Viimeisen kolmanneksen olot

Mä kävin tänään uimassa, ja nyt polttaa alaselkää ja lantiota :sad001
En tiedä mikä tämä nyt on, mutta kivut kovenee ja supistelee. Otin särkylääkkeen ja nyt oottelen että pystyisi nukkumaan.
Just tältä tuntui kun kolmosen synnytys alkoi, ennen kuin yöllä alkoi kunnon supparit.
Toivottavasti menisi nyt ohi, ettei tarvitsisi synnärille soittaa, saati mennä käymään. Huomenna työpäivä..
 
Mulla oli kans perjantai iltana 2-3 tuntia putkeen sellasia epämukavia supistuksia ja mietin kans että pitääköhän lähteä tarkistuttaa tilanne, mutta onneksi loppui sit kuitenkin. Mullakin aiemmat synnytykset (yhtä käynnistystä lukuunottamatta) lähteneet käyntiin samanlaisilla supistuksilla ja mulla kun ei aiemmissa raskauksissa ole ennakoivia supistuksia edes juurikaan ollut. Nyt on päivittäin..
Toivotaan että Rosita sullakin kohtu vielä rauhoittuu ja vauva saa kasvaa turvallisesti masussa :Heartred
 
Toivotaan. Olo on tukala :sad001
Jospa tämä kipu olis vaan sitä, että vauva laskeutuu.. Mullahan on ahdas tuo lantion yläosa, joten ehkä tämä on sitä. Seuraavaan lääkäriinkin kuukausi..
 
Parempi fiilis, jee!!!! Työntäyteinen viikko taisi kostautua..
Aamulla hoitolapsen äiti soitti, että pojalla on joku rokko.
Tosi kiva. Lähes kaikki rokot voi (kai) olla silkillle kohtalokkaita. Tämmöinen stressi sitten tähän viikkoon. Toivottavasti ei tuo lasta hoitoon koko viikkoon, mitä kyllä epäilen :sad001 :sad001
Meidän omat ei oireile. Ainakaan vielä.
 
Flunssaa pukkaa. Olin jo perjantaina pois töistä. Tuntuu, että nyt raskaana on yleisvointi flunssassa paljon huonompi.
Heikottaa ja kolottaa jotenkin vahvemmin kuin normaalisti.
Lääkäriin pitäis päästä parin tunnin päästä. Toivottavasti saan useamman lepopäivän!

Lisäys:
Sain kolme päivää saikkua, aaah!
 
Muokattu viimeksi:
Onks teillä muilla mennyt nivuset kipeeksi? Ihan kuin olisin hevosen selässä viikon ollut! Eilen tosin oli pitkä päivä takana ja portaita tuli käveltyä enemmän ylös ja alas niin kyllä teki kipeää aamulla töihin kävely, joutuu hiljentämään vauhdin sellaiseksi - "hei olen viimeisilläni raskaana ja vaapun täällä eteenpäin" o_O Liian hyvin mulla varmaan on mennytkin, jos sitä nyt sitten alkaa mulle tulemaan enemmänkin näitä kaikenmaailman kipuja ja venymisiä :laughing002
 
Juu on! Nivuset olleet kipeet jo kuukauden päivät ja mitä enemmän tekee hommia, sitä kipeemmäksi ne tulee. Selkä tuntuu kanssa nyt ärsyyntyvän herkästi. Ei kestä istumista kauaa. Osa supistuksista tulleet selvästi voimakkaammaksi ja pari kivuliastakin tullut. Unirytmi ihan sekaisin. Herään yöllä vessaan ja pyörin aamuun saakka kun ei nukuta. MIes lähtee kouluun, sitten kyllä nukuttaa. Muuten pyyhkii kyllä ihan hyvin :)
 
Juu, nivuset on kipeät täälläkin, olleet jo hyvän aikaa. Liikkeelle lähdöt on hankalia, mutta kipu helpottaa kyllä sitten kun vaan vähän kävelee. Toki on liikkeitä joissa sitten sattuu ja mitä välttelee, mutta vielä tämän kanssa pärjää.
 
Mä huomaan kanssa että jos jää paikalleen istumaan, niin nouseminen ja tekeminen yms alkaa sattua. Kivut häviää kun rauhsllisesti vaan jatkaa hommia. Pientä liikettä ja hommaa koko päivä ja sitten kun lepää, niin heittää kunnolla pitkälleen ja jalat ylös, mutta ei istuskelemaan. Se ei ole mulle hyvä juttu.
Kaikki raskaammat hommat on tehtävä aamupäivällä ja päivällä, koska illalla ei tod jaksa mitään ruuanlaittoa tai leipomista raskaampaa. Eikä joka ilta niitäkään :/
Paineen tunne "tuolla alhaalla" on hurja. Aina vessassa käydessä tuntuu, (ja aina ylösnoustessa) että nyt se tulee ulos, mutta luulen että se johtuu siitä, että kaveri on niin alhaalla ja kohtukin on varmasti jo laskeutunut muutenkin vähän alemmas, kun on niin mones raskaus. Paineen tunne on erittäin epämiellyttävää, ihan kun olisi halko perseessä, mutta olen pitänyt sitä vaarattomana.
Mä odotan nyt vaan sitä viimeistä lääkäriä, niin tietäisin missä mennään..
 
Samat vaivat Täälläkin! Halko perseessä ja keilapallo toosassa :grin siinä sitten mukava liikkua! Alapäässä särky myös välillä ihan sietämätöntä,levossakin...no täs just matkalla neuvolaan marisemaan näitä vaivoja
 
pakko kysyä neuvoa et onko kellää ideaa miten sais yöllä ja vaikka aamullaki nukuttua, viime yö meni taas valvoessa kuten aiemminki ni oon iha rättiväsy jo. mä en voinu ku nauraa noille vertauksille tosin mä nauraisin vaikka joku sanois ainoastaan kissa. täällä vihdoin jotai positiivista eli ummetus helpottaa mut paineen tunne täälläki iha järkky ku neidin pää on alhaalla. jotai positiivista viel lisäks eli mä saan mun lääkkeet koska lakko loppu.
 
Mulla on ollu kans tosi hankalaa nukkuminen jo pidemmän aikaa. Se on tosi hämmentävää, kun ennen raskautta ei ole koskaan ollut ongelmia nukkumisen kanssa.

Nyt olen nukkunut kaksi yötä suhteellisen hyvin, kun supistuksetkaan ei herättäneet panadolin ansiosta. Sitä en kyllä aijo nyt enää yöksi ottaa, mutta että vähän sai univelkoja pois niin siihense kyllä auttoi.

Muuten koitan tyynyillä saada mahdollisimman hyvän asennon selälle ja mahalle. Toki kylkeä oitää vaihtaa varmaan sata kertaa yössä.. Koitan vältellä tulisia ruokia jotka aiheuttaa närästystä, rennien otan jo illalla valmiiksi. Sitten yöllä jos ei saa unta, niin nousen hetkeks kävelemään, juon kupit teetä. Toki tuon pystyn tekemään edelleen unisena, etten herää liikaa. Siinä saa selkä vähän liikettä niin se antaa taas hetken nukkua kivuitta. Suuri vaikutus on ollut myös sillä, että olen sairaslomalla. Ei tarvitse stressata työasioita eikä miettiä aamuyöllä että kello soi parin tunnin päästä ja unta takana ihan liian vähän.

Tsemppiä kaikille öihin! Kyllä sitä vaan kummasti näyttää kaikkia valosammalta, eikä pienet murheet tunnu missään ja jaksminen ihan eri tasoa kun on paremmat unet takana!
 
Mulla on 30+0 ja maha alkaa olla aika ahistavan iso. Varpaankynsien leikkaaminen on jo vaikeaa, jalkavoiteen levittäminen tukalaa, tukisukkien jalkaanvetäminen inhottavaa, hengittäminen raskasta... Jos istuu, seisoo tai kävelee pitkään, alkaa supistaa ja maha kovettuu palloksi. Iltapäivällä kävely hidastuu ja muuttuu vaappuvaksi, kun alavatsaan sattuu liiallinen rasitus (töissä) ja olisi pakko päästä kylkiasentoon. Tästä alkaa tukalat ajat, mutta oonkin päässy tähän asti niin helpolla, että kai sitä vielä sen 10 viikkoa jaksaa kärvistellä :)
 
Mulla nyt 29+1 ja samalla lailla kivikova pallomaha tulee monesti päivässä, kun on töissä tai muuten liikkeellä. Tosi ahdistava tunne.
Nyt pitää oikeesti lepäillä pitkin päivää ettei maha jää kipuilemaan koko illaksi.
Maha on kyllä iso, mutta vielä pystyn mm. lakkaan varpaankynnet. Toki hankalaa!
Masu on kaunis mutta kirjaimellisesti raskas.
Oon saanu kohtuullisesti nukuttua. Välillä on iltaisin ärsyttänyt levottomat jalat tai vauvan iltajumppa.
Vielä ei oo vauva laskeutunut alapäätä painamaan. Mutta ei mulla myöskään ole hajuakaan että miten päin se kulloinkin on.
 
Missä vaiheessa mahan ja asukkaan pitäisi laskeutua? Mulla kun ei vielä oo ollu tuota "halon tuntua perseessä" tai "keilapalloa toosassa" :grin Kumpu on myös melko ylhäällä.. RV 33+1.
 
väsymys jatkuu pitää yrittää saada ukko hieromaan kämmeniä ja jalkateriä ku ois kuulemma reflexologisesti rentouttava vaikutus. mä oon suosiolla nyt yrittän levätä mahollisimman paljon ku huomasin tänää harkkasupparei mikä on kyl normia näil viikoil mut lisäks välil on inha ponnistustarve tuntuu et likka yrittää ulos tulla. nyt jännitän et auttaako ukon vlei meit saamaa paperin klinikkaa varten et saatas samaa hintaa ku synnytyskustannus sairaalassa. pitäs olla töissä firmassa et yhel klinikal saa halvemmalla hoitoa ja sisältää myös synnytyksen ni yritetää jos mä pääsisin klinikalle synnyttää ettei tartte sairaalaa mennä, ukon kaveri oli vieny vaimosa yhelle klinikalle synnyttää hiljattain ja siellä voi kuulemma myös alateitse synnyttää ni haluisin sinne oikeestiki ettei tartte pelätä oman ja lapsen turvallisuuden puolesta.
 
Takaisin
Top