Viimeisen kolmanneksen olot

täällä yöt menee sillai että ku illal käy nukkuun ni 2-3h kuluttua herää eikä enää saa nukuttua vaikka kuinka yrittäs, hiukka väsyttää. harkkasupparit alko taasen tänään ja mielialanvaihtelut on jotai niin tuttua taas vaihteeks. asiaa ei auta toi ukko joka valittaa ja rääkyy.
jotai positiivista sentään eli turvotusta ei ol. neiti on raivotarjonnassa ja aikas alhaalla joten tuskinpa vaihtaa asentoa enää ku jalat on tuntun jatkuvast ylhäällä. huomen ois taas lääkäri ja saa kuulla miten edetään.
 
Mulla enää ihan maksimissaan 9 vkoa :)
Toisaalta haikeaa, kun olo on ok. Ei paina keuhkoja, kuten tyttöraskauksissa on painanut ja pystyy nukkumaan selälläänkin. Tosin painontunne on valtava tuolla alhaalla ja tuntuu kun ois toosaan työnnetty biljardipallo ja siltä se kyllä näyttääkin. Pullottaa on ihan turvoksissa.
Muuten ok fiilis. Jos jää moneksi tunniksi paikoilleen, niin sitten on ties minkälaista jomotusta, joten kun pysyy liikkeessä on hyvä olla ja välillä heittää hetkeksi pitkälleen jalat ylös.
Lasten kanssa sienestetty kahtena päivänä. Niin kivaa ollut :Heartred eväät mukana ja sieniäkin saatu ihan kivasti :)
Raitis ilma tekee niiiiiiin ihmeitä :)
 
citrus millo sulla on seuraava neuvola, kannattaa noist oireist puhua meinaan neuvolassa. jaksamista oireiden kanssa.

rosita ihana ku sulla on hyvä olo, nautihan minunki puolesta. itellä tuo neiti ku on selvästi jo raivotarjonnassa ja painautuu alaspäin ni voi että mikä kipu välillä ja se tunne ku likka kääntää päätä tai porautuu alaspäin ni se tuntuu ilkeältä kieltämättä. saapi nähä kauanko täällä pysytää kasassa. sulla enää max 9vko mashaAllah kohta pääsetki jo pitämää nyyttiä sylissä.
 
Helpottavaa kuulla etten oo ainut jolla yöunet on menny plörinäks. Aloin jo hetken kuvittelemaan, että oon vaan "heikompi" tai jotain kun kaikki kaveritkin tyyliin ihmettelee että no mikä sua valvottaa, että potkiiko se niin paljon öisin vai?!?
No ei ne potkut herätä, vaan juurikin närästys, pissahätä, selkäkipu, liitoskivut, levottomat jalat, supistukset, hyvän asennon löytäminen ja mitähän vielä... Jos ei joku nuista, niin mies sattuu kuorsaamaan, vaikkei se sitä usein edes tee! :D

Nimimerkillä, 4h katkonaiset yöunet ei riitä mulle.

Ja joo, tiedän että vauvan kanssa valvotaan varmasti kans. Mutta haluaisinkin ennen sitä nukkua edes normaalin verran... Työtkin kyllä stressaa. Sekin siis valvottaa. Jospa sitten kun jää mammikselle, helpottaa!
 
Tänään alkoi rv 28. Vau:n omilla sivuilla kerrottiin, että joissain kulttuureissa pidetään tässä vaiheessa seitsenkuukautisjuhlat. Pitäisköhän järjestää sellaiset, vaikka ihan perhepiirissä? Vauvalla on jo 90 % mahdollisuudet jäädä henkiin jos se nyt syntyisi!
 
tuikkis juu et ol ainoa, mä oon menny pidemmän aikaa muutaman tunnin yöunilla.

sapiisakki mikäpä siinä kuulostaa suunnitelmalle :) täälläki viime ultran mukaa ois 28+0 mut tänää olleen mukaa 28+2 :) järkyttävät kivut ollu tänään alavatsalla, lantiolla ja alaseläs sekä oikeessa reidessä. ja tuttuun tapaan lääkäri totes että lepoa lepoa. alhamdulillah neiti kasvanu hyvin :)
 
Jee, nyt mäkin pääsen tänne ku toinen kolmannes loppuu tänään! 26+6 nyt mittarissa ja samaa täälläkin kuin monella muulla,unettomia öitä! Liitoskivut, suonenvedot, yöhikoilu,jano, supistukset,kylkien puutumiset, työstressi ym.pitävät mut hereillä, mä oon niin loppu! Luulisi raskaan työviikon jälkeen unen maistuvan, ni ei!
No sain sentään tänään leivottua ku ens viikolla pojan 4v synttäreitä vietetään, mut kyllä muuten väsyttää nyt. Otin miehenikin kanssa tänään pahasti yhteen kun alkoi kaikki tekemättömät työt ärsyttää ja toinen vaa pelaa jotain x-boxia!Aaargh :mad: no saatiin jo sovittua ja kyl se riita tais mun väsymyksen piikkiin mennä...
Ei jaksais enää olla raskaana kun olo on niin tukala ja liikkuminen hidasta ja kömpelöä mut viel on se 3 kk jaksettava ja kohta meinaan luovutan ja haen sitä saikkua , , jos nyt sinne vk30 jaksais kituuttaa!
 
Täälläpä se rankka työviikko liian vähillä unilla kostautu kamalaan migreeniin joka alko jo aamuyöstä ja nyt vasta alkaa helpottamaan. Kivasti sitten supistellutkin koko päivän, eikä oksentaminen helpota suppareita yhtään. Huoh. Minäkun jo toivoin että ne migreenit ois jääny unholaan ensimmäisen kolmanneksen jälkeen...

Minäkin jotenkin ajatellu että vielä pari kolme viikkoa kun töissä jaksais kituuttaa niin sitten voi luovuttaa saikulle jos olo ei oo parantunu. Tällä meiningillä en kuitenkaan millään jaksa sinne viikoille 30-31. :sad001
 
Ihme huono olo ollut tänään koko päivän, ahdistunut ja paineen tunne rinnassa :sad001 ruuan jälkeen tuli niin huono olo et piti käydä oksentamassa:confused: no nukahdin jotain viideltä päiväunille ja ehkä tää tästä lähtee paranee ja aamulla sit taas kömmitään töihin..
 
väsymys on jotai kauheeta, nyt ei saanu nukuttua enää sit ees sitä muutamaa tuntiakaa. huimausta ja päässä heitti tänää koko aamun, harkkasupparei ja hengittäminen työlästä mikä ymmärrettävää ottaen huomioon et kohtu painaa keuhkoi. lähinnä matolla maannu tänää ku esikko meni tarhaa ennen ku koulu alkaa ku tänää iltapäivätunnit koulussa. ongelma on että päiväsaikaan en vaan jostain syystä pysty nukkua. ja lisäks ne hormonit. ukko eile illal valitti väsymystä et hän joutuu tekeen kotitöitä töiden lisäks ja meni sanoon sit et kunha mahollista ni hän lähtee, minähä sit järkytyin ja menin makkarii itkeen, ukko tuli tovin kuluttua perästä ja sit olin et meinaa hylätä meidät ku parin vanhoja sukkia vai, sit se oli et ei hän sitä tekis meille ku vihdoin vauva tulossa.
 
Nyt se pyörähti täälläkin viimeinen kolmannes käyntiin :love7 olo edelleen ollut pää piirteitttäin hyvä, jokusia hetkiä tulee kun voimat loppuu tyystin ja vähän kipuja alkanut olemaan, varmaan niitä liitoskipuja? vai kun paikat leviää? :p hyvin leviää kyllä kroppakin, masun ympärys 105, joten alkaa vauva painaa hyvin sisuskaluja, neuvolassakin sanoi että on niin lyhyt tuo keskivartalon väli minulla ettei ihme jos alkaa tukalaa olla. Vauva liikkuu reippaasti joka näkyy ja tuntuu kyllä ihan ulkopuolisillekkin. Pelko synnytyksestä alkaa nostaa useammin päätään, vaikka niin reipas yritän olla etten panikoi asiaa, saati että vielä jotain menee vikaa tai ettei synny terve vauva jnejne...mutta kai se kuuluu asiaan? :oops: närästys on ihan kauhea, mutta Rennie on mun hyvä ystävä ja tukena näinä vaikeina aikoina :laughing002 voimia kaikille ja tsemppiä arjen keskelle, ei mene enää kauaa kun saadaan pikkuiset syliin :Heartred
 
Nyt 27+4 ja oon huomannu että mulla on vähän väliä jano. Ollu jo pari viikkoa.
Oon aina ollu huono juomaan vettä, joten on outoa huomata juovansa monta lasillista päivässä.

Maha kirjaimellisesti painaa kovasti, mutta muita kipuja ei onneksi oo.

Nukkumisen kanssa on vähän niin ja näin. Välillä nukun hyvin ja toisinaan herään ilman syytä ja toisinaan selkäkipuihin.

Mutta masu on kaunis ja vauva liikkuu selkeesti! Rytmiä ei ole, ja usein tuntien taukoja. Sellainen ollu koko ajan.
 
Oho, Iituliina, sullahan on jo komeissa lukemissa masu! Itse mittasin omani eilen ja ei vielä mene yli metrimahaksi :grin 96cm oli mulla :) ja ihan on näyttävä pömppis mullakin jo :grin
 
Huomenna saavun minäkin viimeiselle kolmannekselle! :)) Viikon ajan ollu nyt nuita liitoskipujaja ovat joka päivä vaan pahentuneet.... Saa nähä miten käy ku viikon päästä ois töihin paluu! Jos nämä liitoskivut ei tästä hellitä niin taitaa jäähä haaveeksi tuo töihin paluu... oon nyt ollu kotona yli 1,5v nii ois ollu ihan kiva käyä välillä töissäki muistelemassa et mitä sitä tekikään työkseen:wink mut jos ei kunnolla pysty tekeen nii eipä se kauheen mielekästä oo eikä työnantajllekkaan järkevää pitää töissä "vajaatehoista". Toivoivatki et jään sitte reilusti saikulle jos en pysy tahissa mukana...
Näitä oireita nyt on vaan niin mahotonta ennustaa et paheneeko vai helpottaako... mut tuskin tässä nyt enää miksikään teräsrouvaksi muuttuu:wink

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
Oho, Iituliina, sullahan on jo komeissa lukemissa masu! Itse mittasin omani eilen ja ei vielä mene yli metrimahaksi :grin 96cm oli mulla :) ja ihan on näyttävä pömppis mullakin jo :grin
On juu iso masu, ei tarvii bikinirajoja enää sheivailla, hyvä että saa varpaan kynnet leikattua :laughing001 pituutta mulla on n. 160 joten joulukuussa olen varmaan yhtä leveä kuin pitkä, jalkapohjat huutaa hoosiannaa jos on rankka päivä takana. Mutta nopeasti tämä aika menee ja ihana tunne tulee jokaisesta pikkuisen potkusta tai myllerryksestä (paitsi öisin... alkaa ärsyttää jo heräily) :p
 
Juu, en mäkään tahdo yltää leikkaamaan varpaiden kynsiä saati sitten lakkaamaan niitä,ja tosiaan ei pysty sheivaamaan enää kunnolla, kun ei koko toosaa pysty edes näkemään! Sukkien vetäminen jalkaan on yhtä taistelua, varsinkin tukisukkien o_O ja nyt tää ummetus on jotain ihan kauheeta. ..
Mä en tajuu niitä ketkä nauttii raskaana olemisesta,joo tykkään mäkin siitä kun napero likkkuu ja potkii masussa,mut muuten tää raskausaika on vaan jotain mikä pitää kestää jos haluaa lapsen..alan selkeesti väsymään näihin oireisiin :angry
 
ja sitten mä ainakin öhisen kyykkiessä kuin pieni possu, röyhtäisyt saattaa tulla ihan varoittamatta, jopa kesken lauseen... että kyllä tässä tuntee itsensä tosi rinsessaksi :laughing021 joskin en muutenkaan mitenkään rinsessamainen ole ollut. Ummetus onneksi on helpottanut ja pukamia ei ole noin kuukauteen ollut, JEIH! ne vasta persiistä olikin :smiley-angry019 pystyykö joku vielä nukkumaan muuten kuin jommalla kummalla kyljellä? tuntuu että kyljen kääntäminenkin on oikein suoritus, ja yleensä saankin juosta pissalle saman tein jos erehdyn kylkeä kääntämään puoli unessa.
 
Kylkiasento on ainakin mulla ainoo mahdollinen ja tosiaan puolenvaihto on melkein ku joku isompikin urheilusuoritus :grin ja just noi röyhtäisyt, tulee ihan yllärinä ja välillä tulee vatsahapot mukana:confused: pukamia ei vielä oo,mut tiedän jo nyt et ne on sit synnytyksen jälkeisiä vaivoja:eek:
 
Takaisin
Top