäkipu on kadonnut.
 
Närästyksestä: unohtakaa Renniet, ne on ihan purkkaa. Jos haluaa kunnon avun niin kannattaa ottaa esim. Losec-tabletteja, saa apteekista ilman reseptiä ja sopii raskaana olevalle. :)
 
Mulla on kans tullut toi jano ja huulten rohtuminen. Olin lievässä flunssassa reilu viikko sitten, joten luulin johtuvan siitä. Ei näytä kuitenkaan menevän ohi. Näytän ihan sairaalta näiden huulien kanssa eikä huulirasvakaan tunnu mitään auttavan, vähän ehkä helpottaa kun tulee haava muttei kosteuta muuten tapeeksi. :sad001
 
Mulla meinaa kiihtyä pieni pesänrakennusvietti:wink tuntuu et pitäs saaha kaikki nurkat ja kaapit raivattua ettei tarttis sitte katella sotkusia nurkkia ku vauva tulee eikä kuitenkaan jaksa kummemmin järjestellä... Huono yhdistelmä vaan tän pötsin ja yltyvien oireiden kans... Kauppareissu saa supistukset illalla yltymään (vaikka mies kantaaki kassit...) eikä oikeen mitään ylimäärästä jaksais tehä... Ois ihana ku sais kodin oikeen siistiksi ja turhan rojun pois jaloista! Pitää koittaa ottaa vaikka kaappi päivässä niin sais mielenrauhan:wink
Nyt kyllä supistaa ilkeesti aika tiheesti.... Viikon päästä ois vasta lääkäri et sitte näkee onko näillä ollu mitään merkitystä. Levossa yleensä vasta alkavat...
Mulla tulee tuota vettä juotua kyllä ihan liian vähä... Esikoiselta kulin jo odotusaikana koko ajan vesipullon kans mut nyt ei meinaa muistaa tarpeeksi juua... Pitää opetella varmaan taas tuo vesipullo et muistaa kiikuttaa sitä sitte imettäessäki joka paikkaan:wink
 
Täällä herätty puol neljän maissa supistuksiin. Tulleet nyt n.10min välein ja tuntuu kyllä, kestää puolisen minuuttia. Illalla alko menkkamainen jomotus. Jokohan jokohan?? Tännää on yheksältä aamulla meno äippäpolille painoarvioon. Otan kyllä kassin varuilta matkaan :) Kaks edellistä synnytystä alko myös supistuksilla. Ja viikkoja nyt siis 38+1

Nii ja *vink vink* oon lukenu ja saanu kavereilta vinkkejä, et kyykkyhyppelyitä tai syväkyykkyjä ku tekkee, nii pitäs alkaa tapahtua ;-)
 
Mullakin ollut KOKO raskausajan huulet rohtuneet. Ja ei sillain normaalisti vaan niin että hilseilee nahkariekaleita joka päivä vaikka laittaisin kolmea eri rasvaa niihin. Ja välillä hilseilee myös huulten ympärysiho...
Talvella jotenkin ymmärtää, mutta kesähelteillä oli ymmärrys kaukana.

Mua ei ole närästänyt kertaakaan, eikä ollu pahoinvointia tai suonikohjuja, joten oon tosi pahoillani teidän monien muiden puolesta!! Varmasti inhottavaa.

Selkäkivut on alkanu nyt viikko sitten, eikä ota helpottaakseen. Hierontaa, venyttelyä ja eilen sain lämpö(vehnä)tyynyn jota vois kans kokeilla. Vielä kun ei hieronta+venyttely ole auttanu pätkääkään. Ja kipua tulee siis nukkuessa, ei juurikaan päivällä. Voipi siis olla että johtuu siitä selkärankareumasta.

Turvotus alkoi viikko sitten ja on aika lievänä onneks pysyny. Välillä kädet edelleen puutuu nukkuessa ja sormissa tuntuu ikävältä.

Toivottavasti pääset ninneee synnyttämään!
 
Täälläkin huulten rohtumista, johtunee siitä kun hengittää suun kautta, niin koko suu (ja huulet) kuivuu? Mä huomasin ainakin eron sen jälkeen kun nenä napsahti tukkoon. Yleensä aina hengitin melkein nenän kautta, mutta sitten kun oli pahin hengenahdistus, niin ei kyenny enää pelkästään nenän kautta hengittämään niin alkoi huulet rohtumaan. Oon sitten ostanut sellasia huulirasvoja mitä levitellään sormin, puikoista ei oo mitään apua.

Närästystä ei myöskään mulla ole ollut, eikä pahoinvointiakaan, se migreenihän oli vaivana alkuraskaudesta. Peräpukamat tuli tutuksi, kiitos ummetuksen, mikä sekin on helpottanut nyt :) Ainoa mikä on tullut nyt takaisin on kauheet repäisy kivut. Niitä on alavatsalla tosi usein ja kestää pitkään ennen kuin kipu loppuu. Kait masussa paikat venyy ja paukkuu kun pikkuinen kasvaa.


Mutta muuten tuntuu, että kaikki vaivat alkaa katoamaan tai sitten mä en vaan enää huomaa..ajattelen tuolla kävellessäkin että senkus sattuu, käynnistyypä synnytys:) Synnytys on vaan mielessä joka hetki ja pettymys on suuri yöllä kun taas nouset laskemaan suppareita ja sitten ne loppuu. Viime yönäkin heräsin niin kipeeseen supistukseen, että olin ihan varma että nyt..pöh, loppui taas kuin seinään. o_O

I-P:n kanssahan me "vaihdettiin" laskettuja-aikoja, tänään pitäis siis mun mennä synnytämään, onneksi päivä on vasta alussa :grin
 
Muokattu viimeksi:
Rohtuneisiin huuliin auttaa mulla ainakin ainostaan vaseliini, eli se perinteinen keltaisessa purkissa oleva. Sitä olen käyttänyt jo monta vuotta. Putkilohuulirasvat vaan jäävät tökkösinä huuliin eikä kosteuta yhtään...

Olo alkaa kanssa olla aika hankala, paikallaan vielä jaksaa mut jos pitää jotakin touhuta päivän aikan niin oon saman tien ihan puhki. Kipeät supparit ovat melkein hävinneet, enää tulee harkkasuppareita. Noh, saisi pieni vielä kasvaa viikon verran. Viime perjantain ultrassa arvioitiin vasta 2,3 kg. Joten yhtä pikkuinen taitaa tulla kuin esikoinenkin.
 
LiLLY: Minkä kokoinen teillä oli esikoinen? :)

Tää on nyt ihan uutta mulle, kolmena iltana putkeen supistellut (kivuttomasti) tosi paljon ja muutamia kipeitä supistuksia lisäksi. Tänään koko aamun ollut menkkamaista kipua alavatsalla supistusten lisänä o_O Tänään rv36+0. Kaksi aiempaa synnytystä alkanut ihan puskista, ilman mitään ennakko-oireita, nyt mennään näköjään eri kaavalla tällä kertaa...
 
pampero mulla sama juttu et esikosta ei ollu ennakko-oireita vaan samantien alko kunnon supparit, tämä raskaus taas on sit täynnä kaikkea...
 
Täällä on testattu kaikki. Lisäksi kävin äsken vetäsemässä reippaan 30 min kävelylenkin, kannoin heinäpaalin ja 25kg rehusäkin kanilaan, talikoin kanilasta kottikärryllisen paskaa, söin tulisia tortilloja ja nyt vetelen salmiakkia. Kävin myös kaupassa ja kannoin 5 kassia ruokaa ja 20l maitoa autoon ja autolta kotiin. Huoooooooh! Supistukset loppuu heti kun istuu paikalleen.
 
Sori, repesin täysin :laughing002 mutta jotenkin silmissäni näen sinut rehkimässä vauvan kuvat silmissä :laughing002
 
voi sua rosita, kuulostat jo multa oikeestaa paitsi että mä vaa en pääs noit juttui tekeen, no pesukonetta vois siirrellä, alkaa kuokkimaa pihalla ilman syytä mut näyttäs tyhmält, tehä suursiivous mut eipä se aiheuta juuri mitää. akupainanta ainaki mulla aiheutti suppareita. mulle lääkäri oli sanon keskiviikkon et tee mitä tarttee että tulis edistystä.
 
Rosita: kokeile seuraavaks lepoa ja itses hemmottelua :)

Gatusa: tosta sun lääkityksestä, ei siellä oo sitten mitään selkeetä linjausta/ohjetta kaikille että miten se kuuluis lopettaa? Kuulostaahan se vähän omituiselta, että lääkettä pistetään niin kauan kun synnytys alkaa, kun harvemmin se uudelleensynnyttäjällä 24 tuntia kestää :/ Luulis että turvallisuuden takia olis vaikka joku viikkoraja, esim. rv38 lääke lopetetaan. Vai onko se sitten niin että se ehdottomasti täytyy ottaa ihan loppuun asti... Höh, onpa vaikea tilanne enkä ihmettele että se stressaa. Löytyisköhän aiheesta jotain suomenkielistä potilasohjetta, että miten täällä päin toimitaan?
 
pampero kansainvälinen ohje on 24h ennen ku synnytys alkaa pitää lopettaa. keskiviikkonen lääkäri samalla linjalla, torstainen idiootti reilun vuoden takaa oli sit toista mieltä tosin se nyt ei erota ees 12 ja 24 tuntia toisistaan eikä varmast ol oikeest valmistun lääkäriks. pitää kysästä maanantaina mikä sen lääkärin nimi on ku en saanu nimmarista selvää mikä lähetteessä joka on sykeseurantaa varten. onneks muistan miltä se lääkäri näyttää lisäks ni saa sit ettiä sen.
 
Takaisin
Top